Re: GTA V

166
Kolm wrote: 04 Apr 2022 18:51
gamerke1992 wrote: 04 Apr 2022 17:21 Wat vinden jullie van de PS5 versie? Duidelijke verbetering?

Ik twijfel of ik deze als volgende game zou opstarten.
Naar het schijnt zouden de laadtijden wel minder zijn. Verder is er hier denk ik niemand die de game gaat starten op PS5.

Ik ga de PS5 versie sowieso niet starten voor ik 100% in de PS4 versie heb. En dat komt vooral doordat ze alle online progress op PS4 verwijderen als je je online profiel migreert. Gevolg: Het zal waarschijnlijk nog een paar jaar duren voor ik het overweeg en zal sterk afhankelijk zijn van wat ze met de trophies van de PS5 versie doen en dan vooral of er nieuwe trophies komen.
Maw: Als over een paar jaar er nog geen nieuwe online trophies zijn en online allemaal auto pop is dan wil ik de singleplayer misschien nog wel is doen. Anderzijds... het zou de derde keer zijn dat ik dan de singleplayer doe,.. kan ik beter andere games spelen :q:

De singleplayer is wel leuk dus als je echt nog nooit GTAV hebt gespeeld is het wel een aanrader. Maar als je 100% trophies wil... dan is vooral online echt een dooddoener. Offline is het wel doenbaar maar wat grindy en een paar missables.
Kan je overwegen. Maar ik meen mij te herinneren dat er bij de overzet van PS3 naar PS4 sommige trophies niet werden overgezet waaronder enkele online trophies. Zou zonde zijn moest je het overwegen om dan bijvoorbeeld de level 100 online trophy niet te zien poppen...
Image

Re: GTA V

167
Ik ben de single player from scratch begonnen. Ik amuseer mij wel.

En verder heb ik de online ook al eens een uurtje gespeeld. Die is toch veel levendiger dan toen ik deze op het begin speelde op ps3 of ps4.
Image

Re: GTA V

169
Ik vind het concept van online eigenlijk wel tof. Maar de reden dat ik er mee gestopt ben nu is door al die kleine kindjes. Je hoort door de microfoon niets anders dan 8 jarigen. Dit is vooral vervelend tijdens missies, want die kleine kinderen (die dit soort game naar mijn mening echt niet mogen spelen) willen totaal niet samen werken. Zo schoot er daarnet een klein rotjong mijn banden kapot aan het begin van de missie, terwijl we juist team genoten waren.

Een andere laat mij weten om naar zijn auto te komen en vlak voor ik er ben geeft die gas en ga ik dood.

In free roam kan ik dit gedrag nog een beetje begrijpen. Maar in missies waar je samen moet werken totaal niet.
Image

Re: GTA V

170
Nog geen level 4 tegengekomen met een eigen jet? Die verknalde onze prep missie voor de heists. We hadden een solo public session kunnen opzetten met een trukje, maar soms komt er toch nog is iemand bij helaas.

Of gastje op een supressor (vliegende motor die homing missiles heeft) die voor de lol iedereen wat zit op te blazen.

De kleine kindjes en andere etters zijn precies de reden dat GTA Online enkel leuk is in invite only sessies met vrienden. Waar je dan wel kan samenwerken voor missies en soms tussendoor ook wel wat kan klooien natuurlijk, maar niet ten koste van missies... etc.
Image

Re: GTA V

171
Exact de reden waarom ik 10 jaar geleden helemaal gestopt ben met online multiplayer. De opzet is toch geweldig eigenlijk? Maar al die kinderen, die inderdaad games als GTA niet eens zouden mogen spelen, verpesten het en hebben het verpest voor mij.

Ik was overigens aan het twijfelen over GTA5 te starten, maar die multiplayer… Ik hou ook meer van het New York sfeertje van Liberty City in GTA4.

Maar veel plezier iedereen. 🙂
Image

Re: GTA V

172
:D :D

Jammer voor jou Gamerke! Ik lees dat je echt wel geniet van de game inclusief het online gedeelte. Wat op zich ook echt wel leuk kan zijn. De heists (voor de normale trophies) die ik gedaan heb met Kolm en enkele anderen was op zich echt wel fun. Zeker als je dan eindelijk slaagt in een missie, er ideeën komen van iedereen hoe iets aan te pakken in een heist, de lol als iemand iets stoms doet... Maar dan heb je inderdaad de free roams lobbies met al die irritante kindertjes (zelfs oudere gamers) die voor de lol het leven van anderen zuur maken. Nooit begrepen wat hier zo leuk aan is eerlijk gezegd. Laat iedereen toch zijn ding doen in een online game en ik ga zelfs liever helpen dan iemand in het zak te zetten.

