Ratchet & Clank: Rift Apart

1
De geruchten voorspelden het... Een nieuwe Ratchet & Clank maakt zijn weg naar de PS5!

Voorlopig nog niet zo veel info, ik zal dit topic dan ook aanvullen eens er meer informatie beschikbaar is. Wat wel opvalt is dat er nog geen launch datum werd meegegeven en dat het wellicht dus geen launch title zal worden.

De gameplay vond ik er zeer goed uitzien, enkel bij het logo stel ik mij wat vragen maar dat doet er uiteindelijk niet toe ;)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

6
Nou is het, zoals inmiddels wel bekend denk ik, niet echt mijn kopje thee, maar wat mij vooral opviel is hoe chaotisch alles in beeld werd gebracht. Misschien dat dit een van de redenen waarom het mij (zelfs na meerdere pogingen) nooit heeft kunnen boeien, ondanks dat ik zeker wel van de platformers ben?
Hoe kijken jullie, de R&C fans, hier tegenaan? Ik vond het persoonlijk maar een rommeltje, die trailer.
Image

Ratchet & Clank: Rift Apart

7
De chaos is in zekere zin ook onderdeel van het spel. Met alle bouten die rond vliegen en de absurde wapens die kleuren, snelheid, geluiden en particles toevoegen of aanpassen.

Het lijkt denk ik vooral een chaos tot je zelf speelt.

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

8
Ik vind het idee van meerdere dimensies altijd wel leuk. Maar ik was ook niet overtuigd van de overgang die er zo snel was naar verschillende dimensies. Dan heb ik schrik dat het no-brain gehalte die ik altijd zo ontspannend vond bij R&C wat weg valt.

Maar ik ben er van overtuigd dat ze goed hebben nagedacht en dat dit allemaal wel zal meevallen :) Ik zal een uitgebreidere video moeten bekijken van de gameplay om een echte mening te hebben
Image

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

9
In de video hadden ze ook overdreven vaak van dimensie gewisseld en leek het met zijn momenten dat ze alleen maar aan het wisselen waren om te wisselen... Dus ik denk dat ze hier vooral wilden aantonen hoe vlot het allemaal ging en hoe goed die SSD wel niet is volgens hen.

Dus naast de lichte chaos die je altijd wel een beetje hebt bij R&C zoals FGras al zei, denk ik dat het wel mee zal vallen. Doorgaans doe je toch eerst alle vijanden dood voor je naar een volgende area gaat, al was het maar voor de bouten! En ik denk dat dat met die dimensies net hetzelfde gaat zijn: Voor je naar een andere wisselt ga je eerst minstens alle vijanden doen en alle hoekjes uitkammen naar collectables en bouten. Of misschien dat het wisselen nog een keer nodig is voor het oplossen van een puzzel ofzo, maar doorgaans doe je dat niet terwijl het nog een hoop vijanden op je schieten.
Image

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

10
Of je kan dit handig gebruiken als teleporteer of verdwijntruc als de kogels je in het rond vliegen of je 4/200 nanotech hebt he Kolm. Zal zoiets wel zijn en idd om aan te tonen hoe vloeiend het is aangezien het een demo is. Het is idd een overdreven chaos want ik kreeg er bijna REM duizeligheid van terwijl dat enkel gebeurd als je die slaapfase bereikt. Dat is nou eenmaal R&C. Je moet het spelen want die trailers trekken meestal op weinig en tonen geen verhaal.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image