Re: Je nieuwste trophies

502
Image
Max Payne 3
It Looked Easy Enough
Complete the Challenge Mode

De titel is lekker misleidend zoals verwacht :lol:
Het viel eigenlijk beter mee dan verwacht maar de laatste 2 chapters leken plots een heel stuk moeilijker dan al het voorgaande :think:

Bij deze is het enkel nog XP grinden om de online trophies af te werken :)
Image

Re: Je nieuwste trophies

504
paveman wrote: 14 Apr 2021 08:23 Congrats! Dat was een hele bevalling....
Het viel overall wel beter mee dan verwacht. In de laatste chapters heb ik 2 keer opgezocht hoe de challenge precies gedaan moest worden omdat het niet lukte. Eentje was dan omdat ik een RPG wat dichter bij mij niet had gezien en de andere was dan omdat je meer geluk moest hebben... :nerd:

Voor online moet ik nu nog 280 keer hetzelfde level van een paar minuten uitspelen met een platinum award voor 1000xp per keer... Haal ik gold dan is het maar 500 of 750xp. Er zijn andere manieren voor XP te halen maar die zijn allemaal trager :L:

De laatste singleplayer trophies ga ik nog even niet aan denken... Op 1 na denk ik dat het wel een keer moet lukken maar... of ik de motivatie kan opbrengen voor die paar als ik grote twijfels heb of de laatste zou lukken... :think:
Image

Re: Je nieuwste trophies

506
NTGSruler wrote: 14 Apr 2021 16:45 Ik begrijp je Kolm. Het is eigenlijk een platinum redden die we eigenlijk nooit gaan halen door alle online trophies te halen..
Dat is inderdaad de goede verwoording! :lol:

Kleine waarschuwing: Verwijder Gran Turismo 5 NIET van je PS3. Op dit moment is er een probleem met verschillende PS3 games waardoor de patches niet kunnen worden gedownload. GT5 is 1 van deze games en staat me bij dat er ergens een patch was die je savefile aanpaste waardoor deze niet meer werkte met oudere patches/versies. En... daar ben jij toch wel heel dicht bij de platinum :P

Andere vaststelling: Ik was door de gedownloade games op mijn PS3 aan het gaan om te kijken of ik wat ruimte kon maken en daar zaten heel veel PSPlus games bij die ik nooit begonnen was. Als ik daar als criteria neem: Verwijder games waarvan de DLC met trophies delisted is of die onhaalbare online trophies heeft... dan verdween er al heel wat :dizzy:

Van bijna alle games die ik al gestart heb, is de DLC wel (opnieuw) geïnstalleerd. Ik moet enkel nog voor Fallout New Vegas kijken of ik alle DLC echt gedownload heb. Deze DLC is delisted maar ik vond in mijn mail dat ik de season pass had gekocht in 2021 :shhhh:
Image

Re: Je nieuwste trophies

507
Voor de patches op PS3 was ik op de hoogte. GT5 is idd 1 van de games met dit probleem. Kwestie niet gespeelde games op mijn PS3 zitten er (voorlopig?) geen tussen met het patch probleem. Eigenlijk begin ik hier meer en meer kwaad om te worden. Ik heb moeite om zomaar de PS3 te laten vallen. Hij heeft nog altijd plaats in mijn "game tijd". Dat Sony hier niets aan zal doen stemt mij mistroostig voor de toekomst. We zijn ook op console gebied in een systeem geraakt van "iets nieuws =》 oud buiten". Zėėr jammer.
Image

Re: Je nieuwste trophies

509
NTGSruler wrote: 14 Apr 2021 17:43 Voor de patches op PS3 was ik op de hoogte. GT5 is idd 1 van de games met dit probleem. Kwestie niet gespeelde games op mijn PS3 zitten er (voorlopig?) geen tussen met het patch probleem. Eigenlijk begin ik hier meer en meer kwaad om te worden. Ik heb moeite om zomaar de PS3 te laten vallen. Hij heeft nog altijd plaats in mijn "game tijd". Dat Sony hier niets aan zal doen stemt mij mistroostig voor de toekomst. We zijn ook op console gebied in een systeem geraakt van "iets nieuws =》 oud buiten". Zėėr jammer.
Je bent niet de enige... Er is zeker binnen de trophy community echt wel een haat tov Jim Ryan ontstaan en... geef ze een keer ongelijk?
Hij is degene die enkele jaren geleden zei dat hij niet begreep waarom mensen nog op zo'n oude consoles spelen (PS1 en PS2 toen).

