Re: Je nieuwste trophies

634
Als je eerst de game op easy+ doorspeelt en daarbij alles volledig upgraded en zoveel mogelijk resources zoekt en zo weinig mogelijk verbruikt om dan vervolgens via chapter select achterste voren op grounded+ te spelen, dan zijn er maar 2-3 gevechten die nog lastig zijn. Voor de rest ga je dan meer dan genoeg ammo hebben omdat je op die manier dezelfde resources hebt aan het begin van het stuk dan als wat je op easy+ had. Daarnaast zijn heel veel gevechten te skippen, daar is ergens een youtube playlist voor van iemand die de game speelt op grounded zonder damage te krijgen.

Belangrijk: Chapter select in deze game werkt raar... Na starten van een chapter via chapter select mag je NOOIT over je main save saven. Doe je dat wel dan wordt je main save teruggezet naar de chapter die je selecteerde en moet je alles daarna opnieuw spelen (niet opnieuw collectibles verzamelen) wil je dat kunnen gebruiken voor chapter select. Bij chapter select dus ALTIJD NIEUW SAVE SLOT kiezen. Wil je dan een latere chapter spelen dan kan je je main save eerst herladen.

En de reden dat je het achterstevoren moet doen is omdat je dan wel telkens alles uit je easy+ run hebt. Doe je het in normale volgorde dan wordt wat je hebt op easy+ gereset en ga je elke chapter alleen hebben wat de game je geeft.
Image

Re: Je nieuwste trophies

635
Had gisteren eens snel de guide doorgenomen voor de grounded+ playthrough. Moet te doen zijn denk ik. Als ik mijn easy+ run start, moet ik dan ook weer alle collectibles doen? Ik bedoel dan voornamelijk de tools om wapens up te graden en dergelijke? Of gaat dit ook over op je easy+ run? Want ik wil de game nu wel eens spelen zonder telkens te moeten pauzeren om te kijken waar de volgende collectible is.

Hoe werkt de spoiler feature eigenlijk? Want ik zie precies dat mijn tekst niet verborgen wordt?

Ik typ mijn tekst, selecteer het en dan klik ik op spoiler, maar ik zie gewoon de spoiler tags staan... Meer doet het niet?
Image

Re: Je nieuwste trophies

636
Easy+ is gewoon new game+. Dus je start met alle upgrades van je wapens die je al had. Je gaat je wapens wel pas kunnen gebruiken en verder upgraden vanaf het punt dat je ze in de story opraapt. Je zal dus aan het begin van je run wel die upgrade parts en misschien ook health/skill upgrade dingen nog moeten oprapen. Weapon upgrades was niet mogelijk in 1 playthrough en skills enkel als je echt alles had verzameld.

En omdat je wapens pas krijgt en opnieuw kan upgraden als je ze in story opnieuw unlockt, is het eigenlijk aan te raden om in je eerste run weinig/niet te upgraden tot je het laatste wapen ook hebt. Om dan vervolgens ze van achter naar voren (op basis van verkrijgen in story) te upgraden. Ik herinner me dat ik de eerste keer behoorlijk ver in new game+ het verhaal heb moeten doorspelen voor ik de weapon upgrade trophy kon krijgen. Ik had de parts, maar niet het wapen...

Zelf raad ik echt heel sterk aan om grounded+ achterste voren op basis van een easy+ run te doen. Het gaat je zoveel frustratie besparen want op grounded merk je dat er sommige gameplay dingen niet consistent zijn of niet goed werken. Volgens sommigen is dit 'hoe de game gespeeld moet worden', volgens mij toont het vooral wat er niet goed gaat met de gameplay.
Je moet dan alleen opletten dat je bij de chapter select in een andere save gaat saven. Je kan het best zelfs per subchapter doen, maar ook dan binnen 1 chapter de subchapters achterste voren doen.


Kan het zijn dat je een onderwerp bent vergeten te zetten achter de = ?

