Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

93
Ik was net ff in je lijst aan het kijken. Voor LBP2 moet je vooral nog community levels spelen waarvan een deel een motion controller vereisen. En dan zou je in principe al de rest kunnen halen zelfs als de servers sluiten.

Ik zag ook dat je in LBP1 verder aan het doen was. Daar heb je nog de trophy nodig om een level te completen met 3 vrienden. Makkelijker dan het lijkt: Gewoon 1 vriend(in :p) met 3 controllers is ook goed. Ik weet alleen niet of de game hier ligt of nog in België ligt.
Daarnaast ook hier nog community levels spelen, taggen en raten. Geen idee hoever je zit met de 100% bubbels daar?
En de DLC's weet ik ook niet juist, ik zie community levels en ik zie high scores waarvan ik niet weet of ze alleen haalbaar zijn.
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

94
You're so helpful Kolm! :D Ik ben aan het kijken of ik ergens iemand kan charteren om me idd met de Party People trophy te helpen. Ik wil jou niet iedere keer vragen, lol! Gisteravond ben ik al een tijdje bezig geweest met 1 sec. levels, haha! Ik denk dat ik aardig op weg ben naar de 150, maar dat zijn er best een hoop...!
Voor de afwisseling ben ik de Story levels ook aan het spelen. Gelukkig had ik hier nog wel een savegame van...! Gisteravond dus een paar gespeeld (half uurtje of zo), blijkbaar had ik alle levels in de eerste 3 werelden al ge-aced en binnen de genoemde tijd had ik nu ook alles op 100%. Ik denk dat ik eerst alle community trophies van 1 en 2 ga halen om vervolgens van de laatste wereld terug ga voor 100% en acen.

Volgens de guide moeten in de volgende levels bubbles voor meer personen zitten:
x2:
Gardens: Skate to Victory.
Savannah: All 3 levels have x2 areas.
Wedding: Wedding Reception, The Darkness.
Canyons: All 3 levels have x2 areas.
The Metropolis: All 3 levels have x2 areas.
The Islands: All 3 levels have x2 areas.
The Temples: Elephant Temple, Great Magicians Palace.

x3:
Wilderness: The Bunker.

x4:
The Temples: Dancers Court.
Wilderness: Frozen Tundra, Collectors Lair.
Ik zal vanavond of morgenavond eens kijken waar ik eventueel nog van meerdere personen iets mis en gelijk proberen dit zelf te halen (lukte me bij LBP2 in ieder geval wel, al was dat een paar keer best lastig). Anders zou ik daar idd wellicht je hulp bij kunnen gebruiken (pretty please ;)). En de zijlevels moet ik gelijk ook maar even proberen in plaats van te laten tot het laatst zoals bij LBP2 (ik had ook niet verwacht dat dit in je eentje lastig zou kunnen zijn), zodat ik weet of hier nog wat tussen zit wat in je eentje lastig is.

Het heeft best nog wat voeten in de aarde, zeg. Zeker als je met 2 tegelijk bezig bent, haha! Maar het belangrijkste: ik vind het (nog wel) leuk om te doen! En al helemaal het idee dat ik nu dicht bij 2 platinums ben waarvan ik eerder dacht dat ze redelijk onbereikbaar waren...



LBP2 is inderdaad nog 2 1/2 uur community levels spelen waarvan nog een 15-20 levels met de Move idd. Ik weet niet of ik voor alle prize bubbles met de Move - en dus 100% LBP2 - zal gaan of dat ik genoegen neem met de platinum en een heel gedeelte van de DLC ;).
Weet jij trouwens of de 24uur create te farmen is door de Move in beweging te houden? Ik weet dat rechterstick vastbinden niet meer helpt (ik ga het nog eens proberen met installatiebestanden te verwijderen), maar ik zit eraan te denken om de Move op een fan vast te binden en deze te laten bewegen, in de hoop dat dit wel als actief geregistreerd zal worden.
What were they thinking met die trophy, zeg. Ik vind het leuke games, maar heb gewoon weinig met het zelf knutselen. Dan is 24 uur echt véél te lang....
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

95
Ik heb het vermoeden dat LBP1 nog in Belgie ligt. Heb nog niet boven gekeken maar ik zag dat mijn laatste trophy meer dan 2 jaar geleden is. En toen ik naar hier kwam heb ik alle uitgespeelde games bij mijn ouders laten liggen. Dus als je niemand anders vindt ga je even geduld moeten oefenen :P
Sowieso ligt mijn focus nu even bij Karting...

En doe nou gewoon die move trophies in LBP2 ook... zo moeilijk is het allemaal niet. Ik vond het zelfs de eerste game waarin de move goed werkte. Tot nu toe had ik enkel nog maar barrels gespeeld die slecht registreerden of om de 5 seconden opnieuw gekalibreerd moesten worden...

