Page 18 of 25

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 07 Mar 2018 06:10
by NTGSruler
Kolm wrote:Woops, een hele waslijst :O

En nu heb je stiekem mijn geheime doel verraden :cry:
Ik heb het al geruime tijd in de gaten hoor ;)
Zelf probeer ik er ook wat aandacht aan te besteden en heb altijd zin om terug te grijpen naar games die ik wil vervolledigen. Maar steeds nieuwe games bij die backlog zorgen ervoor dat ik er niet toe kom :?

Verder ben ik volledig voorstander eens per maand up te daten. Zo zijn er mss wat meer wijzigingen, is er wat meer te vertellen en is er iets om naar uit te kijken. Nadeel is dan wel dat het topic wat minder in the picture komt en de aandacht en de spanningsboog kan verminderen. Nu laat ons hopen van niet aangezien dit wel een redelijk populair topic is hier.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 07 Mar 2018 13:55
by paveman
...of we zorgen er simpelweg voor dat we hier elke dag wat posten... Dan blijft het topic vanzelf in de picture ;)

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 07 Mar 2018 17:46
by Sora_Lizard
Dat is een prima voorstel! :idea:

Vaak is er na een week vrij weinig gebeurd maar kost het net zo veel werk om weer alles op een rijtje te krijgen. En dan nog een stukje schrijven . . . . :dizzy:

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 07 Mar 2018 17:56
by Kolm
NTGSruler wrote:
Kolm wrote:Woops, een hele waslijst : O

En nu heb je stiekem mijn geheime doel verraden :cry :
Ik heb het al geruime tijd in de gaten hoor ; )
Zelf probeer ik er ook wat aandacht aan te besteden en heb altijd zin om terug te grijpen naar games die ik wil vervolledigen. Maar steeds nieuwe games bij die backlog zorgen ervoor dat ik er niet toe kom : ?
Ik doe het gewoon 'The hard way' door hoofdzakelijk nieuwe games te starten en volledig uit te spelen waardoor mijn completion ook met 0.05-0.07% per game omhoog gaat :D

Maar goed ook, want anders dan gaat het om ongeveer 0.30-0,40% completion per oude net begonnen game die ik uitspeel. Dan maak je geen kans meer :P
Hoewel... als jij een oude game uitspeelt heb je veel meer completion erbij want je hebt minder games... :think:
1 bronzen trophy is ongeveer 0.01% en goud is 0,02-0,03%... :cry:

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 07 Mar 2018 19:31
by NTGSruler
Kolm wrote: Ik doe het gewoon 'The hard way' door hoofdzakelijk nieuwe games te starten en volledig uit te spelen waardoor mijn completion ook met 0.05-0.07% per game omhoog gaat :D

Maar goed ook, want anders dan gaat het om ongeveer 0.30-0,40% completion per oude net begonnen game die ik uitspeel. Dan maak je geen kans meer :P
Hoewel... als jij een oude game uitspeelt heb je veel meer completion erbij want je hebt minder games... :think:
1 bronzen trophy is ongeveer 0.01% en goud is 0,02-0,03%... :cry:
Nieuwe games starten kost mij wel redelijk wat completion. Maar tis vooral de rarity van bepaalde trophies en games dat mij interesseert.

En wat een percentages zeg :silly:

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 10 Mar 2018 22:10
by Kolm
NTGSruler wrote:Nieuwe games starten kost mij wel redelijk wat completion. Maar tis vooral de rarity van bepaalde trophies en games dat mij interesseert.

En wat een percentages zeg :silly:
Het is een beetje afhankelijk van de game. Toen ik Saints Row 3 startte een tijdje geleden ging er ongeveer 0.5% af, maar die heeft dan ook 81 trophies door alle DLC. :O Andere games zijn eerder 0.25-0.35%.

Rarity let ik iets minder op, al probeer wel wat af te wisselen en niet alleen maar korte/makkelijke games te spelen.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 10:46
by NTGSruler
Kolm wrote:
NTGSruler wrote:
En wat een percentages zeg :silly:
Het is een beetje afhankelijk van de game. Toen ik Saints Row 3 startte een tijdje geleden ging er ongeveer 0.5% af, maar die heeft dan ook 81 trophies door alle DLC. :O Andere games zijn eerder 0.25-0.35%.

Rarity let ik iets minder op, al probeer wel wat af te wisselen en niet alleen maar korte/makkelijke games te spelen.
De dlc ga ik aanschaffen en doen enkel voor de 100% completion. (Saints Row 3). Hoe zat dat ook alweer met de dlc eigenlijk? Als je die niet in bezit hebt telt die niet mee in je completion dacht ik? Games zoals CoD gaan daardoor in percentage wel ferm naar beneden al blijft de completion in totaal van al mijn games wel redelijk stabiel. Omgekeerd als je dlc trophies verdient, tellen die dan mee voor completion? Heeft dat een groot effect?

