Dragon Quest Heroes

1
Image
Platform: PS3, PS4
Ontwikkelaar: Omega Force
Genre: Action / Hack 'n' Slash
Release: 2015

Dragon Quest komt terug naar Playstation, maar het is een spin-off van de makers van de (Dynasty) Warriors games.
Het ziet er wel erg goed uit:


De game is inmiddels bevestigd voor 2015 in Europa, maar zal alleen op PS4 naar het westen komen.

Re: Dragon Quest Heroes

3
wrecker-of-gear wrote:bah , zit hier eigenlijk iemand op deze titel te wachten ... not me :moe:
Ik wel. De tower defense elementen lijken me wel een leuke toevoeging en ik vind de tekenstijl ook zo mooi. En als ie goed verkoopt is er ook gelijk een extra reden om een nieuwe DQ op Playstation uit te brengen.

Re: Dragon Quest Heroes

4
BozeGozerXrd wrote:Ik wel. De tower defense elementen lijken me wel een leuke toevoeging en ik vind de tekenstijl ook zo mooi. En als ie goed verkoopt is er ook gelijk een extra reden om een nieuwe DQ op Playstation uit te brengen.
Tekenstijl = idd "mooi" . En als dat de achterliggende gedachte is voor en DQ op de PS dan hoop ik dat hij goe verkoopt...heel goe.

Re: Dragon Quest Heroes

6
UseYourIllusion wrote:Hmpf. Ik mis games als DQ8: journey of the cursed king. Hoogst waarschijnlijk ga ik hierdoor teleurgesteld worden, aangezien dit geen JRPG is?
Het is geen JRPG, een game als DQ8 is het inderdaad dus totaal niet. Het is gebasseerd op de hack n slash reeks Dynasty Warriors, als je dat soort gameplay leuk vindt en fan bent van de DQ reeks bent dan gaat het wel de moeite waard zijn.

Draqon Quest XI is ook in de maak voor 2016 en zou mogelijk naar PS4 komen, dus je kunt hopelijk volgend jaar weer een DQ8 waardig avontuur beleven.

Re: Dragon Quest Heroes

7
BozeGozerXrd wrote:
UseYourIllusion wrote:Hmpf. Ik mis games als DQ8: journey of the cursed king. Hoogst waarschijnlijk ga ik hierdoor teleurgesteld worden, aangezien dit geen JRPG is?
Het is geen JRPG, een game als DQ8 is het inderdaad dus totaal niet. Het is gebasseerd op de hack n slash reeks Dynasty Warriors, als je dat soort gameplay leuk vindt en fan bent van de DQ reeks bent dan gaat het wel de moeite waard zijn.

Draqon Quest XI is ook in de maak voor 2016 en zou mogelijk naar PS4 komen, dus je kunt hopelijk volgend jaar weer een DQ8 waardig avontuur beleven.
Ja, had al zoiets opgevangen dat het meer hack n slash is, damn it. Niets mis mee natuurlijk, misschien check ik de game wel is en bevalt hij me. Maar het zou wel tof zijn als Square Enix met DQ XI terugkeert naar hun JRPG-belevenis van vroeger. Al is DQ VIII voor mij echt wel gekleurd met nostalgie :P

Re: Dragon Quest Heroes

8
UseYourIllusion wrote:
BozeGozerXrd wrote:
UseYourIllusion wrote:Hmpf. Ik mis games als DQ8: journey of the cursed king. Hoogst waarschijnlijk ga ik hierdoor teleurgesteld worden, aangezien dit geen JRPG is?
Het is geen JRPG, een game als DQ8 is het inderdaad dus totaal niet. Het is gebasseerd op de hack n slash reeks Dynasty Warriors, als je dat soort gameplay leuk vindt en fan bent van de DQ reeks bent dan gaat het wel de moeite waard zijn.

