Re: Ghost of Tsushima

50
zenmaster wrote: 16 Jul 2022 18:22 Ik heb niet de Kurosawa mode aangezet, hoewel ik dit eerst wou doen. Je mist toch wel alles van de prachtige omgevingen op die manier. Maar wel Japans gesproken bij mij.
Ik heb m vandaag even op Japans geprobeerd. En alhoewel het heel vet klinkt kost het mij wel meer moeite om het verhaal te volgen. Je moet dan goed lezen. En de random NPC’s in dorpen hebben helemaal geen ondertiteling wanneer ze met elkaar praten. Dat deed Shadow of the Tomb Raider toch iets beter. Dus ik heb m weer terug gezet op Engels voor nu.

Waarschijnlijk ga ik met die taal nog wel wat heen en weer switchen zo nu en dan. :p

Re: Ghost of Tsushima

52
Ik heb nu alle mongolen op het eerste eiland compleet uitgeroeid. Nog 3 gebieden te gaan!
Vergeleken met Forbidden West die ik net heb uitgespeeld is het grafisch wel een flinke achteruitgang. Soms is het net alsof je een opgepoetste PS3 Far Cry game speelt. Maar qua visuele stijl en art direction, wauw! Wat het precies is weet ik niet, misschien dat het Japan is, het golvende gras of de zwaardbewegingen, maar het is echt goed en Horizon kan daar dan weer niet aan tippen.

Ik voel mij vaak echt een badass samurai ninja als ik door de mongolen heen zit te hakken en dat is goed. Ik ben benieuwd wat de rest van de game mij zal brengen!

Re: Ghost of Tsushima

53
Het gevechtsysteem is echt super. En je hebt altijd de keuze om uit te dagen en vol op de man af te gaan, of stealth, als een ninja sluipen en afleidingen gebruiken.
Daarbij dan nog de Shinto altaren beklimmen, haiku’s, zijverhalen… Ik heb er wel echt van genoten.
De legends mode is minder mijn ding, maar ik moet erdoor als ik 100% wil. 🥲
Image

Re: Ghost of Tsushima

54
zenmaster wrote:De legends mode is minder mijn ding, maar ik moet erdoor als ik 100% wil. 🥲
Ondertussen is het iets meer mijn ding.
Ik ben nu iets over 100 Ki en heb wat fatsoenlijke items om de survival op Gold door te komen. Sommigen zweren bij het grinden van de makkelijke story levels, ook voor je rank, maar ik heb dit nu op enkele dagen in survival gedaan. Maakt het veel minder saai.
Als ik van bronze naar silver en naar gold ging was ik telkens wel underpowered, maar de rest helpt je wel recht.
Het is nog wel leuk om met z’n vieren de hordes oni’s en mongolen neer te hakken. Nooit gedacht dat ik een leuke multiplayer zou vinden.
Image

Re: Ghost of Tsushima

55
Dat mensen het beter vonden om die story te grinden voor Ki begreep ik ook niet...
Volgens mij kreeg je in survival meer spullen naarmate je meer rondes doorkwam waardoor je dus meer kreeg dan bij een story.
Anderzijds kreeg je al na 1 succesvolle wave nieuwe spullen en moet je die hele story mission nog maar zien door te komen...
Zeker een punt als je net van brons naar zilver of zilver naar goud gaat want dan ben je in het begin toch even under levelled.
Image

Re: Ghost of Tsushima

56
Ehm... net voor het eerst weer wat gespeeld en ik kan maar 1 ding zeggen: Als je in mijn team zit dan verlies je want ik kan er helemaal niks meer van...

Heb al 2 van de 4 trophies uit de laatste DLC en eentje van cursed gear komt wel, maar die win... zal toch iets voor een private game worden want zelfs toen ik alleen terecht kwam in een game kwam ik niet door de laatste stand off waves. Of het moet zijn dat dat solo op brons ook mag.

Dus ook geen idee hoe ik ooit door die raids ben gekomen :(
Image

Re: Ghost of Tsushima

57
Moeten die trophies van de laatste DLC ook niet met twee?

Ik heb net vandaag de trophy voor alle personages rank 20, dus ik denk dat ik nu alleen nog met 1 personage speel.

Ja, ik kon er ook geen bal meer van… En was niet eens zo lang geleden. Paar uurtjes en die katana is weer gewoon een verlengde van je arm. 😉
Image

Re: Ghost of Tsushima

58
Na een paar uurtjes was het nog steeds even erg ;(
Was ook al wel een jaar geleden natuurlijk.

Rivals is 2 vs 2 waarbij je blauwe bollen moet verzamelen en inleveren bij die standjes. Dat geeft dan slechte dingen aan je andere team waar ze dan ook nog mee moeten dealen. Als je 65 van die bollen hebt gebruikt begint de stand off van 3 waves denk ik en die moet je dan ook nog als eerste door zien te komen om te winnen.

Ik heb die trophy van 5 ghosts oproepen tijdens een public match kunnen doen. Tijdens private met beide aan zelfde kant gaat niet want je kan er max 2 spawnen aan andere kant en de volgende kan pas als aan de andere kant ze die dood gedaan hebben.
Misschien dat het wel in een private kan als je elk aan 1 kant staat.

Ik had al 110 level gear van vroeger die ik dan gebind heb aan een klasse. En na eerste game kreeg ik cursed gear waarbij ik dan 25 vijanden die in de fik stonden moest killen om dat te purifyen. Flaming arrow op zwakke vijand en dan afmaken telde, maar enkel tijdens gold levels, op bronz werkt het niet. Je krijgt die cursed ook enkel op gold blijkbaar.
Image

Re: Ghost of Tsushima

59
Blijkbaar zou die 5 shades ook wel solo (of tijdens die win trophy) kunnen:
It's possible to get "A Painful Blockage" and "Champion of the Kami" in a private solo match. For the shades play through it and summon all possible Shades (should be 3) and complete the match (the win a match trophy should unlock). At the end result screen select to replay it and on the second match once you summon 2 Shades the trophy should unlock.
Image