Trophy Leaderboards VI

1
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 27 juli 2021.

Opstel van Jantje over thuiskomen

Jantje moest de volgende dag voor het vak Nederlands een opstel inleveren over wat hij doet zodra hij thuis komt van school tot na het avondeten.
Toen ik thuis kwam van school was het kill in huis. De hele family was nog op school of naar het werk alleen mijn kleine zusje was nog in de crash. Ik gooide mijn rugsack in de hook van de kamer, zette de tv aan en de PlayStation en liep naar de coolkast voor een blikje cola.
Ik maakte het me confortable op me bed maar geen van mijn friendlist was online. Dat was continue zo, elke dag. Ik zou even geduld moeten opbrengen en dan zou de een na de ander onze virtuele wereld betreden. Ik keek al uit naar komend Wii kend want dan ging ik by een friendje gamen.
Mijn moeder is soms pissed en zegt dat gamen zonde van de tijd is en dat ik niet zoveel tijd achter een screen moest doorbrengen. Nou, lekker voorbeeld geeft ze zelf. Ze kan nog geen y koken zonder het recept op haar tablet te volgen of de kooktyd via een chat aan een van haar vriendinnen te vragen.
Maar ik leer er juist mega veel Engels door. Het maakt me ook linker, de nieuwe PlayStation is niet voor niets slim.
Ik had behalve dit opstel ook nog wat ander huiswerk. Ik opende de kalender van mijn mobieltje. Een paar stupid quests voor aardrijkskunde over de invloed van de maan op app en vloed. Dan nog wat Engels. Dat is zo simple, een ‘a careful mother’, is natuurlijk ‘Een kar vol modder’. Als laatste nog iets over gemeenschapskunde. Hihi, sex is gewoon technics, hup, stekker erin en uploaden maar.

The end
Jantje

Verantwoording over opstel van Jantje
Onlangs las ik in het AD een artikel met de titel: Kinderen maken steeds meer 'Engelse fouten’ in Nederlandse woorden. Hierin werden wat praktijk voorbeelden genoemd door leraren uit het basis onderwijs en een enkele wist ik nog uit de tijd dat ik zelf voor de klas stond in het middelbaar.

Korte samenvatting:
Inmiddels zijn we allen gewend aan de hoge levels van Sony PlayStation en is de groei van de levels zo ongeveer terug naar normale getallen. Gedurende de afgelopen ruim vier maanden tweede en derde golf corona stegen we gezamenlijk 46 levels en iets meer platinums, namelijk 53! Dat hebben we met 7 mensen gedaan (Zenmaster telde nog niet mee) en niet met 21!
De tijdspanne was nu ruim vier maanden. Eind medio maart 2021 tot eind juli 2021. De wereld gaat nog steeds gebukt onder een groeiende en telkens terugkerende corona pandemie.
We hebben gezamenlijk 53 platinums behaald en zijn zoals gezegd 46 levels gestegen. Geen slechte scores.
- Marty alleen is al 19 levels gestegen, Kolm en NTGSruler 7 levels, Gamerke en Paveman klommen elk 6 levels. Sora sluit de rij met 1 level..
- 5 mensen verdelen samen de 53 verdiende platinums. Koploper van de maand is Marty met 31 platinums. Eenendertig! Hij wordt gevolgd door Kolm met 9 stuks.
Ruler heeft er 6 weten te scoren en Paveman volgt met 5 platinums en hekkesluiter is Gamerke met 2.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts. De nieuwe lijstjes zijn zeer overzichtelijk en omdat er nogal wat mensen zijn weggevallen kunnen we moeilijk vaststellen of er stijgers en dalers zijn.

Overall:
Marty en Kolm voeren vertrouwd de lijst aan.
Paveman en Ruler zijn nu wel goed voor een medal (die we helaas niet kunnen toekennen).

Platinums:
Hier zien we weer de echt behaalde platinums!
Marty, Kolm, Paveman en Ruler blijven de koploper.

Completion:
Kolm, Ruler, Zenmaster en Paveman zijn de nieuwe leiders hier. Zenmaster komt als nieuweling meteen erg hoog!

Rarity:
Zenmaster verdringt Met0t0 naar de vierde plaats waardoor Kolm buiten de ereplaatsen valt.

Veel plezier met het lezen van deze zin en onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!
Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.

Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards VI

2
Files zijn nu geplaatst als attachments:
Overall 210727.jpg
Overall 210727.jpg (24.07 KiB) Viewed 893 times
Platinum 210727.jpg
Platinum 210727.jpg (21.82 KiB) Viewed 889 times
Completion 210727.jpg
Completion 210727.jpg (24.07 KiB) Viewed 893 times
Rarity 210727.jpg
Rarity 210727.jpg (22.94 KiB) Viewed 893 times
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards VI

3
Wauw dat was een top nederlandse tekst van Jantje :O Dat moest ik wel even rustig lezen om het te volgen :D
Leuke (lastige :lol: ) tekst om te lezen.

