Re: Je nieuwste trophies

901
Dat DLC ding is een combinatie van factoren helaas...

Sony heeft voor PS5 games blijkbaar gezegd: 1 launcher = 1 trophylist.
Hierdoor is de Tomb Raider trilogy en Uncharted legacy collection ook zo'n rommeltje voor de PS5 lijst.
Die hadden elke een eigen launcher moeten krijgen om dat op te lossen voor de PS5 terwijl (voor TR) het op PS4 geen probleem was.
Dat betekent ook 3 keer een game door validatie bij Sony krijgen ipv 1 keer de trilogy. Inclusief alle kosten die daarbij horen en ook nog kosten bij het opsplitsen van de games terwijl het publiek voor deze games toch wat beperkter is dan bv cod.

Tegelijk hebben ze dus bij cod bedacht dat het fijn zou zijn om alles in 1 launcher te hebben. Alleen wil niemand dat want dat wordt een monolitisch blok van jewelste als je alles geïnstalleerd hebt. Ik las van iemand die het op xbox had geïnstalleerd (wilde trophylist niet en kon even gratis spelen) dat het ongeveer 220GB was :O
De kosten van aparte games/launchers is bij cod denk ik niet echt de reden van de keuze gezien hoeveel die verkopen.
Image

Re: Je nieuwste trophies

902
Die launcher is ook gewoon om de volgende game in de reeks te kunnen promoten. Als je CoD nu opstart krijg je eerst promo te zien voor BO6.

Ik heb geen 100% completion profiel en dat hoeft ook niet, maar kan mij wel inbeelden dat sommige vloeken als BO6 terug in dezelfde lijst wordt gezet. Tja beetje jammer dat het zo moet, maar ik denk niet dat Sony hier wakker van ligt.

Voor de grootte van de game: ik weet niet precies hoe groot mijn bestand op PS5 is, maar de launcher is er pas gekomen met de release van MW II. Dit betekende dat diegene die dit jaar MW III aanschaften, EERST verplicht waren om dus die launcher te downloaden en installeren en dan nog eens de game moesten downloaden.

Nu normaal heb je wel de keus om enkel bepaalde delen van de game te downloaden. Enkel campaign, enkel multiplayer en Warzone is op zich gratis en hoef je de game niet in bezit te hebben.
Image

Re: Je nieuwste trophies

903
Dat van die promo kunnen ze ook zonder zo'n launcher...
Gewoon bij opstarten een server checken voor wat afbeeldingen/info en als er niks gevonden is dan een default laten zien. Dat is uiteindelijk wat die launcher nu ook doet :q:

Lijkt meer dat ze al die PC launchers van verschillende publishers wilden na-apen ofzo :silly:
Image

Re: Je nieuwste trophies

904
Mij moet je niet overtuigen!

Geef mij maar de old school menu's van CoD. Simpel en efficiënt! Dan heb ik het zowel over het main menu en de menu's om je loadout te kiezen.
Hoe het nu is is verschrikkelijk eigenlijk. En dan trekken ze die UI dan ook nog eens door naar alle volgende games!
Image

Re: Je nieuwste trophies

905
Ik wil maar zeggen: Wa ne zever van ze :P

En UI is algemeen een probleem geworden lijkt het wel...

Ik merk het nu ook weer nu ik met GTA wat op PS4 bezig ben.

Voor de grap moet je dit is proberen:
Vanuit een game naar berichten gaan en een bericht naar iemand sturen (eerste keer, dus in beide gevallen wel wat knoppen maar op PS5 paar meer)
Vervolgens terug naar game gaan, wat gamen, bericht krijgen maar online bezig dus niet direct op ps button kunnen klikken om het te gaan lezen.
Nu opnieuw naar dat bericht gaan om te lezen en antwoorden...
PS5 mag je alles uit die eerste stap elke keer opnieuw selecteren
PS4 heeft na drukken op de PS button al de goeie dingen al geselecteerd waardoor je slechts een paar keer op X hoeft te duwen om terug in het gesprek te zijn.
Voor de grap: PS3 de chatroom functie was gewoon 1 keer op PS-button duwen en je kon zo tussen de twee wisselen :lol:
Image

Re: Je nieuwste trophies

906
Ik moet dat zelfs niet proberen. Heb het deze week al genoeg ondervonden hoe ver het allemaal zit. Gisteren wat boost sessie gedaan voor Battlefield, maar heb moeten zoeken hoe ik kon joinen (eerst vrienden zijn en dan zo maar joinen).

In CoD is er dan nog eens het "ingame Activision friendslist". Waarom het allemaal zo moeilijk moet, geen idee.

Ik gebruik meestal de PS App om te chatten, want op de PS5 vind ik het maar niets. Ik vind trouwens als je in een chat zit en iemand stuurt een bericht, je rechtstreeks die persoon een friends request zou moeten kunnen sturen. Nu moet ik die persoon gaan zoeken via PSN. Volgens mij kan je ook niet meer bij een friends request direct een bericht sturen (vroeger kon dit wel). Nu moet ik eerst een request sturen en dan verder op die persoon zijn profiel klikken om een bericht te sturen (op voorwaarde dat die persoon dit toe laat).
Image

Re: Je nieuwste trophies

907
Image

Gisterenavond een kleine eindsprint getrokken en op een tweetal uurtjes de laatste 5 challenges van de 15 nog gedaan. Er zat er nog een lastige bij in verband met stealth waarbij je een aantal kills moest maken met gif en de rest moesten dan assassinations zijn en je mocht nooit gezien worden. Probleem was dat vergiftigde enemies ook anderen kunnen vergiftigen en je hebt ook weer amper marge om het te doen slagen. Helemaal op het einde probeerde ik een van de laatste guards te assassinaten, maar blijkbaar was dit een speciaal type waarbij een of andere gekke quick time event startte, waardoor ik die niet kon vermoorden in 1 keer, maar op de een of andere manier was die toch gestorven.
Van de 15 challenges, krijg je dus 5 gefocust op combat, 5 op pijl en boog en 5 stealth en ik denk dat er van elke groep exact 1 overdreven moeilijke bij zat :p
Ik denk dat ik ook al maar direct aan de mastery challenges part 2 ga beginnen om er vanaf te geraken.
Daarna nog the forgotten saga en dan heb ik de moeilijkste gedaan denk ik van AC Valhalla!
Image

Re: Je nieuwste trophies

908
Image

Deel 2 van de mastery challenges gedaan bij AC Valhalla en wat ben ik blij dat ik klaar ben ermee!
Deze keer kreeg je 12 challenges voorgeschoteld waarvan er 2 relatief moeilijk waren.
De eerste was een stealth challenge waarbij je 4 targets moest uitschakelen met indirecte kills en al de rest met assassinations zonder dat je een keer gezien werd. De targers stonden al een geluk wel vaak in de buurt van iets waarmee je ze met een directe kill kon doden. Maar de laatste was lastig... Deze was telkens rondjes aan het lopen rond een schuur die voor een deel open stond. Er waren kooien met roofdieren in, maar ik vertrouwde niet dat zij die laatste vijand kon doden. Daarna maar explosieve potten naar een plek gehaald waar hij vaak bleef stilstaan, op het dak van de schuur gekropen en dan met een welgemikte pijl dat ventje naar de verdoemenis gebracht!
Maar de allerlaatste challenge was dikke zever weer... Op een gegeven moment krijg je een eindbaas (yup, er zit een klein beetje verhaal in deze mastery challenges en deze eindigen met een boss fight) die uit 3 delen bestaat. Als je deze bossfight hebt gedaan, worden de laatste 3 challenges ontgrendeld en moet je elke fase opnieuw doen, maar dan met die extra objectives om terug goud te behalen. De pijl en boog challenge ging er weer los over en heb ik toch weer iets meer dan een dik uur over moeten doen.
Er komen dus in het begin in waves vijanden naar je toe gelopen en deze hebben telkens een zwakke plek in het been of aan de rechterarm. Als je hierop schiet, worden deze gestaggered en kun je makkelijk een headshot maken. Bedoeling is dat je bij alle vijanden maar in totaal 2 of 3 zwakke plekken mag missen en in de tussentijd 10 headshots maakt. De headshots waren geen probleem, maar de zwakke plekken... Het been en de arm waren geen probleem, maar daarna komen er dual wielding axe mannetjes op je afgelopen die volgens mij speed hadden gesnoven. De beginnen rond te slagen en vliegen gewoon half de map over. Hun zwakke plek zit op de borst (dus anatomisch vlak onder het hoofd). Als die naar je toe lopen, lopen ze wat gebogen waardoor ze met hun hoofd dichter naar de grond lopen. Een pijl schieten resulteert dus vaak in een headshot. Na 2 of 3 missers, zijn ze ook dood, want je bent voor deze challenge veel te sterk. Ahja, en op een gegeven moment staan er 5 tot 6 van dit type enemies voor je neus. Uiteindelijk heb ik het opgelost door ergens links op de map te gaan staan waar ze je niet echt zien staan en die maar 1 ingang heeft. Dus meestal kwamen er hier maar 2 tegelijk aan. Dan moet je de enemy 2 keer een parry doen waardoor zijn energie leeg is en voorovergebogen staat. Je neemt wat afstand en wacht enkele tellen tot die terug recht staat. Als die dan terug recht staat blijft hij een seconde gewoon staan en kun je wel vlot op zijn borst schieten.
Image

