Re: Trophy Leaderboards V

127
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 29 december 2020.

Normaal gesproken is ook een halfvol glas voor mij vol genoeg. De laatste tijd echter lijkt het alsof er een barst verschenen is in het glas. Langzaam maar zeker sijpelt de energie eruit. De batterij is bijna leeg. Ik weet gelukkig wel wie daaraan schuldig is.
Nee, het is niet de regering die ook fouten maakt, gelukkig maar dat we mensen in de regering hebben. Schuld hebben mensen als Tomas*) die niet kon geloven zonder het eerst te hebben gezien en gevoeld. Mensen die Thanksgiving Day, Suikerfeest, Chanoeka en / of Kerstmis belangrijker vinden dan tientallen, honderden, duizenden mensenlevens. Net als die mensen die een feestje van meer belang achten dan de gezondheid van anderen.
Dat deze mensen niet alleen de levensvreugd en gezondheid van velen op het spel zetten maar ook de oorzaak zijn van een ongekende economische crisis is niet hun zorg. Ze schuiven dat af op de regering en de mensen die in de zorg werkzaam zijn.
*) Tomas (Thomas) de ongelovige.

Laat ik toch liever naar het volle deel van het glas kijken en laten we gezamenlijk het ongeluksjaar 2020 positief, eh . . . negatief?, afsluiten met onze wensen voor 2021:

Ik wens jullie alvast een mooi 2021;
Waarin Corona weer een biertje is;
Donald alleen maar een eend is;
Een Dissel alleen maar iets voor een caravan is *);
de Jonge gewoon weer kaas is **);
Positief weer positief is;
Isolatie alleen maar iets wat je tussen je spouwmuur stopt;
Wattenstaafjes alleen nog voor je oren zijn;
Mondkapjes alleen nog voor bij het zagen (van hout bijvoorbeeld, niet zeuren!);
Kortom, gewoon weer 365 normale dagen;
Vol met plezier en vrijheid om te knuffelen en uit eten te gaan en dat het een mooi game jaar moge worden.


*) Van Dissel is een Nederlands viroloog en is directeur van een adviesraad van de regering.
**) De Jonge is de Nederlandse minister van Volksgezondheid.


Korte samenvatting:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe de nieuwe level berekeningen van Sony zich ontwikkelen? Stegen we in het verleden over een maand of twee maanden samen 3 of 4 levels, nu zijn het er 69 (leuk getal btw) in twee maanden.
De tijdspanne was nu twee maanden. November en de december 2020. De wereld gaat nog steeds gebukt onder een groeiende en terugkerende corona pandemie.
We hebben gezamenlijk 43 platinums behaald en zoals gezegd 69 levels gestegen. Geen slechte scores.
- Stany is 8 levels gestegen, Gamerke, Kolm en NTGSruler klommen elk 6 levels. De rest kan het voor zichzelf bepalen.
- 14 mensen verdelen samen de 43 verdiende platinums. Koploper van de maand is Kolm met 7 platinums. Zij wordt op de voet gevolgd door Fsterchele met 6 stuks.
Ruler volgt met 5 platinums en Marty met 4. Zij worden op hun beurt gevolgd door Gamerke, Hybris, Mr.Wolf, Paveman en Stany7 met ieder 3 platinums. Sanity heeft er twee gescoord en Daviduvel, Divided, Elexus en Sora wisten op verschillende manieren ook nog een platinum te behalen.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Wat mensen zijn in level gestegen! :lol:
Geen veranderingen in de standen.

Platinums:
Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Gamerke stijgt een aantal plaatsen van 13 naar 10.
Met0t0 en Elexus zakken van 10 naar 11.
Stany stijgt van 12 naar 11.
Mr.Wolf stijgt van 15 naar 14.

Completion:
Daviduvel en Met0t0 wisselen van plaats waarbij Met0t0 de stijgende partij is.
Opvallend is het doorbreken van de 90% barrière door Kolm! Tevens het vermelden waard is de kleurverandering bij Paveman door het passeren van de 75% grens.

Rarity:
Hier zien we weer een paar wisselingen. Met0t0 en Kolm wisselen voor de honderdste keer van plek. Het verschil blijft klein maar ze wisselen wel weer van medal. :dizzy:
Rushifel stijgt een plek ten koste van Stany7.

Veel plezier met het lezen van deze zin en dit keer opnieuw wat minder onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!

Grtz, Sora
PS, baal je van de (gedeeltelijke) lockdown waarin we zitten? Denk dan eens aan het gemiddelde huiskonijn; die is deze Kerst voor jou gestorven!


Tot slot nog een bedenking van mij:
Zwarte piet moet wit zijn. Wie is er hier nu de racist?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

128
Stany is 8 levels gestegen, Gamerke, Kolm en NTGSruler klommen elk 6 levels. De rest kan het voor zichzelf bepalen.
:lol:

Iedereen prima gewerkt en dikke proficiat aan Kolm met die doorbraak bij 90% completion! En zoals Sora het al zei; een positief 2021 met voor iedereen een negatieve Covid-test!
Image

Re: Trophy Leaderboards V

130
Bij een persoon, Elexus, heb ik niet alle data kunnen achterhalen daar zij haar trophy's op private heeft staan en niet door PSNProfiles gelezen kunnen worden. Via PSN heb ik haar op 29 december een bericht gestuurd waarop zij nog niet gereageerd heeft.

Bij de installatie van PS5 wordt het default op private gezet naar ik heb begrepen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

131
Sora_Lizard wrote:Bij een persoon, Elexus, heb ik niet alle data kunnen achterhalen daar zij haar trophy's op private heeft staan en niet door PSNProfiles gelezen kunnen worden. Via PSN heb ik haar op 29 december een bericht gestuurd waarop zij nog niet gereageerd heeft.

Bij de installatie van PS5 wordt het default op private gezet naar ik heb begrepen.
Het is eerder dat je op de PS5 drie keuzes krijgt om algemeen je privacy settings aan te passen. Afhankelijk van je keuze gaat hij dan een hele hoop settings aanpassen om die keuze te reflecteren. Maar omdat bijna niemand kiest voor 'Alles publiek', worden trophies daardoor ook op friends only of private gezet waardoor PSNP er niet meer bij kan.

Als je echt goed oplet op datzelfde scherm, dan zie je dat er onderaan nog een optie is voor 'review your privacy settings' en dan kan je elke setting apart controleren. Als je dit ooit op de PS4 al gedaan hebt, dan is er eigenlijk weinig nood om wat aan te passen en kan je het hoogstens nog is doorlopen omdat je nu voor iets misschien van gedacht bent veranderd.
Image

Re: Trophy Leaderboards V

133
Top weeral!

Beetje raar dat we tegenwoordig "levels" stijgen, terwijl het voordien toch wel een mijlpaal was. Ik herinner mij nog goed dat ik blij was toen ik level 30 behaalde... Good times. Nu betekent het voor mij allemaal wat minder. Misschien als ik ooit level 500 ofzo bereik..

Ik heb in 2020 een 18tal platinums behaald. Niet echt een hoog aantal. Proberen in 2021 dit te verbeteren.

Naar completion toe had ik best makkelijk ook 90% kunnen behalen. Echter heb ik dit alsmaar uitgesteld. Ook games die ik vol moed gestart ben (online trophies behalen) en dan ineens de zin weg is om verder te doen. Raar...
Image
cron