Dying Light 2: Stay Human (PS4&PS5)

1
Image
Ontwikkelaar: Techland
Uitgever: Techland Publishing
Genre: Actie RPG
Release Date: Verkrijbaar
Prijs: €59,99
Platform:PS4&PS5
Trailers:





Screenshots:
Image
Image
Image
Image

Verhaal

Ruim twintig jaar geleden vochten we in Harran tegen het virus. We verloren. Nu verliezen we opnieuw. De Stad, een van de laatste nederzettingen van de mens, wordt verscheurd door conflicten. De beschaving bevindt zich weer in de Middeleeuwen. En toch is er nog hoop.

Je bent een buitenstaander met de kracht om het lot van de Stad te veranderen. Maar er staat een hoge prijs op je uitzonderlijke vaardigheden. Je wordt geplaagd door herinneringen die je niet kunt ontcijferen en bent vastberaden om de waarheid te achterhalen... tot je in een oorlogsgebied terechtkomt. Verbeter je vaardigheden, aangezien je zowel vuisten als hersens nodig hebt om vijanden te verslaan en bondgenoten te vinden. Ontrafel de duistere geheimen achter de machthebbers, kies je kant en bepaal je eigen lot. Waar je daden ook toe leiden, je kunt één ding niet vergeten — blijf menselijk.

ENORME OPEN WERELD
Neem deel aan het leven in een stad die zich in een duister tijdperk bevindt. Ontdek verschillende paden en verborgen doorgangen terwijl je talloze niveaus en locaties verkent.

CREATIEVE, WREDE GEVECHTEN
Gebruik parkour om zelfs de meest meedogenloze confrontatie te overwinnen. Denk snel, zet vallen en gebruik creatieve wapens om te overleven.

DAG- EN NACHTCYCLUS
Wacht tot de avond valt om naar de duistere schuilplaatsen van de geïnfecteerden te gaan. Het zonlicht houdt ze op afstand, maar zodra de zon ondergaat, gaan de monsters op jacht.

KEUZES EN GEVOLGEN
Geef de toekomst van de Stad vorm met je daden en kijk toe hoe alles verandert. Bepaal de machtsverdeling door keuzes te maken in een oorlog en kies je eigen toekomst.

COÖP VOOR 2-4 SPELERS
Speel met tot wel 4 spelers in coöp. Host je eigen sessies of doe mee met die van andere spelers. Zie hoe hun keuzes andere effecten hadden dan die van jou.


--------------------------------------------------
Bron: Playstation Store
---------------------------------------------------
Last edited by Marty on 17 Feb 2022 16:22, edited 1 time in total.
Image

Re: Dying Light 2: Stay Human (PS4&PS5)

7
Uit miserie met deze toch gestopt gisteren... Ik kwam de ene na de andere bug tegen. Sommigen waren niet zo storend, maar er zaten er ook bij die de hele missie om zeep helpten. Ik heb heel vaak de opmerking "Can't use. Enemies nearby" gekregen terwijl er helemaal geen enemies zijn of nadat ik alle enemies verslagen had in de buurt. Bij het op en af zetten gaat het wel weer verder dan, maar da's ook geen doen als je dit 2 keer per missie moet beginnen doen :p
Image

Re: Dying Light 2: Stay Human (PS4&PS5)

8
Mr.Wolf wrote: 15 Mar 2022 13:45 Uit miserie met deze toch gestopt gisteren... Ik kwam de ene na de andere bug tegen. Sommigen waren niet zo storend, maar er zaten er ook bij die de hele missie om zeep helpten. Ik heb heel vaak de opmerking "Can't use. Enemies nearby" gekregen terwijl er helemaal geen enemies zijn of nadat ik alle enemies verslagen had in de buurt. Bij het op en af zetten gaat het wel weer verder dan, maar da's ook geen doen als je dit 2 keer per missie moet beginnen doen :p
Zonde
Image

Re: Dying Light 2: Stay Human (PS4&PS5)

10
Ik heb hem uitgespeeld na 34 uur en eigenlijk vind ik hem veel minder leuk dan de eerste game. Ik had het met een vriend gespeeld, maar als ik hem zelf had gespeeld, dan zou ik denk ik veel eerder gestopt zijn. Hier zijn mijn plus en minpunten van het spel (wel met spoilers) :