Re: Je nieuwste trophies

910
Kolm wrote: 11 Jun 2024 21:08 Maar nu ben je er wel klaar mee! Proficiat! :cool:

Ik denk dat de rest makkelijker is maar... wie ben ik, ik moet er nog mee beginnen :q:
Dankje ;) Ik denk dat er nu nog 3 story expansions zijn die wel goed meevallen en nog een paar tombes die ik moet doen. Maar ik moet ook nog de dlc doen van "The Forgotten Saga" wat een soort roguelike mode is met de nodige idiote trophies zoals "Vermoord deze boss zonder ook maar 1 keer gehealed te moeten hebben". Geen idee of dit makkelijk is, maar deze trophies hebben een lager percentage dan de mastery challenges qua completion.
Maar alvast veel succes ermee! De meesten vallen op zich nog mee en zijn zelfs nog best leuk om te doen.
Image

Re: Je nieuwste trophies

911
Mr.Wolf wrote: 12 Jun 2024 08:39 Dankje ;) Ik denk dat er nu nog 3 story expansions zijn die wel goed meevallen en nog een paar tombes die ik moet doen. Maar ik moet ook nog de dlc doen van "The Forgotten Saga" wat een soort roguelike mode is met de nodige idiote trophies zoals "Vermoord deze boss zonder ook maar 1 keer gehealed te moeten hebben". Geen idee of dit makkelijk is, maar deze trophies hebben een lager percentage dan de mastery challenges qua completion.
Maar alvast veel succes ermee! De meesten vallen op zich nog mee en zijn zelfs nog best leuk om te doen.
Hmm, Rogue like vind ik meestal niet zo leuk. Tenminste... niet als het in een game wordt gepropt die normaal elke 2 seconden een autosave maakt waardoor je heel moelijk vooruitgang kan kwijt raken :silly:

Far Cry 6 heeft ook 3 DLC's met zo'n roguelike mode in en... dat zijn precies de DLC's die ik nog moet doen in de PS4 versie :lol:

AC Valhalla zal wel nog even moeten wachten. Eerstvolgende AC wordt normaal gezien AC Rogue op PS3. Probeer alles in de serie wat ik ngo niet had gedaan, van oudste naar nieuwste te completen :D
Image

Re: Je nieuwste trophies

913
paveman wrote: 12 Jun 2024 15:47 Die van Valhalla werkt zo dat als je uit de game gegooid wordt, je de hele run opnieuw mag gaan doen... ;)
Far Cry 6 is ook zo helaas... Er zijn wel unlocks die je dan kan kopen met currency tijdens je run, die dan ook voor de volgende runs blijven. Maar je currency verdwijnt geloof ik aan het einde van een run, net als alle wapens die je had verzameld etc.
Er was nog wel iets van een safehouse, als je daarin ging en dan stopte dan moest je geloof ik de run wel opnieuw doen maar kon je sommige dingen zoals currency en je wapens wel houden voor die nieuwe run.

Maar bon, ik heb nog 5 platinums en 550 trophies te gaan om er is over na te denken :lol:

Ik wil de platinum trophy 20.000 en platinum 400 maken maar tegelijk ook de 100% halen :girl:
Image
cron