Re: Ghost of Tsushima

61
Bedankt om nog ff te helpen nadat ik ineens ff weg was voor ghostbusters! :lol:

Voor die raids... misschien dat het wel weer beter gaat eens ik wat met de DLC bezig ben. Ik weet ook niet meer als welke klasse ik vroeger speelde maar ik denk niet dat het de samurai was :silly:
Sowieso nog 2 andere voor nodig want met randoms zie ik het niet zitten. Sommige zeggen dat het prima kan als iedereen weet wat hij moet doen maar... dat tweede level met randoms zie ik niet snel gebeuren.

Ik zag dat het blijkbaar ook al bijna 2 jaar geleden is zelfs, januari/februari 2021 voor het laatst gespeeld :L:
Image

Re: Ghost of Tsushima

62
Kzal t onthouden. :P Neenee, maakt ni uit.

Ik denk dat je dat snel gewoon bent inderdaad als je de Iki Island DLC gaat doen. De vijanden wringen van in’t begin al meer tegen dan die in de main game. Maar je kan je paard nu ook als stormram gebruiken. Vond het niet altijd even handig, maar een leuke toevoeging.
Image

Re: Ghost of Tsushima

63
Ondertussen heb ik het verhaal van de Iki DLC uitgespeeld op PS5.
Na de transfer naar de PS5 moest ik wel de rivals win en 5 shades in 1 rivals game opnieuw doen, die popten niet vanzelf desondanks extra saven nadat ik ze op PS4 had. Maar gelukkig de rest van legends wel, had echt geen zin om dat opnieuw te doen :silly:

Nu is het vooral nog side quests en locaties verzamelen.

Overigens ben ik nog altijd niet helemaal mee met de controls. Wisselen tussen soorten pijlen en die stances lukt ondertussen wel hoewel ik die stances eigenlijk niet wissel omdat ik altijd moet zoeken welke ik nodig heb. Maar wisselen tussen verschillende throwables ben ik altijd een hele tijd aan het zoeken tot ik weer de goeie knoppen heb.
Het dodgen heb ik ondertussen wel terug gevonden en de parry ook.
Een andere reden dat ik na de transfer veel moeite had was dat de charms niet meer ingesteld stonden. Dus mijn charm voor wat health na elke kill stond bv niet meer aan waardoor ik het gevoel had de hele tijd te moeten healen terwijl dat naar mijn idee vroeger niet zo was => dat gevoel klopte dus... :saint:
Image

Re: Ghost of Tsushima

64
Dat ging vlotjes. :P Kwa speeltijd dan. Ja, ik moest ook wel even terug wennen aan alles. Snel schakelen tussen de verschillende houdingen kan een gevecht wel heel kort maken.
X = zwaard, O = schild, driehoek = speer, vierkant = bruten/grote schilden.
Ik vind het gevechtssysteem nog altijd geweldig. Zou eigenlijk wat meer als geest willen spelen in Legends, maar de genezende krachten van de ronin zijn te handig…

Ik heb gisteren het laatste gewone verhaal gedaan en ook die trophy dan, dus nu alleen nog de raids.
Heb gezien dat je zelf een party moet maken, zonder matchmaking, dus zal sowieso wat moeten afspreken met mensen.
Image

Re: Ghost of Tsushima

65
zenmaster wrote: 16 Dec 2022 15:11 Dat ging vlotjes. :P Kwa speeltijd dan. Ja, ik moest ook wel even terug wennen aan alles. Snel schakelen tussen de verschillende houdingen kan een gevecht wel heel kort maken.
X = zwaard, O = schild, driehoek = speer, vierkant = bruten/grote schilden.
Ik vind het gevechtssysteem nog altijd geweldig. Zou eigenlijk wat meer als geest willen spelen in Legends, maar de genezende krachten van de ronin zijn te handig…

Ik heb gisteren het laatste gewone verhaal gedaan en ook die trophy dan, dus nu alleen nog de raids.
Heb gezien dat je zelf een party moet maken, zonder matchmaking, dus zal sowieso wat moeten afspreken met mensen.
Op die manier blijft het in mijn hoofd stomweg niet hangen dat was misschien vroeger wel toen ik de game vanaf het begin deed. En de icoontjes moet je wel ff goed kijken wat nu eigenlijk wat is... Schild en dubbel zwaard zijn redelijk te herkennen, maar de andere 2... ik wist dus al niet meer dat vierkantje voor de grote kerels was en de speer had ik nog wel kunnen uitvinden. Maar zonder te kijken wisselen, nope... daarvoor zou ik nog heel wat uren moeten spelen om dat er terug in te krijgen.

Net ook weer mijn smoke bombs kwijtgespeeld omdat ik eigenlijk op zoek was naar hoe ik weer moest wisselen tussen verschillende throwables. Het zat in zelfde stuk als waar je van type pijl kan wisselen dus.
Dit systeem werkt allemaal leuk als je er langzaam in wordt gebracht door de game, maar als je 2 jaar na datum terugkomt dan is het echt een drama. En dan had ik nog aangezet dat hij de tutorial tips onderweg opnieuw mocht tonen :dizzy:
Image

Re: Ghost of Tsushima

66
Hmm ja, ik snap het helemaal. 😅 Ik had er ook veel last mee. Wist veel dingen gewoon nimeer. Misschien dat verschillende mensen die ik spreek de game daarom niks vinden. Ik denk, ofwel ligt het thema u echt niet, ofwel moet je wat doorzetten. Als complete nieuweling bedoel ik dan. Het duurt in de game ook wel een hele tijd eer je alle moves hebt… Had voor mijn part wel wat sneller mogen gaan.

