Re: PlayStation Plus

2716
@Gamerke: een downgrade kan je op voorhand niet kopen. Tenzij ze het zouden aangepast hebben, maar ik kon het vorig jaar alleszins niet. Ik had toen de hoogste genomen een maand of 3 voor verval (dus peanuts in extra premie) maar uiteindelijk beviel mij dat niet. Ik wou dus terugkeren naar een andere versie maar kon bij een promo actie enkel mijn huidige type abo aankopen en verlengen.

Ik heb er toen zelfs contact voor opgenomen met klantendienst Sony dewelke mij dat konden bevestigen.
Image

Re: PlayStation Plus

2717
@Sanity: heb je de methode dat ik de post voor jou uitlegde eens geprobeerd? Ik kan alleen maar upgraden omdat ik essential heb. Kun jij eens proberen anders wat je kan bij je abonnement wijzigen? Dan worden we wellicht wijzer.

In principe moet het toch mogelijk zijn denk ik om te kunnen downgraden zonder eerst je huidige abo te moeten uitzitten?
Image

Re: PlayStation Plus

2718
Dat laatste zou in principe toch moeten kunnen... Of ze hebben het ergens in hun verklaringen staan (die je getekend hebt bij aankoop), of ze willen gewoon niet.
Maar als ik morgen naar Proximus bel om van bv. van €15 abo naar €10 abo te gaan dan doen die dat zonder de resterende termijn uit te moeten doen.
Image

Re: PlayStation Plus

2719
Neenee, je kan perfect downgraden als je wil. Maar telkens pas vanaf de volgende "vervaldag" want je hebt tot een bepaalde periode betaald.
Mijn concreet voorbeeld:

Ik heb een vervaldag van 14/01. Vorig jaar had ik ergens oktober betaald voor de upgrade naar premium voor een paar euro's. Daarmee was mijn abo tot 14/01 een premium. Ik wist al vrij snel dat ik dat type abo niet meer wou in de toekomst en dat ik gewoon terug naar extra zou gaan. Dat heb ik toen ook al ergens november aangegeven. Maar abo premium liep wel tot 14/01. Dan ergens december was er ook een promo in de store om goedkoper een abo te nemen. Daarbij kon ik op dat momenteen geen verlenging voor extra kopen. Ik kon enkel de verlening voor premium aanschaffen omdat ik toen op dat moment nog in premium zat. En dat is nu net het hele punt. Ik heb toen uiteindelijk via Game Mania met een actie PSN credits gekocht om die dan in te zetten voor een verlenging vanaf 14/01, opnieuw met extra dan.

Dus iedereen die wil gebruik maken van de actie maar dat wil doen voor een 'lagere tier' is er aan voor de moeite. Opnieuw; tenzij ze het intussen zouden hebben aangepast.
Image

Re: PlayStation Plus

2720
Sanity penguin wrote: 30 May 2023 18:19 Neenee, je kan perfect downgraden als je wil. Maar telkens pas vanaf de volgende "vervaldag" want je hebt tot een bepaalde periode betaald.
Mijn concreet voorbeeld:

Ik heb een vervaldag van 14/01. Vorig jaar had ik ergens oktober betaald voor de upgrade naar premium voor een paar euro's. Daarmee was mijn abo tot 14/01 een premium. Ik wist al vrij snel dat ik dat type abo niet meer wou in de toekomst en dat ik gewoon terug naar extra zou gaan. Dat heb ik toen ook al ergens november aangegeven. Maar abo premium liep wel tot 14/01. Dan ergens december was er ook een promo in de store om goedkoper een abo te nemen. Daarbij kon ik op dat momenteen geen verlenging voor extra kopen. Ik kon enkel de verlening voor premium aanschaffen omdat ik toen op dat moment nog in premium zat. En dat is nu net het hele punt. Ik heb toen uiteindelijk via Game Mania met een actie PSN credits gekocht om die dan in te zetten voor een verlenging vanaf 14/01, opnieuw met extra dan.

Dus iedereen die wil gebruik maken van de actie maar dat wil doen voor een 'lagere tier' is er aan voor de moeite. Opnieuw; tenzij ze het intussen zouden hebben aangepast.
Oké. Dat bevestigd dan mijn vermoeden dat ze dit "met opzet" het ganse 3 tier systeem in voege hebben gebracht. Ik had al zo'n vermoeden dat Gamerke geen gebruik zal kunnen maken van de komende kortingen in de Store.
Image

Re: PlayStation Plus

2722
gamerke1992 wrote: 30 May 2023 21:13 Echt wel stom. Het doet mij dan ook twijfelen om toch voor de premium te gaan. Maar ik zal mij proberen in te houden.
Of nu gewoon wachten op de korting in de store en je huidige verlengen. En dan nadien de upgrade doen?
Ergens snap ik het systeem wel natuurlijk. Na een upgrade gaan ze je nooit geld teruggeven indien je opnieuw voor een lager abo zou kiezen.
Het vervelende daaraan is echter hun systeem dat je via de store nu enkel kan verlengen voor het abo dat je hebt. Of je dat nu in de toekomst wil of niet. Beter zou zijn als ze echt een "kaart/code" zou aanbieden per type en dat je dan kan activeren ongeacht je huidige abo.
Image

