Re: Trophy Leaderboards VI

19
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 22 09 2021.

Onze Ecologische voetafdruk

Die wil men steeds kleiner. Helpt het dan als ik mijn schoenen een maatje kleiner kies?

Ja, lach maar, natuurlijk heeft de fabrikant dan iets minder rubber en kunststof en leer nodig om die schoen te maken. Dus helpt het wel degelijk. De medische kosten voor mijn voeten en mijn rug zullen weliswaar op den duur oplopen maar staat daar ecologisch ook iets tegenover?

Meer of minder CO2, meer of minder NOx heeft alles te maken met het aantal mensen dat er op dit wereldbolletje rondloopt.

Als er minder mensen zouden zijn die spullen kopen en gebruiken, minder mensen die energie verstoken, minder mensen die plek nodig hebben op dit kleine klompje steen ergens in het heelal dan zouden we die problemen rond opwarming van de aarde en teveel aan stikstof in het milieu gewoonweg niet hebben.

Hiermee wil ik dus geen steun betuigen aan de wapenwetten in Texas. Ook wil ik geen betoog houden om de taliban aan te prijzen noch om een eventueel de kop opstekende pandemie maar te laten uitrazen. Overigens kun je al beginnen door geen of minder producten als fruit, groenten en vlees te kopen die uit verre streken komen. Dat bespaart al enorm op transport per vliegtuig of boot.

Het is ook niet mijn bedoeling om op een andere manier het leven van mensen de bekorten. Overigens ook niet om het leven van mensen oneindig te verlengen. We zouden moeten beginnen met minder nieuw leven erbij te plaatsen.

Ophouden met fokken dus!

Dat is de oplossing.

Oké, oké, ik hou ook van kinderen, ze verlevendigen het leven en ze zijn nodig om de mens als soort te laten voortbestaan. Maar de verhoudingen zijn inmiddels volledig uit balans. Religies hebben hier mijns inziens een te grote rol in gespeeld en wellicht nog onder het motto van zieltjes winnen voor de kerk.

Een voorbeeld uit eigen kring.
Mijn ouders zijn op het eind van WOII getrouwd en ik kan me voorstellen dat men toen even geen behoefte had aan kinderen. Ik kan me ook goed voorstellen dat men de eerste jaren na de oorlog meer behoefte was aan het opruimen van de puinhopen en het op gang brengen van de economie. Desondanks duurde het meneer pastoor blijkbaar te lang voordat hij tot doop kon overgaan. Met andere woorden: ik kwam dus laat. Kort en goed, meneer pastoor belde aan en kwam op bezoek. “Waarom waren er nog geen kinderen? Deden mijn ouders wel hun best?” Meneer pastoor werd toen heel dringend verzocht de woning snel te verlaten anders zou mijn vader hem wel een handje helpen.

Conclusie: Verklein je ecologische voetafdruk door minder kinderen op de wereld te schoppen.

PS De wereldbevolking, (anno nu ca. 7,7 miljard) op school in de jaren 60 van de vorige eeuw leerde ik dat de wereld door ca. 3 miljard mensen werd bevolkt. In het jaar 2000 waren het er al ongeveer 6 miljard.


Korte samenvatting:
Gedurende de afgelopen twee maanden derde en vierde golf corona stegen we gezamenlijk 37 levels! Dat hebben we met 8 mensen gedaan.

We hebben gezamenlijk 26 platinums behaald.

- Marty alleen is al 7 levels gestegen maar wordt deze keer dik voorbij gestoken door Zenmaster met 17 levels! Kolm 5 levels, Gamerke en NTGSruler klommen elk 3 levels. Paveman sluit de rij met 2 levels.

- 6 mensen verdelen samen de 26 verdiende platinums. Koploper van de maand is Marty (who else) met 11 platinums. Hij wordt gevolgd door Kolm met 5 stuks.
Paveman heeft er 4 weten te scoren en Gamerke, Ruler en Zenmaster volgen met 2.

Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes. Ze staan nu niet meer in de eerste posts maar volgen direct na de samenvatting! De nieuwe lijstjes zijn zeer overzichtelijk en omdat er nogal wat mensen zijn weggevallen kunnen we moeilijk vaststellen of er stijgers en dalers zijn.

Overall:
Marty en Kolm voeren vertrouwd de lijst aan.
Paveman en Ruler zijn nu wel goed voor een medal (die we helaas niet kunnen toekennen).

Platinums:
Hier zien we weer de echt behaalde platinums!
Marty, Kolm, Paveman en Ruler blijven de koplopers.

Completion:
Kolm, Ruler, Zenmaster en Paveman zijn de nieuwe leiders hier. Zenmaster blijft als nieuweling nog steeds erg hoog!
Opvallend is dat onze lijstvuller Sora hier redelijk scoort. :lol:

Rarity:
Zenmaster verdringt Met0t0 naar de vierde plaats waardoor Kolm buiten de ereplaatsen valt.

Veel plezier met het lezen van deze zin en onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!

Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.

Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards VI

20
Hierbij de lijstjes van 22-09-2021:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
Attachments
Overall 210922.jpg
Overall 210922.jpg (23.99 KiB) Viewed 804 times
Platinum 210922.jpg
Platinum 210922.jpg (21.81 KiB) Viewed 804 times
Completion 210922.jpg
Completion 210922.jpg (24.04 KiB) Viewed 804 times
Rarity 210922.jpg
Rarity 210922.jpg (22.94 KiB) Viewed 804 times

Re: Trophy Leaderboards VI

22
Dus je gaat verder op een ander account om niet je percentage te verlagen :lol:

Heb ik toch nog 11 platinums gehaald. Dat zal nu wel minder worden. Maandag weer beginnen met werk.
Misschien red ik Diablo 2 nog wel als platinum :O

En ik word nog wel vaker met totaal behaalde levels ingehaald. Op mijn niveau :saint: gaat het niet zo snel meer
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

23
Of eerst nog wat andere games die ik al begonnen ben uitspelen of nieuwe games meteen uitspelen? :think:

Diablo 2 doe je toch nog makkelijk even dit weekend? :smug:

Een nieuw account zou ook wel makkelijker zijn om completion en rarity te verbeteren want met zoveel games zijn beide wat lastig te verbeteren. Kijk maar naar zenmaster :P
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

26
zenmaster wrote: 24 Sep 2021 15:28 Haha 😂 daar doe ik het ni voor hoor! Wil nu gewoon geen “clutter” meer op mijn trophy lijst. Als ik eens een racegame, sportgame of platformer speel met de kids dan is het op mijn oude account of die van hen. 😛
13 jaar aan trophies heeft anders ook wel zijn charmes :P
Marty wrote: Start jij Diablo 2 ook even op, kun je me heel even helpen met je oren :lol: :lol:
Dat zal dan toch wel op een ander account worden! :saint:
Of ik moet toch morgen plots met pensioen kunnen :q:
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

27
Marty wrote: 24 Sep 2021 15:38 Start jij Diablo 2 ook even op, kun je me heel even helpen met je oren :lol: :lol:
Dit is ook zo out of context :lol: :lol:
Dat zal dan toch wel op een ander account worden! :saint:
Of ik moet toch morgen plots met pensioen kunnen :q:
Bel je werk op zou ik zeggen. Nee heb je, ja kan je krijgen ^^
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

29
We zouden allemaal wat gametijd moeten krijgen tijdens de werkuren om onze concentratie en efficiëntie te verhogen :lol:

Wat betreft voetafdruk, deze is bij mij slechts 41 cm. Dus ik leef niet op grote voet ;)

Verder zie ik dat ik niet goed bezig ben aan al die 8ste plaatsen :p Hopelijk kan demon's souls rarity wat omhoog krijgen. Al lijkt het er op dat die community de game niet zo snel opzij legt. Bij de huidige bazen die ik versloeg dacht ik altijd: zooo pittig. Maar dan zie ik dit toch wel 50+% deze heeft verslagen.
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

30
Marty wrote: 24 Sep 2021 15:45
Marty wrote: 24 Sep 2021 15:38 Start jij Diablo 2 ook even op, kun je me heel even helpen met je oren :lol : :lol :
Dit is ook zo out of context :lol: :lol :
Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan :D
Marty wrote: 24 Sep 2021 15:45
Dat zal dan toch wel op een ander account worden! :saint:
Of ik moet toch morgen plots met pensioen kunnen :q:
Bel je werk op zou ik zeggen. Nee heb je, ja kan je krijgen ^^
Hmm, ik vrees dat ik nog een 35-40 jaar tekort kom, als ze tegen dan niet weer van gedacht veranderen :|
zenmaster wrote:
Kolm wrote: 24 Sep 2021 15:43 13 jaar aan trophies heeft anders ook wel zijn charmes : P
Ja, maar… uDraw. 😟
Wees gerust, ik heb er ook wat stomme dingen tussen staan! En als ik kijk naar waar die echte trophywhores (toch nog iets anders dan een trophyhunter imo) zich bezighouden... dan valt uDraw wel mee hoor ;)

gamerke1992 wrote: We zouden allemaal wat gametijd moeten krijgen tijdens de werkuren om onze concentratie en efficiëntie te verhogen :lol:

Wat betreft voetafdruk, deze is bij mij slechts 41 cm. Dus ik leef niet op grote voet ;)

Verder zie ik dat ik niet goed bezig ben aan al die 8ste plaatsen :p Hopelijk kan demon's souls rarity wat omhoog krijgen. Al lijkt het er op dat die community de game niet zo snel opzij legt. Bij de huidige bazen die ik versloeg dacht ik altijd: zooo pittig. Maar dan zie ik dit toch wel 50+% deze heeft verslagen.
Ik denk dat je bij Demon Souls ook te maken hebt met oude rotten die de game nog is opnieuw spelen en tegelijk een hoop mensen die de game niet starten omdat ze afgeschrikt worden door al de horror verhalen van hoe moeilijk het is...
Image
cron