Re: Playstation App

16
Ik zit ook aan level 4 en heb momenteel 1.435 punten. Het interessantste lijkt mij ze in te wisselen tegen PSN krediet (€5 voor 1.250 of €20 voor 5.000 punten).
Op zich heb ik koud of warm van het hele systeem en al helemaal van de 'collectables' maar het is wat het is. Als ik al games koop, zal het toch doorgaans digitaal zijn via de store dus als ik dan er dan ooit eens een extra €20 ofzo kan aan overhouden, is dat mooi meegenomen.

Ben wel niet helemaal mee met wat jij nu precies aan het doen bent FGras? Jij bent zelf een app aan het maken en dan vervolgens de achterliggende data die in de PSN app zitten daarin aan het verwerken?
Image

Re: Playstation App

17
Sanity penguin wrote: 23 Feb 2023 09:59 Ik zit ook aan level 4 en heb momenteel 1.435 punten. Het interessantste lijkt mij ze in te wisselen tegen PSN krediet (€5 voor 1.250 of €20 voor 5.000 punten).
Op zich heb ik koud of warm van het hele systeem en al helemaal van de 'collectables' maar het is wat het is. Als ik al games koop, zal het toch doorgaans digitaal zijn via de store dus als ik dan er dan ooit eens een extra €20 ofzo kan aan overhouden, is dat mooi meegenomen.

Ben wel niet helemaal mee met wat jij nu precies aan het doen bent FGras? Jij bent zelf een app aan het maken en dan vervolgens de achterliggende data die in de PSN app zitten daarin aan het verwerken?
Ik ben het puur aan het redesignen. Het is gedurende de dag mijn werk voor een ander bedrijf om te puzzelen om de gebruikservaring en interface van websites en apps makkelijk en overzichtelijker in te richten. En het leek mij gewoon leuk om de app van een van mijn favoriete merken eens een makeover te geven. Zeker gezien het huidige design best wat haken en ogen heeft naar mijn mening. Om een goed design te maken moet je eigenlijk alles van de app en gemaakte keuzes goed in je hoofd hebben zitten om iets beters te kunnen maken. Vandaar de analyse van Playstation Stars.

Ik gooi later het uiteindelijke design wel op Linkedin in de hoop dat iemand bij Playstation of een van de Playstation Studios het ziet. Wie weet levert het leuke kansen of connecties op en anders was het puur een leuke uitdaging.

Re: Playstation App

18
Overzichtelijkheid blijft denk ik het belangrijkste en dat vind ik op dit moment best goed in de app. Al zou ik misschien eerder een startscherm met een zestal duidelijke tegels (bv. Store, Trophies, vrienden, ...) verkiezen. Geen kleine knopjes om te zoeken, maar heel helder klikken op wat je op dat moment wilt doen met de app.
Kan misschien aan mij liggen, maar veel nieuwe websites/apps vind ik totaal niet meer overzichtelijk. Ofwel werken ze met gigantisch grote afbeeldingen waardoor de rest van de site meer een zoektocht is. Of er staat net zo gigantisch veel op, dat er zelfs geen menu meer te vinden is ofzo.

Re: Playstation App

19
met0t0 wrote: 25 Feb 2023 22:36 Overzichtelijkheid blijft denk ik het belangrijkste en dat vind ik op dit moment best goed in de app. Al zou ik misschien eerder een startscherm met een zestal duidelijke tegels (bv. Store, Trophies, vrienden, ...) verkiezen. Geen kleine knopjes om te zoeken, maar heel helder klikken op wat je op dat moment wilt doen met de app.
Kan misschien aan mij liggen, maar veel nieuwe websites/apps vind ik totaal niet meer overzichtelijk. Ofwel werken ze met gigantisch grote afbeeldingen waardoor de rest van de site meer een zoektocht is. Of er staat net zo gigantisch veel op, dat er zelfs geen menu meer te vinden is ofzo.
Precies, geen kleine knopjes om te zoeken. Daar zijn wat mij betreft momenteel iets te veel van in de Playstation App. Dat tegels idee neem ik mee. :) Grote afbeeldingen zijn vaak visueel wel prettig. Maar als die afbeelding geen functioneel doel heeft moet je het gewoon weglaten natuurlijk.

Re: Playstation App

20
FGras wrote: 26 Feb 2023 18:59Precies, geen kleine knopjes om te zoeken. Daar zijn wat mij betreft momenteel iets te veel van in de Playstation App. Dat tegels idee neem ik mee. :) Grote afbeeldingen zijn vaak visueel wel prettig. Maar als die afbeelding geen functioneel doel heeft moet je het gewoon weglaten natuurlijk.
Akkoord dat grote afbeeldingen visueel wel prettig kunnen zijn en het hangt af van site tot site/app tot app of ze meerwaarde bieden. Die afbeeldingen kunnen net zo goed de tegels zijn, als de afbeeldingen dan maar duidelijk tonen waar de tegels voor staan :)

Re: Playstation App

21
Heb last van een bug (denk ik) in de app. De PS5 die ik heb verkocht blijft zichtbaar bij de consoles die je kan koppelen.
Heb de app al verwijderd, en volgens mij ook alle data die erbij hoort. Nog eens contact opgenomen met GM en de oude zou heel zeker volledig geformatteerd zijn.
Alle consoles die ik heb zijn al eens gedeactiveerd en hij blijft erin staan.