Heb ik maar 31 platinums gehaald? :? :silly: . Nummer 32 was net niet optijd binnen.
En ik had gedacht dat ik wel laatste zou staan met completion. Valt weer mee dus




Geen eten vandaag, mijn platinum card is geweigerd
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

4
Deze tekst vond ik echt schitterend! Zalig samenspel met die Engelse woorden die inderdaad meer en meer van onze taal beginnen uit te maken. A careful mother :lol: :lol: Fantastisch! Ik hou van zulke humor!

=》 verrekijker = a far looker
=》 stofzuiger = dust sucker
=》 nou breekt mijn klomp = now breaks my wooden shoe
=》 2 vliegen in 1 klap = 2 flyes in one clap

Maar de meester hierin is onze allerbeste Louis Van Gaal ( fantastische vent)

Image

Re: Trophy Leaderboards VI

5
@Marty, dank je wel voor je begrijpende commentaar, ik had geluk dat Jantje me de tekst van zijn opstel heeft opgestuurd. Ik hoefde het niet te begrijpen om het hier te kunnen plaatsen . . . .

Ik vond 31 platinums ook al zo weinig maar ik kon er helaas niet meer van maken. BTW, we zullen een inzamelingsactie voor je organiseren zodat je niet zonder eten naar bed hoeft. :D

@Rule, haha, die van Gaal toch. Daar kan Jantje nog wat van leren . . . . :lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards VI

6
Prachtig opstel van Jantje inderdaad :lol:
Dan toch een leuk noco-onderwerp weten te vinden dus ;)
Helaas zou niemand het hier begrijpen, ik heb wel een paar leuke woorden/zinnen in het Fries die letterlijke vertalingen zijn. Overigens is 'Make that the cat wise' verplichte kost voor mensen die slechte NL-EN vertalingen hilarisch vinden. Nog even een waargebeurd voorbeeld van een maat van me (ja, echt waar: it wasn't me!): twee dames uit de VS waren in ons dorpje te gast. Ze stonden in de kroeg (nu weet iedereen die me kent dat ik het idd echt niet kan zijn geweest; ik heb helemaal niets met kroegen, haha) met elkaar te praten over hobby's. Een van zijn hobby's was het fokken van konijnen (Vlaamse reuzen, als ik het goed heb en dat daadwerkelijk een soort is), dus u raadt het al... 'I fuck rabbits' (in make that the cat wise is het voorbeeld paarden/horses en de reactie 'pardon?' -> 'Yes! Paarden!' :facepalm:). Uiteraard vroeg een van de dames zich af of ze het goed had verstaan, dus net op het moment dat de muziek wat zachter werd dacht hij het nog maar eens een stukje luider te moeten herhalen.... u begrijpt dame(s) en heren dat iedereen in de kroeg op dat moment een mooi stukje vermaak had (want: leedvermaak is het beste vermaak, nietwaar?).

Los van zijn prachtige vertalingen kan ik sowieso wel van LvG genieten (los van eeuwige dankbaarheid voor een CL winst voor mijn favoriete club die ik redelijk bewust heb meegemaakt - de karatetrap in de finale blijft een iconisch moment). Altijd lachen met persconferenties!

Qua leaderboards: zenmaster zal (hem kennende) de topplek in Completion nog wel eens over kunnen nemen van kolm. Had kolm ruler eerder al ingehaald, of is this a first? Qua Rarity voel ik zijn hete adem ook al in m'n nek ;). Zou wel leuk zijn weer een 'strijd' om een plek te hebben: geen idee hoe, maar ik heb na verloop van tijd aardig afstand genomen van de 43% regio waar ik met kolm en met0t0 in zat...

6 levels stijging.... ik vraag me af of ik hier ooit aan ga wennen....
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

8
Haha! Leuk geschreven! 😄

Leuk dat ik toch al in de top 5 sta in sommige categorieën.
Voor completion zal ik nog wel wat zakken de komende weken, maanden. Heb nog wat nieuwe games klaarliggen en vanaf volgende week is het weer werken. 😞
Om stand te houden bij rarity heb ik nog wel iets achter de hand. 😏
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

9
@Paveman: ik heb er ook zo eentje van een ex-collega. Mijn vorige job werkten wij samen met de US Airforce. Die gasten konden bepaalde goederen goedkoper aankopen. Zo ontstond er een gesprek over auto's. Ze konden goedkoop Amerikaanse wagens importeren in België. Waarop die collega vroeg: "How much bee tee wee ( btw) do you guys pay for those cars? :D
Image

Re: Trophy Leaderboards VI

10
Haha zalig :lol: a careful mother was inderdaad de perfecte humor. Creatieve tekst.

Ik heb niet veel bijgedragen maar ben toch fier op 2 platinums :P nog eentje en dan zijn het er 50.

Ik had wel niet gedacht dat mijn rarity eerder aan de lage kant zou zijn.

Hoe dan ook, tof om dit alles te vergelijken.
Image
cron