Re: PlayStation Plus

2723
Sanity penguin wrote: 31 May 2023 10:33
gamerke1992 wrote: 30 May 2023 21:13 Echt wel stom. Het doet mij dan ook twijfelen om toch voor de premium te gaan. Maar ik zal mij proberen in te houden.
Of nu gewoon wachten op de korting in de store en je huidige verlengen. En dan nadien de upgrade doen?
Ergens snap ik het systeem wel natuurlijk. Na een upgrade gaan ze je nooit geld teruggeven indien je opnieuw voor een lager abo zou kiezen.
Het vervelende daaraan is echter hun systeem dat je via de store nu enkel kan verlengen voor het abo dat je hebt. Of je dat nu in de toekomst wil of niet. Beter zou zijn als ze echt een "kaart/code" zou aanbieden per type en dat je dan kan activeren ongeacht je huidige abo.
Ik heb nu al premium, dus ik wil juist downgraden naar extra :p

Voor de nieuwe 3 tier ps plus er kwam had ik al ps plus en ps now, waardoor dit automatisch omgezet werd naar premium.
Image

Re: PlayStation Plus

2724
Ah ok, dan wordt het moeilijk :D
Ik weet niet wat jij er van vindt, maar die premium stelt echt niks voor:
- Proefversies van games. Vroeger gooiden ze de discs met demo's om je oren
- Klassiekers. Voor sommigen misschien interessant, ik erger mij te vaak in de controls :lol:
- Cloud gaming. het enige dat vaag interessant is maar ik gebruikte het quasi nooit en ik heb nu ook nooit de behoefte eraan.
Image

Re: PlayStation Plus

2725
Sanity penguin wrote: 31 May 2023 11:09 Ah ok, dan wordt het moeilijk :D
Ik weet niet wat jij er van vindt, maar die premium stelt echt niks voor:
- Proefversies van games. Vroeger gooiden ze de discs met demo's om je oren
- Klassiekers. Voor sommigen misschien interessant, ik erger mij te vaak in de controls :lol:
- Cloud gaming. het enige dat vaag interessant is maar ik gebruikte het quasi nooit en ik heb nu ook nooit de behoefte eraan.
Inderdaad, ik zie geen enkele meerwaarde om premium te hebben. Ik zie wel meerwaarde om extra te kiezen ipv essential. De vele games die ze aanbieden is echt de prijs dubbel en dik waard.

Ik ben nu bijvoorbeeld ghostwire Tokyo aan het spelen. Die game is nog niet eens lang uit en toch zit die al in de catalogus van extra.
Image

Re: PlayStation Plus

2727
Da's inderdaad weinig. Bij mij staat de verlenging voor extra op €99,99.
Maar jij hebt daar iets staan van "geplande abonnementswijziging", dat heb ik er bij mij wel niet bij staan.

--------------
PlayStation Plus Extra: lidmaatschap van 12 maanden
Volgende betaaldatum: 14/01/2024
Volgende betaling: €99,99
--------------

Dat is wat er bij mij staat.
€59,99 is normaal de prijs voor laagste abo = essential
Image

Re: PlayStation Plus

2728
Sanity penguin wrote: 31 May 2023 11:59 Da's inderdaad weinig. Bij mij staat de verlenging voor extra op €99,99.
Maar jij hebt daar iets staan van "geplande abonnementswijziging", dat heb ik er bij mij wel niet bij staan.

--------------
PlayStation Plus Extra: lidmaatschap van 12 maanden
Volgende betaaldatum: 14/01/2024
Volgende betaling: €99,99
--------------

Dat is wat er bij mij staat.
€59,99 is normaal de prijs voor laagste abo = essential
Ah dat zal het zijn. Omdat zij zelf premium aan mij hebben gegeven vanwege PlayStation now, zal ik daarna in de essential terecht komen.

Bedankt.
Image

Re: PlayStation Plus

2729
Oh bij de release van het 3 tier systeem kon je redelijk goedkoop naar premium gaan. Je weet nu wat het is, maar de extra tier lijkt mij inderdaad de betere optie. Tis dat mijn backlog redelijk groot is en dat er nog steeds een tijdslimiet staat op hoe lang sommige games bij de extra tier zijn, anders had ik misschien ook wel die optie gekozen.
Zolang ze bij de essential tier blijven gratis games geven, heb ik eigenlijk geen behoefte om te upgraden. Eerlijk is eerlijk, de laatste maanden zijn de gratis Plus games altijd wel de moeite geweest, althans toch voor mij.
Image