Ben niet 100% zeker of ik elk spoor of cookie van de app uit mijn gsm heb verwijderd, maar zou moeten. Kan nog bellen naar de klantendienst van PS, maar die gaan weinig kunnen doen denk ik als het aan de app zelf ligt.
Image

Re: Playstation App

22
Ik veronderstel dat je ook gedeactiveerd hebt via Playstation.com? Je kan daar ook apparaatbeheer doen en consoles deactiveren.

Verder denk ik dat het misschien wat tijd nodig heeft vooraleer de update (deactivatie van je console) doorgevoerd wordt in de app.
Image

Re: Playstation App

23
Ja, dat was één van de eerste dingen. En op mijn gsm ook alles wat ik kon vinden, maar op vlak van gsm´s en daar alles van tracking enzo weghalen ben ik nog een dummy. Maar het zou inderdaad gewoon lang kunnen duren bij een PS5. Raar wel dat dat bij een PS4 niet zo is dan.
Image

Re: Playstation App

27
Ik zet het hier even neer. Ik weet dat we in PS+ topic ook al hebben over gesproken.
Momenteel is er blijkbaar een issue met PS Stars waarbij je de punten NIET krijgt na aankoop van games. Ik heb vandeweek voor meer dan 160 euro games gekocht (en voor 15 euro psn credit ingewisseld met mijn PS Stars punten) maar het viel op dat ik niks van punten bij kreeg. Ik kreeg wel de 250 punten voor God of War Ragnarok te kopen, maar dat was een campaign binnen PS Stars. Voor Alan Wake II wat ook extra punten geeft momenteel kreeg ik nog niets.

Komt het uit dat er over de kerstperiode problemen zijn met het krijgen van punten bij aankopen. Als je dus games hebt gekocht in de kerstperiode zou ik dit in de gaten houden. Hopelijk komt er vandeweek een oplossing.


https://www.pushsquare.com/news/2024/01 ... Baoe4Fyjgc
Image

Re: Playstation App

28
zenmaster wrote: 28 Dec 2023 08:19 Ja, inderdaad. Als het maar een bug is kan ik er mee leven. Alleen qua veiligheid, als mijn gegevens bv. nog rondzwerven op die andere PS5, daar had ik even mijn bedenkingen bij. :p
Duurt dat niet standaard 30 dagen of zo voor dit doorgevoerd is? Zodat je niet oneindig consoles kunt (ont)koppelen?
Image

Re: Playstation App

29
paveman wrote: 06 Jan 2024 13:07
zenmaster wrote: 28 Dec 2023 08:19 Ja, inderdaad. Als het maar een bug is kan ik er mee leven. Alleen qua veiligheid, als mijn gegevens bv. nog rondzwerven op die andere PS5, daar had ik even mijn bedenkingen bij. :p
Duurt dat niet standaard 30 dagen of zo voor dit doorgevoerd is? Zodat je niet oneindig consoles kunt (ont)koppelen?
Ik geloof dat je dat ontkoppelen maar om de 6 maanden kan doen. En dat het dan ook direct allemaal tegelijk is. Maar... kan ondertussen anders zijn.


Ondertussen stopt de app maar niet met spammen van notificaties voor de sale...

Een verhaaltje dat ik ergens anders had getypt:

It seems like the notifications when games on your wishlist go on sale, went completely out of control...

It used to be: 1-3 notifications for specific games and then a general 'several games on your wishlist are on sale' notification.
They also arrived all at the same time.

Since some weeks up to a few months this system changed. It would give a separate notification for each specific game on my wishlist.
But that's not the worst part of it... They also don't come all at the same time. There's like 30mins to an hour in between each of them. On both the app and PS5.
Right now the phone with the ps app on is bleeping every hour or so since yesterday afternoon because my wishlist is filled to the brim.
That's more than 24 hours that it keeps going 💀

To make things even worse since the January sale: On PS5 yesterday evening I received 4 pop-up notifications for a sale of the same game in about 30 mins.
So far on the phone it seems I'm only getting one for each game.

I mean... I like getting a notification when there's a new sale and when it contains smth from my wishlist but at this rate I'm probably gonna try and find out how to stop them all the way. And then it's over to the gods on how often I check my wishlist (I don't always notice when a new sale starts) and if I buy smth (this actually makes me not want to buy it anymore despite the sale).
Image
cron