Code: Select all

[spoiler=onderwerp]dit is de spoiler[/spoiler]
geeft:
[+] onderwerp
dit is de spoiler
Image

Re: Je nieuwste trophies

637
Oei, ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt wel de hele game aan het doorzoeken ben. Ik zal ondertussen misschien wel al iets gemist hebben. Maar mijn holsters en pistolen zijn ondertussen al volledig maximum en ik heb al volledige health en luistervermogen.

Het onderwerp er vergeten bij te zetten, idd dat is het!
[+] Waar ik zit in het verhaal
Voorlopig vind ik het stuk met Ellie het meest vervelende. Ben nu voorbij waar je in die kamer jezelf moet verdedigen tegen die clickers samen met die kerel (die ze ontmoet na het schieten van die hert). Nu ben ik waar ze het paard neergeschoten hebben, geen idee wat nu volgt of wat ik moet doen. Stealthy zijn denk ik, want weinig ammo. Ondertussen terwijl het wachten om dit tussen spoilers te zetten al gevangen genomen, dus zit nu daar.
Image

Re: Je nieuwste trophies

638
Ouch... die voor luisteren is niet nodig voor de trophy. Reden: Op hogere difficulties (vanaf survival) kan je dat niet meer gebruiken. Dit staat dus fout in de PS3 guide van PSNP.
Shiv master is ook niet nodig. Dat staat dan weer fout in de PS4 guide van PSNP.
Lijkt dat alleen de pst.org guide op het forum dat stuk goed heeft staan :(

Als je die van luisteren en shiv master helemaal niks geeft en dan alle supplements in de game kan vinden, is het mogelijk om die in 1 playthrough te halen. Maar echt maar nipt. Eerste keer had ik ook een deel van new game+ nodig.

Voor parts geloof ik dat ik deze tekst guide had gebruikt:
https://thelastofus.fandom.com/wiki/Parts
Ik vermoed dat de nodige tools wel onderdeel zijn van je collectible guide?

Voor supplements dan deze van zelfde wiki:
https://thelastofus.fandom.com/wiki/Supplements
Image

Re: Je nieuwste trophies

639
Okay that's it. Game deleted!


:lol: Neenee.

Jah dat wist ik dus niet. Maar zolang alles overgaat naar easy+ ben ik goed, toch?
Ik volg de collectible video in de guide op PsnProfiles, daar zijn de tools inderdaad inbegrepen. Zit dacht ik aan collectible 121/135 nu. Blij zijn als dat voorbij is :moe:
Image

Re: Je nieuwste trophies

640
Ja, alles van upgrades van wapens en joel gaat over naar de volgende. Het gaat eerder over hoe snel je de trophies krijgt :)

Ik zou dan wel aanraden om op new game+ wel even die parts en supplements guide te volgen zodat je die zo snel mogelijk hebt. Kwestie van ze zo lang mogelijk te hebben later op grounded+.

Het einde van de collectibles begint toch al in zicht te komen!

Over je spoiler:
[+] spoiler
Dat is het stuk dat ik op grounded+ zelfs met achterstevoren spelen heel erg lastig vond :( En dan was ik eindelijk voorbij dat eerste stuk, loop ik door de deur de gang in en ga ik daar dood door iemand die mij door het raam heen vastgrijpt omdat ik wat traag naar die deur gegaan was. Kon ik het opnieuw doen want het checkpoint zat pas boven aan de trap :(
Image

Re: Je nieuwste trophies

641
Bedankt voor die guides Kolm!

Alle collectibles en trophies erbij zijn binnen + eerste playthrough gedaan :)
[+] einde
Wat een einde. Zo liegen in haar gezicht! :O Nu ben ik wel benieuwd hoe het verder gaat in TLOU II. Maar eerst deze dus afwerken :D
Dat laatste level in het ziekenhuis wordt een irritant iets op grounded+. Had nu al moeite om er door te komen, geen idee eigenlijk als je alle vijanden moet doden, of dat je ze voorbij kunt sluipen. Maar dat lijkt mij zéér moeilijk. Kan mij inbeelden dat je op grounded+ niet toekomt met je munitie. Allez binnenkort maar dan eens easy+ starten.
Image

