Re: Trophy Leaderboards Seizoenen

25
Seizoen 2018 – 2019

Een seizoen begint in mei van enig jaar en eindigt in mei van het erop volgende jaar.
Het derde seizoen hebben we bij dezen afgerond en dat betekent dat de eindstanden van nu meteen de beginstanden vormen voor seizoen nummer vier!

Het houdt dus ook in dat zojuist de laatste aflevering van Trophy Leaderboards III geplaatst is. Het principe van de seizoenen is heel simpel: Eindstand – Beginstand = Vorderingen. Hierbij zijn twee opmerkingen te plaatsten:
1. Bij de platinums wordt ook een weegfactor meegerekend, zie de eerste post van dit topic.
2. Bij rarity vindt de berekening precies omgekeerd plaats omdat een zo laag mogelijk percentage het doel is.

Image


Het leuke van de seizoenstabel is dat nu eens ook andere gamers goede resultaten kunnen behalen. Toeval of niet, het maakt het voor meer mensen interessant.
Billie bijvoorbeeld scoort een bronzen medal en ook een middenmoter is Daviduvel die zilver naar huis neemt. Verder vallen Dividedx en Rushifel op en niet te vergeten onze anti trophy ui die nu toch een bronzen medal de zijne mag noemen.

Winnaars van een medal in de categorie Level zijn:
Platinum: Marty
Goud: Fsterchele
Zilver: Kolm
Brons: Billie

Winnaars van een medal in de categorie Plats zijn:
Platinum: Marty
Goud: Kolm
Zilver: Paveman
Brons: Fsterchele

Winnaars van een medal in de categorie Completion %C zijn:
Platinum: Sanity penguin
Goud: Fsterchele
Zilver: Paveman
Brons: Dividedx

Winnaars van een medal in de categorie Rarity %R zijn:
Platinum: Rushifel
Goud: Fsterchele
Zilver: Daviduvel
Brons: Shampi

Nog niet eerder is het voorgekomen dat 1 persoon in alle vier de categorieën een medal scoorde. Het verhuizen van Fsterchele is hem blijkbaar goed bevallen.

Van harte gefeliciteerd allemaal!

Van elke kleur medal, platinum, goud, zilver of brons kun je er maar een krijgen, er over heen hoveren laat het aantal medals zien. Dit geldt voor Marty (platinum), Fsterchele (goud) en Paveman (zilver). De medals zijn gereed maar nog niet geladen. Onze technicus heeft dit weekend andere bezigheden.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen

27
Erg leuk weer. Niet te geloven dat zelfs het derde seizoen er alweer op zit... :O
Ik had niet verwacht met plats en completion zo hoog te hebben gescoord! Bij rarity had ik dat eerder wel verwacht, maar bedenk me dat die al behoorlijk laag was en dit dus inderdaad 'maar' een vooruitgang van 0,35% is geweest...
Op naar het volgende seizoen! :D
Image

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen

28
Dank jullie wel voor het positieve commentaar. :hug:

Iedereen wil graag een medal winnen. Daar zit hem nu net de kneep. Bij de gewone trophy leaderboards hebben de meesten al een dermate grote achterstand dat het nagenoeg onmogelijk is om de top vier te bereiken. Uiteindelijk hebben we met de seizoen lijsten een mogelijkheid ontwikkeld waarbij niet de absolute hoogte van je niveau telt maar juist de vorderingen die in een jaar maakt. Sommigen zijn bij completion of rarity achteruit gevorderd. Iets slechter geworden dus. Een volgend jaar kan die situatie geheel omgekeerd zijn.

Ik denk overigens niet dat veel mensen hiermee een jaar lang rekening houden, tenslotte speel je die games die jou leuk lijken zodat je jezelf kunt ontspannen naast de dagelijkse sleur van werk en studie. ;)

In ieder geval komen andere gamers eens aan bod voor de medals en heeft iedereen een kans. Zo blijven de lijsten voor iedereen interessant. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen

29
Oh ja volledig mee akkoord Sora. Maar persoonlijk voel ik dat het gamen niet meer zo "moet". Heb een ellenlange backlog maar ik kom er gewoon niet aan toe. En dan grijp ik nog eens terug naar een gespeelde game :P
Persoonlijk hebben andere hobbies het ook wat overgenomen. Sport en car detailing zijn toch wel evenwaardig met het gamen. Quality time met gezin is ook belangrijk. (Deze middag trouwens weer voetbaltoernooi voor de stiefdochter).

Toch wil ik je bedanken om hier energie en tijd in te steken. Het is duidelijk dat het hier leeft en iedereen er toch mee bezig is. Ik ben alvast gemotiveerd om volgend jaar er beter voor te staan. En ik hoop dat jij (Sora) er weer zal zijn om die resultaten hier neer te zetten. Bedankt!
Image

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen

30
Dank je wel voor je mooie woorden Ruler. :hi5:

Niet iedereen blijft een fanatieke gamer. Vaak worden andere bezigheden en hobby's belangrijker en nemen meer tijd in beslag. Gamen draait bij mij ook op een lager pitje hoewel ik weet dat er weer eens een fase komt waarbij het een meer vooraanstaande rol zal gaan spelen.

Ik zal proberen om dit nog een aantal jaren zo vol te houden en jullie van de tussenstanden op de hoogte te brengen. Daarbij zal ik het niet nalaten om weer eens wat onzin van me af te schrijven. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron