Re: The Last of Us Part II

212
Ik vond geen topic voor de eerste game, maar moet niet veel weten. :P
Heeft iemand van jullie de beide games van TLOU op PS4 en PS5 gespeeld? Ik zou graag toch deze games op mijn lijst zetten en vraag mij af, is het de moeite om te wachten op een PS5 en dan de PS5 remake van 1 te spelen, of gewoon de PS4 remaster doen. Puur om mee te zijn met het verhaal twijfel ik of het de moeite is om de PS5 versie te kopen.
Image

Re: The Last of Us Part II

213
zenmaster wrote: 23 Jan 2023 18:04 Ik vond geen topic voor de eerste game, maar moet niet veel weten. :P
Heeft iemand van jullie de beide games van TLOU op PS4 en PS5 gespeeld? Ik zou graag toch deze games op mijn lijst zetten en vraag mij af, is het de moeite om te wachten op een PS5 en dan de PS5 remake van 1 te spelen, of gewoon de PS4 remaster doen. Puur om mee te zijn met het verhaal twijfel ik of het de moeite is om de PS5 versie te kopen.
Ik heb zelf geweigerd om de ps5 versie te kopen vanwege de extreme prijs. Als het je enkel te doen is om het verhaal vind ik dat je evengoed de remaster op ps4 kunt spelen. Die speelt nog altijd erg goed en ziet er ook nog altijd mooi uit. Als je echt graphic gewijs een top ervaring wilt, kun je misschien wel overwegen om de ps5 versie te kopen, al kost deze wel momenteel 50 euro nu op de bol. Als je de ps4 versie al hebt, zou ik aanraden om die gewoon te spelen.
Image

Re: The Last of Us Part II

214
Snap ik helemaal van de prijs… Ik denk dat als ik ooit een PS5 heb ook nooit een nieuwe game koop.

En nee ik heb de game nog niet, maar kost used bij GM €13,xx en heb nog vouchers. Ik ga ook nog eens bij de tweedehands kijken voor eventueel een sealed exemplaar en anders wordt het GM denk ik.
Image

Re: The Last of Us Part II

215
zenmaster wrote: 23 Jan 2023 19:47 Snap ik helemaal van de prijs… Ik denk dat als ik ooit een PS5 heb ook nooit een nieuwe game koop.

En nee ik heb de game nog niet, maar kost used bij GM €13,xx en heb nog vouchers. Ik ga ook nog eens bij de tweedehands kijken voor eventueel een sealed exemplaar en anders wordt het GM denk ik.
Ik denk dat de game ook bij ps+ al eens heeft gezeten mocht je die toen geclaimed hebben. Bij ps5 heb je ook een ps+ collectie waartoe je gratis toegang hebt als je lid bent van ps+ en daar zit de remastered versie ook bij!
Image

Re: The Last of Us Part II

216
Mr.Wolf wrote: 23 Jan 2023 19:54
zenmaster wrote: 23 Jan 2023 19:47 Snap ik helemaal van de prijs… Ik denk dat als ik ooit een PS5 heb ook nooit een nieuwe game koop.

En nee ik heb de game nog niet, maar kost used bij GM €13,xx en heb nog vouchers. Ik ga ook nog eens bij de tweedehands kijken voor eventueel een sealed exemplaar en anders wordt het GM denk ik.
Ik denk dat de game ook bij ps+ al eens heeft gezeten mocht je die toen geclaimed hebben. Bij ps5 heb je ook een ps+ collectie waartoe je gratis toegang hebt als je lid bent van ps+ en daar zit de remastered versie ook bij!
Je moet voor die PS+ collectie wel even toegang hebben tot een PS5 om ze te kunnen claimen geloof ik. Tenzij daar ondertussen iets is veranderd? :?

En verder is de prijs ook de reden dat ik de PS5 versie nog niet gekocht heb... Heb op PS3 al de Ellie edition gekocht, PS4 versie dan wel via PSPlus maar dan nog is 80 euro voor hetzelfde... nope! Aan 40 euro op release had ik misschien getwijfeld maar nu zal het toch eerder 20 worden als het niet bij PS+ komt.
Image

Re: The Last of Us Part II

217
Kolm wrote: 23 Jan 2023 20:05
Mr.Wolf wrote: 23 Jan 2023 19:54
zenmaster wrote: 23 Jan 2023 19:47 Snap ik helemaal van de prijs… Ik denk dat als ik ooit een PS5 heb ook nooit een nieuwe game koop.

En nee ik heb de game nog niet, maar kost used bij GM €13,xx en heb nog vouchers. Ik ga ook nog eens bij de tweedehands kijken voor eventueel een sealed exemplaar en anders wordt het GM denk ik.
Ik denk dat de game ook bij ps+ al eens heeft gezeten mocht je die toen geclaimed hebben. Bij ps5 heb je ook een ps+ collectie waartoe je gratis toegang hebt als je lid bent van ps+ en daar zit de remastered versie ook bij!
Je moet voor die PS+ collectie wel even toegang hebben tot een PS5 om ze te kunnen claimen geloof ik. Tenzij daar ondertussen iets is veranderd? :?

En verder is de prijs ook de reden dat ik de PS5 versie nog niet gekocht heb... Heb op PS3 al de Ellie edition gekocht, PS4 versie dan wel via PSPlus maar dan nog is 80 euro voor hetzelfde... nope! Aan 40 euro op release had ik misschien getwijfeld maar nu zal het toch eerder 20 worden als het niet bij PS+ komt.
Daarvoor moet je inderdaad een ps5 hebben. Vandaar dat ik zei "Bij ps5" ;)
Ik dacht enkele jaren geleden toen de geruchten de kop opdeden, dat ze een soort van "retelling of the story" gingen doen waarbij ze grotendeels hetzelfde verhaal zouden vertellen, maar dan met andere elementen, meer locaties misschien. Maar in mijn ogen blijft dit een veredelde remaster.
Image

Re: The Last of Us Part II

218
zenmaster wrote: 23 Jan 2023 18:04 Ik vond geen topic voor de eerste game, maar moet niet veel weten. :P
Heeft iemand van jullie de beide games van TLOU op PS4 en PS5 gespeeld? Ik zou graag toch deze games op mijn lijst zetten en vraag mij af, is het de moeite om te wachten op een PS5 en dan de PS5 remake van 1 te spelen, of gewoon de PS4 remaster doen. Puur om mee te zijn met het verhaal twijfel ik of het de moeite is om de PS5 versie te kopen.
Als ik even mijn mening mag geven:

Enkel en alleen voor de PS5 versie gaan. Voor deze reden: de PS5 Remake heeft GEEN online trophies. Ik heb toen samen met Kolm de online trophies gedaan (en nog enkele anderen) voor de main game en de DLC, en ja laat ik het beleefd houden, maar dat was gewoon kut om te doen. Dus bespaar je gewoon die moeite, ook enkel en alleen omdat tegen dat je de game AL zou spelen je volgens mij gewoon niemand vindt om te boosten + bij ons zaten er al bijna allemaal level 1000 randoms.

Voordeel van de PS5 versie:

- Geen online trophies in de lijst + geen moeilijkheids trophies aka geen Grounded mode te doen.
- Je mist niks van het verhaal, ondanks de makkelijkere trophylijst.
- Graphics krijg je het beste van het beste.
- De DLC Left Behind zit er ook bij, inclusief trophies voor deze in de lijst dacht ik.

Met dat ben je volledig klaar voor TLOU II => die ik trouwens zelf ook nog ooit eens moet spelen en aan het twijfelen ben om nummer 200 van te maken. TLOU Remastered was nummer 150 bij mij.
Image

Re: The Last of Us Part II

220
Enkel voor het verhaal kan je beter de PS4 versie op de kop tikken voor een tientje prijsbewust.

Voor de rest volg het advies van NTGS.
Ik heb mijn remastered versie recent verkocht en ga de PS5 versie kopen. Ik had die remastered al gekocht vooraleer die 5 uitkwam maar was er nog niet aan toegekomen. Zonder die frustrerende MP is dat al beter. Stom dat ik nu 1% heb want ik was hem ooit al tussendoor even begonnen. Op PS3 heb ik de plat ook maar ik heb geen zin en tijd meer voor die ellenlange online grind. Ik zou dus puur willen genieten van de ultieme PS5 versie en het verhaal en die vergevingsgezindere plat is mooi meegenomen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: The Last of Us Part II

222
zenmaster wrote: 07 May 2023 10:20 Heeft hier iemand de serie gezien van HBO? Ik zou willen weten of het einde van seizoen 1 ook het einde van de eerste game is. 😬 Dan kan ik eigenlijk al aan TloU2 beginnen, want kon het niet laten om de serie uit te kijken.
Nog niet gezien helaas. Ik dacht ook dat het een uniek verhaal zou zijn, tot mijn schoonbroer zei dat het eigenlijk gewoon een verfilming is van de game. In dat geval, ga ik het waarschijnlijk ook wel laten, want vond de game al fantastisch genoeg :)

Re: The Last of Us Part II

224
RoyVdW wrote: 14 May 2023 15:39 Waarom zou je de eerste niet spelen? De game voelt toch nog een heel stuk anders aan dan de serie vind ik. Algemeen genomen is het idd zowat hetzelfde qua einde en verhaal.

Sent from my EB2103 using Tapatalk
Ik had een tijd geleden een deal voor Part II met dubbele cover, dus had die al gekocht. Heb Part I nog niet. En de serie had ik volledig uitgekeken voor ik ook maar één van de games had gespeeld. Als het algemeen verloop van het verhaal en einde in de serie hetzelfde was, wat ook zo is, kon ik al aan Part II beginnen. 🙂 Initieel ging ik Part I ook niet meer spelen, maar ben intussen van gedacht veranderd door Part II te spelen. Als ik Part I voor een goede prijs kan vinden komt die er sowieso.
Zoals ik in een ander topic al zei, heb ik absoluut ook geen zin in de multiplayer grind van de PS3 en PS4 versie.
Image

Re: The Last of Us Part II

225
Klopt, de MP heeft geen meerwaarde dus zoals ik ook al zei speel enkel PS5 versie en zeker als je nieuw bent. Die is trouwens beter dan Part II. Ik ga deze ook nog kopen. Het is trouwens de ultieme versie.

Sent from my EB2103 using Tapatalk


Image
cron