Re: Trophy Leaderboards IV

271
Toetsenbord vastgespijkerd . . . .

De huidige versie is gebaseerd op een telling van 21 maart 2020.

Struikelblokken

Op de middelbare school hadden we voor het vak Nederlands onder meer een leer- en oefenboek genaamd ‘Struikelblokken’. In dit boek kwamen ‘Nederlandse’ woorden aan bod als quarantaine. Heden ten dage kent elke kleuter dit woord al maar dit ter zijde.

Dat schoot me te binnen bij het lezen van een stukje in het AD van 10 maart jl. dat ging over een vacaturetekst. De tekst luidde (deels) als volgt: (de volledige tekst is hier leesbaar Volledige tekst

Plantsome, waar je online kamerplanten kunt bestellen, plaatste vorige week een vacaturetekst voor een nieuwe front-end developer. Ze zochten iemand die ‘een harde pielemuis (grappie) krijgt van coderen’ en ‘natte dromen heeft over de manieren waarop je jouw code nog sneller, beter en sterker kunt maken’.

Heerlijk, echt ‘out of the boks eh box gedacht’. Persoonlijk vind ik het een grappige, aansprekende tekst die vanzelfsprekend figuurlijk gelezen dient te worden. Toch? Het zal mogelijk de beoogde doelgroep aanspreken . . . . maar meteen zijn de goede zeden weer in het geding, we worden met de dag preutser, nog even en alle stoelpoten krijgen weer rokjes tot vlak boven de vloer net als in het victoriaanse tijdperk. Heden ten dage zou men het wellicht islamitische stijl noemen. Tevens werd het als seksistisch gezien. De ene helft van de bevolking zou bij gebrek aan het benodigde speelgoed worden uitgesloten.

Opvallend is dat de tekst was opgesteld door een vrouw, Karen Stange (what’s in a name?) en ze heeft later haar excuses gemaakt.

Ik vraag me af waarom? De titel van dit stukje ‘struikelblokken’ geeft het al aan. Tegenwoordig kun je echt niets meer schrijven of zeggen of er is wel iemand die er aanstoot aan neemt, erover struikelt, en prompt een actiegroep gaat beginnen.

Gelukkig zijn wij gamers anders. Als er weer eens deskundigen zijn of politici die iets negatiefs over het gamen roepen, massamoordenaars zouden massamoordenaars geworden zijn omdat ze gegamed hebben bijvoorbeeld, blijven wij de rust zelve. Wij gamen gewoon door en rennen niet met geladen kalasjnikovs de straat op. Niet allemaal tenminste.

Momenteel valt alles echter in het niet bij een heel klein organisch dingetje, alles wat de natuur voortbrengt is goed, dat van een halve epi een halve pan heeft weten te maken. Iedereen praat erover en ik denk dat het gewoon afwachten is. Het verbaast me wel dat een microscopisch klein hoopje RNA of DNA zonder hersens, een onzichtbare sluipmoordenaar made in China, in zo’n korte tijd de hele wereld weet te veroveren. Daar hadden Dzjengis Khan en Alexander de Grote nog wat van kunnen leren.

Topic nummer 1, die van de klimaatverandering weet je nog wel, is even in het vergeethoekje geraakt. Temeer omdat dit kleine hersenloze dingetje daar ook nog eens positieve invloed op heeft. Minder reizen, minder vliegen, minder toerisme en minder productie zijn gunstig voor de cee-o-twee en stikstof cijfers. De natuur schijnt weer op te bloeien, zelfs in Venetië. Hiermee kunnen we voorlopig weer even positief afsluiten.

Game on!


Korte samenvatting:
De tijdspanne was weer bijna een maand. Een restje februari en een groot deel van maart (om nooit meer te vergeten) 2020 staan nog steeds in het teken van een minuscuul hoopje RNA/DNA ‘Made in China’.

We hebben gezamenlijk 27 platinums behaald en zijn we 3 levels gestegen. Een behoorlijk hoog resultaat.
- Elexus, Kolm en Marty zijn elk een level gestegen.
- Acht mensen verdelen samen de 27 verdiende platinums. Koploper van de maand is weer Marty met maar liefst 9 platinums, hij wordt op enige afstand gevolgd door Kolm met 6 platinums en door Elexus die uit haar slof schiet met 4 platinums.
Fsterchele23 en Sora volgen met respectievelijk 3 en 2 platinums. Drie mensen hebben elk een platinum gescoord, Hybris, NTGSruler en Paveman.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Hier geen wijzigingen behalve dan de mensen die een level wisten te klimmen, Elexus, Kolm en Marty.

