Re: PlayStation Plus

2791
Ja akkoord hoor Marty. Maar persoonlijk vind ik het echt wel teveel van het goeie worden. 72 euro voor essential.. Je koopt je console, je game, je betaalt voor je internet, je betaalt om te mogen online gamen.... Waar is de tijd dat dit gewoon gratis was? Zoals het hoort.
Image

Re: PlayStation Plus

2792
Wow. Vind ik wel zwaar erover. Zoals Ruler zegt, je betaalt al (veel) voor console, game en internetprovider. Dan nóg eens om online te mogen gamen... Dat laatste moet gewoon gratis zijn. Alsof ze op al de rest nog niet genoeg winst maken.
Image

Re: PlayStation Plus

2795
Microsoft heeft onlangs ook zijn prijzen verhoogd. 10 euro per maand of 60 euro per jaar voor Core game pass. 12 euro goedkoper dan Essential. Wel geen gratis games meer, wel toegang tot 25 xbox studio games wat je met essential niet hebt.
Ultimate is denk ik 17 euro per maand of 120 per jaar (denk ik). Toegang tot ganse bibliotheek en games op release. Dat is bij Sony geen waar.
Image

Re: PlayStation Plus

2796
Iedereen lijkt hier wel even te vergeten dat Microsoft een enorme bak geld binnen krijgt van office365/windows licenties en dat ze met Azure zelf een cloud hebben waar het geld met bakken binnenkomt. De licenties voor windows server zelf hosten kost gewoon hopen met geld aan het bedrijfsleven. Er kan dus wat over en weer geschoven worden met geld binnen Microsoft.

En/of Microsoft Azure divisie kan de cloud dingen tegen kostprijs doorberekenen aan Microsoft Gaming waardoor het een stuk goedkoper is dan ergens anders afnemen.

Microsoft kan ook bij die azure (en ook office/windows) klanten de prijs een klein beetje verhogen* zodat zij eigenlijk de kosten van het gaming gedeelte binnen Azure dragen. En die klanten gaan niet miepen want ze hebben het echt nodig om te kunnen werken en overschakelen naar iets anders kost te veel (vendor lock in).

Sony heeft geen eigen cloud die ze verkopen en waar geld binnenkomt maar gebruikt minstens sinds PS5 die van Amazon**. Sony heeft ook geen andere divisies waar het geld binnenloopt en waar desnoods even wat mee geschoven kan worden om de gaming divisie bij te staan. Sony Maar ze moeten wel uit de kosten komen en een eigenlijk oneerlijke concurrentie aangaan met Microsoft...

Sony kan financieel gewoon niet wat Microsoft doet. En Sony gaf zelf ook al aan dat het onmogelijk is om het winstgevend te krijgen zoals Microsoft het nu doet.


*De prijzen van office365 gaan binnenkort veranderen omdat ze van de EU ook office365 zonder Teams moeten aanbieden.
Maar uiteindelijk zijn er hier ook abo's die duurder worden voor hetzelfde:
https://tweakers.net/nieuws/213124/micr ... teams.html

** https://aws.amazon.com/solutions/case-s ... ase-study/
Image

Re: PlayStation Plus

2798
Mooie uitleg Kolm. Tis alleen beetje verdacht dat de prijsverhoging er komt een maand nadat Microsoft zijn verhoging heeft doorgevoerd en kort na de introductie van het nu geldende 3 tier systeem.
Daarbij is een abo afsluiten tegenwoordig een persoonlijk iets en zoveel mogelijk op maat van de gebruiker.
Persoonlijk vind ik dat je meer waarde voor je geld krijgt bij een ultimate game pass tov PS Premium die nog ook een stuk duurder is.

Bovendien gaat Sony ook weeral tegen de stroom in door hun Playstation Link te introduceren ipv eens toestellen uit te brengen die overal met de huidige Bluetooth normen kunnen verbinden. Je kan bijvoorbeeld geen eender welke Bluetooth headset gaan gebruiken met de komende Portal tenzij ze over de Link beschikken =》 lees: de earbuds van 200 euro of de nieuwe Pulse elite van 150 euro. Bijkomend werken ze voor de nieuwe koptelefoons nog steeds met een dongle die een uitgang op je PS5/console in neemt. Véél keuzes van Sony kwestie Playstation begrijp ik echt niet. Ja behalve dat het pure winstbejag wordt, steeds meer.
Image

Re: PlayStation Plus

2800
Inderdaad een stevige prijsstijging :O Ik ben nog goed tot november 2024, zal wel zien of ik tegen dan terug meer tijd heb om te gamen of ik al dan niet verleng. Nu gebruik ik het bijna enkel voor de cloud opslag, aan de inbegrepen games kom ik toch bijna nooit toe. Al heb ik zo wel een heel aantal leuke games ontdekt die ik anders misschien nooit had gespeeld, dus het blijft interessant.

Re: PlayStation Plus

2803
gamerke1992 wrote: 26 Sep 2023 21:15
Mr.Wolf wrote: 26 Sep 2023 19:55 2 van de 3 games zijn gelekt voor ps+
Volgende maand zouden we The Callisto Protocol en Farming Simulator 22 krijgen
Callisto protocol heb ik hier nog ongeopend liggen. Dus ik hoop toch op een andere :p
Haha, de leaks zijn weer van Billbil-kun en deze heeft ze regelmatig wel juist... Maar ik wacht ook altijd voor de zekerheid wel even af tot de moment van bekendmaking zelf :)
Image