Draqon Quest XI is ook in de maak voor 2016 en zou mogelijk naar PS4 komen, dus je kunt hopelijk volgend jaar weer een DQ8 waardig avontuur beleven.
Ja, had al zoiets opgevangen dat het meer hack n slash is, damn it. Niets mis mee natuurlijk, misschien check ik de game wel is en bevalt hij me. Maar het zou wel tof zijn als Square Enix met DQ XI terugkeert naar hun JRPG-belevenis van vroeger. Al is DQ VIII voor mij echt wel gekleurd met nostalgie :P
Als je Dragon Quest Heroes wel leuk vindt is er heel goed nieuws voor je. Dragon Quest Heroes 2 is inmiddels al aangekondigd. :lol: Het is bekend gemaakt op 2 april, dus het zou niet om een grap gaan. :D

Re: Dragon Quest Heroes

9
BozeGozerXrd wrote:
UseYourIllusion wrote:
Ja, had al zoiets opgevangen dat het meer hack n slash is, damn it. Niets mis mee natuurlijk, misschien check ik de game wel is en bevalt hij me. Maar het zou wel tof zijn als Square Enix met DQ XI terugkeert naar hun JRPG-belevenis van vroeger. Al is DQ VIII voor mij echt wel gekleurd met nostalgie :P
Als je Dragon Quest Heroes wel leuk vindt is er heel goed nieuws voor je. Dragon Quest Heroes 2 is inmiddels al aangekondigd. :lol: Het is bekend gemaakt op 2 april, dus het zou niet om een grap gaan. :D
I'll keep it in mind! Al gaat mijn voorkeur uit naar de JRPGs van vroeger :P

Re: Dragon Quest Heroes

11
DRAGON QUEST HEROES: The World Tree's Woe and the Blight Below
DQ Heroes moet maar volstaan, de rest is te lang. :smug:

Ik heb er nu een paar uurtjes op zitten en het is tot dusverre erg lineair met inderdaad veel hack & slash. Toch zijn er voldoende RPG elementen aanwezig om het ook voor mij boeiend te houden. Wel merk ik dat ik nog te weinig gebruik maak van het de mogelijkheid om snel van karakter te wisselen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Dragon Quest Heroes

12
Heb er zelf nu ongeveer 8 uurtjes inzitten en zoals Sora al zegt is het lineair, maar dat maakt niet zoveel uit voor mij. Het bevalt me stukken beter dan een Dynasty Warriors. Ligt denk ik ook wel aan de setting
Het switchen tussen characters gebruik ik ook zo goed als niet. Soms alleen even om te kijken of de special bar vol is.
Image

Re: Dragon Quest Heroes

13
Ik heb het nu wel gehad met deze game. In 90% van de gevallen gaat het er om iets tegen een enorme horde vijanden te beschermen en nu strand ik op de Behemoose. -tig keer geprobeerd maar het wil maar niet lukken. In YT filmpjes ziet het er nog redelijk eenvoudig uit, maar in de praktijk loopt het steeds anders. End of story dus. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Dragon Quest Heroes

14
Sora_Lizard wrote:Ik heb het nu wel gehad met deze game. In 90% van de gevallen gaat het er om iets tegen een enorme horde vijanden te beschermen en nu strand ik op de Behemoose. -tig keer geprobeerd maar het wil maar niet lukken. In YT filmpjes ziet het er nog redelijk eenvoudig uit, maar in de praktijk loopt het steeds anders. End of story dus. :(
Misschien is Fallout4 wel wat voor jou?
welles waar ook actie met schieten maar ook heel veel RPG elementen. :cool:
Image

Re: Dragon Quest Heroes

15
Sora_Lizard wrote:Ik heb het nu wel gehad met deze game. In 90% van de gevallen gaat het er om iets tegen een enorme horde vijanden te beschermen en nu strand ik op de Behemoose. -tig keer geprobeerd maar het wil maar niet lukken. In YT filmpjes ziet het er nog redelijk eenvoudig uit, maar in de praktijk loopt het steeds anders. End of story dus. :(
oei, ik vond deze anders best tof uitzien :c