Re: Trophy Leaderboards V

137
Bedankt voor alweer een update! :cool:
Omdat de levels nu nog sneller stijgen, vind ik het toch net iets minder overzichtelijk en dat het minder impact heeft. Maar ik begrijp de keuze van Sony ook wel, mensen zien dan sneller hun level stijgen en misschien biedt dat meer motivatie.

Hoera, ik heb mijn medaille terug voor rarity, met dank aan Sackboy :lach: :tong: :smile:

Re: Trophy Leaderboards V

146
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 14 maart 2021.

Gender neutraal?

Een tijd lang heb ik in een dorp gewoond. Een klein dorp, een kerk, een schooltje, twee buurt winkels en een paar hotels. Zo’n 200 inwoners en 2.000 koeien dorp. Je kent het wel, iedereen kent iedereen en een aantal koeien ook nog.
Buiten het toeristenseizoen was het stil en rustig. Lekker rustig. Overdag en ’s avonds. Nu is het lekker rustig ’s avonds. Dankzij corona, dankzij de avondklok. Wat mij betreft is dat een blijvertje. De avondklok, niet corona. Corona kan me gestolen worden en ik zal geen aangifte doen. Echt niet!
Je moet een beetje op de tijd letten maar je hebt elke verjaardag een goed excuus om het ‘feestje’ vroeg te verlaten, nietwaar? Bijkomend voordeel is dat je dan nog elke avond even wat tijd overhoudt om te gamen of voor de kinderen. Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.

Gamen is weer hot. En blijkbaar sociaal ook verantwoord sinds we weten dat je van gamen slimmer wordt en je er een betere motoriek aan overhoudt. Je vingers in ieder geval en dat komt bij meer spelletjes van pas.

Geweld en seks zijn echter nog altijd riskante onderwerpen in games. Tenslotte is het de schuld van CoD dat er in Amerika veel mensen door dwazen zijn dood geschoten. Vanzelfsprekend is het niet de schuld van de wetgeving en ook niet de schuld van het kind dat een ander kind op een onbewaakt moment tijdens een spel dood schiet. Pief paf poef, KNAL, jij bent dood.

Bloot is ook uit den boze, vooral in gebieden en landen waar religies het voor het zeggen hebben. Nog steeds kijken we tegen blurs aan in games als Sims en ik vond het dan ook een verademing sommige scènes in Assassin’s Creed Odyssey te zien. De geslachtsdelen waren weliswaar reusachtig maar wel bloot. Daar heeft men zich gerealiseerd dat bloot niet hetzelfde is als seks.

Gewoon het lichaam tonen zoals het is, daar is niets mis mee dacht ik zo. Hoewel dat lichaam blijkbaar tegenwoordig wel erg ingewikkeld geworden is.
Vandaag de dag wil iedereen in zijn eigen hokje, weliswaar samen met anderen die daar ook bij passen maar dan wel met een onderscheidend labeltje. Zo is uit de LHB gemeenschap een LHBTIQAPC+ gemeenschap geworden. Ondertussen heeft zowat het gehele alfabet er een plaatsje gevonden.
Huh? Wat zegt u? Wat ben ik dan? Ik hou van vrouwen maar ik lust zo nu en dan ook wel een ijsje. Erg verwarrend allemaal want waar is de hetero gebleven? Of staat de H voor hetero en moet er nog een G bij voor gay?

Hebben we het dan nog altijd over geslachtsdelen die zichtbaar zijn of zijn het genderdelen? Oh nee, je kunt van een ander gender zijn dan je aangeboren geslachtsdelen laten zien. Maar dan is er toch geen sprake meer van geslachtsdelen? Laten we het dan maar meteen een gender neutrale naam geven, speelgoedje bijvoorbeeld.

Korte samenvatting:

Inmiddels zijn we allen gewend aan de hoge levels van Sony PlayStation. Gedurende de afgelopen ruim twee maanden tweede golf corona stegen we gezamenlijk 60 levels en bijna net zo veel platinums, namelijk 53!

De tijdspanne was nu ruim twee maanden. Eind december 2020 tot bijna medio maart 2021. De wereld gaat nog steeds gebukt onder een groeiende en telkens terugkerende corona pandemie.
We hebben gezamenlijk 53 platinums behaald en zoals gezegd 60 levels gestegen. Geen slechte scores.
- Sanity&Co is 10 levels gestegen, Kolm 7 levels en NTGSruler, Elexus en Fsterchele klommen elk 5 levels. De rest kan het wederom voor zichzelf bepalen.