Re: Je nieuwste trophies

642
Dat heb je nog vlot gedaan! :cool:

Dit is de guide die ik voor grounded+ heb gebruikt:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... -2kkkohM7j
[+] einde
In die laatste fase van het hospital waar de vijanden patrouilles hebben, kan je bijna overal voorbij sluipen. Ergens moet je met een baksteen (of silenced alleszins) eentje die uit een deur komt killen en voor je de allerlaatste deur opent moet je een smoke bomb gooien. Bij mij stond daar soms nog wel is eentje in de weg die ik dan met shotgun uit mijn weg shoot :lol:

Het grote voordeel van eerst op easy+ doen is dat je altijd heel veel ammo gaat hebben als je ervoor zorgde dat je in easy+ heel veel ammo verzamelde/spaarde en al probeerde om veel sneaky melee kills te halen. Dat maakt het een stuk makkelijk als je toch een keer gezien wordt. Ipv heel moeilijk te doen kan je dan toch nog proberen met je shotgun de boel afmaken en healen al wat je wil. Want eens je het einde van de subchapter haalt is het al klaar en hoef je niks over te hebben :)
Image

Re: Je nieuwste trophies

643
Nice, die guide ga ik zeker eens bekijken!

Even kijken wanneer ik de easy+ start, want alles zit vers in het geheugen nu dus. Behalve de eerste 4-5chapters, die zitten al redelijk ver.
[+] grounded+
Voorbij sluipen in het ziekenhuis ga ik dan eens de guide goed moeten bekijken. Want nu ben ik soort van guns blazing erdoor gegaan :tong:
Ben daar toch ook 1 keer dood gegaan. Het tweede deel van het ziekenhuis lijkt mij echt niet makkelijk om te sluipen, omdat alle vijanden daar zo kort op elkaar staan.
Maar ik ben mee waarom je grounded+ achterwaarts doet. Omdat je dan de moeilijke gevechten eerst doet. Zal inderdaad vooral op easy+ er zo goed mogelijk doorgaan zijn, zonder al te veel ammo en supplies te gebruiken. Als je op grounded+ dood gaat, start je gewoon je checkpoint weer opnieuw ook? Tis niet dat je het volledige level terug moet beginnen? Grounded+ zijn de vijanden gewoon sterker vermoed ik en moeilijker te doden?
Image

Re: Je nieuwste trophies

644
Grounded+ ga je vooral veel sneller dood, zien ze je wat sneller en het meest vervelendste: je vindt bijna geen craft resources of ammo... Dat laatste is vooral de reden om het achterstevoren te doen want dan heb je dezelfde resources/ammo als wat je had op easy+.
Je zal in de guide zien dat hij heel veel een brick gooit en dan een melee aanval doet. Of dat zijn ene molotov precies perfect qua plaats en tijd op de nodige plek landt. Op die manier erdoor gaan zorgt gewoon voor zoveel frustratie en je moet zoveel van tevoren gaan plannen met je resources, dat werkt enkel goed als je de game helemaal vanbinnen en vanbuiten kent. Die ambitie had ik niet :q:

En checkpoints zijn gewoon hetzelfde als op easy geloof ik. Zeker niet hele chapter in 1 keer ofzo.
Image

Re: Je nieuwste trophies

645
Veel succes met de The Last of Us-trophies! :cool:
Ik heb bewust niet op de trophies gelet om volledig op het verhaal te focussen en omdat ik het jammer vond dat er ook multiplayer in zat. Voor Part II ga ik ooit nog wel eens voor de platinum, da's gewoon nog eens opnieuw spelen.