Maar er zijn gewoon nog heel veel mensen die op PS3 spelen en dat wordt nu langzaam echt onmogelijk gemaakt. Met enkel de store op de console kon je nog iets maar was het super irritant (en op de vita ontbreken er ook dingen dan). Maar nu de store weg en de patches weg maakt dat sommige games gewoon onspeelbaar worden.

En ik merk dat er nu best veel mensen zeggen: Bekijk het maar met je nieuwe PS5, ik ga naar Xbox of ik wacht nog wel een paar jaar.
Dit kost hun dus ook gewoon klanten op lange termijn maar dat hebben ze er blijkbaar voor over of hadden ze nog niet door.
paveman wrote: Gisteravond is het me wel gelukt om na wat foutmeldingen de patches van een PS3 game te downloaden. Uiteindelijke oplossing was om deze handmatig voor het starten van de game te downloaden....
Het probleem is dat de game aangeeft dat er geen update is terwijl die er wel zou moeten zijn. Mensen krijgen dus geen foutmelding ofzo in dat geval. De game start gewoon op zonder een 'er is een update' scherm te tonen.

Los daarvan zijn er ook de nodige foutmeldingen bij downloaden van dingen inderdaad. Op de PSVita had ik best wel een struggle om enkele cross-buy Powgi/puzzle games voor de zekerheid een keer te downloaden. Zowel in de store als tijdens het downloaden foutmeldingen.

Voor sommige patches zou het ook werken om de game te starten en vervolgens op het scherm van de 'er is een update' te laten staan tot de lampjes van de HDD uit gaan en dan pas op X te duwen om te patch te downloaden. Dat klinkt eerder als wat jij voor had? :think:

Meer info ivm patches: https://forum.psnprofiles.com/topic/105 ... es/?page=1
Image

Re: Je nieuwste trophies

510
En ik merk dat er nu best veel mensen zeggen: Bekijk het maar met je nieuwe PS5, ik ga naar Xbox of ik wacht nog wel een paar jaar.
Dit kost hun dus ook gewoon klanten op lange termijn maar dat hebben ze er blijkbaar voor over of hadden ze nog niet door.


Dat wou ik daarnet nog niet zeggen. Ik heb die indruk ook. De PS5 gaat klappen krijgen. Hij is ten eerste na 5 maanden na de launch zėėr moeilijk te verkrijgen. Er komt hieromtrent ook weinig nieuws van naar buiten. Bijvoorbeeld die periode komt er een nieuwe batch PS5's.
Véél zaken die op PS4 geïmplementeerd zijn op vraag van de community zijn ze "vergeten" op de PS5 te zetten ( ik denk bijvoorbeeld aan folders om alles te kunnen organiseren op je UI).
Trophylijsten zijn ineens horizontaal gezet ipv het oude "naar mijn mening betere" systeem, waar niemand om gevraagd heeft.
Véél nieuwe exclusieve PS5 games zijn er nog niet. Laat ik nog maar zwijgen over GT7 die weer uitgesteld is, maar waar Sony wel mee uitpakt in advertenties. GT7 is DE reden waarom ik zo snel een nieuwe PS5 wou.
De Store die ze in mijn ogen "v€£n$%&kt" hebben door die op die manier te implementeren. Ook de manier hoe de verschillende games tevoorschijn komen vind ik maar niets.

Ik zeg niet dat Xbox het zoveel beter doet. Ik merk gewoon dat ze met hun Gamepass véél gamers aan hun kant krijgen voor de moment. Oude games spelen gewoon vlot af op hun nieuwe console, iets waar Sony wéér de boot heeft gemist.
Zoals ik al zei: we zijn in een maatschappij gekomen waarin nieuw betekent: het oude buiten. Verschrikkelijk vind ik dat. Elk jaar een nieuwe IPhone. Alsof die van vorig jaar ineens niet meer goed genoeg is.
Hetzelfde met consoles. Ik blijf erbij dat de PS5 te vroeg is gereleased. Produkten worden dezer dagen zo gepushed om gereleased te worden om zoveel mogelijk winst te maken. Tekortkomingen lossen we wel op met een patch of nieuwe update met alle gevolgen vandien.

Persoonlijk loop ik nog zo achter met PS4. Ik kan gewoon niet meer mee met de verschillende games die ik nog wil spelen. Ergens is het misschien nog goed dat er zo weinig games uitkomen voor de PS5 of ik verloor nog meer terrein. Enkel voor GT7 laat ik nog alles vallen, om ten volle van die game te kunnen genieten.
Mijn punt is dat mensen niet mee meekunnen met al het digitale geweld van tegenwoordig. Het gaat zodanig snel dat ze terecht kwaad worden als een vorige generatie games en console in dit geval binnen een maand of 2 gewoonweg kortgewiekt wordt.
Image
cron