Re: GTA V

121
Wat een ander van mijn trophies vindt, daar ben ik volledig mee akkoord. Ik speel wat ik graag speel of wat ik wil. Alleen heb ik net iets meer die drang om trophies 100% te halen. En multiplayer zorgt soms dat je onnodig lang een game moet/blijft spelen voor die ene trophy ( in mijn geval toch soms). Buiten dat ik snap dat de mp niets voor jou is, is GTA IV voor mij persoonlijk wel een mijlpaal om die game platinum te halen. Maar ieder zijn meug, ik heb enorm respect voor mensen die RPG's platinum halen, zoals jij bijvoorbeeld. Die drempel blijft nog altijd te hoog voor mij. Gewoon al kwa interesse erin, de gameplay en de soms echt wel vele uren die je erin steekt.

Back to GTA. Een remaster van GTA IV zonder multiplayer (en zonder bugs/glitches) kijk ik wel naar uit eerlijk gezegd.
Image

Re: GTA V

122
De andere kant is: ik heb weel veel respect voor dat o.a. kolm en jij wél de platinum voor GTA IV hebben gehaald met de hele mp grind er bij!
Qua RPG's denk ik inderdaad dat het vooral de interesse is. Als een game je helemaal weet te grijpen, is het geen enkel probleem om er 100+ uren in te steken. Bekijk het als een goede mp waar je plezier uit blijft halen. RPG's zijn bij uitstek verhaal gedreven games, wat voor mij soms nog belangrijker is dan gameplay. En ondanks soms wat overweldigende systemen in RPG's is - zeker als het turn-based is - de gameplay vaak makkelijk op te pikken, zelfs als je er een tijdje uit bent geweest. [Waar er 'vroeger' dan nog wel eens moeilijkheden waren omdat je niet wist waar je precies naar toe moest of waar je in het spel zat, is het tegenwoordig veel duidelijker aangegeven wat er op dat moment van je verwacht wordt, dus hoef je daar niet meer om te zoeken.]
Anyway, wat ik bedoel te zeggen is dat RPG's voor mij net zo ontspannen pick up and play zijn als die game waar jij telkens toch nog weer even een potje mp van doet.
Image

Re: GTA V

123
I hear you Paveman! Ik ben zelf ook altijd meer sp minded geweest hoor. Tis maar eens ik Battlefield en CoD online heb beginnen spelen dat ik er volledig van weg was. Maar hedendaags wordt het meer en meer een aanhangsel de mp bij een game voor mij om te spelen. Het moet tegenwoordig ook allemaal zo serieus en zweterig zijn. Shooters heb je nu SBMM (skill based match making) waarbij je in lobbies gesmeten wordt met mensen met ongeveer dezelfde skill als jij. Allemaal leuk dat je wat uitdaging hebt, maar de fun verdwijnt al snel als je "zweterig dus" in je zetel zit een game te spelen. Of racegames waarbij je in de eerste bocht van de baan wordt geduwd omdat je net iets sneller bent, of voor ligt op iemand anders. Mehhh.
Image

Re: GTA V

124
Precies dat. Ontwikkelaars mogen doorhebben dat gamen vooral ontspanning moet zijn! Zodra het als werken voelt is het niet goed. Beetje uitdaging is niet verkeerd, maar soms is het juist lekker dat je iets redelijk op je gemak kunt doen. Ik heb dat bijvoorbeeld met Borderlands. Als iemand die weinig shooters doet is het aan het begin van de game soms erg lastig om bepaalde stukken te halen. Eens te meer ik liever op mijn tijd in m'n eentje speel en veel bosses mp co op in gedachten in het design hebben zitten. Ik vind het dan heerlijk dat ik richting het eind van de game tegenstanders met 1/2 shots neer heb en amper nog dood ga. Ik hoef niet een moeilijkere modus om de uitdaging er in te houden. Heerlijk het even hersenloos de game door kunnen spelen juist!
Image

Re: GTA V

125
Waar ik voor vreesde is gebeurd...

Aan het einde van missie 27/29 is mijn progress voor criminal mastermind 3 personen, gereset.

