Re: Uncharted online/co-op trophies

151
Klopt Kolm. Ik had toen ik de game platinum behaalde iemand toegevoegd die helpt met crushing survival. Deze avond heeft hij in de " crushing survival stars" groep (Psnprofiles en eventjes zoeken bij game sessies zodat je toegevoegd wordt), gepost dat hij vanaf zaterdag elke 2e dag kan helpen vanaf s'avonds. Mss een idee om hem toe te voegen en te vertellen dat we dus graag die trophies doen.
Zijn PSN: Kurookami_89

Kwestie deelnemers: ik vermoed op de lagere moeilijkheidsgraden dat dit nog niet zo'n probleem is wie mee doet. Maar op Hard en Crushing speelt dit zeker een rol omdat je dan met geupgrade wapens sneller vijanden kan overwinnen. Op crushing met level 1 wapens spelen heeft mijn inziens geen nut.
Mijn insteek: Als Paveman wil helpen steekt hij dan beter zijn tijd erin om ook alle trophies te behalen. Lukraak wat helpen apprecieer ik ten zeerste, maar zoals gezegd. Op Crushing zal hij dan weinig kunnen doen en wordt het denk ik eerder een probleem dat we zijn character constant zullen moeten reviven.
Image

Re: Uncharted online/co-op trophies

152
Ik kan die sessie zelf niet meer vinden...

Maar sowieso willen de meeste mensen pas gaan helpen met crushing eens je zelf al voldoende level heb.
Mijn voorstel zou zijn om eerst alle levels 1 keer op easy of zelfs normal door te spelen zodat we tenminste weten waar het over gaat en hoe het in elkaar zit. De eerste twee had ik al een keer in mijn eentje gedaan en dat was goed te doen op easy.

De guide op PSNP lijkt me wel redelijk goed uit te leggen, maar ik weet niet hoe noodzakelijk alles is. Bij de trophies zelf staan gewoon video's van iemand die het in zijn eentje doet... Dat lijkt me erg lastig, maar dan lijkt me dat we dat met 2-3 toch ook gewoon moeten kunnen? Ik weet alleen niet of Elena ook meedoet als je met 2 speelt, of dat die alleen meedoet als je alleen bent.

https://psnprofiles.com/guide/7438-unch ... ophy-guide

Edit: Ik zag net dat het eerste level zelfs op crushing kan zonder echt iets van upgrades, pas daarna zou level wapens belangrijk worden.
Image

Re: Uncharted online/co-op trophies

154
Ik vind het geen probleem om er helemaal voor te gaan, als jullie dat helpt, hoor! Als jullie echter de meeste sessies overdag willen plannen, dan heeft dat alleen weinig nut in mijn beleving. Dat was meer mijn punt ;). Als ik help, ga ik 'gewoon' voor 100% door ook in m'n eentje vast op Easy/Normal etc. de levels door te spelen, maar wat ik zeg: alleen als ik jullie daar uiteindelijk mee kan helpen. Als dat niet hoeft heb ik er weinig moeite mee dat de game bij mij op 84% blijft ;)
Image

Re: Uncharted online/co-op trophies

156
De boodschappen zijn binnen... maar life is strange 2 (50GB), gta 5 (77GB) zijn nog aan het updaten en er staat nog een firmware update klaar.
Vooral die games duren een eeuw want beiden zijn blijkbaar van het type 'kopieer eerst de hele game en plak er dan de update achteraan'
Voor is een keer dat ik een week of 2 de PS4 niet had aangezet :(
Image

Re: Uncharted online/co-op trophies

157
Hierbij even een update...

Tijdens kerst en nieuw hebben NTGSruler, fsterchele en ik wat van de survival gedaan en dit zijn toch wel enkele belangrijke conclusies:

- Level is erg belangrijk, hoe hoger het level hoe meer boosters je hebt unlockt (of hoger level van de boosters) en hoe meer health je hebt. Ongeveer 1-3% health extra per level dat je hebt en dat helpt toch wel bij minder snel doodgaan. Boosters maken dan weer dat je vijanden bijvoorbeeld met melee in 1 klap kan neerslaan ipv 3-4 klappen. Met een laag level is het zelfs op easy al erg lastig, laat staan op hard/crushing.

- Level van wapens is ook belangrijk, tussen een level 1 wapen en level 2 wapen zit al een behoorlijk verschil en level 4 is inderdaad erg goed (5 nog beter uiteraard, maar daar heb je crushing voor nodig)

- Alleen spelen met AI is makkelijker dan met 2 echte spelers zonder AI: fsterchele en ik kwamen de laatste paar levels op easy amper door en het allerlaatste zelfs niet. Ook de eerste paar levels waren duidelijk lastiger met 2 dan alleen.

- Met 3 spelen is het makkelijkste, dan werden al deze levels echt een stuk makkelijker!

- Op hard krijg je echt zot veel xp meer dan op easy, het gaat echt veel sneller om een paar keer het eerste level (erg makkelijk en kort) op hard te doen voor xp dan uren op easy bezig te zijn voor datzelfde.

- Je moet minstens het laatste level op hard uitspelen om crushing te unlocken: in ons geval betekent dat dus alles een keer op hard uitspelen. Hierbij merkten we dat het in level 4-5 erg lastig werd omdat onze long guns nog niet of nauwelijks gelevelled zijn. Hopelijk lukt het ons om level 6 op hard wel op een redelijke tijd uit te spelen zodat we zowel veel xp als levels voor long guns krijgen.

Op dit moment zijn we level 30-35 dus we hebben nog wel wat grindwerk te gaan voor we echt voor die 3 sterren op crushing kunnen gaan, maar de aanhouders winnen!
Image