Deel 2 van de mastery challenges gedaan bij AC Valhalla en wat ben ik blij dat ik klaar ben ermee!
Deze keer kreeg je 12 challenges voorgeschoteld waarvan er 2 relatief moeilijk waren.
De eerste was een stealth challenge waarbij je 4 targets moest uitschakelen met indirecte kills en al de rest met assassinations zonder dat je een keer gezien werd. De targers stonden al een geluk wel vaak in de buurt van iets waarmee je ze met een directe kill kon doden. Maar de laatste was lastig... Deze was telkens rondjes aan het lopen rond een schuur die voor een deel open stond. Er waren kooien met roofdieren in, maar ik vertrouwde niet dat zij die laatste vijand kon doden. Daarna maar explosieve potten naar een plek gehaald waar hij vaak bleef stilstaan, op het dak van de schuur gekropen en dan met een welgemikte pijl dat ventje naar de verdoemenis gebracht!
Maar de allerlaatste challenge was dikke zever weer... Op een gegeven moment krijg je een eindbaas (yup, er zit een klein beetje verhaal in deze mastery challenges en deze eindigen met een boss fight) die uit 3 delen bestaat. Als je deze bossfight hebt gedaan, worden de laatste 3 challenges ontgrendeld en moet je elke fase opnieuw doen, maar dan met die extra objectives om terug goud te behalen. De pijl en boog challenge ging er weer los over en heb ik toch weer iets meer dan een dik uur over moeten doen.
Er komen dus in het begin in waves vijanden naar je toe gelopen en deze hebben telkens een zwakke plek in het been of aan de rechterarm. Als je hierop schiet, worden deze gestaggered en kun je makkelijk een headshot maken. Bedoeling is dat je bij alle vijanden maar in totaal 2 of 3 zwakke plekken mag missen en in de tussentijd 10 headshots maakt. De headshots waren geen probleem, maar de zwakke plekken... Het been en de arm waren geen probleem, maar daarna komen er dual wielding axe mannetjes op je afgelopen die volgens mij speed hadden gesnoven. De beginnen rond te slagen en vliegen gewoon half de map over. Hun zwakke plek zit op de borst (dus anatomisch vlak onder het hoofd). Als die naar je toe lopen, lopen ze wat gebogen waardoor ze met hun hoofd dichter naar de grond lopen. Een pijl schieten resulteert dus vaak in een headshot. Na 2 of 3 missers, zijn ze ook dood, want je bent voor deze challenge veel te sterk. Ahja, en op een gegeven moment staan er 5 tot 6 van dit type enemies voor je neus. Uiteindelijk heb ik het opgelost door ergens links op de map te gaan staan waar ze je niet echt zien staan en die maar 1 ingang heeft. Dus meestal kwamen er hier maar 2 tegelijk aan. Dan moet je de enemy 2 keer een parry doen waardoor zijn energie leeg is en voorovergebogen staat. Je neemt wat afstand en wacht enkele tellen tot die terug recht staat. Als die dan terug recht staat blijft hij een seconde gewoon staan en kun je wel vlot op zijn borst schieten.