Platinums:
Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Hybris stijgt een plekje en Elexus stijgt met een rotgang zelfs 2 plaatsen ondanks een ziek katje.

Completion:
Kolm neemt ondertussen duidelijk afstand van Ruler. Verder geen wijzigingen.

Rarity:
Bij rarity is wel het een en ander aan de hand. Marty klimt een plaats ten koste van Hybris, Sora stoomt Sanity voorbij, Billie verwijst Mr.Wolf een plekje terug en Elexus nestelt zich op de 17e plek naast Maxidomino.
Miner is nu wel heel dichtbij de groene zone.


Veel plezier met lezen van deze zin en onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!

Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

277
Kolm wrote:"dat van een halve epi een halve pan heeft weten te maken"

Ik ben misschien nog niet wakker genoeg, maar deze snap ik niet helemaal :think:
Demi = half. Draai halve epi (met deze vertaling) om en ik denk dat je m pakt. Ik zeg: goed gevonden, Sora!

Ik denk dat je het goed hebt omschreven. Gelukkig is het gelukt dit nog met enige luchtigheid te doen! Ik heb er in ieder geval van genoten om door te lezen! :D
Voor de mensen die gedwongen thuis zitten nu: happy gaming (of sterkte met thuiswerken....)! Voor de mede-werkenden: heel veel succes/werk ze!
Image

Re: Trophy Leaderboards IV

278
Goed gevonden tekst weer Sora!

Geen idee waarom er het gevoel heerst dat we met zijn allen weer preutser worden. Ik denk dat het te maken heeft met schrik om de andere(n) te schofferen? Ik persoonlijk trek mij daar niets van aan. Diplomatisch dingen zeggen kan ook.

Dat van die advertentie is wel jammer. Er zouden meer zo'n zaken moeten zijn, zou het leven alweer wat aangenamer en minder steriel maken.

Kwestie het virus: raar dat er hier nog geen topic voor open gedaan is. Nu ik probeer de regels die de overheid heeft opgelegd te respecteren. Denk dat wij als "gamers" hier inderdaad wel wat minder problemen mee hebben misschien, dan mensen die niet gamen. Waar ik wel nog gelukkig voor ben is dat we nog steeds buiten mogen komen om te sporten. Als ze dat ook nog gaan verbieden, so be it, maar dan gaan er nog meer frustraties komen denken ik bij de bevolking. Voorlopig kunnen we het nog, dus we profiteren er maar beter van.

Ik ben City Skylines begonnen, game met veel DLC en dat doet mij een beetje de das om kwestie completion. Ga die game wel nog proberen platinum te halen, maar ben voorlopig in de mood om wat backlog weg te werken. 2 laatste platinums deden deugd :P
Image

Re: Trophy Leaderboards IV

279
Dank jullie wel voor de positieve reacties. Eventuele kritiek is overigens net zo welkom, daar leer ik van. De reacties zijn voor mij van belang en de enige reden om dit elke maand weer vol te kunnen houden. :)


Wat een topic over het corona virus betreft, ook ik heb dat overwogen maar voor mezelf verworpen om meerdere redenen. Overigens staat het ieder lid vrij om alsnog een topic hierover te beginnen en dat moet je zeker doen als je daar behoefte aan hebt.

Waarom heb ik het voor mezelf afgewezen?
- Je kunt geen nieuwsberichten kijken of lezen zonder dat corona de boventoon voert. Ik lees het lang niet meer allemaal, ik word er depressief van.
- Het wemelt van het 'fakenews' rondom dit virus. Niemand weet er het fijne van en toch lijkt iedereen inmiddels deskundig. Ik denk dat er in zo'n topic bewust of onbewust onzin berichten kunnen verschijnen waarmee niemand gediend is.
- Maar nogmaals het staat iedereen vrij om zo'n topic te starten.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

281
Kan ik volledig mee leven hoor. Ik heb er net als jij geen behoefte aan om hier er ook nog eens over te discussieren. Het is overal rond ons en dat is voldoende. Maar ik wou gewoon aangeven dat ik verbaasd ben dat er nog niemand een topic over heeft geopend sinds het begin. Nu hoeft niet. Tis goed zoals het is.
Image

Re: Trophy Leaderboards IV

283
Lijkt het maar zo of is het werkelijk zo? De tijd gaat langzamer dan anders! :think:
In ieder geval zullen de volgende tellingen gepaard gaan met een seizoensoverzicht! ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

285
De volgende telling zal uitgevoerd worden in het eerste weekend van mei. 1 of 2 mei, dus sync op tijd! Want het wordt de laatste telling van dit seizoen zodat er tevens een seizoen stand 2019 - 2020 wordt opgemaakt! :jip:

Succes allemaal en game on! :Tp: ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu