Re: Pronken met je Platinums

4791
#2 van 2024

Alan Wake Remastered.

Image


Na 3 playthroughs ben ik eerlijk gezegd wel toe aan een nieuwe game. Er is wel nog DLC te doen.
De Nightmare mode was op het irritante af. Niet omdat het moeilijk was, maar omdat je soms gedwongen wordt op een bepaalde manier te spelen => lopen om gevechten te vermijden omdat je niet genoeg munitie hebt. Na 3 keer de game te spelen duren de episodes ook verschrikkelijk lang.
Voor diegene die deze nog willen spelen is de tip om dus de eerste playthrough met een guide te doen voor alle collectibles ( er zijn er enorm veel). Omdat ik de eerste keer " blind" begonnen was moest ik een tweede keer door de game spelen omdat ik dus héél wat collectibles had gemist. De Nightmare playthrough is nodig als je voor platinum wilt gaan.

Verder is deze game wel ene wat je eens moet gespeeld hebben. Als ik mij niet vergis is de stem van Alan dezelfde als die van Max Payne games. Het gameplay concept met licht en donker is leuk gedaan al wordt het na een tijdje wel wat repetitief. De muziek tussen de episodes door is ook top.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4792
NTGSruler wrote: 26 Jan 2024 10:43 #2 van 2024

Alan Wake Remastered.

Image


Na 3 playthroughs ben ik eerlijk gezegd wel toe aan een nieuwe game. Er is wel nog DLC te doen.
De Nightmare mode was op het irritante af. Niet omdat het moeilijk was, maar omdat je soms gedwongen wordt op een bepaalde manier te spelen => lopen om gevechten te vermijden omdat je niet genoeg munitie hebt. Na 3 keer de game te spelen duren de episodes ook verschrikkelijk lang.
Voor diegene die deze nog willen spelen is de tip om dus de eerste playthrough met een guide te doen voor alle collectibles ( er zijn er enorm veel). Omdat ik de eerste keer " blind" begonnen was moest ik een tweede keer door de game spelen omdat ik dus héél wat collectibles had gemist. De Nightmare playthrough is nodig als je voor platinum wilt gaan.

Verder is deze game wel ene wat je eens moet gespeeld hebben. Als ik mij niet vergis is de stem van Alan dezelfde als die van Max Payne games. Het gameplay concept met licht en donker is leuk gedaan al wordt het na een tijdje wel wat repetitief. De muziek tussen de episodes door is ook top.
Knap werk! Was de ammo zo schaars in nightmare mode? Op de normale moeilijkheidsgraad leek ik ammo in overvloed te hebben haha
Image

Re: Pronken met je Platinums

4793
Het zijn vooral de vijanden die véél nodig hebben om dood te gaan in Nightmare mode. Vandaar dat het in de meeste gevallen het beste is om gewoon het gevecht te vermijden. Flash bang of flare gebruiken,lopen, regelmatig eens flashen met je zaklamp en zo verder naar het volgende checkpoint. Op het einde van de game heb je als je wat slim speelt wel weer meer ammo ( flare gun). Trouwens ammo verzamelen heeft geen zin, na elke episode begin je terug van nul kwestie ammo.

Edit: oh ja nog vergeten te zeggen dat Alan maar 10m kan sprinten en dan op hartslag 220 zit en bijgevolg zich gaat verslepen als een 100jarige schilpad.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4794
NTGSruler wrote: 26 Jan 2024 14:32 Het zijn vooral de vijanden die véél nodig hebben om dood te gaan in Nightmare mode. Vandaar dat het in de meeste gevallen het beste is om gewoon het gevecht te vermijden. Flash bang of flare gebruiken,lopen, regelmatig eens flashen met je zaklamp en zo verder naar het volgende checkpoint. Op het einde van de game heb je als je wat slim speelt wel weer meer ammo ( flare gun). Trouwens ammo verzamelen heeft geen zin, na elke episode begin je terug van nul kwestie ammo.

Edit: oh ja nog vergeten te zeggen dat Alan maar 10m kan sprinten en dan op hartslag 220 zit en bijgevolg zich gaat verslepen als een 100jarige schilpad.
Yup, die sprint vond ik zelf ook heel verveld. Eerst ontwijkt hij zoals een topatleet een vijand om na idd 10 meter puffend en hijgend tot stilstand te komen. Ik had ergens gehoopt in het begin dat met het verzamelen van de thermossen, je meer energie ofzo zou krijgen en Alan meer kon sprinten maar helaas niet :p
Ik vond het ergens ook wel vervelend dat je al je munitie kwijt was na een episode. Precies alsof hij even zijn shotgun met 15 kogels en 20 batterijen ergens had weggesmeten in de tussentijd :p
Image

Re: Pronken met je Platinums

4796
NTGSruler wrote: 26 Jan 2024 16:29 Haha ach het blijft echter wel een goede game vind ik! Ben blij dat ik deze heb gespeeld :P
Zeker wel! Ben zelf fan van Stephen King en deze game lijkt wel geschreven te zijn door de beste man.
Heb Alan Wake 2 momenteel ook geïnstalleerd staan op de ps5, dus na AC Syndicate, begin ik misschien daar wel aan :p
Image
cron