Trophy Leaderboards Seizoenen II

1
We starten het nieuwe seizoen met aanmerkelijk minder mensen namelijk die leden die ook daadwerkelijk geïnteresseerd waren gedurende de eerdere seizoenen en waarvan ik telkens energie ontving door hun commentaar op de samenvattingen en de inleidende stukjes.

Mogelijk dat we volgend seizoen nieuwe leden toelaten hoewel we dan misschien weer een correctie moeten doorvoeren omdat sommige leden nog steeds (te)veel ultra snelle platinums in hun lijst hebben staan. Een platinum behalen wordt door sommige ontwikkelaars nog steeds verward met een QTE. Jammer dat Sony het toestaat. :grumpy:

De volledige uitleg van de seizoen lijsten kun je in het ‘oude’ topic vinden: https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 50f#p68299

De behaalde virtuele medals zijn nu wel heel erg denkbeeldig geworden. Wellicht dat we dat alsnog eens kunnen corrigeren!

Samenvatting:
Levels:
Hier krijgen we nog eens te maken met de wijzigingen van PSN in de levels! 😊
1. Marty
2. Kolm
3. Paveman
4. NTGSruler

Platinums:
1. Marty
2. Kolm
3. NTGSruler
4. Paveman

Completion:
1. Paveman
2. NTGSruler
3. Kolm
4. Met0t0

Rarity:
1. Sora
2. Paveman
3. Gamerke1992
4. Kolm

Kijk waar je sterke en je zwakke punten zitten en wellicht kun je het lopende seizoen wat beter scoren! Succes!
Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.
Grtz, Sora :happy:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen II

5
Het gaat (volgens mij) om de voortgang tussen het ene en het andere 'jaar', Ruler! ;)
Het voordeel van zo'n kleine groep is dat ik daardoor in elke categorie op 't 'podium' (gelukkig dat bij games de 4e plek ook podiumplek is :lol: ) sta :lol:
Ik had niet het idee dat ik zoveel platinums heb gehaald, maar misschien dat dit door de complexe berekening komt...?
Bij Rarity stond ik er al goed voor, maar blijkbaar was er alsnog behoorlijk ruimte voor verbetering! Waarschijnlijk kom ik alsnog niet in de buurt van Ruler, maar dat vind ik nog wel een leuke categorie dat ik daar nog aardig goed op gescoord heb!
Qua completion was ik idd wel echt bezig met een inhaalslag. Dat zal steeds moeilijker worden (zie de lagere klasssering van kolm, terwijl zij haar best hier aardig op doet), maar mooi dat ik steeds meer om een (voor mij ;)) wat acceptabel niveau kom.
De ultra snelle platinums stoor ik me persoonlijk wat minder aan. Het is maar net waar iedereen blij van wordt om te spelen. Ik haal geen plezier uit de meeste van die games, maar ik zal een game niet laten liggen om een korte duur/lage moeilijkheidsgraad of juist wel nemen omdat dit een lange game is met en/of een hoge moeilijkheidsgraad. Ik begin me juist steeds meer te storen aan een (voor mijn gevoel) gerekte speelduur van bepaalde games. 10 uurtjes voor een action adventure is prima. Dat hoeft niet naar 50+ uur te worden gerekt....
Alhoewel ik begrijp dat gezien het speelse wedstrijdelement hier een scheefgroei in zit, overigens. Blijft een lastige discussie die we vaak genoeg gevoerd hebben. Maar als iemand die er (volgens mij) eerder nadeel dan voordeel van heeft van geen correctie, vind ik dit niet per definitie nodig.

Edit: PS: thanks voor het maken van de overzichten!! Hartstikke leuk dit!
Image

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen II

6
NTGSruler wrote: 28 Jul 2021 15:53 Hoe wordt rarity berekend? Want daar sta ik niet meer in de top 4?

Toch leuk weer je stats te kunnen zien! Bedankt!
Dat is juist het leuke van de seizoenscijfers, het gaat om de vorderingen die je maakt over een periode van een jaar. Nou ja een beetje langer deze keer.
Jouw score was natuurlijk al erg goed, in mei 2020 stond je blijkbaar met 37,30% op de eerste plaats en in juli 2021 sta je weer (of nog) op de eerste plaats met 37,01%. In dit geval een verbetering van 0,29%. Dat is een knappe prestatie want het wordt naar de top toe steeds moeilijker. Vergelijk het met de situatie van ondergetekende, ik ging van 50,11% naar 48,92%, een verschil 1,19%.
In beide gevallen positief want hoe lager hoe beter. ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards Seizoenen II

7
paveman wrote: 28 Jul 2021 16:55 Het gaat (volgens mij) om de voortgang tussen het ene en het andere 'jaar', Ruler! ;)
Het voordeel van zo'n kleine groep is dat ik daardoor in elke categorie op 't 'podium' (gelukkig dat bij games de 4e plek ook podiumplek is :lol: ) sta :lol:
Ik had niet het idee dat ik zoveel platinums heb gehaald, maar misschien dat dit door de complexe berekening komt...?
Bij Rarity stond ik er al goed voor, maar blijkbaar was er alsnog behoorlijk ruimte voor verbetering! Waarschijnlijk kom ik alsnog niet in de buurt van Ruler, maar dat vind ik nog wel een leuke categorie dat ik daar nog aardig goed op gescoord heb!
Qua completion was ik idd wel echt bezig met een inhaalslag. Dat zal steeds moeilijker worden (zie de lagere klasssering van kolm, terwijl zij haar best hier aardig op doet), maar mooi dat ik steeds meer om een (voor mij ;)) wat acceptabel niveau kom.
De ultra snelle platinums stoor ik me persoonlijk wat minder aan. Het is maar net waar iedereen blij van wordt om te spelen. Ik haal geen plezier uit de meeste van die games, maar ik zal een game niet laten liggen om een korte duur/lage moeilijkheidsgraad of juist wel nemen omdat dit een lange game is met en/of een hoge moeilijkheidsgraad. Ik begin me juist steeds meer te storen aan een (voor mijn gevoel) gerekte speelduur van bepaalde games. 10 uurtjes voor een action adventure is prima. Dat hoeft niet naar 50+ uur te worden gerekt....
Alhoewel ik begrijp dat gezien het speelse wedstrijdelement hier een scheefgroei in zit, overigens. Blijft een lastige discussie die we vaak genoeg gevoerd hebben. Maar als iemand die er (volgens mij) eerder nadeel dan voordeel van heeft van geen correctie, vind ik dit niet per definitie nodig.

Edit: PS: thanks voor het maken van de overzichten!! Hartstikke leuk dit!
We hebben die discussie inderdaad lang en uitgebreid genoeg gevoerd. Laten we die dus niet opnieuw gaan voeren. Om appels met appels te kunnen blijven vergelijken hebben we voor zowel in de seizoen overzichten als in de gewone overzichten wat omrekeningsfactoren bedacht.
Er zit nu eenmaal een soort van speelse competitie in die voor iedereen gelijkwaardig moet zijn anders kun je ook niet spreken van een podium of podiumplek. Een lijstje waarbij het mogelijk is om je met een ander te vergelijken brengt dit nu eenmaal met zich mee.
Bij nader inzien zou ook bij het seizoensoverzicht de omrekening nu kunnen vervallen. ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu