Re: Red Dead Redemption 2

140
NTGSruler wrote:Lol :lol: Omdat ik las dat je een aantal dieren moet vellen om een trophy te behalen.
Ik denk dat je zeker 95% van alle dieren inderdaad kan vellen. Ik vind het vooral gruwelijk hoe hij dit bv bij een konijn doet. Een groter dier snijdt hij mooi los enzo.


Even nog een tip voor iedereen hier. Ik wou daarnet een huis binnen gaan dat op slot was. Nu heb ik ontdekt dat je dan gewoon de ramen kapot kan knallen om toch nog binnen te geraken :p Als ik dat nu eens eerder geweten had... :L:
Image

Re: Red Dead Redemption 2

141
gamerke1992 wrote: Ik denk dat je zeker 95% van alle dieren inderdaad kan vellen. Ik vind het vooral gruwelijk hoe hij dit bv bij een konijn doet. Een groter dier snijdt hij mooi los enzo.
Dat is wel de normale manier om een konijn te villen dacht ik, maar misschien iets minder hardhandig.
gamerke1992 wrote: Even nog een tip voor iedereen hier. Ik wou daarnet een huis binnen gaan dat op slot was. Nu heb ik ontdekt dat je dan gewoon de ramen kapot kan knallen om toch nog binnen te geraken :p Als ik dat nu eens eerder geweten had... :L:
Waaraan weet ge dit dan? Toch niet elk huis waarbij Arthur tegen de deur gaat stampen?

Re: Red Dead Redemption 2

142
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote: Ik denk dat je zeker 95% van alle dieren inderdaad kan vellen. Ik vind het vooral gruwelijk hoe hij dit bv bij een konijn doet. Een groter dier snijdt hij mooi los enzo.
Dat is wel de normale manier om een konijn te villen dacht ik, maar misschien iets minder hardhandig.
gamerke1992 wrote: Even nog een tip voor iedereen hier. Ik wou daarnet een huis binnen gaan dat op slot was. Nu heb ik ontdekt dat je dan gewoon de ramen kapot kan knallen om toch nog binnen te geraken :p Als ik dat nu eens eerder geweten had... :L:
Waaraan weet ge dit dan? Toch niet elk huis waarbij Arthur tegen de deur gaat stampen?
Wanneer je binnen kan kijken in het huis en er geen gesloten gordijnen voor het raam hangen ;)
Image

Re: Red Dead Redemption 2

143
Ben nu al een tijdje met de game bezig, en ben wisselend positief. De controls zijn niet super, althans, ze werken voor mij niet goed. De manier hoe je zaken moet selecteren in de game is ronduit omslachtig bij tijden. Ook voelt alles traag aan, alsof het stroperig is. De game ensich is echter een parel. Het verhaal is tof, de schietpartijen zijn leuk en de omgeving heeft heel veel sfeer. Ik kan mij volledig in de game verdiepen, ware het niet dat de controls toch wat minder zijn.
Image

Red Dead Redemption 2

144
Poah, wat een game! Ik heb m nu goed een week en zit net in chapter 3! Wat deze game anders maakt vergeleken met andere games is dat ik de meeste tijd helemaal niet met hoofdmissies bezig ben! Overal kom je aparte lui tegen en is er lore te ontdekken. Het voelt alsof elk gebouwtje, elk plekje in de game er is voor een reden die je vroeg of laat gaat ontdekken.

Maar ook qua gameplay leer je gedurende game steeds weer nieuwe features die er misschien vanaf het begin al in zaten. Vandaag kwam ik er bijvoorbeeld achter dat je verschillende kogels in een gun kan doen! Bizar zoveel detail!

Ik kan tot nu toe voor mij nog maar één minpuntje verzinnen en dat is dat er missables in de game zitten. Dingen zoals tijdelijke companion missies, speciale wapens die je maar op 1 moment in het spel kan bemachtigen en misbare stranger activities en natuurlijk misbare trophies. Gelukkig heb ik nog geen cruciale dingen gemist, maar dat maakt deze super relaxte game toch iets minder relaxed bij vlagen.

Image


Image

Re: Red Dead Redemption 2

145
NTGSruler wrote: 27 Jun 2022 16:59
Kolm wrote: 27 Jun 2022 16:27 Ik ga proberen even een topic van RDR2 te maken met daarin wat adviezen en links naar kaarten, maar verwacht dat eerder vanavond of morgen :)

Die andere RDR2 trophy is makkelijk met 2 te doen en quasi onmogelijk alleen... de kans dat er eentje in je buurt gemaakt wordt is klein en dan moet je nog beter zijn dan die andere...

Goed plan Kolm, dat het wat overzichtelijk blijft!
Er is trouwens al een Red Dead Redemption 2 topic...

https://pressxtorevive.com/forum/viewto ... f=14&t=715

@Paveman: eerst proberen te focussen op goud verdienen. Dit doe je door free roam missies te doen (waarbij je op het einde van de missie wacht tot de timer bijna verloopt om het maximum aan goud te verdienen) en door daily challenges te doen. Daily challenges kun je gewoon elke dag 1tje doen en na 7 dagen krijg je een multiplier waardoor je verdiende goud iets meer wordt. Je kan dit voor 28 dagen doen waarbij elke week de multiplier wat hoger wordt. Na die 28 dagen wordt alles weer gereset (wat vroeger niet het geval was, maar mensen verdienden weer teveel goud = Rockstar greedy). Bedoeling is dat je 15 golden bars bijeen verzamelt om dan de collector role te kopen bij Madame Nazar. Dan ga je gewoon collectibles gaan verzamelen die je hier kan terug vinden:
https://jeanropke.github.io/RDR2CollectorsMap/

Elke 24u moet je de map gaan resetten, omdat de collectibles dan veranderen van plaats.
Per collectible krijg je XP, afhankelijk van welke collectible is dan tussen de 100-300 XP. Bij een volledige set collectibles (kaarten bijvoorbeeld), verkoop je die aan Madame Nazar en krijg je erbovenop 1500 XP. Eens je een bepaalde collector rank hebt kun je de schop en de metal detector kopen waarbij je dan weer net iets meer collectibles kan verzamelen (die eerst niet mogelijk waren omdat je niet kon graven zonder schop) en waardoor je weer wat sneller XP kan verdienen.
Bij verkopen van collectibles aan Madame Nazar krijg je ook redelijke sommen geld, die je dan kan gebruiken om die stallen en paarden te kopen.

Ondertussen kan je dieren skinnen en eten maken in je kamp voor een trophy (20x iets craften). Ammo is het beste te wachten tot level 28 omdat je dan alles vrijspeelt om gemakkelijk ammo te craften.

De 5 kamp verbeteringen (trophy) kun je gewoon bij die kerel gaan dat je kamp op zet (zijn naam whatever who gives a f..) en koop je gewoon 5 verschillende kleuren van vlaggen voor 50 dollar elk.

In grote lijnen. Kolm gaat hier ongetwijfeld dieper in detail over gaan :lol:
Thanks ruler (en alvast kolm ;))! Zou mooi zijn als iemand zou kunnen/willen helpen met die sabotage trophy dan... beetje jammer dat dit niet met gewoon spelen gehaald kan worden.
Op een of andere manier had ik al genoeg goud om bij Madame Nazar te beginnen... Wel wat irritant dat je telkens weer een nieuwe map moet kopen, of kan dat simpelweg met die map die je gelinkt hebt...? Geld verzamelen gaat nog behoorlijk traag vind ik, dus ben blij als ik eens een set aan haar kan verkopen... 5x 50 dollar is me eigenlijk al veel te veel; ik heb juist net rond de 300 dollar maar

Ik heb een hele tijd zonder ammo rondgelopen om er dit weekend pas achter te komen dat je die uit je catalogus kunt bestellen/kopen... :lol:

Welk level ben jij inmiddels? Ondanks de moeite die ik er in heb gestoken zit ik nog maar op level 12 dus... still a looooooong way to go.... :(
Image

Re: Red Dead Redemption 2

146
Geen map kopen! Is een hoop gedoe om dat ingame te doen. Gewoon die map van ruler openzetten en eventueel filters aanzetten van wat je wel/niet wil zien. Je kan elke item dat je verzamelt ook disablen zodat je weet dat je het hebt. Alleen moet je op een nieuwe dag de pagina even refreshen zodat de locaties worden aangepast (indien je hem open laat staan op je laptop ofzo).

Als je een volle collectie van Nazar inlevert (kan bij elk postkantoor) krijg je een hoop geld, dus even geen zorgen maken over die dingen.
Als je van Nazar de schop en lamp wil kopen, kijk dan even of je toevallig niet een kortingscode hebt onder benefits ofzo. Koop daarmee de lamp want die is het duurste.

Verzamel ook meerdere collecties tegelijk, anders ben je heel lang bezig met rondlopen zonder iets te verdienen terwijl het oprapen ook al xp geeft.
Ik deed meestal de collecties waarvan alle items alle dagen verschijnen: bloemen (kan je tot 3 keer per dag volledig verzamelen), 4 sets kaarten en dan als ik meer tijd had de flessen en eieren.
Hierbij ging ik elke dag een andere provincie aflopen voor zolang ik tijd had en in het weekend ging ik dan echt kijken wat ik nog miste om collecties te vervolledigen. Als ik veel tijd had dan ging ik echt alle puntjes af in de provincie, anders de geselecteerde collecties en alles waar ik eventueel langskwam op zoek naar dat.

Die trophy kan ik 's avonds wel een keer mee helpen. Laat alleen even weten welke avond :)
Image

Re: Red Dead Redemption 2

148
Dat laatste wat Kolm zei van apart te verzamelen was ik dus aan het doen! Waardoor ik soms 2u bezig was om een volledige set te verzamelen omdat je overal aan het rondlopen bent, je bent dan nog eens van provincie aan het wisselen ook nog...
Dus gewoon die dingen open zetten en aflopen. Eens je wat meer tijd hebt, eens kijken wat je nog nodig hebt voor een volledige set en dan inwisselen.

Als ik kan helpen met die sabotage trophy, laat maar weten. Alhoewel ik totaal niet meer herinner hoe we die eigenlijk gedaan hebben. Ah juist, denk dat ik een koets ofzo heb gestolen van Kolm en ermee naar het eindpunt ben gereden. Zoiets toch...

Ik ben momenteel rang 27 Paveman. Dus ook nog een hoop te gaan!
Image

Re: Red Dead Redemption 2

149
Bij het inleveren van sets ga je elke 2-3 sets een level omhoog. Op dat moment gaat het dus erg snel!

Voor die sabotage kon het ofwel door beneden aan de rechterkant in Lemoyne denk ik, helemaal in het zuiden in het bos, bij die vrouw de prisoner te doen. Iets na bevrijden van prisoner komt er dan een bericht op je scherm dat anderen je kunnen lastig vallen en vanaf dan kan degene die de trophy wil ertussen komen. Of bij post office brieven leveren ging ook dacht ik. Het kan alleen zijn dat je na starten van de job, van sessie wisselt en de andere opnieuw moet inviten.

Persistent posse kan alleen. Het gaat enkel om het aanmaken van de posse, niet of je ook nog mensen invite voor je posse.
Image