Missie 27 was een prep missie en in deze missies mag je sterven, maar mijn helikopter ontplofte precies op het moment dat iemand anders het item afleverde op het eindpunt en er dus ook een save moment is. Ik zag het bericht van 'progress reset' en heb nog direct de game afgesloten maar het mocht niet zijn.
De voortgang van de missie was wel opgeslagen voor mij want ik was de host en kon daarna missie 28 starten.
De andere twee hebben hun progress nog wel. We hebben zelfs nog missie 28 gedaan en zij staan nu op 28/29.

We gaan nu kijken om de laatste missie ook nog te doen zodat het hopelijk voor hen wel telt. Stel dat we in een volgende run iets gelijkaardig voor hebben, dan mag het hen toch al overkomen zonder dat we helemaal opnieuw moeten beginnen.
Image

Re: GTA V

127
Jeetje. Is toch niet normaal dat het zo precies komt.... Hopelijk kunnen jullie samen een oplossing vinden of 'popt' de trophy 'gewoon' voor je na voltooien van laatste missie...
Image

Re: GTA V

128
De 3-player run moeten we nu helemaal opnieuw doen voor mij, mijn progress voor die award staat opnieuw op nul.
Vermoedelijk omdat ik doodging tijdens het saven, maar het was tijdens het saven van een missie die in een public lobby MOET gedaan worden (prep mission) en waarbij je dood mag gaan. Enkel setups en finales mag je niet doodgaan.
Dus een glitch in de game... want eigenlijk zou het voor iedereen moeten resetten en niet alleen voor mij. Je moet alles in volgorde, op hard, met zelfde team doen zonder dat er iemand doodgaat.
Mensen die Rockstar hierover contacteren krijgen altijd nul op het rekest dus dat heeft ook geen zin.

Voor de andere 2 gaan we de laatste missie nog doen en het lijkt erop dat het voor hen wel zal tellen als er niks misgaat want na nog een missie stond het bij hen op 28/29. Dan zou bij een nieuwe run bij hen hetzelfde probleem als bij mij mogen optreden maar kunnen we wel verder.

@paveman: Je kan ingame zien welke awards je hebt en voor de trophy moet je 3 awards hebben: 2,3 en 4 player criminal mastermind. 4-player heb ik al en de progress van 3-player is van 26/29 naar 0/29 gegaan. Als ik al zou testen of de trophy toch gaat poppen, dan zou ik eerst de 2-player run moeten doen en dat is sowieso de lastigste want aantal vijanden etc blijft gelijk. Tot nu toe heb ik echter nog nergens iemand gelezen die de trophy kreeg als hij ingame de awards niet had... dus dat gaat niks worden.
Image

Re: GTA V

129
Uurrghhh ik duim echt voor je dat die andere 2 spelers dan blijven om alles opnieuw te doen. Het is in je voordeel dat ze ook nog 2 player criminal mastermind moeten doen als ze echt de trophy willen. Maar das een serieuze stap achteruit, gezien het feit dat de meeste speelsessies al moeten georganiseerd worden in functie van Amerikaanse tijd.
Image

Re: GTA V

130
Damn, da suckt. Ik zou gek worden. 😐
Ik zou graag helpen, maar dan moet ik eerst heel goed worden in GTA. 😅
Hopelijk lukt het toch nog allemaal en inderdaad, hopelijk willen die mensen daarna nog mee. Ik zou denken van wel als ze nu toch al zolang meedoen.
Image

Re: GTA V

132
Pfff, wat giga klote dit! Volgens mij zijn jullie nu wel een dusdanig hecht clubje dat ik wel vertrouwen heb in dat ze voor je zullen blijven, maar is toch nog altijd afwachten. Hoop dat het de volgende poging alsnog een stuk vlotter zal gaan, omdat jullie het nu ook al eens met 3 hebben gedaan.
Image

Re: GTA V

133
Ondertussen is het al anderhalf jaar geleden dat we begonnen met de heists op PS3. Ik denk dat het dus wel losloopt maar we waren ondertussen al enkele maanden bezig met deze run omdat we wat moeite hadden met sessies. Zelf heb ik veel last van vermoeidheid, eentje heeft een heel wisselend schema en de andere kon enkel op woensdag of donderdag. Die laatste is nu wel vrij tot in mei dus dat scheelt een beetje.
Image

Re: GTA V

135
Voor degene die geen genoeg krijgen van Gta5 kunnen deze nu preorderen in de store voor slechts €9,99. Dit is een tijdelijke actie

Ik kan geen link geven want op moment is ie alleen via de ps5 store te pre orderen
Gta online is gratis
Image
cron