God of War

1
Platform: PS4
Ontwikkelaar: Sony Santa Monica
Uitgever: Sony
Genre: Action, Hack and Slash
Aankondiging: E3 2016
Release: 20/04/2018



Ziet eruit als een reboot van de serie, deze keer met Noorse mythologie, waar al geruchten over gingen dankzij artwork. Het enige dat mij doet twijfelen is die "Spartan rage". Misschien was het einde van God of War 3 toch kleinschaliger dan gedacht en is dit een sequel. Misschien is die zoon de protagonist?
Ik ben alvast benieuwd. :jip:
Last edited by Tjeefkeuh on 23 Jan 2018 19:48, edited 7 times in total.

Re: God of War (PS4)

3
Tjeefkeuh wrote: Ziet eruit als een reboot van de serie, deze keer met Noorse mythologie, waar al geruchten over gingen dankzij artwork. Het enige dat mij doet twijfelen is die "Spartan rage". Misschien was het einde van God of War 3 toch kleinschaliger dan gedacht en is dit een sequel. Misschien is die zoon de protagonist?
Ik ben alvast benieuwd. :jip:
Was alleen maar Griekenland dat verwoest was, nu op naar Noorwegen :P Er was toch hoop in de wereld teruggekomen op einde van GoW3 ...
Dit word wel een sequel denk ik, die volledig gespeeld zal worden met Kratos. Misschien zijn zoon in een rol als Ellie in TLOU?
Image

Re: God of War (PS4)

6
Tjeefkeuh wrote:Tis blijkbaar al bevestigd dat het een directe sequel is en dat Kratos weer het hoofdpersonage is.
Dus hij is niet dood na de derde? Of wanneer speelt deze zich dan af? Hij ziet er wel zeer oud uit.
Image

Re: God of War (PS4)

7
RoyVdW wrote:
Tjeefkeuh wrote:Tis blijkbaar al bevestigd dat het een directe sequel is en dat Kratos weer het hoofdpersonage is.
Dus hij is niet dood na de derde? Of wanneer speelt deze zich dan af? Hij ziet er wel zeer oud uit.
Er was een scene na de credits + het zou niet de eerste keer geweest zijn dat hij zoiets overleefd had. Het zou zich lang na de gebeurtenissen van 3 kunnen afspelen aangezien hij niet gewoon menselijk meer was, maar ik vind niet dat hij er zo oud uitziet. Misschien 20 jaar.

Re: God of War (PS4)

8
Ik ga wel de Griekse mythologie missen :( Aan de makers om te bewijzen dat de Noorse even goed kan zijn ;) En ik vind het ook wel tof dat het een compleet nieuwe manier van spelen zal zijn, net zoals de setting. Kan een nieuw begin van de franchise betekenen zonder dat ze hoeven te rebooten.
Image

Re: God of War (PS4)

9
Toon8 wrote:Ik ga wel de Griekse mythologie missen :( Aan de makers om te bewijzen dat de Noorse even goed kan zijn ;) En ik vind het ook wel tof dat het een compleet nieuwe manier van spelen zal zijn, net zoals de setting. Kan een nieuw begin van de franchise betekenen zonder dat ze hoeven te rebooten.
Ik vind het een zalig idee. Er zijn al zoveel films en games over Griekse mythologie, over Noorse mythologie is niet zoveel bekend. Een van de beste manier om geschiedenis te leren is via games, daar zijn Assassin's Creed en God of War uitstekende voorbeelden van. Nu zullen kinderen en volwassenen via de nieuwe God of War de Noorse mythologie leren kennen. :cool:
Image

Re: God of War (PS4)

10
Toon8 wrote:Ik ga wel de Griekse mythologie missen :( Aan de makers om te bewijzen dat de Noorse even goed kan zijn ;) En ik vind het ook wel tof dat het een compleet nieuwe manier van spelen zal zijn, net zoals de setting. Kan een nieuw begin van de franchise betekenen zonder dat ze hoeven te rebooten.
Persoonlijk vind ik de noorse goden meer badass dan de griekse :) en ook omdat ze daar verschillende realms kennen op Ygdrassil, bij de grieken zijn bijna alle mythische wezens het resultaat van zeus zijn wildpoeperij.
Wist ge trouwens dat er nu nog altijd een dikke 10% van de mensen in Scandinavië nog geloven in dit pantheon? en ze hebben ook de oudste nog steeds staande houten kerk ter wereld

Re: God of War (PS4)

11
Voor alle duidelijkheid, ik zie de Noorse mythologie volledig zitten. En Kratos had toch zogoed als alles en iedereen in Griekenland en omstreken uitgemoord :P

Dat van die kerk heb ik wel eens gezien in een post op 9gag, maar dat 10% daarin nog geloofd :silly: Maarja er zijn ook nog genoeg christenen, moslims, ...
Waarom dat dan ook niet he :P
Image

Re: God of War (PS4)

12
Toon8 wrote:Voor alle duidelijkheid, ik zie de Noorse mythologie volledig zitten. En Kratos had toch zogoed als alles en iedereen in Griekenland en omstreken uitgemoord :P

Dat van die kerk heb ik wel eens gezien in een post op 9gag, maar dat 10% daarin nog geloofd :silly: Maarja er zijn ook nog genoeg christenen, moslims, ...
Waarom dat dan ook niet he :P
Bwa, het christendom is ook een pantheon, volledig afgekeken van de romeinen, grieken en noren. Alle godsdienst is op zich hetzelfde, alleen heeft alles andere namen. Het enige wat gelovigen doen, is zeggen "mijn onzichtbaar vriendje is beter dan uw onzichtbaar vriendje".

Re: God of War (PS4)

13
Ligeiro wrote:
Toon8 wrote:Voor alle duidelijkheid, ik zie de Noorse mythologie volledig zitten. En Kratos had toch zogoed als alles en iedereen in Griekenland en omstreken uitgemoord :P

Dat van die kerk heb ik wel eens gezien in een post op 9gag, maar dat 10% daarin nog geloofd :silly: Maarja er zijn ook nog genoeg christenen, moslims, ...
Waarom dat dan ook niet he :P
Bwa, het christendom is ook een pantheon, volledig afgekeken van de romeinen, grieken en noren. Alle godsdienst is op zich hetzelfde, alleen heeft alles andere namen. Het enige wat gelovigen doen, is zeggen "mijn onzichtbaar vriendje is beter dan uw onzichtbaar vriendje".
Het christendom heeft geen pantheon toch, tis monotheïstisch. Ligt de oosprong van het christendom en de andere abrahamistische religies niet bij Achnaton? (een farao die zichzelf als enige god van de zon wou laten vereren als ik mij niet vergis) Tegelijk kwam het monotheïsme voor het eerst op in het Midden Oosten. 99% is inderdaad overgenomen van allerlei verschillende bronnen.

Re: God of War (PS4)

14
God (Ra, Odin, Zeus)
Een handvol heiligen (de andere goden)
Enz... en om het patroon van andere religies te doorbreken verkiezen ze om de zoveel tijd een nieuwe heilige, of doen ze een zalig-verklaring
cron