@Zenmaster: de laatste 3 CoD games hebben dan ook lobbies die na ELKE match breken en je opnieuw in een nieuwe lobby terecht komt. Zéér irritant en één van de redenen waarom het gewoon niet meer leuk is om samen met vrienden online te gaan gamen. Ik herinner mij ten tijde van Modern Warfare, 2 en 3 dat ik elke dag met wat vrienden die random online kwamen, we een party maakten en zo dan samen online gingen spelen. Tegenwoordig wordt dit precies met alle mogelijke zaken zoveel mogelijk ontmoedigd door de devs. In een bepaalde Battlefield game was er op een bepaald moment zelfs geen party chat aanwezig, wat toch onontbeerlijk is om samen een online shooter te gaan spelen.
Nu ik heb "gehoord" dan Activision blijkbaar de lobbies van vroegere games zou terug brengen, wat ik ten zéérste zou appreciëren.
Om toch maar door te gaan op het probleem: er is ook nog iets als "sbmm" (skill based match making). Iets waar Fortnite destijds mee begonnen is. Het is een soort systeem dat geïmplementeerd werd om nieuwe gamers een goed gevoel te geven en niet onmiddellijk afgeslacht te worden door betere gamers. Mooi systeem, echter de SBMM past zich aan telkens wanneer je beter wordt. Dus op een bepaald moment kom je zelf in betere lobbies terecht waardoor je zelf iedere keer zit te "zweten" (vandaar de naam sweats) om toch maar niet iedere keer dood te gaan. Wat op den duur resulteert in geen fun meer met de game. Op een bepaald moment was die sbmm zo sterk in CoD dat het gewoon geen fun meer was om te spelen.

Ja online games. Het kan zéér leuk zijn, maar dan in modes waar samenwerking wordt aangemoedigd, en vooral: met mensen die je kent of dezelfde doelstellingen hebben. Anders is het bij vele games gewoon een pest.

Zelfs in GT7 is online racen niet echt de grootste fun. Véél racers kunnen het niet verdragen als je hen inhaalt, dus duwen ze je maar van de baan. Ongelooflijk frustrerend, zeker als je van vanachter goed naar voren komt om dan zo plaatsen te verliezen. Vandaar dat voor velen die singeplayer zo belangrijk is.

Kan wel nog even door gaan, maar ben way off topic :D

Geniet van de online Gamerke. Ik ben nu niet van plan om GTA V nog eens op de PS5 te gaan spelen, maar moest je mensen vinden die de heists willen doen, zeker proberen. Tis de moeite waard.
Image

Re: GTA V

173
Dat is een heel uitgebreide toevoeging ruler, die zeker niet off topic is.

Ik ben ook zo iemand die niet op voorhand zit te plannen wanneer ik ga gamen, laat staan online gamen.

Ik zal de online wel eens opnieuw proberen, maar de kans is groot dat het bij de single player zal blijven :p
Image

Re: GTA V

176
Er is elke week wel iets van bonussen in GTAV, of ze interessant zijn is weer iets anders :lol:
Maar ik heb alles al wat ik nodig heb en ook genoeg geld voor het geval ik toch nog wat nodig heb dus zo heel belangrijk is het gelukkig niet meer.

