Re: Pronken met je Platinums

4606
#176 Just Cause 3 => nummer 7 van 2023.


King of Medici


Image

Tijd: mja PS5 zegt nu 59u. Maar dat zei ie gisteren ook al :dizzy: => ik gok tussen de 50-70 uur momenteel.

Als je je mentale gezondheid niet wilt verliezen, begin dan niet aan deze game! Het feit dat de platinum 8 jaar na release nog steeds ultra rare is zegt genoeg.

Verhaal: ik heb geen achtergrond van JC en JC2, maar ik denk ook niet dat je dit echt nodig hebt om JC3 goed te snappen. Kort gezegd moet je Medici gaan bevrijden van een tirannieke leider die ook nog eens een plannetje smeedt om Bavarium te gebruiken als oorlogsgoed. De missies vond ik nogal verwarrend, maar soit, chaos veroorzaken, bepaalde punten verdedigen en van punt A naar B geraken was zowat het summum van dit verhaal.

De settlements dat je moest bevrijden bleven maar komen en werden al héél vroeg erg saai en vervelend. Op een bepaald moment moest je zelfs eerst een deel gaan bevrijden vooraleer je verder kon met de story mode.

Collectibles: beetje in de stijl van Far Cry vond ik. Waarbij als je een gebied had vrijgespeeld er overal vraagtekens tevoorschijn kwamen op de map waarbij je dan die collectible kon gaan zoeken. Er zijn héél wat collectibles, maar ik vond het eigenlijk best aangenaam om dit te doen. Vrij rondvliegen met een chill muziekje op de achtergrond (ingame).
Er was ook een lijst met voertuigen dat je moest verzamelen, ééntje was uitermate irritant => Squalo X7. Een boot die op een meer ligt en die je met een helikopter moest oppikken en zo naar een garage brengen. Dit lukte mij echter nooit, aangezien de tethers (kabels) altijd maar loskwamen hoe voorzichtig ik ook vloog (maximum sterkte van kabels). Dan op een video uitgekomen waarbij je de boot via je kabel door het bos en een afdaling heen sleepte om zo in zee terecht te komen. Nogal een gedoe, maar het was mij uiteindelijk gelukt.

Challenges: Dit is de reden waarom de platinum zo zeldzaam is. Er zijn uitermate véél challenges en bovendien is meer dan 90% niet te doen op de manier dat de devs willen dat je de challenge doet!
Daarnaast had je nog de wing suite courses waar de meesten de grootste moeite mee hebben. Buiten 2 echt moeilijke ging het mij redelijk vlot af (meerdere ook wel 20 keer en meer moeten opnieuw doen hoor!), maar met wat volharding lukt dit uiteindelijk wel.

Moeilijk te beoordelen deze game. Heb er wel deels mijn fun mee gehad, maar héél véél zaken zijn ook uitermate frustrerend.

Nu nog de DLC voor de 100%.

Sky Fortress ondertussen al gedaan, maar zoals meestal stelt de DLC maar weinig voor tov de main game.




@Kolm: proficiat voor de volharding met Fallout 76!
@ alle anderen met behaalde platinums: proficiat!
Image

Re: Pronken met je Platinums

4608
gamerke1992 wrote: 18 May 2023 22:07 Respect! :D Ik vond JC3 een hele toffe game. Maar geen haar op mijn hoofd dat de platinum wou behalen.
De game op PS5 spelen hielp héél wat! Laadtijden moeten destijds verschrikkelijk geweest zijn op PS4!! Als je dan telkens laadtijden hebt bij het herstarten van een challenge ben je het al gauw moe!
Image

Re: Pronken met je Platinums

4609
NTGSruler wrote: 18 May 2023 22:44
gamerke1992 wrote: 18 May 2023 22:07 Respect! :D Ik vond JC3 een hele toffe game. Maar geen haar op mijn hoofd dat de platinum wou behalen.
De game op PS5 spelen hielp héél wat! Laadtijden moeten destijds verschrikkelijk geweest zijn op PS4!! Als je dan telkens laadtijden hebt bij het herstarten van een challenge ben je het al gauw moe!
Proficiat! JC3 vraagt ook wel wat doorzettingsvermogen :P

Had je op PS5 nog last van de onzichtbare muren als je een brug op reed aan hoge snelheid? Alsof de overgang/voeg tussen land en brug een onzichtbare muur was waar je plots keihard tegen knalde.

Ik geloof dat ik hem ooit op de base PS4 heb gedaan :q:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4610
Dat heb ik gelukkig niet ervaren Kolm! Moet eerlijk zeggen dat de game echt goed tot zijn recht komt op PS5. Weet niet hoe de game eruit ziet op PS4, maar het water bijvoorbeeld was prachtig. Natuurlijk zie je wel dat het geen PS5 game is.

Er was wel een bepaalde crash bomb challenge die die onzichtbare muur heeft. Ik heb die echt ontelbare keren opnieuw moeten doen om net in de juiste hoek de auto te laten crashen. Om maar net 5 gears te halen.

Verder moet ik wel zeggen dat de game meerdere keren het menu niet meer toonde bij het herstarten van challenges. Gewoon op X duwen was de oplossing maar de eerste keren dacht ik dat de game vast liep.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4611
Ik herinner me dat ik de game er op PS4 ook al goed uitzien vond voor een open world game. Maar... dat is mijn herinnering na zoveel jaar :P

Bij die car crash dingen herinner ik me er 3 die een onzichtbare muur hadden bij de aanbevolen route. 1 moest je dan over het strand rijden om het te fixen. Een andere moest je ook rond die onzichtbare muur rijden door een wat andere route te nemen. En de derde is degene die jij beschrijft: hopen dat je toevallig een keer in de goeie hoek aan komt rijden dat je na de crash tegen de onzichtbare muur nog genoeg andere dingen mee hebt.