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 11:11
by Kolm
NTGSruler wrote:De dlc ga ik aanschaffen en doen enkel voor de 100% completion. (Saints Row 3). Hoe zat dat ook alweer met de dlc eigenlijk? Als je die niet in bezit hebt telt die niet mee in je completion dacht ik? Games zoals CoD gaan daardoor in percentage wel ferm naar beneden al blijft de completion in totaal van al mijn games wel redelijk stabiel. Omgekeerd als je dlc trophies verdient, tellen die dan mee voor completion? Heeft dat een groot effect?
Volgens mij is dat nu niet meer voor DLC. Ik zie vaak aan mijn completion dat er ergens een game DLC heeft gekregen. Toen bij Diablo 3 Reaper of Souls, waren dat 10 trophies en moest ik echt gaan zoeken naar welke game het was. En na het halen van een paar DLC trophies zie ik mijn completion ook omhoog gaan.

Enkele maanden (jaar?) terug hebben ze de rarity van DLC trophies ook aangepast. Vroeger werden de DLC trophies van iemand pas meegenomen in de telling indien die persoon 1 DLC trophy had gehaald. Er werd dus gekeken naar hoeveel mensen de DLC hadden. Gevolg daarvan was dat veel DLC trophies een rarity van 100% hadden omdat ze de enige of eerste trophy van de DLC waren. Nu wordt er gekeken naar hoeveel mensen de game hebben. Toen ze dat omgooiden ging mijn rarity plots een heel stuk naar beneden :D

Voor volledige games waar je geen trophies in hebt gehaald, geloof ik dat ze niet meetellen voor completion etc.

Soms is de DLC wel is in sale, alleen niet bij de huidige add ons sale zo te zien...

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 11:20
by NTGSruler
Kolm wrote: Volgens mij is dat nu niet meer voor DLC. Ik zie vaak aan mijn completion dat er ergens een game DLC heeft gekregen. Toen bij Diablo 3 Reaper of Souls, waren dat 10 trophies en moest ik echt gaan zoeken naar welke game het was. En na het halen van een paar DLC trophies zie ik mijn completion ook omhoog gaan.

Enkele maanden (jaar?) terug hebben ze de rarity van DLC trophies ook aangepast. Vroeger werden de DLC trophies van iemand pas meegenomen in de telling indien die persoon 1 DLC trophy had gehaald. Er werd dus gekeken naar hoeveel mensen de DLC hadden. Gevolg daarvan was dat veel DLC trophies een rarity van 100% hadden omdat ze de enige of eerste trophy van de DLC waren. Nu wordt er gekeken naar hoeveel mensen de game hebben. Toen ze dat omgooiden ging mijn rarity plots een heel stuk naar beneden :D

Voor volledige games waar je geen trophies in hebt gehaald, geloof ik dat ze niet meetellen voor completion etc.

Soms is de DLC wel is in sale, alleen niet bij de huidige add ons sale zo te zien...
Weer mooi compleet antwoord. Ik heb nooit echt aandacht besteed aan DLC. Vind het nog altijd een goedkope manier van developers om snel geld te verdienen. Af en toe koop ik het wel eens, maar alleen als ik er zin in heb. De DLC van DriveClub is het beste wat ik ooit aangeschaft heb.

Ik koop de season pass, dan heb ik de belangrijkste DLC van SR3 en het is zo 5 euro goedkoper dan los.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 11:57
by Kolm
NTGSruler wrote:Weer mooi compleet antwoord. Ik heb nooit echt aandacht besteed aan DLC. Vind het nog altijd een goedkope manier van developers om snel geld te verdienen. Af en toe koop ik het wel eens, maar alleen als ik er zin in heb. De DLC van DriveClub is het beste wat ik ooit aangeschaft heb.

Ik koop de season pass, dan heb ik de belangrijkste DLC van SR3 en het is zo 5 euro goedkoper dan los.
DLC die verhaal toevoegt vind ik meestal niet zo erg al koop ik hem meestal toch in de sale of als de season pass in sale staat. De prijs staat nieuw soms niet in verhouding tot de content die het toevoegt, zeker vergeleken met de content en prijs van de base game.

Maar DLC die alleen characters/skins toevoegt en dan toch trophies eraan hangen of zoals nu in Metal Gear Survive: 10 euro voor een extra saveslot... zijn ze op hun kop gevallen?
Map packs voor games als COD en BF vind ik ook altijd beetje dubbel, vooral de prijs ervan... al zijn het niet mijn type games.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 12:19
by NTGSruler
Kolm wrote:
NTGSruler wrote:Weer mooi compleet antwoord. Ik heb nooit echt aandacht besteed aan DLC. Vind het nog altijd een goedkope manier van developers om snel geld te verdienen. Af en toe koop ik het wel eens, maar alleen als ik er zin in heb. De DLC van DriveClub is het beste wat ik ooit aangeschaft heb.

Ik koop de season pass, dan heb ik de belangrijkste DLC van SR3 en het is zo 5 euro goedkoper dan los.
DLC die verhaal toevoegt vind ik meestal niet zo erg al koop ik hem meestal toch in de sale of als de season pass in sale staat. De prijs staat nieuw soms niet in verhouding tot de content die het toevoegt, zeker vergeleken met de content en prijs van de base game.

