Re: Trophy Leaderboards V

107
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 31 oktober 2020.

De eerste en tevens de laatste keer dat ik uit pure frustratie de controller van me af wierp zat dat ding gelukkig nog met een draadje aan de console vast. Ik kan me zelfs nog de game herinneren, Need for Speed op de PlayStation 2, Underground meen ik dat het was. Iets zal me wel niet gelukt zijn toen. De tv was er nog een met een 70 cm glazen beeldbuis. Loeizwaar en waarschijnlijk verschrikkelijk traag. Tegenwoordig is een beetje tv al gauw vier keer zo groot bij een kwart van het gewicht.

Was ik agressief? Nou op dat moment zeker wel maar zoals ik al eerder zei, het was meteen de laatste keer. Ik realiseerde me dat het best een duur grapje had kunnen worden maar de controller overleefde. Sony bouwt ze blijkbaar best stevig want de vloer was hard.

In mijn naïviteit ging ik er altijd van uit dat gamers normaal gesproken tevreden en doorgaans zelfs rustige mensen zijn. Ach je hoorde wel eens van een ragequit, laag vliegende controllers of scheldende gamers, meestal vloekend op zichzelf of de controls maar verder bleef de agressie binnen aanvaardbare grenzen.

Het is bekend dat er mensen of groeperingen zijn die menen dat gamen agressief maakt, sommigen zouden zelfs gaan moorden. Wat mij nog onbekend was is dat mensen die hun game niet kunnen gaan spelen heel agressief kunnen worden. Op het belachelijke af zelfs.

Nu schijnt het zo te zijn dat het ‘normaal’ aan het worden is om vooral op social media anderen voor de meest verschrikkelijke dingen uit te maken of zelfs dood te wensen of te zullen gaan vermoorden als die ander iets doet of zegt waar jij het niet mee eens bent. Je hoeft maar het verkeerde plaatje te tonen en jouw leven hangt aan een zijden draadje of zelfs dat al niet eens meer. “Je suis Samuel” Gamers doen zoiets gelukkig niet. Dacht ik.

Tot mijn verwondering echter, wat zeg ik? Tot mijn weerzin, mijn afschuw las ik dat medewerkers van CD Projekt Red met de dood zijn bedreigd omdat de release van de game Cyberpunk 2077 met 21 dagen is uitgesteld. Hier walg ik van! Met zulke gamers wens ik niet geassocieerd te worden.
Als de game wel op tijd was uitgebracht maar niet perfect en mogelijk wat buggy dan zouden het waarschijnlijk dezelfde mensen geweest zijn die medewerkers van CD Projekt Red hierom met de dood zouden bedreigen. “Je suis CD Projekt


Korte samenvatting:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar de standen bij de nieuwe level berekeningen van Sony? De meesten van ons zijn echter in de ban van de nieuwe PlayStation 5. De corona toestanden maken de release nog extra (onnodig) spannend.
De tijdspanne was nu iets meer dan een maand. Een deel van september en de hele maand oktober 2020. De wereld gaat nog steeds gebukt onder een groeiende en terugkerende corona pandemie.

We hebben gezamenlijk 19 platinums behaald en zijn we 500.000 levels gestegen. Sorry, ik overdrijf een beetje, het zijn 8323 levels.
- Marty is 573 levels gestegen, Kolm klom 523 levels, gevolgd door op papier Coolgamer met 483 levels.
- Elf mensen verdelen samen de 19 verdiende platinums. Koploper van de maand is Marty met 4 platinums. Hij wordt op de voet gevolgd door Fsterchele met 3 stuks.
3 mensen volgen met 2 platinums, NTGSruler, Paveman en Sanity penguin. Zij worden op hun beurt gevolgd door Elexus, Hybris, Kolm, Mr.Wolf, Rushifel en Stany7 met ieder één platinum.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Wat mensen zijn in level gestegen! :lol:
Daar de platinums wat zwaarder wegen in verhouding is Sora een plaatsje geklommen ten kosten van Shampi.

Platinums:
Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Gamerke levert zijn gestegen plaats weer in aan Stany7.

Completion:
Hier geen wijzigingen.

Rarity:
Hier zien we weer een paar wisselingen. Kolm gaat eindelijk aan Met0t0 voorbij met 0,01%! Het verschil blijft minimaal maar ze wisselen wel van medal.
Divided stijgt een plek ten koste van Stany7.

Veel plezier met het lezen van deze zin en dit keer helaas wat minder onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!


