Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

451
Uitzonderingen mag he. 😅 Voor mij persoonlijk een limited edition ofzo, die worden dikwijls kort na release duurder op de “tweedehands” markt.
Ja, ik snap het. Ze kunnen niet iedereen tevreden houden, maar dat van die mini-map bijvoorbeeld…

Ondertussen in MGS5:

Mother Base langzaam maar zeker:
Command: 4/4
Combat: 2/4
R&D: 3/4
Base Development: 4 /4
Support: 4/4
Intel: 3/4
Medical: 2/4

Overall completion is nu 40% en moet beginnen aan mission 20.
103 uren op de klok.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

455
:angry: haha! Denk het... Zou leuk zijn als er nu eens een side op was over een gerbilplaag op Mother Base. Exterminate The Gerbils, of iets in die aard, zou ne keer deugd kunnen doen.

Heb tot nu toe bijna alle dieren zonder iets op te zoeken, maar denk dat ik voor de laatste soorten toch een guide moet gaan raadplegen.

Mijn Security ging maar niet omhoog in level. Zat op 30 ofzo en de rest net boven of net onder level 50. Ik las ergens dat je wapens moet kopen die ze kunnen equippen, maar niks gemerkt. Dus ben nu manueel S-rank en A++-rank soldaten aan het overzetten naar Security en dat werkt onmiddelijk, dus de Army trophy is niet ver weg meer.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

456
zenmaster wrote: 02 Oct 2022 10:57 :angry: haha! Denk het... Zou leuk zijn als er nu eens een side op was over een gerbilplaag op Mother Base. Exterminate The Gerbils, of iets in die aard, zou ne keer deugd kunnen doen.

Heb tot nu toe bijna alle dieren zonder iets op te zoeken, maar denk dat ik voor de laatste soorten toch een guide moet gaan raadplegen.

Mijn Security ging maar niet omhoog in level. Zat op 30 ofzo en de rest net boven of net onder level 50. Ik las ergens dat je wapens moet kopen die ze kunnen equippen, maar niks gemerkt. Dus ben nu manueel S-rank en A++-rank soldaten aan het overzetten naar Security en dat werkt onmiddelijk, dus de Army trophy is niet ver weg meer.
Dat laatste klopt volledig. Heb ook manueel moeten personeel verzetten en dan werkte het. Daarna had ik terug default of zoiets gezet.
Ben van plan de game terug op te pikken na Tomb Raider Definitive Edition. Allez maak ik mezelf toch wijs ^^ Maar eigenlijk wil ik deze uit de backlog voor het eind van het jaar.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

457
Gaat goed vooruit, sterk bezig :cool:
Ik ben gestopt na de game met 200 uren op de teller, heb er mij enorm mee vermaakt :D
Er zijn inderdaad veel gerbils te vangen, maar ach, gewoon geregeld vallen uitzetten en het komt vanzelf wel goed ;) En ik vond het dierenplatform op Mother Base echt leuk om te zien eens ze er allemaal waren :D

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

458
@met0t0:
Het conservation platform is inderdaad leuk gedaan. Kan er ook planten extracten heb ik pas ontdekt. 😅

@NGTSruler:
:cool: Zoals ik al zei, ik zou pas beginnen als je er ineens aan kan door doen. Zo denk ik er zelf over tenminste. Na de laatste mission ga ik wel rustiger aan doen.

Net mission 31 en 32 gedaan. Had na mission 30 al 190.000 Hero points.
Weet niet wat ik van het verhaal moet denken tot nu toe. Zou alle filmpjes nog eens achter elkaar willen zien.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

459
Euhm in principe kan ik na Tomb Raider wel weer verder doen met MGS V. Het probleem is dat de game mij niet blijft vasthouden jammer genoeg. Al meerdere keren terug gegaan naar de game. Maar toch wil ik hem ooit van mijn lijst kunnen afvinken.

En goed dat je de Hero trophy al hebt, want je verliest een héél deel punten daarvan bij het ontwikkelen van een Nuke.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

460
Ging je Modern Warfare niet eerst doen? Nog niet beslist?

Ja, die nuke… Ik wou hem houden als laatste, om eens een platinum af te sluiten met een makkelijke trophy, maar het kan ook anders uitdraaien als ik de timer vergeet. 🤣 Dus weet het nog niet.

Ik snap wat je bedoelt. Ik had wel wat missies en side ops nodig om erin te blijven. En heb mezelf in het begin ook een beetje gedwongen want ik wil alle MGS games platinum. 🥲 Ik geraak stilaan toch weer verslaafd aan de gameplay. Lekker stealth gaan. Als ze je dan toch (bijna) spotten snel een empty mag gooien of een pijlke in z’n neus, rookgranaatje en wurgen, … De open wereld is super, maar ik merk dan in de zeldzame indoor infiltratie missies (de villa en het fort) dat ik meer in mijn element ben.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

461
Modern Warfare is inderdaad nog niet zeker. Misschien dat ik hem wel koop, of misschien later. Probleem is dat ik wel hard uitkijk naar de campaign, aangezien de eerste missie er blijkbaar een verwijzing zou inzitten hoe MW2 destijds (game uit 2009) geëindigd is. Echter komt er enorm véél feedback uit de community richting Infinty Ward, maar NEGEREN ze gewoon compleet de player base en doen ze gewoon hun goesting. En dat zint mij niet. Om dan weer 80 euro ervoor te moeten uitharken... + ik weet van mijn eigen als ik die game koop, dat andere games nog langer gaan blijven liggen. Soit we zien wel. 28 Oktober speel ik de game waarschijnlijk :D

MGS V: ik snap wat je bedoelt. De game wordt ook gewoon beter naarmate je vordert en meer zaken unlocked. De missies lijken mij echter niet samenhangend en springen van de hak op de tak. Al heb ik het einde nog niet gehaald, zal alles wel samenkomen dan in het verhaal.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

462
NTGSruler wrote: 07 Oct 2022 14:26 Very nice met MGS V.
Thanks!

Zit nu aan missie 35-36 denk ik. Side ops zijn voor 70% gedaan.
Ik vrees dat ik voor de nuke toch wat resources moet farmen. Heb mijn FOB een paar keer ge upgrade, misschien beter ni gedaan. Ik kom eigenlijk van in het begin altijd fuel resources tekort. De rest valt heel goed mee. Dacht ook dat de nuke alleen geld kostte; vraag me ni waarom, en ook dat ik 10 miljoen nodig had ipv 750.000. 😅 Je merkt wel dat ik weinig research doe. :silly: Dus ik zit al een hele tijd als een debiel te zorgen dat ik niet onder 10 miljoen ga als ik wapens ontwikkel…
Gelukkig vind ik het nog altijd leuk om te doen. Zal misschien veranderen als ik moet beginnen aan de key items en laatste dieren.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

465
Ik verschiet nimeer van wat er gebeurt in MGS games. 😅 Kojima is een speciaal geval. Maar inderdaad van de hak op de tak.
Ik vind de game op zichzelf wel geweldig. Geweldige gameplay. Toch blij dat ik op aandringen van jullie er toch aan begonnen ben.
Het enige waar ik toch tegenop kijk nu is het afwerken van de mission tasks.

Moet je eigenlijk voor de S-rank trophy de extreme/subsistence/total stealth missies ook S-rank halen? Dat waren nu net degenen waar ik van de eerste keer S-rank haalde en las net ergens dat het voor de key items niet nodig is. 🥲
Image
cron