Dat verdwijnende menu kan ik me niet herinneren.


Zelf Lego Brawls gespeeld. Rond release gekocht omdat ik probeer alle lego games te verzamelen en ik dacht dat het een beetje Playstation All stars battle royal zou zijn. Maar het is eigenlijk een hele kale game. Je kan tegen AI, local player en online spelen waarbij er dus geen verhaal ofzo inzit. Beperkt aantal mappen en je kan wat characters en customize dingen unlocken door de studs/punten die je krijgt na elke brawl.

Na 20 brawls winnen tegen 1 local player waarvan 5 op rij winnen en een paar chars aanmaken/customizen heb je al 100% vd trophies in 15-20 minuten. Geen platinum (terecht met zo'n kale game) en als je tegen AI speelt of AI mixt met lokale spelers, dan werkt de trophy tracking mogelijk niet goed (geen idee of update dat heeft opgelost)
Image

Re: Pronken met je Platinums

4612
Dat herinner je dan toch uitstekend hoor :cool: Game ziet er echt goed uit, zeker om 8 jaar oud te zijn.

Het kan zijn dat ik inderdaad meerdere van die onzichtbare muren had, maar ik heb bijna bij alle challenges eerst een guide opgezocht via youtube. Ik herinner mij dus maar die 1 bepaalde challenge waarbij de muur expliciet vermeld wordt.

Wat ook wel irritant is, zijn bepaalde challenges waarbij geluk echt een factor speelt. Bijvoorbeeld herinner ik mij die crash bomb challenge met een off road voertuig waarbij je van een berg moet rijden en gewoon geluk moet hebben dat de auto goed recht blijft en terecht komt om minimaal tijd te verliezen. Denk dat ik deze challenge ook stuk of 30-40 keer heb opnieuw gestart. Vandaar dat ik blij ben deze game op PS5 te kunnen spelen, want op PS4 moet dat verschrikkelijk geweest zijn, aangezien de game iedere keer opnieuw moet laden als je een challenge herstart.

Lego games: heb er denk ik ook nog stuk of 2 in de backlog staan. Al dikwijls getwijfeld om terug ééntje te starten, maar dan herinner ik mij weer de laatste Lego game wat ik had gedaan en het komt toch altijd op hetzelfde neer. Namelijk verhaal uitspelen, karakters unlocken, collectibles doen, red en gold bricks verzamelen. En dan denk ik: naahh laat maar ^^
Image

Re: Pronken met je Platinums

4613
Die geluk factor kan ik met niet meer herinneren. Wel iets met een challenge waarbij je heel laag over de grond moest vliegen, bijna skimmen. Sowieso zijn er wel wat challenges geweest die ik heel veel opnieuw heb moeten doen :P

Ik moet eigenlijk nog bijna alle lego games doen. Echt zelf spelen heb ik er nog maar 2 op de vita gedaan en dan nu die Brawls maar dat is echt iets totaal anders. Het is een 'verre toekomst'-plan om ze allemaal te doen. Behalve Rock band :q:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4614
#17 - The Last of Us Part II [Every Last One of Them]
Image

Every last one of them...but two. Om precies te zijn. :q:
Zit nu ongeveer halverwege de tweede playthrough en de platinum is binnen. Ik neem nu wel even pauze van deze game. Daarna de tweede playthrough afronden, tenzij dat niet nodig is dankzij de autosave (?), en beginnen aan de DLC.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4617
Image


Platinum #359: Tomb Raider: Underworld

12 jaar en een week na de eerste trophy dan nu eindelijk een keer uitgespeeld! :D

Hiermee is de originele HD trilogy ook helemaal uitgespeeld! :party:

Als ik de series wil completen dan heb ik nog Guardian of light, Temple of Osiris en Shadow of the Tomb Raider te gaan.
En technisch gezien de Japanse versie van Underworld ook maar dan zou ik die eerst moeten vinden :q:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4618
Nice Kolm!

Ik geraak al lang niet meer uit aan die ganse Tomb Raider reeks en welke games er nu al voor zijn uitgekomen :P

Heb nog de Definitive edition te doen op PS4, was daar aan begonnen, maar de chatterbox trophy gemist. Zou beter het verhaal volledig opnieuw starten.
Wou deze altijd ergens tussendoor doen, maar heb het weer laten liggen. Binnenkort mij er maar eens op toeleggen. Wanneer binnenkort is kan ik niet zeggen :)
Image

Re: Pronken met je Platinums

4619
Thanks! :)

En gelukkig hebben we PSNP Series om bij te houden welke games er zijn uitgekomen voor een reeks, als ze tenminste trophies hebben...
Of een game onderdeel is van een serie kan je aan de rechterkant zien als je de trophylijst opent. Als je daar dan op klikt krijg je alle games in de serie en jouw voortgang daarvoor te zien (als je ingelogd bent)

Vb voor Tomb Raider:
https://psnprofiles.com/series/68-tomb-raider

Wil je de voortgang van iemand anders (of jezelf als je niet ingelogd bent) zien voor een bepaalde serie dan moet je er '/<PSNID>' achterzetten waarbij je <PSNID> vervangt door het PSNID van die persoon.

Vb voor mijn progress in Tomb Raider:
https://psnprofiles.com/series/68-tomb-raider/Kolm
Image
cron