Moet er alleen is mee verder... laatste sessie is alweer een tijdje geleden door alle omstandigheden :(
NTGSruler wrote: 16 Jul 2022 13:11 GTA is wel iets anders. Als je GTA V bedoelt, met wat ik nu weet zou ik het nooit meer opnieuw doen. Weer een voorbeeld van er in het begin bij te zijn: er was bij de release van de game een glitch waar als je een race deed, je xp bleef stapelen en je door de ranks vloog. Destijds van geprofiteerd en moeiteloos rank 100 behaald. Ik kan mij niet voorstellen hoe lang dit zou duren tegenwoordig door normaal te spelen.
Er is tov van PS3 wel al heel veel anders in GTA online. Op PS3 was op het einde nog altijd de race van rondjes ronde de gevangenis (mijn manier toendertijd helaas) het snelste voor xp en anders was het de eerste heist die je met 2 kon doen. Er was ook een manier met custom games waarbij je AFK xp kon grinden. Hierbij liepen dan beide spelers 'rechtdoor' in een cirkel van hekken om een koffer op te pakken en aan de andere kant af te geven. Door de manier waarop de hekken stonden liep er 1 speler net wat sneller dan de andere en werden de wins ook automatisch afgewisseld. Hier kon je dan een playlist van maken die 10u duurde. Enige probleem: Bij een verbindingsprobleem kon je terug naar een public lobby gegooid worden waar een hacker je dus ook trophies kon geven... Je moest dus echt wel blijven opletten. Ik heb Norriek er nog wat mee geholpen zo, hij bleef opletten en ik ging slapen want ik had alle online en offline trophies al. 's Morgens stond ik dan ineens een keer in een public lobby en was ik level 200 :D

Nu op PS4 zie ik dat Norriek van level 20-30 al bijna level 100 is door gewoon alle andere online trophies te doen. Vooral die heists kruipt veel werk in natuurlijk maar ze geven ook redelijk wat xp alles bij elkaar.

Daarnaast heb je ook custom events die anderen gemaakt hebben (Peter griffin bv) die je AFK en vrij snel kunnen levellen. Af en toe is er ook nog een peyote plant event waarbij elke plant 5000xp geeft en je met 3-5 planten een level up hebt. Ze respawnen ook elke 48 minuten dus je kan dan gewoon constant een rondje van die planten aflopen en dan gaat het heel snel.

Maw: Op PS4/PS5 is het allemaal wel beter te doen dan dat het na de patch op PS3 was. Maar die patch op PS3 bleef natuurlijk wel klote, er was toendertijd niet genoeg te doen in die game om op een leuke manier level 100 te halen. Tegen dat je nu op PS4 alles een keer gedaan hebt en zeker als je alle trophies ook doet, dan ben je er al.
Image

Re: GTA V

177
Ik heb natuurlijk nooit de PS4/PS5 versie gespeeld, en ben ook niet van plan dat ooit te doen :lol:
Maar wel leuk te horen dat de grind naar level 100 dan toch wel leuker is geworden, en dat er effectief leuke dingen te doen zijn in multiplayer. Alleen jammer dat je natuurlijk met die hackers kan te maken hebben. Daar hebben tegenwoordig wel meer games last van op Playstation.
Image

Re: GTA V

178
Die hackers was enkel op PS3 een echt probleem ivm trophies poppen. Op PS4 lijkt er soms ook wel is een hacker te zijn maar dan eerder dat die een jet of opressor heeft terwijl hij level 1 is.
Enige probleem op PS4 zijn de griefers maar hopelijk is dat nu met de laatste update iets minder omdat ze die opressor een beetje generfd hebben en dat alleen ranked/competetive games tellen voor je K/D ipv alles. Al zullen er altijd idioten zijn natuurlijk...
Image

Re: GTA V

180
Griefing komt neer op de speelervaring voor anderen verkloten door ze bijvoorbeeld heel de tijd achterna te zitten en te killen waardoor ze niks meer kunnen doen.
Of bewust missies saboteren waarmee mensen geld proberen te verdienen door iets van product te genereren en dan te verkopen door het rond te brengen. Die missie van rondbrengen/leveren kon je enkel in public tot nu toe maar zou nu ook in invite only kunnen.

Ook heist prep missies die enkel in public kunnen gaan ze dan bewust saboteren door het item kapot te maken maar daar win je dus niks mee, doen ze gewoon als kloterij. Geen idee of preps nu ook in invite only gaan kunnen.

Mogelijke redenen: K/D opkrikken (dat kan nu niet meer), sessie voor zichzelf proberen te krijgen als er niet veel mensen inzitten of als ze een solo session hadden geglitched en jij er per ongeluk bijkomt of gewoon om mensen te kloten...

Je kan ook griefing reporten in de game maar heb nooit het idee gehad dat dat iets deed. Denk dat er dan meer mensen moeten reporten net zoals bij het kicken van een speler. Ergens logisch, maar bij griefing wel vervelend.
Image
cron