Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

123
Mr.Wolf wrote:Ik heb nooit de andere games hiervan gespeeld (alleen dieje 'demo'). Zou het een goeie keuze zijn om dit spel ooit ook te kopen dan?
Aangezien de nadruk volgens de reviews op de gameplay ligt, kunt ge het zeker proberen. Als ge het verhaal van Ground Zeroes hebt gespeeld, zijt ge toch al een heel klein beetje voorbereid. Ge zult waarschijnlijk niet al te veel snappen van het verhaal zonder eens een samenvatting te lezen, dus dat zou ik zeker doen om er toch nog iets aan te hebben ;)
Wie weet krijgt ge de smaak dan te pakken om de andere games ook te spelen :cool:

Ik heb nu de game en de guide liggen, helemaal klaar om er maandag mee te beginnen :)

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

126
tichke wrote:Hmm, ik moet 2 weken wachten op mijn gratis PC versie van de game ... en ondertussen zit de helft van mijn friendlist de game te spelen! :angry:
ist dan enkel een dl code dat ge krijgt? zoals in volgend bericht?

https://www.4gamers.be/nieuws/48177/1/P ... -installer
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

127
Captain Witwicky wrote:
tichke wrote:Hmm, ik moet 2 weken wachten op mijn gratis PC versie van de game ... en ondertussen zit de helft van mijn friendlist de game te spelen! :angry:
ist dan enkel een dl code dat ge krijgt? zoals in volgend bericht?

https://www.4gamers.be/nieuws/48177/1/P ... -installer
Ik krijg MGS gratis bij mijn grafische kaart. Maar omdat ik 14 dagen de tijd heb om alles terug te sturen krijg ik die daarna pas (als ik dus niks terugstuur).
Dat gaat dan inderdaad enkel een download code zijn voor steam.
PSN tichke
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

129
Ok, ik zal dan maar eens beginnen met mijn eerste indruk. Ter informatie waar ik zit: ik ben net op Mother Base geweest, dus het begin van de tweede episode. En ik zal ook geen spoilers plaatsen natuurlijk, alleen de algemene indrukken en sfeer ;)

De proloog vond ik heel goed. Lineair, dat wel, maar straf qua verhaal. Al direct een spannend gevecht in cutscene nog voor ge zelf iets kon doen. Die proloog was dus vooral om de stijl te zetten en die is opvallend zwaarder dan de vorige games. Buiten een boezem van een verpleegster die eens nogal centraal in beeld komt, zijn er weinig van de typische MGS-dingen die voorbij komen. Ik ga natuurlijk niet spoilen, maar dus een keiharde proloog met veel nodeloze doden, vreemde vijanden/(bondgenoten?) en dat (na de gebeurtenissen in Ground Zeroes) doet Snake op wraak zinnen.
Om die wraak te kunnen realiseren, moet ge eerst nog een grote reddingsactie op poten zetten. Dat is de eerste missie, de eerste keer dat ge echt in de open wereld van Afghanistan kunt rondlopen. Indrukwekkend! Heel veel te doen, ge wilt echt ieder huisje binnen gaan op zoek naar supplies en dergelijke. Er is ook veel meer bewegingsvrijheid dan in Ground Zeroes, het is zelfs voor grote fans van de serie zwaar wennen om in een open wereld te spelen. Zeker groepen van 4 of meer vijanden bij elkaar zijn moeilijk om zomaar eventjes ongezien en non-lethal uit te schakelen. Ge kunt er natuurlijk voorbijsluipen, maar dan kunt ge de leuke muziekcassettes of raw materials niet nemen.

Zoals ik in de guide al las: het zal zeker eventjes duren voor ge alles perfect onder de knie krijgt. De twee missies waar ik een rank voor kreeg, eindigden bij mij op A (proloog) en B (eerste missie). Waarom ik daar geen S-rank gehaald had: te traag, dat vooral. In de proloog iets teveel kills, in de eerste open missie teveel gespot.

