PSN trophies verdwenen

1
Ik ben een vervelend probleem tegen gekomen waar ik maar niet helemaal uit kom. Nou had ik vandaag weer eens zin om Tom Clancy's H.A.W.X te spelen en lekker wat vliegtuigen uit de lucht te halen. Voor zover nog niks nieuws onder de zon zou je denken. Toch kreeg ik plots een trophie, terwijl ik de game al voor een groot deel al had behaald en een goed deel van de trophies al binnen had gesleept een aantal jaar geleden. Bij het syncen met de trophieserver stond plots dat ik de game nog maar voor 1% had behaald en de trophies die ik had behaald dus niet meer aanwezig waren. Ik ben dus mijn trophies voor die game kwijt voor zover ik kan zien. Mijn vraag is dan ook of meerdere mensen hier ooit mee te maken hebben gehad en zo ja, wat is de oplossing want ondanks dat die trophies mij niet veel boeien, is dit nogal zonde.

Overige info die moet vertellen is dat ik de trophies destijds op mijn goeie ouwe PS3 fat heb behaald en nu de game speelde op de PS3 super slim. Ook heb ik gewoon mijn oude safe-file gebruikt toen ik de game weer ging spelen.
Image

Re: PSN trophies verdwenen

4
Ja, er is waarschijnlijk gewoon iets misgegaan bij het synchroniseren van trophies naar uw nieuwe PS3, waardoor ge ze enkel daarop opnieuw haalt. De datums enz worden niet overschreven bij het syncen naar de server, ze zijn allemaal nog van 2010/2011.

Re: PSN trophies verdwenen

5
Ik heb dit probleem soms ook wel hoor. Ik heb ooit mijn ps3 is gereset. Van de games die ik dan speel van voor de reset krijg ik de trophies 'dubbel'. Als ik dan terug die patch doe die ge meestal int begin van het spel moet doen, is het probleem opgelost.
Image

Re: PSN trophies verdwenen

7
Ook voorgehad met Resistance 2 en nog andere games.
Op een of andere manier werkt het terugsynchronizeren naar een andere ps3 niet altijd even goed. Gewoon even de game opstarten op die ps3 zodat de lege lijst lokaal op die ps3 staat. Daarna nog eens synchronizeren en ze zouden er allemaal terug moeten zijn. Haal je toch een trophy die je al eens haalde dan merkt hij dat bij het synchronizeren en gaat hij de originele/oude tijd er terug bij zetten ipv de nieuwe.
Gelukkig werkt het synchronizeren in de andere richting doorgaans wel goed... tenzij de game/trophies nog niet gekend zijn op de servers van Sony zelf. Heel zeldzaam gelukkig :P
Image
cron