Re: NFS Heat

32
Ik heb gisteren ook die 1 miljoen gedaan. Ik heb de methode van PSNP gebruikt maar 1 jump had ik vaak 2 ipv 3 sterren en ik speelde het wel extra safe. Aan de gesprekken weet je of er politie naar je toekomt of dat ze weer weg zijn, als je nog 1-2 keer door de speed trap gaat terwijl de politie naar je toekomt, dan is de kans heel groot dat ze plots op dat stukje rijden. Dus vaak bleef ik aan het uiteinde van 1 van beide stukken (aan billboard of in doodlopend stukje) even staan als ze die richting uitkwamen of als ik op de mini map zag dat er eentje heel dichtbij was. Voor in te leveren heb ik safehouse linksboven die route gebruikt, daar

Uiteindelijk 1u30-2u over gedaan maar dat was inclusief nog iets eten tussendoor en dus extra safe spelen. Hierdoor had ik het wel van eerste keer :)

Het was dus eigenlijk nog iets te vroeg om het optimaal te doen omdat ik op 1 plek dus 2 sterren haalde maar ik wilde ook zeker zijn dat al die rep effectief bij ging dragen aan level 50 en niet dat ik al level 50 was en het er dan bovenop kwam. Vooral omdat ik dat rep gedoe soms een wat te grote onderbreking vind van de gameplay, alsof ik tussentijds heel de tijd even moet grinden om verder te kunnen.
Image

Re: NFS Heat

34
Dat driften lukt mij ook nog van geen kanten. Als ik de auto op drift onderdelen zet dan steekt de achterkant de hele tijd de voorkant voorbij. Tijdens de drifting story missies maakte het niet uit omdat je meer dan genoeg tijd en ruimte had voor de score maar in die events mag je niet teveel van het padje of het event stopt.

Na 1 drifting story moest ik met die drift setting proberen de politie kwijt te raken, dat heeft heel lang geduurd... zolang het rechtdoor was ging het nog maar zodra ik ook maar iets ging sturen stond ik dwars of achterstevoren.

Maar... ik ga vanavond dit filmpje is proberen en kijken of dat beter gaat.
Samenvatting uit eerste comment:
Live Tuning Settings:
Steering Sensitivity: Max
Downforce: Min
Traction Control: Off
Drift Style: Gas

Car Build:
Engine: Go nuts
Nitrous: Many small charges for more control and to extend drifts.
Drivetrain: Less gears for automatic, more gears for manual.
Suspension, Tires, Differential: Speed-Cross parts - the secret to it all.

Image

Re: NFS Heat

36
Pffrt, probeer een heat 5 race te doen maar als ik dan eindelijk heat 5 ben gebeuren er altijd belachelijke dingen waardoor ik niet bij de race kom.

Ben ik in een chase, doe ik een jump net op moment dat ik klein beetje geraakt wordt door politie, daardoor ga ik schuin en het water in => busted... 1 rondje eerder op heat 3 was dat nog gewoon een crash. En dat was ook de jump waarmee je de chase kon escapen dus extra zuur.

Volgende keer weer heat 5 en net voor locatie van de race was er op de mini map een politie icoontje verstopt onder een event icoontje waardoor je die niet kon zien. Omdat ik daar in slalom land zat zonder mogelijkheid om snel te rijden en 7 auto's achter me had, er niet vanaf geraakt omdat ik vast zat in de modder. Toen ik net weg begon te rijden en balkje van busted nog 5-7cm breed was begon hij al scherm van busted. Ehm whut... balkje was nog niet eens leeg.

Edit: Ben ik weer level 3, kijk ik op de map naar de events van heat 3 en 5 en kan ik ze niet starten omdat ik blijkbaar al mijn geld ook nog kwijt was na het busten en je minstens 20k nodig hebt voor heat 5. En 's nachts kan je niet racen om geld te verdienen. Dus weer wat tijd dat de vuilbak in kan :L:

Dat ene kleine tikje op mijn achterbumper komt zo wel heel duur te staan uiteindelijk.
Image

Re: NFS Heat

37
De heat races zijn idd een dooddoener in het spel. Maar je moet ze doen om ultimate parts te verdienen. Heb nu al even niet meer verder gedaan ermee, maar ik heb hetzelfde ervaren. Al heb ik nog maar heat 3 races gedaan.

Het driften: die settings hebben het iets makkelijker gemaakt voor mij. Het driften zelf heb ik voorlopig met geen enkel event problemen gehad. Al kan ik niet zo héél lang mijn drifts vasthouden zoals in vroegere NFS games. Ook in Payback vond ik het driften maar niets.
3 sterren drift activities heb ik nog niet echt geprobeerd eigenlijk.
Image

Re: NFS Heat

38
Ik vind die heat 5 nog wel meevallen. Heb er in totaal 3 van gedaan, al moet ik zeggen dat die ultimate parts nu ook weer niet zoveel doen.
Van quasi in het begin met de Porsche 911 RSR en dat is echt wel een beest van een auto met upgrades. Maar het klopt wel wat Kolm zegt; als je van de baan geraakt met een wagen die voor de weg is uitgerust, dan 'heb je het aan je rekker' :L:
Image

Re: NFS Heat

39
Uiteindelijk is het wel gelukt. De heat 5 race op zich was niet zo moeilijk maar als je dus bezig bent om naar heat 5 te gaan dan kunnen van die kleine stomme dingen je dus veel tijd kosten omdat je weer van 0 moet beginnen.

Ik had tijdens het halen van die 1 million rep al last van politie auto's die soms instant spawnen vlak voor je neus dusdanig dat je ze niet eens kan ontwijken.

Als je de trophy wilt van een race winnen met helemaal off road settings: Dat kan niet met elke auto. Bij de porsche kan je dat bolletje niet helemaal op die bovenste lijn krijgen. Zelf heb ik het met de mustang gedaan waarmee ik de game begonnen was en dan de oval race net onder je main savehouse. Zelfs al was mijn auto 50-60 punten minder dan voorgestelde, dan had ik nog bijna alles gedubbeld :lol:

@NTGSruler: De drift missies van verhaal zijn heel makkelijk omdat de track niet alleen lang is, maar je ook er even 10 meter mag naast zitten om je drift te maximaliseren. Bij die 3-sterren events is dat wel ff anders... Soms is 2-3 meter buiten de baan al genoeg om hem af te breken en vaak zijn ze eigenlijk net te kort. Tenminste... met drift onderdelen dus. Heb nog niet getest met dat andere want moet eerst wat geld bij elkaar halen :P
Image

Re: NFS Heat

40
Ik ben nu zover dat ik enkel collectibles, 3 stars, 100 cops crashen en 240miles/u halen nodig heb.

Ik wissel wat af tussen collectibles en 100 cops crashen. Met die cops ben ik bezig tot ik heat 5 ben en dan doe ik de heat 5 race. Ik hoop op die manier de ultimate nitro boost te unlocken, daarmee zou de porsche ook over de 240 kunnen ipv dat je 1,2 miljoen voor de koenigsegg moet verzamelen.

Tip: Je kan pas ultimate parts unlocken als je rep level 50 is. En ik las dat je ook alle elite parts al unlockt moest hebben maar geen idee hoe dat precies zit want had 3 level 5 races gedaan voor ik rep 50 had.

@Sanity: Hoever zat jij ondertussen met online?
Image

Re: NFS Heat

41
Nog op 0 voor online. Focus mij er later wel op :lol:
Bijna klaar met drift op 3 sterren. Mits juiste auto en setup is het heel eenvoudig. Alles van eerste poging eigenlijk.

Mazda RX7 met engine op elite of elite+. Ultimate helemaal niet nodig.
Bij chassis: Pro+ of elite
Drivetrain: Elite DRAG tires, Super showcase differential

Dan nog livetuning wnn uit garage: hoogste voor steering sensitiviteit, laagste voor downforce. Traction control uit.
Image

Re: NFS Heat

42
Had jij toevallig al een goede auto gevonden voor de jumps? De porsche is er niet echt goed in, al verschillende setups daarvan getest maar hij incasseert de jump gewoon en gaat horizontaal verder en snel naar beneden ipv 'op te wippen'. Zelfs al ga ik 200+ op de jump...
Sommige online hadden het over de Ford Raptor en dan upgraden. Voor de oval achter je main savehouse kon ik daarmee wel makkelijk de jump van buiten de oval, naar binnen halen. Echter de jump die in de oval is, daar kwam ik met de porsche verder... Misschien een kwestie van setup maar ben er nog niet uit.
Image

Re: NFS Heat

44
Alle drifts op 3 sterren gezet.
Voor jumps gebruik ik land rover/range rover sport svr 15 in full off-road/race uitrusting.

Ik vermoed dat vooral de rally suspension zijn werk goed doet. Paar die ik nog niet gedaan krijg omdat ik er nog niet genoeg snelheid voor heb dus moet nog wat upgrade aan motor. Maar qua jumping magistraal. Bij korte jumps moet ik soms zelfs 2 keer doen omdat er 1e keer gewoon los overvlieg :lol:
Image

Re: NFS Heat

45
Ik ga die rally suspension dan ook is proberen op die Ford Raptor. Denk dat ik hem nu op off road suspension heb staan.

Daarnet toevallig ook de 240 miles/hour trophy gehaald terwijl ik de ultimate boost nog niet heb voor die porsche.
Ik was in het noorden bezig met een speed trap van 220. Eerst had ik die uphill gedaan en dan lukte het niet. Daarna downhill was ik eigenlijk wat vroeg begonnen met mijn boost (elite boost, 1 grote tank) en ik haalde 236 bij de speedtrap en toevallig dat ik net lang genoeg wachtte met remmen dat ik een fractie van een seconde 240 aantikte. Met mijn setup van elite/elite+ en dan die single boost kon ik al wel 237/238 halen op de plek die je in guides ziet en voor meer moest je dan eigenlijk de ultimate single boost tank hebben. Maar... goed downhill gaan kan ook die 2-3 miles extra geven :lol:

Heb het ook opgenomen en het is dat ik daarin inderdaad de 240 even zag staan want zelf had ik het niet eens gezien :nerd:

Ben nu bezig met alle collectibles en de speed traps. Kwestie dat ik niet de hele tijd zin heb om te wisselen van auto/setup :smug:
Image
cron