Het is zeker een game waar ik nog heel lang mee zal bezig zijn :D

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

131
met0t0 wrote:Ok, ik zal dan maar eens beginnen met mijn eerste indruk. Ter informatie waar ik zit: ik ben net op Mother Base geweest, dus het begin van de tweede episode. En ik zal ook geen spoilers plaatsen natuurlijk, alleen de algemene indrukken en sfeer ;)

De proloog vond ik heel goed. Lineair, dat wel, maar straf qua verhaal. Al direct een spannend gevecht in cutscene nog voor ge zelf iets kon doen. Die proloog was dus vooral om de stijl te zetten en die is opvallend zwaarder dan de vorige games. Buiten een boezem van een verpleegster die eens nogal centraal in beeld komt, zijn er weinig van de typische MGS-dingen die voorbij komen. Ik ga natuurlijk niet spoilen, maar dus een keiharde proloog met veel nodeloze doden, vreemde vijanden/(bondgenoten?) en dat (na de gebeurtenissen in Ground Zeroes) doet Snake op wraak zinnen.
Om die wraak te kunnen realiseren, moet ge eerst nog een grote reddingsactie op poten zetten. Dat is de eerste missie, de eerste keer dat ge echt in de open wereld van Afghanistan kunt rondlopen. Indrukwekkend! Heel veel te doen, ge wilt echt ieder huisje binnen gaan op zoek naar supplies en dergelijke. Er is ook veel meer bewegingsvrijheid dan in Ground Zeroes, het is zelfs voor grote fans van de serie zwaar wennen om in een open wereld te spelen. Zeker groepen van 4 of meer vijanden bij elkaar zijn moeilijk om zomaar eventjes ongezien en non-lethal uit te schakelen. Ge kunt er natuurlijk voorbijsluipen, maar dan kunt ge de leuke muziekcassettes of raw materials niet nemen.

Zoals ik in de guide al las: het zal zeker eventjes duren voor ge alles perfect onder de knie krijgt. De twee missies waar ik een rank voor kreeg, eindigden bij mij op A (proloog) en B (eerste missie). Waarom ik daar geen S-rank gehaald had: te traag, dat vooral. In de proloog iets teveel kills, in de eerste open missie teveel gespot.

Het is zeker een game waar ik nog heel lang mee zal bezig zijn :D
Ik ga hem in huis halen. Te zonde om deze game te laten liggen. Als ik het op de stream bekijk is dit echt de MGS dat mij zal kunnen bekoren tov voorgaande delen. Die open wereld en vrijheid doet het hem.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

132
Grrrr! En maar wachten op mijn PC code!
Moet mij hier inhouden om niet snel naar de Mediamarkt te rijden ... En ik weet begot niet wanneer die code aankomt.

Binnen 2 weken was het, maar 2 weken na wat? Na bestelling? Na betaling? Na ontvangst van mijn grafische kaart?
Het kan dus eind dees week zijn, maar ook begin volgende week, of zelfs begin de week erop ...
PSN tichke
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

133
tichke wrote:Grrrr! En maar wachten op mijn PC code!
Moet mij hier inhouden om niet snel naar de Mediamarkt te rijden ... En ik weet begot niet wanneer die code aankomt.

Binnen 2 weken was het, maar 2 weken na wat? Na bestelling? Na betaling? Na ontvangst van mijn grafische kaart?
Het kan dus eind dees week zijn, maar ook begin volgende week, of zelfs begin de week erop ...
PC-spelers mogen al blij zijn dat ze niet tot 15 september moeten wachten. Helaas heb jij wel pech want jij moet nu toch langer wachten. :P
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

134
tichke wrote:
Captain Witwicky wrote:
tichke wrote:Hmm, ik moet 2 weken wachten op mijn gratis PC versie van de game ... en ondertussen zit de helft van mijn friendlist de game te spelen! :angry:
ist dan enkel een dl code dat ge krijgt? zoals in volgend bericht?

https://www.4gamers.be/nieuws/48177/1/P ... -installer
Ik krijg MGS gratis bij mijn grafische kaart. Maar omdat ik 14 dagen de tijd heb om alles terug te sturen krijg ik die daarna pas (als ik dus niks terugstuur).
Dat gaat dan inderdaad enkel een download code zijn voor steam.
Dus geen echte fysiek exemplaar...hrmm
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

135
Captain Witwicky wrote:
tichke wrote:
Captain Witwicky wrote:ist dan enkel een dl code dat ge krijgt? zoals in volgend bericht?

https://www.4gamers.be/nieuws/48177/1/P ... -installer
Ik krijg MGS gratis bij mijn grafische kaart. Maar omdat ik 14 dagen de tijd heb om alles terug te sturen krijg ik die daarna pas (als ik dus niks terugstuur).
Dat gaat dan inderdaad enkel een download code zijn voor steam.
Dus geen echte fysiek exemplaar...hrmm
Het spel blijft hetzelfde hoor...
Image
cron