Re: Rise of the Tomb Raider

76
Oke, thanks. 🙂

Heb hem nu uit sinds gisterenavond. Of vanmorgen. 😅 Nog laat bezig. Over het algemeen vond ik het nog een heel goede game. Alleen het verhaal is soms wat.. meh. Misschien omdat ik meer hou van het verhaal van Himiko in Tomb Raider, en Japan in het algemeen.
Blij dat ik alle challenges, docs en relics al heb gezocht tijdens het spelen van het verhaal, op 1 na (domweg voorbij gelopen in de haast op het einde).

Zijn de score attacks moeilijk in vergelijking met de game? Afhankelijk daarvan denk ik wel dat ik de platinum probeer te halen. Heb de game van de eerste keer op survivor/overlever gespeeld.
Image

77
Als je de game zelf op Survivor hebt gespeeld zijn de score attacks meer dan goed te doen. Het helpt wel heel erg om de juiste kaarten te hebben, dus misschien wel goed om daar zoveel mogelijk van aan te kopen voor je begint, al zal je ook nog meer dan genoeg van de game zelf krijgen. Let wel op dat als je een score attack eindigt, je de gebruikte kaarten verliest (behalve met een zwarte of gouden rand of zo). Mocht je al weten dat je een challenge niet haalt is quit dus een betere optie dan de score attack afmaken en opnieuw beginnen.

PS: ik ben zelf bezig met TR Anniversary. Ik krijg er de TR vibe zeker weer van (zin om SotTR te spelen), maar jeetje mina, wat is die game buggy zeg!! Qua trophies, maar ook qua game zelf. Pff.
Image

78
Dat van die kaarten moet ik eerst eens uitzoeken. Had de eerste in Syrië naar mijn mening redelijk goed gedaan en zat héél ver van de gold score. 😅 Wat is het belangrijkste daar, tijd? Of coins, murals zoeken ook? Mag je kills hebben?

Ik zag je bezig met Anniversary. Heb ik zelf nooit gespeeld. Ik zou Guardian of Light en Temple of Osiris willen proberen.
Image

79
Dat weet ik niet meer precies, ben ik bang (is inmiddels 2 jaar geleden dat ik de sp gespeeld heb), maar in de guide staan wel heel wat goede tips: https://psnprofiles.com/guide/5399-rise ... lden-child

Anniversary is een soort remake van de eerste TR. Erg leuke game, hoor, maar de controls zijn echt niet meer van deze tijd*, trophies poppen pas nadat je een level (in een bepaald gebied) opnieuw hebt gespeeld... een grote chaos. * Als de camera een keer niet mee werkt weet je zeker dat een bepaalde sprong gaat mislukken, omdat je echt op de millimeter nauwkeurig de sprong moet maken. Zeker in time attack/levels waar je snel moet reageren is dat natuurlijk een ergernis in een game als deze. Ondanks dat blijft het 'gewoon' een erg goede game. En ik heb inmiddels de moeilijkste gebieden gehad qua time trial, die ook nog eens handige cheats opleveren (one shot kill shotgun bijvoorbeeld, zodat je je echt kunt richten op het zo snel mogelijk gaan binnen een level i.p.v. ook nog op de gevechten).

Guardian of Light/Temple of Osiris zijn wel echt compleet andere games dan de rest van de TR games. Ik kon er destijds niet helemaal goed inkomen (GoL dan), maar heb nu ook wel zin gekregen om die nog weer een kans te geven....
Image

80
@zenmaster: Als Metal gear je lukt dan moet dit ook wel lukken :P

Desnoods even een guide opzoeken voor de kaarten en wat tips en naar het schijnt zou je ook de kaarten kunnen lenen of kopen van mensen op het leaderboard. Voor de endurance mode heb ik niet kunnen vinden hoe dat moet, maar misschien is het voor die challenges anders :)
Image

81
Ja, ik moet dat met die kaarten eens uitpluizen. Heb nu een filmpje gezien van het eerste level. Is niet zozeer een speedrun, maar gewoon zoveel mogelijk van de challenges, murals, goud vinden en alles zo snel mogelijk. En de kaarten halen de score wat omhoog. Die gamer had dan bijna 600.000 terwijl je 150.000 nodig had voor goud… Een beetje erboven is al goed voor mij. 😛
Image

82
Gisteren eindelijk een (klein) begin gemaakt aan de story! :)

Enkele dagen geleden was ik nog aan het denken om eindelijk Uncharted the lost legacy te spelen, de enige Uncharted waar ik nog niet aan toegekomen was. Het leek me wel weer tijd voor een 'Uncharted-fix' maar ik was even vergeten dat Uncharted zijn mosterd voor een groot deel bij Tomb Raider haalt. Maw: Alsnog een Uncharted-fix maar dan met Lara! :lol:

Zou het overigens beter zijn om de challenge van een story level, meteen na het uitspelen van datzelfde level in de story te doen ipv te wachten tot je de hele game uit hebt? Lijkt me dat je het dan toch wat verser in je geheugen hebt? :think:
Image

83
Nice. 🙂 Is inderdaad geen slecht idee. Dat ging nog wel redelijk bij mij, maar sommige levels duren lang en een paar foutjes of een verkeerde sprong kunnen alles om zeep helpen. 😞 Voor de gouden scores heb je volgens mij ook altijd die kaarten nodig.
Ik heb het een beetje opgegeven en zit nu volop in MGS4 modus. Misschien dat ik er daarna nog wel terug aan begin, de challenges. 🤔
Image

84
Ik heb al een hoop kaarten door de endurance mode te doen. En ik heb nu in een filmpje gezien hoe iemand die kaarten van iemand van het leaderboard kocht en kon gebruiken. Blijkbaar moet je dan iemand selecteren, blijven doorklikken en dan gebruik je echt de hele set van die persoon. Dus ik denk dat dat van die kaarten wel losloopt :)
Image

85
Ondertussen gold op de eerste 3 levels :)

Misschien een belangrijke tip als je die kaarten koopt via het leaderboard: Als je restart level kiest in het menu voor einde van het level of na doodgaan meteen voor restart kiest, dan hoef je niet opnieuw 2000 coins te betalen. Maar als je succesvol het level uitspeelt en een score haalt, dan kan je niet anders dan opnieuw via het laderboard te gaan en opnieuw 2000 coins te betalen.

En aangezien je van tevoren weet welke score je nodig hebt voor gold en hoeveel % je er bovenop krijgt kan je berekenen welke base score je nodig hebt om gold te hebben: voorbeeld 100% base score + 400% van kaarten betekent: gold score / 500 * 100 = base score die je nodig hebt voor gold.

In het begin dacht ik dat de % van de kaarten gewoon was (base score * % van kaarten) maw: 400% kaarten is eigenlijk maar 300% extra maar dat is dus gelukkig niet zo en scheelt wel :P

Hieronder mijn video's van level 1 en 3. Ik verlies mijn combo in elke video maar haal het toch nog heel erg ruim dus je kan best een foutje maken. Verder is Lara soms wat nukkig met klimmen en dat kost wel is een combo... :|
Level 2 heb ik geen video omdat ik ergens halverwege een uur gepauzeerd heb.

Image

86
Gisteren het verhaal uitgespeeld op survival en eerlijk... dat was echt makkelijker dan verwacht! :lol:

Poison arrows zijn echt overpowered... alles behalve een beer en een luipaard is een insta kill als ze met het gif in contact komen. Dus hou je poison arrows voor grote gevechten waarin veel vijanden tegelijk op je afkomen en zorg dat je genoeg paddenstoelen hebt om er nog wat bij te maken en dan kom je daar makkelijk doorheen. Op de route naar de laatste bossfight staan er zelfs nog meerdere paddenstoelen en in de bossfight arena ook. Ik was spaarzaam geweest en had ook mijn shotgun hier en daar gebruikt waardoor ik er zelfs nog een hoop poison arros over had :yawn:

Daarnaast had ik voor de laatste regio ook de bolt action rifle uitgehaald voor de 25 headshots trophy en dat ding is ook erg sterk. Dankzij max payne training kon ik de headshots ook makkelijk op bewegende targets doen en dat was insta kill tenzij ze een helm op hadden.

Nu moet ik nog de collectibles in geothermal valley doen, de score attacks en een paar misc trophies voor de platinum. Daar zal ik nog wel even mee bezig zijn vermoed ik.
Image

89
Bij een paar heb ik in de beschrijving nog iets klein bijgezet dat kan helpen. De meeste zijn 5 tot 15 minuten lang. Zelf deed ik er maar een paar per avond omdat ik het nogal snel beu werd. Op vrijdag dan wel even doorgedaan om het af te maken :lol:

Zou dus nog prima kunnen om 1-2 van de kortere tomb levels te doen als je al wat afgemat bent. :P
Image

90
Ugh… Ben de survival DLC aan het doen. Altijd redelijk goed bezig en dan op de meest belachelijke manieren doodgaan. 😒 Wil misschien teveel ineens. Net vlotjes voorbij dag 7 en dan dood door een gifwolk, omdat ik vergeten was dat ik die door een upgrade nog dodelijker had gemaakt. 😐🤣
Image