Grtz, Sora

PS, baal je van de (gedeeltelijke) lockdown waarin we zitten? Denk dan eens aan het gemiddelde huiskonijn; die zit áltijd in lockdown!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

109
Kolm wrote:Kolm klom :lol: :tong:

Ik had niet eens door dat ik met hitman 2 mijn rarity zoveel aan het verbeteren was! :gosh:
Volgens mij stond ik toch een redelijk stukje achter met0t0 :think:
Dat klopt Kolm, je molk Hitman flink uit de laatste tijd. De tellingen van 20 september tonen dat Met0to bij Rarity op 44,36% stond en jij op 44,61%. Nu staan Met0t0 en Kolm op respectievelijk 44,30% en 44,29% :O
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

111
Je hebt gelijk! Ocharme dat konijn :tong:

Dju weer een plaatsje gezakt dus. Ik zou beter toch nog eens voor een platinum gaan. Alleen voorlopig geen idee welke. Een game moet het van mij verdienen om mij voor de platinum te laten gaan. Ik ga dat nooit doen bij een spel dat ik niet leuk genoeg vind.
Image

Re: Trophy Leaderboards V

113
Met controllers gooien heb ik nog nooit gedaan, een scheldwoord hier en daar maak ik me nog wel es schuldig aan ;). Ik heb er weinig problemen mee als ik iets niet kan halen of verlies, omdat mijn skills (nog) niet goed genoeg zijn en het ook duidelijk is dat dit het geval is. Bijvoorbeeld bij Rayman of Crash (dat DLC level): je haalt een sprong niet omdat je timing simpelweg niet goed genoeg is. Het is duidelijk dat de gameplay dusdanig strak is dat het wel aan je zelf móet liggen. Andere games waar een camera niet op tijd mee draait (wat gelukkig steeds minder vaak het geval is natuurlijk), timing bijna random voelt, of iets op een onnatuurlijke manier moeilijk is gemaakt zijn dan weer zaken waar ik zeker wel erg gefrustreerd om kan worden.
Maar ja: wat je al aangeeft, Sora, daar blijft het dan ook wel bij. Sowieso zal ik nooit begrijpen waarom mensen een ander dood wensen, omdat deze of gene niet precies doet wat de betreffende persoon van hem of haar verwacht. Ik vind het vooral zielig dat je zo door het leven moet gaan, al moeten we ons ook beseffen dat dit vooral keyboard warriors zijn die denken stoer te doen, heldhaftig achter hun toetsenbord. Hopelijk niet beseffende wat hun doodsbedreiging voor effect heeft.....

Bedankt weer voor de update en voor het losmaken van de discussie ;)

Kolm klom en molk uit... kunnen we nog andere woorden maken met de letters mlok? :lol:
Image

Re: Trophy Leaderboards V

114
Bij Samuel Paty bleef het helaas niet bij een bedreiging. In zijn geval is het echter een heel andere discussie die we moeilijk hier kunnen voeren denk ik. Maar je hebt gelijk wat betreft de anonieme keyboard warriors. Ik had alleen de ijdele hoop dat gamers toch een beetje meer geciviliseerd zouden zijn. Dit gezegd hebbende wil ik meteen eraan toevoegen dat veruit de meesten van ons dat inderdaad zullen zijn. ;)

Zoals zo vaak bederft een kleine minderheid het weer eens voor alle anderen. :mad:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

115
Hier is dat inderdaad geen probleem Sora. Maar ik heb de indruk dat op andere sociale media ( forums, Facebook en dergelijke.. ) het soms allemaal wat minder respectvol is. Dat gaat over personen die elkaar uitschelden, tot fanboys, tot games en ontwikkelaars tot de grond afbreken. Elke game heeft zo zijn zwakheden, en tis jammer dat daar dan telkens de aandacht wordt op gevestigd. Voor Gran Turismo Sport is het bijvoorbeeld het penalty systeem. Call of Duty games zijn voor velen echt de slechtste games ook... Maar dat zijn diegenen met maximum level die dit meestal zeggen ;)
Image

Re: Trophy Leaderboards V

116
Sora_Lizard wrote:Bij Samuel Paty bleef het helaas niet bij een bedreiging. In zijn geval is het echter een heel andere discussie die we moeilijk hier kunnen voeren denk ik. Maar je hebt gelijk wat betreft de anonieme keyboard warriors. Ik had alleen de ijdele hoop dat gamers toch een beetje meer geciviliseerd zouden zijn. Dit gezegd hebbende wil ik meteen eraan toevoegen dat veruit de meesten van ons dat inderdaad zullen zijn. ;)

Zoals zo vaak bederft een kleine minderheid het weer eens voor alle anderen. :mad:
Vandaar ook het woordje 'vooral'. 99% valt onder de categorie 'keyboard warriors'. Helaas heeft die categorie (blijkbaar) niet in de gaten dat die andere 1% die zo'n bedreiging wél serieus meent er ook is. Waardoor elke bedreiging serieus genomen móet worden en in mijn beleving iedereen (hard) gestraft moet worden voor het uiten van een bedreiging.
In dit geval heb ik zo het idee dat het wel om personen uit die 99% categorie gaat, alhoewel ik onze mede-gaming community dan wellicht ook wel weer overschat...
Image

Re: Trophy Leaderboards V

119
paveman wrote:Ik verwacht dat het gros niet zo heel erg zeldzaam zal zijn met0t0... de co-op trophies en die van levels acen waarschijnlijk wel weer aardig zeldzaam.
De platinum van LittleBigPlanet 3 is mijn zeldzaamste trophy (1,85% op PSN Profiles) en ik vond het niet eens zo moeilijk om die te halen. Zal er ook van afhangen dat heel veel mensen de game ooit gestart zijn maar nooit voor de trophies gegaan zijn. Misschien wordt het bij Sackboy - A Big Adventure ook wel zo.
cron