Re: Trophy Leaderboards II

271
paveman wrote:Het dagelijks hier posten gaat in ieder geval al aardig.... :D
Ik ben het volledig met je eens Kolm! Hopelijk blijft het echt alleen maar bij Konami, deze bizarre praktijken...! Sowieso hoop ik dat de game amper tot niet gekocht gaat worden. 1) het is een voornamelijk op mp-gerichte game, 2) hij zal wellicht onmogelijk om mee te werken zijn geweest, maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze Kojima zo hebben laten hangen. Wellicht ook ingegeven om het feit dat Konami zich op andere zaken richt dan games, wat gelijk mijn punt 3) is. Ik ben blij dat ze PES uit blijven geven, maar een nieuwe Suikoden had zeker mooi geweest.

Wat betreft de discussie over DLC zelf: ik ben het volledig met Kolm eens. Een verhaaltoevoeging vind ik prima en ben ik absoluut voorstander van! Of het terechte voorbeeld van ruler: Driveclub is een schoolvoorbeeld van hoe het wél moet. Alhoewel de mp start wat wankel was, stond er met Driveclub al een dijk van een game, waarna de ontwikkelaars nog de nodige, goede content hebben toegevoegd. Dat is imo de bedoeling van DLC.

Multiplayer-DLC heb ik een hekel aan: doet m'n Completion alleen maar zakken, aangezien ik er geen interesse in heb. Aan de andere kant: zo lang de main game mp-trophy vrij blijft en de platinum zonder al te veel mp-gedoe te halen valt, heb ik er natuurlijk ook niets minder om en is het alleen maar leuk van liefhebbers van mp (zoals bij Uncharted).

Wat ik ook erg vreemd vind is season passes die nooit in sale komen. Zoals nu bijvoorbeeld met FF XV: de complete edition is al een aantal keer in sale geweest, maar de season pass nog geen moment. Ik vind het zonde om de main game nog eens te kopen, dus wacht juist op de season pass. Dat vind ik straffen van mensen die je game vanaf het begin hebben gesteund en een steek in de rug van experts op dat gebied: Square Enix.
Ik denk dat meerdere mensen het hier wel mee eens zijn. Alleen jammer dat verhaaltoevoegingen niet altijd van toepassing zijn. Ik wacht nog altijd op de verhaaltoevoeging van GTA V :q:

Ik koop zelden dlc. Alleen als ik het een steengoede game vindt of omdat ik er zin in heb. En meestal koop ik of is de season pass erbij. Bijvoorbeeld de Uncharted Collection of de dlc van DriveClub.

Mp trophies heb ik ook enorme moeite mee. Het "verplicht" je ergens op een bepaalde manier om een game te spelen. Zeker als je natuurlijk van trophies houdt.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

272
Kolm wrote:@paveman: Toeval wil dat ik gisteren op PSNP nog een FFXV thread zag die helemaal bij jou past!

When are they gonna be done with DLC

Vooral de opmerking 'I'll just wait til the "Bleed You Dry Edition" comes out in 2031' deed mij lachen!

Maar is de game dan na alle updates echt 100Gb groot? :O
:lol: :lol: :lol:
Die 100 GB zou mij niets verbazen.... Het is echt een wonder dat ik zoveel games geïnstalleerd heb op mijn slechts 1 TB grote Pro en het is echt geen wonder dat ie inmiddels al een tijdje vol staat....
Image

Re: Trophy Leaderboards II

273
NTGSruler wrote:k denk dat meerdere mensen het hier wel mee eens zijn. Alleen jammer dat verhaaltoevoegingen niet altijd van toepassing zijn. Ik wacht nog altijd op de verhaaltoevoeging van GTA V :q:

Ik koop zelden dlc. Alleen als ik het een steengoede game vindt of omdat ik er zin in heb. En meestal koop ik of is de season pass erbij. Bijvoorbeeld de Uncharted Collection of de dlc van DriveClub.

Mp trophies heb ik ook enorme moeite mee. Het "verplicht" je ergens op een bepaalde manier om een game te spelen. Zeker als je natuurlijk van trophies houdt.
Nou ben ik nooit een grote GTA fan geweest (ik ben geen gigantische fan van sandbox games en houd ook meer van de absurde humor van Saints Row wat dat betreft), maar dit is ook dé reden dat ik nooit GTA V gekocht heb: veel te veel nadruk op mp. Ik wil niet zeggen dat een platinum een game voor mij maakt of breekt (absoluut niet: spelplezier zal altijd op nummer 1 staan voor mij), maar ik blijf vaak wel wat met een kater zitten na het spelen van een GTA IV, RDR (al heeft dat ook gameplay redenen), The Last of Us, Tomb Raider (reboot), AC Brotherhood - AC III etc. Misschien hecht ik dan toch meer waarde aan een platinum dan ik durf toe te geven :P. Nee: ik vind het gewoon doodzonde dat ze tijd, talent en geld in iets hebben gestoken waar ik niks mee heb en denk dan 'wat had het wel niet kunnen zijn als ze die tijd, dat talent en dat geld hadden ingezet voor...'.

Maar goed: ik begrijp heel goed dat er voor de ontwikkelaars gewoon véél meer te verdienen valt als ze de aandacht wél op de mp leggen (los van dat de mp ontwikkeling ander talent vraagt dan een sp modus) en dat ik daarmee weinig kans maak met mijn positie.

Je laatste opmerking ben ik het volledig mee eens. UC doet het wat mij betreft erg goed: de trophies zorgen ervoor dat je de mp heel even de kans moet geven als je de trophies wilt halen, maar 'verplichten' je niet om lang te blijven hangen. Dat hoeft alleen als je het echt de moeite waard vindt.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

274
paveman wrote:Je laatste opmerking ben ik het volledig mee eens. UC doet het wat mij betreft erg goed: de trophies zorgen ervoor dat je de mp heel even de kans moet geven als je de trophies wilt halen, maar 'verplichten' je niet om lang te blijven hangen. Dat hoeft alleen als je het echt de moeite waard vindt.
Alleen jammer dat ze dat dan teniet doen door bakken MP DLC trophies toe te voegen waardoor een platinum amper 51% completion geeft voor UC3. UC2 platinum = 73% en UC4 platinum = 84%.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

275
Ik snap je punt kolm, maar ik heb daar in die zin niet zoveel moeite mee. Ik vind het hooguit jammer (vind 100% completion natuurlijk wel mooier, maar nogmaals: ik game niet voor de trophies, maar haal dankzij trophies meer plezier uit gamen). Ik vind het prettig dat ik iig de platinum kan halen en voor de mensen die de mp wel op prijs stellen valt er daarna ook nog genoeg te halen. Goede middenweg (als je dan toch al een mp toevoegt, wat van mij dus niet zo hoeft), als je het mij vraagt.

Off: we houden dit topic tot nu toe aardig gaande he? :lol:
Image

Re: Trophy Leaderboards II

276
Mja, het is vooral de hoeveelheid extra trophies... Bij U2 en UC4 valt het nog redelijk mee, maar U3 is gewoon de helft MP DLC trophies :O

Ik zag dat de trophylist van Burnout Remastered ook bekend is. Lijkt volgens mij exact hetzelfde als de originele game met ook dezelfde online trophies.
Nu geloof ik dat de meeste nog wel meevielen, enkel die meet with 8 in baseball stadium kan wat vervelend zijn.

https://psnprofiles.com/trophies/7364-b ... remastered
Image

Re: Trophy Leaderboards II

277
Kolm wrote:Mja, het is vooral de hoeveelheid extra trophies... Bij U2 en UC4 valt het nog redelijk mee, maar U3 is gewoon de helft MP DLC trophies :O

Ik zag dat de trophylist van Burnout Remastered ook bekend is. Lijkt volgens mij exact hetzelfde als de originele game met ook dezelfde online trophies.
Nu geloof ik dat de meeste nog wel meevielen, enkel die meet with 8 in baseball stadium kan wat vervelend zijn.

https://psnprofiles.com/trophies/7364-b ... remastered
Klopt. Ik heb ook al even gespiekt en kwam tot dezelfde conclusie.
Ik hoop dat dezelfde truc werkt voor de meet with 8: die kon je ook offline doen.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

278
Of het offline kon weet ik niet meer. Ik weet wel dat er een event was dat je dan kon aanvragen in een 8 player lobby en dat event had als doel samenkomen in dat stadium.

Cops and robbers kan ook nog wel vervelend zijn maar is doenbaar denk ik.

Wat zit ik ook te zeuren, ik heb ze ooit al allemaal gehaald, moet me dan toch nog een keer lukken? :lol:
Image

Re: Trophy Leaderboards II

279
paveman wrote:. . . . .

Off: we houden dit topic tot nu toe aardig gaande he? :lol:
Jullie doen lekker je best, dat zie ik wel! :cool: :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

280
Kolm wrote:Of het offline kon weet ik niet meer. Ik weet wel dat er een event was dat je dan kon aanvragen in een 8 player lobby en dat event had als doel samenkomen in dat stadium.

Cops and robbers kan ook nog wel vervelend zijn maar is doenbaar denk ik.

Wat zit ik ook te zeuren, ik heb ze ooit al allemaal gehaald, moet me dan toch nog een keer lukken? :lol:
De enige die ik vervelend vond (vorig jaar nog ergens) was Ride 10 miles on a bike in an 8 player lobby.
Als 1 iemand disconnect is het opnieuw te beginnen.

Edit: bijna 2 jaar al :eek:

Re: Trophy Leaderboards II

281
Voor Burnout Remastered is het blijkbaar redelijk dezelfde trophylijst als destijds. Alleen de cameratrophy zit er niet in. Ik heb de game nooit gespeeld en zal dit nu ook niet doen, maar heb al wat rond gelezen en die meet with 8 people in een stadium was blijkbaar een hele vervelende toen. En net omdat die vervelend was leid ik daaruit af dat die enkel online te behalen valt... Maar kan verkeerd zijn. Blijkbaar is er ook een verschil met de achievements lijst van Xbox. Daar hebben ze een combinatie gedaan van main en DLC achievements waar bij PS4 de dlc aparte lijsten zijn.

Voor de completion ivm DLC trophies: de CoD serie is daar ook bijzonder miserabel voor. Steeds 4 DLC pakketten met alleen maar zombie trophies...

@paveman: dat je geen fan bent van sandbox games kan ik aanvaarden. Maar aan de SP heb je toch een vette kluif, al zeker als je ingame 100% wilt behalen. De focus op MP was aanwezig, maar enkel als je rank 100 wou halen en alles online wou doen. Mijn inziens is de echte focus op multiplayer begonnen met de vele toevoegingen op MP vlak. Nu we kunnen er niet meer omheen dat online gameplay de trend is tegenwoordig.

Een leuke toevoeging als je trophies wil volgen op je smartphone: PS Trophies. Mss al gekend maar een mooie voorstelling van je games, trophylijsten van je vrienden en je kan zelfs berichten sturen via de app.

Zo heb ik mooi mijn bijdrage terug geleverd aan dit topic!
Image

Re: Trophy Leaderboards II

282
Tjeefkeuh wrote:De enige die ik vervelend vond (vorig jaar nog ergens) was Ride 10 miles on a bike in an 8 player lobby.
Als 1 iemand disconnect is het opnieuw te beginnen.

Edit: bijna 2 jaar al :eek:
Platinum, cagney update en bike update trophies heb ik oktober 2008 gehaald, dat is bijna 10 jaar geleden :O
De andere DLC's heb ik dan in januari 2013 gedaan, dat is ook al 5 jaar geleden :lol:
Het was mijn eerste platinum blijkbaar! :D

@NTGSruler: Die app lijkt niet van Sony zelf? Dan krijg ik wat minder zin om daar even mijn PSN inlog bij te doen. Zelf ga ik meestal gewoon naar PSNP op mijn telefoon, werkt ook prima :)
Image

Re: Trophy Leaderboards II

283
Kolm wrote:
Tjeefkeuh wrote:De enige die ik vervelend vond (vorig jaar nog ergens) was Ride 10 miles on a bike in an 8 player lobby.
Als 1 iemand disconnect is het opnieuw te beginnen.

Edit: bijna 2 jaar al :eek:
Platinum, cagney update en bike update trophies heb ik oktober 2008 gehaald, dat is bijna 10 jaar geleden :O
De andere DLC's heb ik dan in januari 2013 gedaan, dat is ook al 5 jaar geleden :lol:
Het was mijn eerste platinum blijkbaar! :D

@NTGSruler: Die app lijkt niet van Sony zelf? Dan krijg ik wat minder zin om daar even mijn PSN inlog bij te doen. Zelf ga ik meestal gewoon naar PSNP op mijn telefoon, werkt ook prima :)
Daar heb ik geen idee van, maar kan goed zijn dat het niet van Sony zelf is. Ik gebruikte ook heel lang de trophycard van PSNprofiles op mijn smartphone. Maar deze heeft bijna alle zelfde functies dan de PlayStation App die ik eigenlijk het vaakst gebruik.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

285
NTGSruler wrote:Daar heb ik geen idee van, maar kan goed zijn dat het niet van Sony zelf is. Ik gebruikte ook heel lang de trophycard van PSNprofiles op mijn smartphone. Maar deze heeft bijna alle zelfde functies dan de PlayStation App die ik eigenlijk het vaakst gebruik.
Ik gebruik eigenlijk enkel de PS Messages app op mijn telefoon, voor de rest heb ik mijn laptop altijd in de buurt :lol:

Ander dingetje: Ik zag net dat jij nog wat MP DLC trophies mist in killzone 2 en 3, de servers hiervan sluiten ook eind maart. Desnoods wil ik je hierbij wel helpen dit weekend. Gelukkig heb je de platinum al van kz2 en dus ook de top 1% van de week trophy. Die wordt nu met al die boosters soms lastig om in te schatten of je hem wel/niet haalt.

@Paveman: Een paar jaar geleden ergens tijdens de keynote van een conferentie, zei een kerel 'apps' gaan verdwijnen want ze willen behulpzaam zijn, maar tegelijk is er geen goede manier om een app te vinden voor wat je nodig hebt. En dat klopt, als je de naam van de app niet weet, vind je hem nooit terug via de store! Daarnaast is het ontwikkelen van een app die op alle telefoons werkt ook gewoon een klein drama. Het is dan vaak makkelijker om ervoor te zorgen dat je site goed schaalt in de browsers van die telefoons of een aangepaste versie voor mobiel te tonen (met optie om toch de normale versie te zien! ik haat sites die dat niet doen). Wat dat betreft vind ik PSNP erg goed werken op mijn telefoon.
Image
cron