- 13 mensen verdelen samen de 53 verdiende platinums. Koploper van de maand is weer Sanity&Daughter met 10 platinums. ZHij wordt op de voet gevolgd door Kolm met 9 stuks.
Fsterchele en Marty volgen met 6 platinums en Ruler met 5. Zij worden op hun beurt gevolgd door Mr.Wolf, RoyVdW en Stany7 met ieder 3 platinums. Gamerke heeft er twee gescoord net als Elexus en Paveman. Hekkensluiters Met0t0 en Sora wisten op tenslotte nog 1 platinum te behalen.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Wat mensen zijn in level gestegen! :lol:
Elexus en Shampi stijgen elk een plaatsje en Daviduvel en Maxidomino dalen een plek.

Platinums:
Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Gamerke, Met0t0 en Stany maken het spannend met ieder 48 punten. Met0t0 en Stany zijn sttijgende.
Elexus en Billie zakken iets.

Completion:
Daviduvel en Met0t0 blijven dicht bij elkaar met slechts 0,02% verschil.
90%+ is bij Kolm nu toch een blijvertje! Divided en Elexus staan gemeten tot op honderdsten van procenten precies gelijk!
Fsterchele en Elexus stijgen beiden iets in de rangorde terwijl Marty en Stany juist iets zakken.

Rarity:
Een groepje strijdt om de 3e en 4e plaats met onderling slechts kleine verschillen: Met0t0, Kolm, Marty en Hybris.
Nog zo’n groepje dat elkaar op de hielen zit: Sora, Gamerke en Miner.
Er zijn nog wat van die stelletjes. Kijk maar eens aandachtig! :)
Rushifel en Stany dalen een plaatsje en Elexus stijgt.

Veel plezier met het lezen van deze zin en onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!
Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.

Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

147
Fantastisch weer! Wat heeft iedereen goed gegamed!

Dat van die avondklok voel ik in België niet. Die gaat in om middernacht en dan ben ik niet geneigd om nog buiten rond de lopen.

Het was dan ook even wennen toen ik naar Nederland moest voor het werk. Ik kwam toe om 20.45 uur en zag nog heel veel mensen. 15 minuten later was alles plots muisstil en doods. Ook room service mocht ik niet meer krijgen, want dat was tegen de corona regels na 20 uur.

Ik kan wel om met de situatie van corona. Maar er zijn toch ook veel frustraties. Ik heb zo veel leuke, spannende en noodzakelijke deadlines en het is elke keer onzeker of het 'normaal' zal verlopen. Zo heb ik mij in de afgelopen weken 2 keer moeten laten testen en is het elke keer met een bang hartje afwachten op het resultaat. Ik hou mij echt strikt aan de richtlijnen, maar het kan altijd toch nog een positief (of zal ik zeggen negatief) resultaat opleveren. Gelukkig ben ik tot nu corona vrij gebleven.

En gewoon een fijne activiteit zoals een city trip, restaurant,... Dat mis ik ook heel erg.

Nog even. Hopelijk. De vaccins doen hopelijk wat er van verwacht wordt. Ik sta in ieder geval te springen om het te krijgen.

Thanks Sora voor deze leuke traditie!
Image

Re: Trophy Leaderboards V

148
Ik denk dat zo'n beetje iedereen het wel goed zat is met corona en zijn of haar hoop gezet heeft op de vaccins. Mijn stukje moet je zien als een niet allesomvattend zigzaglijntje door mijn gedachten. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards V

150
Ik kan in ieder geval ook niet wachten op mijn vaccin. Nu niet dat ik daarna ineens terug de wereld ga rondreizen ofzo. Ik moet zeggen dat ik die ene bijwerking van corona ook best wel kan smaken. Geen gedoe om elk weekend van hot naar her te rijden en familie te bezoeken. Beetje meer tijd om echt met het eigen gezin door te brengen zonder elders een acte de presence te moeten opvoeren.

Nu, voor dat naakt probleem in de sims zijn oplossing hoor. Mijn vrouw weet er alles van :lol: Of dat een verbetering is, laat ik wijselijk in het midden.
Image
cron