+ Veel meer hoogteverschil dan de eerste game. Dat maakte de Parkour in sommige opzichten wel leuker.
- Ik had wel het idee dat ik vaker dood ging omdat de game niet deed wat ik wilde met de Parkour.
+ De nacht voelde in het begin veel gevaarlijker dan bij de vorige game. Ook leuk hoe er een verschil zit tussen dag en nacht qua zombies in gebouwen
- Na een tijdje was dat echter niet meer zo, want dan kon je gewoon over de daken springen waar nauwelijks zombies te bekennen waren.
+ De paraglider is een goede toevoeging voor het spel.
- Enemies schalen met je level. Gooi gewoon meer zombies tegen me aan, niet dezelfde zombie die opeens twee keer zoveel levens heeft.
+ Groot gebied met variatie in gebouwen.
- Sommige gebieden voelden echt als een copy paste. Er zijn ziekenhuizen waar je belangrijke dingen kunt vinden, maar die waren elke keer precies hetzelfde.
- Het verhaal was ongelooflijk shit. Het was eigenlijk een loop van: je komt iemand tegen, twee missies later is die dood, GEFORCEERDE VERDRIETIGE SCENE, je komt weer iemand tegen, oh hij is dood, GEFORCEERDE VERDRIETIGE SCENE en zo maar door
- De game wil heel erg dat je de kant van de survivors neemt en niet die van de peacekeepers. De survivors zijn dan wel voortdurend wantrouwend tegenover je, terwijl de peacekeepers een betere kans zijn om je einddoel te behalen. Ik pakte gewoon telkens de kant van de peacekeepers.
- Het einde is ook verwarrend. Je bent de Bad Guy aan het bevechten en opeens wil je hem helpen. Daarnaast maak je een keuze om een vriend te redden en ik verwachte dat ik mezelf dan zou opofferen, maar nee, met die keuze blaas je heel de stad op.
- Zoveel dialoog. Laat me er gewoon naar luisteren als ik aan het rondrennen ben, nu voelde het echt als: vecht die zombies, luister naar deze twee minuut lange dialoog, haal dat item, luister naar deze drie minuut lange dialoog enzovoorts. Er waren ook teveel mensen om track te houden wie nou wie was.
- De meeste side quests voelen hetzelfde. Of je moet een speciale zombie doden of je moet iets terug brengen en dat vind je door ergens doorheen te parkouren.
- De game voelt echt als een collectaton. Elke blueprint heeft meerdere upgrade levels, maar voor elke blueprint heb je dezelfde onderdelen nodig. Je hebt soort coins nodig die je vindt als je speciale zombies loot. Niet elke zombie heeft dus die coins en je zou er volgens mij duizenden moeten doden voordat je genoeg coins hebt om alles helemaal up te graden. En dan zijn er nog verschillende levels van rarity in die coins. Daarnaast heb je teveel zeldzame onderdelen nodig om bepaalde dingen te maken, zoals bommen.
- Er waren veel leukere blueprints in dying light 1. Halverwege de game vond ik de blueprints nog wel leuk, maar ik verwachte dat ik nog meer blueprints zou krijgen, maar blijkbaar was dat alles.

En dan zijn er vast nog wel wat dingen die ik vergeten ben. Ik vond het wel vermakelijk om te spelen, maar dat was dus vooral omdat ik het met een vriend speelde. Ik had weinig last van bugs, alleen dat missies soms raar deden in coop of dat iemand niet door een deur kan.

Image

Re: Dying Light 2: Stay Human (PS4&PS5)

14
minermb wrote: 25 Mar 2022 16:53 Ik heb hem uitgespeeld na 34 uur en eigenlijk vind ik hem veel minder leuk dan de eerste game. Ik had het met een vriend gespeeld, maar als ik hem zelf had gespeeld, dan zou ik denk ik veel eerder gestopt zijn. Hier zijn mijn plus en minpunten van het spel (wel met spoilers) :