En die 24u... Gewoon als je tv kijkt regelmatig op vierkantje duwen. Om de minuut of 30 seconden ofzo ongeveer. Ik deed dat terwijl ik achter de pc zat, tv stond aan op lbp en controller lag naast me op bureau. Of dat met de move werkt weet ik niet, maar het zou wel cool zijn :smug:
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

96
Zoals het nu staat heb ik een date voor vanavond voor de party people, lol. Ik denk dat ik voor de rest ook een heel eind moet komen met 4 controllers, een hoop geduld en mijn mad gaming skillz :smug:

Ik heb net even op lbp.me nagekeken dat ik inmiddels op zo'n 90 gespeelde levels zit (van gisteravond dan, van 25 jaar geleden weet ik niet meer ;)) voor Play. Dat gaat dus vanavond ook nog wel goed komen :).

Oké, oké, ik zal ook voor de move trophies gaan... :nerd: Wel onder voorwaarde dat je me v.w.b. de move met de 2x stukjes helpt, aangezien ik slechts 1 move controller heb :D

Het schijnt dat je inderdaad elke minuut een keer ergens op moet drukken voor die 24h create. Ik zal het vanavond of van 't weekend eens met de move proberen (alleen ff manier vinden om zowel controller als move aan oplaadkabeltje te hangen, terwijl de PS Eye het andere USB slot natuurlijk vult). Anders gooi ik de installatiefiles er na het halen van de andere trophies af en ga ik eerst voor de rechterstick-rubberband-methode.
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

97
Succes vanavond! :party:

En voor die 2x stukjes... die kan je met 1 move controller en 2 dualshocks ook. Als je start (of select?) van de move controller ingedrukt houdt, krijg je een scherm om de move controller toe te kennen aan de andere speler (moet je met de movecontroller selecteren). Ik denk dat je hoogstens 2-3 keer moet wisselen voor een paar stukjes. Kan toch niet moeilijk zijn met die mad gaming skillz van je? :P

Een PC kan die controllers ook opladen, als je genoeg kabeltjes hebt :p Of als je een PS4 hebt dan kan je ze daarmee opladen, doe ik ook soms als het wat krap wordt met headset, controller, ... opladen. Met PS4 blijven ze toch nog lekker bij de tv liggen, aan PC is al direct 'zo ver' (lees: andere kant van de kamer :saint: ).
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

98
Kheb de Party People trophy binnen, hoor!

Vervolgens maar even met acen van levels bezig geweest, of nou ja met The Bunker, volgens de peeps van internet het lastigste level om te acen, waar ik me best in kan vinden. Het heeft me ook wel ongeveer 45 gekost, maar die is in ieder geval vast binnen... :)

Ik wist niet dat je die stukjes met 1 move kon doen. Prima, dan gaat dat uiteindelijk ook wel lukken idd. :D 24h create werkt in ieder geval helaas niet met de move op een fan. Ik wist vooral niet zeker of een PS3 controller met PS4 in slaapstand op te laden viel. Laptop ligt vaak beneden en ik ben ook te lui om uit mijn cave te komen, maar hé: het is 2 verdiepingen verschil!! ;) Voor mijn gevoel heb ik in totaal zo'n 14 van die kabeltjes te liggen. Elke keer als ik een ander (uiteraard useless) apparaat had met dezelfde kabel, heb ik die voor m'n PS3 controllers geconfisqueerd. :D

Dus.... Voor LBP1 nu nog heel wat aces en prize bubbles te gaan (een level of 12 nog acen telde ik gisteravond snel), LBP2 nog steeds 155minuten community levels en nog 1.369minuten create.... :L: + restant DLC
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

99
Nice!

Ik herinner me nog dat ik in eerste instantie niet eens door dat stomme wiel kwam in de bunker, de rest van het level is vrij makkelijk. En als je dan het level probeert te acen en doodgaat bij een kutdingetje net voor het einde en dus na het wiel... :bomb:

Of je PS3 controllers kan opladen in de slaapstand van de PS4 weet ik niet, ik gebruik die nooit xD Maar ik veronderstel van wel. Als je een DS3 aan je pc hangt dan kan het wel zijn dat die maar een tijdje oplaadt en dan stopt terwijl ie nog niet volledig is opgeladen. Moet je hem even opnieuw insteken.

Check vooral nog even welke prijsbubbels je nog nodig hebt in LBP1 :P

Zelf gisteren geen tijd gehad voor Karting nog te spelen, hopelijk vanavond wel en dan ga ik proberen die 25 wins en 100 levels te doen. Lekker ingewikkeld want blijkbaar moet ik ze eerst aan mijn queue toevoegen en dan pas in mijn eentje of samen met andere account maar nog steeds niet als zijnde 'samenspelen met vreemden' die levels spelen. Anders dan telt het blijkbaar niet ofzo :think: Dat gaat nog een avontuur worden! Gelukkig zijn er veel 1sec levels en kan ik de queue via de karting.lbp.me site vullen.
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

101
met0t0 wrote:Wat een grote LBP-werken hier, jullie gaan er duidelijk goed voor :cool:

Wat betreft de levels om samen te spelen in LBP1: ik zou volgende week normaal gezien meer tijd moeten hebben 's avonds om die eens samen te spelen ;)
Haha, nice he? Wel jammer dat je de duoloog tussen Kolm en mij doorbreekt, haha! Ik had gedacht dat de rest van het forum ons LBP gewauwel al zat zou zijn. :D
Maar top dat je nog wat samen kunt/wilt spelen! Op een van de avonden komt een vriend van me dus zou ik niet kunnen, maar de meeste avonden wel. Ik weet niet hoeveel ik tegen die tijd nog moet, maar wil je er sowieso wel bij helpen als ik inmiddels wel al alles heb. :D
Gister van The Bunker wel het 3x stuk zelf gedaan: dat was erg makkelijk met simpelweg 3 controllers te doen, hoefde niet op snelheid/behendigheid of zo.
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

102
Kolm wrote:Nice!

Ik herinner me nog dat ik in eerste instantie niet eens door dat stomme wiel kwam in de bunker, de rest van het level is vrij makkelijk. En als je dan het level probeert te acen en doodgaat bij een kutdingetje net voor het einde en dus na het wiel... :bomb:

Of je PS3 controllers kan opladen in de slaapstand van de PS4 weet ik niet, ik gebruik die nooit xD Maar ik veronderstel van wel. Als je een DS3 aan je pc hangt dan kan het wel zijn dat die maar een tijdje oplaadt en dan stopt terwijl ie nog niet volledig is opgeladen. Moet je hem even opnieuw insteken.

Check vooral nog even welke prijsbubbels je nog nodig hebt in LBP1 :P

Zelf gisteren geen tijd gehad voor Karting nog te spelen, hopelijk vanavond wel en dan ga ik proberen die 25 wins en 100 levels te doen. Lekker ingewikkeld want blijkbaar moet ik ze eerst aan mijn queue toevoegen en dan pas in mijn eentje of samen met andere account maar nog steeds niet als zijnde 'samenspelen met vreemden' die levels spelen. Anders dan telt het blijkbaar niet ofzo :think: Dat gaat nog een avontuur worden! Gelukkig zijn er veel 1sec levels en kan ik de queue via de karting.lbp.me site vullen.
Ik kan me inderdaad ook herinneren dat ik tig keer het level opnieuw heb moeten spelen om door het wiel te komen en dat dit een van de vele redenen was om de platinum geen kans te geven. Zoveel jaar verder kijk ik daar toch wat anders naar, haha! Gelukkig heb ik het level gelijk de eerste keer dat ik in 1x door het wiel kwam ge-aced. Ik had anders een van m'n controllers af kunnen schrijven....

Ik heb het gisteravond geprobeerd: je kunt een PS3 controller in de slaapstand van PS4 opladen. Die slaapstand gebruik ik eigenlijk ook nooit, hoor, maar om de PS4 hier continue voor aan te laten staan ging me wat ver...

Mocht ik na het spelen met die vriend van me en met0t0 nog bubbels nodig hebben, meld ik me pas bij je, goed? ;)

Ingewikkeld verhaal over het spelen van levels in Karting. Ik heb Karting nog wel i.v.m. Plus toen, dus als ik moet helpen roep je maar. Ik vond het destijds niet zo lekker spelen, dus heb 'm maar mooi buiten m'n backlog gehouden.
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

104
Ondertussen alle online trophies in Karting binnen! Ook alle trophies van het genre 'pas je sackboy/kart/... aan gehaald en bijna alle create related trophies. Enkel nog die van alle create tutorials bekijken (Nu mee bezig, helaas moet dat deze keer echt volledig en is even kort starten niet voldoende. Er zijn er 57...) en 24u in create mode :eek: Hoe verzinnen ze het... die voor een halfuur in create heb ik ondertussen al wel.
En daarna komt nog het hele verhaal... maar nu al 47% van alle trophies in de game :p
Image

Re: ??? - PS3 - LittleBigPlanet 2 DLC - 4 plaatsen

105
Zo, jij vliegt er snel doorheen, zeg! Als je wat dichterbij zou zitten, zou je m'n net aangeschafte turbo controller wel kunnen lenen...! :)
Je hebt in ieder geval ruim op tijd alle online trophies weten te behalen dus!

Ik heb nu ondertussen de PS3 met turbo controller aanstaan op LBP2 :D (ik ben alleen met de kids wakker, dus kan nu anders toch niet gamen). Ik moet nog een stuk of 5/6 levels van LBP1 acen en ben er achter gekomen dat er zeker een aantal levels is dat je echt niet alleen kunt redden. Met 2 controllers precies tegelijk lopen lukt prima, maar ook nog eens springen erbij lukt me gewoon niet in m'n eentje. Een ander stuk moest je aan 4 grote raden hangen om deze op de juiste icoontjes te houden. Ik had met kunst- en vliegwerk alle 4 de controllers in volgens mij zo goed als de goede houding, maar dit was niet goed genoeg.... Moet dus blijkbaar dusdanig precies dat dit ook eens met 2 moet.

Maar goed: dat komt dus komende week wel ;).
Image