Maar DLC die alleen characters/skins toevoegt en dan toch trophies eraan hangen of zoals nu in Metal Gear Survive: 10 euro voor een extra saveslot... zijn ze op hun kop gevallen?
Map packs voor games als COD en BF vind ik ook altijd beetje dubbel, vooral de prijs ervan... al zijn het niet mijn type games.
10 euro voor een saveslot?? Waarom? :angry:

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 13:20
by met0t0
NTGSruler wrote:
Kolm wrote:Maar DLC die alleen characters/skins toevoegt en dan toch trophies eraan hangen of zoals nu in Metal Gear Survive: 10 euro voor een extra saveslot... zijn ze op hun kop gevallen?
10 euro voor een saveslot?? Waarom? :angry:
Gewoon, omdat het kan, om er nog snel zoveel mogelijk geld uit te proberen halen. Ze hebben de naam van de reeks al aardig besmeurd met Metal Gear Survive, dus ze zullen ook wel voelen dat het geen goed idee is om nog eens zoiets te proberen en een gelijkaardige game uit te brengen. Tenzij de game toch nog verkoopt, dan gaan ze de serie natuurlijk zoveel mogelijk extra proberen uitmelken puur op naambekendheid. Jammer dat het zo is moeten eindigen met Metal Gear Solid.

Qua rarity blijft het inderdaad behoorlijk spannend :)

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 11 Mar 2018 14:43
by Kolm
NTGSruler wrote:10 euro voor een saveslot?? Waarom? :angry:
Het ergste van al vind ik de mensen die op een reactie zoals de jouwe, reageren met "Je bent toch niet verplicht om het te kopen, dus wat is het probleem?". Omdat je het ook kan krijgen met ingame currency waar je dan 40 dagen voor moet inloggen en omdat je de game ook met 1 saveslot kan spelen.
Die mensen beseffen niet dat als we hier niet op reageren, we binnen 5 jaar alleen nog maar games hebt waar je saveslots voor moet kopen. Net zoals je ooit op de PS1 een memorycard moest kopen met enkele saveslots om je game te kunnen opslaan. Alleen had dat toen eerder met technische beperkingen te maken en is/wordt het nu gewoon puur een geldkwestie. Als ik terugdenk dat er op zo'n memorycard van de PS2 slechts 8MB kon... :O

@met0t0: Het gaat nu bij Metal Gear enkel nog om het uitmelken van het IP heb ik het idee, zonder Kojima lukt het hen blijkbaar niet. En ik begreep dat Kojima aan de laatste Metal Gear van zijn hand, ook al met tegenzin heeft gewerkt.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 12 Mar 2018 11:30
by paveman
Het dagelijks hier posten gaat in ieder geval al aardig.... :D
Ik ben het volledig met je eens Kolm! Hopelijk blijft het echt alleen maar bij Konami, deze bizarre praktijken...! Sowieso hoop ik dat de game amper tot niet gekocht gaat worden. 1) het is een voornamelijk op mp-gerichte game, 2) hij zal wellicht onmogelijk om mee te werken zijn geweest, maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze Kojima zo hebben laten hangen. Wellicht ook ingegeven om het feit dat Konami zich op andere zaken richt dan games, wat gelijk mijn punt 3) is. Ik ben blij dat ze PES uit blijven geven, maar een nieuwe Suikoden had zeker mooi geweest.

Wat betreft de discussie over DLC zelf: ik ben het volledig met Kolm eens. Een verhaaltoevoeging vind ik prima en ben ik absoluut voorstander van! Of het terechte voorbeeld van ruler: Driveclub is een schoolvoorbeeld van hoe het wél moet. Alhoewel de mp start wat wankel was, stond er met Driveclub al een dijk van een game, waarna de ontwikkelaars nog de nodige, goede content hebben toegevoegd. Dat is imo de bedoeling van DLC.

Multiplayer-DLC heb ik een hekel aan: doet m'n Completion alleen maar zakken, aangezien ik er geen interesse in heb. Aan de andere kant: zo lang de main game mp-trophy vrij blijft en de platinum zonder al te veel mp-gedoe te halen valt, heb ik er natuurlijk ook niets minder om en is het alleen maar leuk van liefhebbers van mp (zoals bij Uncharted).

Wat ik ook erg vreemd vind is season passes die nooit in sale komen. Zoals nu bijvoorbeeld met FF XV: de complete edition is al een aantal keer in sale geweest, maar de season pass nog geen moment. Ik vind het zonde om de main game nog eens te kopen, dus wacht juist op de season pass. Dat vind ik straffen van mensen die je game vanaf het begin hebben gesteund en een steek in de rug van experts op dat gebied: Square Enix.

Re: Trophy Leaderboards II

Posted: 12 Mar 2018 18:52
by Kolm
@paveman: Toeval wil dat ik gisteren op PSNP nog een FFXV thread zag die helemaal bij jou past!

When are they gonna be done with DLC

Vooral de opmerking 'I'll just wait til the "Bleed You Dry Edition" comes out in 2031' deed mij lachen!

Maar is de game dan na alle updates echt 100Gb groot? :O