+ Veel meer hoogteverschil dan de eerste game. Dat maakte de Parkour in sommige opzichten wel leuker.
- Ik had wel het idee dat ik vaker dood ging omdat de game niet deed wat ik wilde met de Parkour.
+ De nacht voelde in het begin veel gevaarlijker dan bij de vorige game. Ook leuk hoe er een verschil zit tussen dag en nacht qua zombies in gebouwen
- Na een tijdje was dat echter niet meer zo, want dan kon je gewoon over de daken springen waar nauwelijks zombies te bekennen waren.
+ De paraglider is een goede toevoeging voor het spel.
- Enemies schalen met je level. Gooi gewoon meer zombies tegen me aan, niet dezelfde zombie die opeens twee keer zoveel levens heeft.
+ Groot gebied met variatie in gebouwen.
- Sommige gebieden voelden echt als een copy paste. Er zijn ziekenhuizen waar je belangrijke dingen kunt vinden, maar die waren elke keer precies hetzelfde.
- Het verhaal was ongelooflijk shit. Het was eigenlijk een loop van: je komt iemand tegen, twee missies later is die dood, GEFORCEERDE VERDRIETIGE SCENE, je komt weer iemand tegen, oh hij is dood, GEFORCEERDE VERDRIETIGE SCENE en zo maar door
- De game wil heel erg dat je de kant van de survivors neemt en niet die van de peacekeepers. De survivors zijn dan wel voortdurend wantrouwend tegenover je, terwijl de peacekeepers een betere kans zijn om je einddoel te behalen. Ik pakte gewoon telkens de kant van de peacekeepers.
- Het einde is ook verwarrend. Je bent de Bad Guy aan het bevechten en opeens wil je hem helpen. Daarnaast maak je een keuze om een vriend te redden en ik verwachte dat ik mezelf dan zou opofferen, maar nee, met die keuze blaas je heel de stad op.
- Zoveel dialoog. Laat me er gewoon naar luisteren als ik aan het rondrennen ben, nu voelde het echt als: vecht die zombies, luister naar deze twee minuut lange dialoog, haal dat item, luister naar deze drie minuut lange dialoog enzovoorts. Er waren ook teveel mensen om track te houden wie nou wie was.
- De meeste side quests voelen hetzelfde. Of je moet een speciale zombie doden of je moet iets terug brengen en dat vind je door ergens doorheen te parkouren.
- De game voelt echt als een collectaton. Elke blueprint heeft meerdere upgrade levels, maar voor elke blueprint heb je dezelfde onderdelen nodig. Je hebt soort coins nodig die je vindt als je speciale zombies loot. Niet elke zombie heeft dus die coins en je zou er volgens mij duizenden moeten doden voordat je genoeg coins hebt om alles helemaal up te graden. En dan zijn er nog verschillende levels van rarity in die coins. Daarnaast heb je teveel zeldzame onderdelen nodig om bepaalde dingen te maken, zoals bommen.
- Er waren veel leukere blueprints in dying light 1. Halverwege de game vond ik de blueprints nog wel leuk, maar ik verwachte dat ik nog meer blueprints zou krijgen, maar blijkbaar was dat alles.

En dan zijn er vast nog wel wat dingen die ik vergeten ben. Ik vond het wel vermakelijk om te spelen, maar dat was dus vooral omdat ik het met een vriend speelde. Ik had weinig last van bugs, alleen dat missies soms raar deden in coop of dat iemand niet door een deur kan.
Ik vind dat de sfeer van het eerste spel helemaal weg was... Het voelt ook gewoon helemaal niet fijn meer aan om een zombie aan gort te meppen...
Zelf hier enorm veel last van bugs, waardoor het op sommige momenten niet meer speelbaar was... Tijdens de eerste nacht moest je die Hassan ofzo volgen, en die valt gewoon van het gebouw af. Ik volg dan maar en toen ik beneden aankwam zag ik hem gewoon tegen het gebouw terug naar boven lopen waardoor ik bijna stierf door een horde. Heel vaak kreeg ik de deuren ook niet open, waardoor ik echt vast zat! Kwam ik van een ondergrondse parking, wil ik naar buiten "sorry, enemies nearby" en gaat de deur niet open. Of als ik aan het vechten was tegen zo'n anomaly verdween deze gewoon... Nergens meer te vinden. Ik vind het oprecht jammer hoe deze game is uitgedraaid...
Image
cron