Nog efkes! :P
Image

Re: Ghost of Tsushima

67
Ach, je doet het klinken alsof het een straf is om de game te spelen :P

Het is enkel vervelend om er weer in te komen en ondertussen gaat het wel maar merk ik dat ik dus de helft van de gameplay dingen niet eens gebruik omdat ik ze ofwel moeilijk weet te vinden ofwel stomweg niet meer weet dat ze erin zitten :lol:

Het is ook wel de reden dat ik AC Valhalla nog niet ben begonnen terwijl ik hem al sinds release heb. Telkens weer DLC die uitkwam en ik weet hoe ik in Odyssey toch ook aan het sukkelen was om er terug in te komen.

Deze map is trouwens erg handig als je in 1 sweep alles van iki wil doen ipv per type meerdere sweeps. Je moet wel even wat dingen uitzetten die niet nodig zijn want standaard laat hij wel heel veel icoontjes zien :O
https://mapgenie.io/ghost-of-tsushima/maps/tsushima
Image

Re: Ghost of Tsushima

69
Super! En die map is echt goed. Jammer dat ik die een half jaar geleden niet had. 😅 Maar ik heb toen wel gewoon alles op me af laten komen en veel aan exploring gedaan, en alles kwam wat vanzelf.

Poppen die trophies dan niet automatisch? Nog altijd geen idee hoe dat allemaal werkt als je de game op beide consoles hebt… 🥲

Ik ben gisterenavond nog tot 115 Ki geraakt met de ronin. Neemt weer wat tijd in beslag, maar is helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.
Image

Re: Ghost of Tsushima

70
Als ik de Iki DLC eerst op PS4 had gedaan en dan save had geïmporteerd dan hadden al die trophies op PS5 wel automatisch gepopt. Nu hebben op PS5 de platinum en bijna alle legends mode trophies automatisch gepopt.

Enkel de legends trophies van win een rivals match en 5 shadows oproepen in 1 rivals match poppen niet automatisch maar die had ik al na 1 match deze keer.

Maar ik wilde toch weten hoe de game op PS5 speelde dus vandaar de DLC op PS5 gedaan. En ik wou vooral niet de hele legends mode opnieuw moeten doen dus toch maar saves van PS4 erbij gehaald.

Er is geen autopop van PS5 naar PS4. Zijn maar weinig games die het importeren van PS5 saves op PS4 toelaten en voor zover ik weet gaat het dan altijd via een cloud van die developer/publisher.
Image

Re: Ghost of Tsushima

71
De PS4 versie staat nu ook op 100%. Weer een puntje van 'gaming voornemens' afgevinkt :P

Onderweg ook nog een bugje tegen gekomen tijdens een hidden cove tournament. Ergens buiten dat ding werd een peasant aangevallen en vermoord en daarom werd mijn tournament als failed aangemerkt... Ik kon daar niet eens weg :L:

Image

Re: Ghost of Tsushima

73
Die bug was vooral vervelend omdat het net tegen de vervelendste kerel was. Op PS5 had ik er wel even mee zitten sukkelen omdat ze zeiden alles dodgen behalve als hij in rare stappen aan komt zetten met blauwe flashes.
Maar ergens was er ook een rode flash snel gevolgd door een blauwe flash. Deze blauwe flash kon ik zelden ontwijken dus werd ik geraakt en was het snel over want die aanval deed hij het vaakst. Uiteindelijk bleek dat ik op die blauwe flash makkelijk een parry kon doen ook al beweerden ze dat dat moeilijk was.

Toevallig zit deze niet in fillmpje, daar was ik plots een keertje goed met het dodgen van de rode waardoor er ook een opening komt.


En ja, eens ik begin gaat het rap :saint:

Ik had ook alleen de Iki DLC en die legends rivals DLC te doen, dat scheelde ook wel.
En de tweede keer door Iki ging ook wel sneller. Stond ik niet 20 minuten te zoeken naar de ingang van fort Sakai boven op de berg omdat ik toevallig in de verkeerde richting rond de berg liep :q:
Image

Re: Ghost of Tsushima

74
Je kan zelf ook heel vervelend doen bij die denk ik. Als het die is wie ik denk dat het is, kan je die verslaan door de hele tijd te springen/aanvallen. Maar nu is het te laat en ik verwacht dat je het niet nog eens opnieuw gaat doen. :P
Ik had soms wel eens last van een bug wanneer je door een lage doorgang moet kruipen (bij rotsen) en dan op geen enkele manier meer eruit kan. Voor de rest niks denk ik.

Goed dat je daar weer klaar mee bent, inderdaad weer een 'voornemen' minder. :cool:

Ik moet enkel nog de raids dus. Maar zal dan een paar dagen vrij moeten hebben zodat ik iets kan regelen met 3 andere mensen. Dus betwijfel of dat ook nog dit jaar lukt. Heb enkel 2e Kerstdag nog vrij. :cry:
Image