Re: The Last of Us Part II

226
Ondertussen dus uitgespeeld.

Ik ken Naughty Dog niet zo goed, misschien zijn ze ook fan, maar vond het grappig dat ze in de game op sommige plaatsen oude Honda Civic´s hebben neergezet. 😄 Leuk detail.
Image

Re: The Last of Us Part II

227
Voor degenen die 100% hebben gehaald, hoe hebben jullie Permadeath en Grounded aangepakt?
Ik overweeg om het in twee afzonderlijke playthroughs te doen. Of het nu nog maanden duurt om die op 100% te zetten maakt me niet zoveel uit, maar ik lees dat beide tegelijk doen redelijk moeilijk en frustrerend kan zijn. En heb geen zin om bv. na 8u dood te gaan en opnieuw te beginnen...
Image

Re: The Last of Us Part II

228
zenmaster wrote: 02 Jul 2023 13:48 Voor degenen die 100% hebben gehaald, hoe hebben jullie Permadeath en Grounded aangepakt?
Ik overweeg om het in twee afzonderlijke playthroughs te doen. Of het nu nog maanden duurt om die op 100% te zetten maakt me niet zoveel uit, maar ik lees dat beide tegelijk doen redelijk moeilijk en frustrerend kan zijn. En heb geen zin om bv. na 8u dood te gaan en opnieuw te beginnen...
Er is een manier om bepaalde accessibility dingen toch aan te zetten op grounded. Bv het 'onzichtbaar als je op je buik aan het kruipen bent'. Ik weet zo vanbuiten niet meer de goeie set maar ergens op het forum van PSNP staat dit wel uitgelegd samen met hoe je het moet activeren.

Daarnaast is permadeath niet noodzakelijk voor de hele game, je kan hem ook op 'act' of zelfs 'level' zetten. Er zijn 3 of 4 acts dacht ik, maar heel veel levels. Dan hoef je nooit een heel lang stuk opnieuw te doen moest je toch doodgaan.

Het is dus een gevalletje van: Hoe moeilijk wil je het jezelf wel/niet maken :)
Image

Re: The Last of Us Part II

230
zenmaster wrote: 02 Jul 2023 14:13 Wacht... Dus je moet voor de permadeath trophy niet de hele game op permadeath uitspelen? :)
Nope, er zijn verschillende permadeath settings die tellen voor de trophy. Zo kan je het dus instellen op level en dan ben je max een halfuur ofzo kwijt als je dood gaat. In combinatie met die accessibility settings om het op grounded erg makkelijk te maken, kan het dan prima om beide te combineren. Als je het jezelf makkelijk wil maken natuurlijk... Sommige zweren bij de 'legale' manier :O

Dit PSNP topic:
https://forum.psnprofiles.com/topic/960 ... de/?page=1

In de intro van de DLC guide leggen ze de permadeath mogelijkheden uit:
https://psnprofiles.com/guide/10722-the ... ophy-guide
Image

Re: The Last of Us Part II

231
Oh zalig. Bedankt! :D
Ja, het is zowiezo een leuke game om te doen en ik kan aannemen dat het extra spanning en achteraf extra voldoening geeft om alles "legit" te doen. Maar ik heb nog wat anders te doen dan deze game nog een 4e keer te spelen. Na deze keer dan. Zit nu aan 2.
Image

Re: The Last of Us Part II

232
zenmaster wrote: 02 Jul 2023 14:26 Oh zalig. Bedankt! :D
Ja, het is zowiezo een leuke game om te doen en ik kan aannemen dat het extra spanning en achteraf extra voldoening geeft om alles "legit" te doen. Maar ik heb nog wat anders te doen dan deze game nog een 4e keer te spelen. Na deze keer dan. Zit nu aan 2.
Ik heb precies hetzelfde... Als er tegenwoordig een makkelijke manier is om die moeilijke dingen te doen dan zal ik het zo doen ook al is een glitch ofzo.
Enerzijds houdt het de goede memories aan de game intact, anderzijds heb ik nog zoveel games dat ik eigenlijk niet de tijd heb om me met zo'n dingen bezig te houden. Vaak voegen ze eigenlijk niks toe aan de game, zeker bij een story driven game. Behalve dan een zure smaak die achter blijft waar ik elke keer weer aan denk als ik aan de game denk. Vaak onterecht want het zijn gewoon goeie games.

Bij Kena heb ik ook hetzelfde gedaan, geweldige game maar toen ik de glitch op master deed moest ik wel de tutorial op master doen en die eindbaas daarvan moest ik toch serieus even aanpassen want 2 hits = dood... De hele game op die manier zou ervoor gezorgd hebben dat ik de game ging haten wss en dat verdienen die cutie rots niet! :love:
Image

Re: The Last of Us Part II

233
:D

Ja, dat snap ik helemaal. Wat betreft die zure smaak zeker. Je begint je te ergeren in de game en terwijl het wel een goede en leuke game is neem je hem later waarschijnlijk nooit meer op. Ik heb dit eigenlijk nu al met deze game omdat ik bij de 2e playthrough niks verkregen of gewonnen heb. Moest alleen nog 4 of 5 dingen upgraden.
Maar goed, nog 1 keer doorbijten voor die 100%. :q:
Image

Re: The Last of Us Part II

236
Haha nee inderdaad. TLOU II staat nog steeds op het lijstje om te doen. Ik las ergens dat de Motion Capturing voor TLOU III zou begonnen zijn... Geruchten of niet, heb nog even tijd om de 2e game te starten. Echter kom ik nogal achter dus geduld is een schone deugd :hi5:
Image

Re: The Last of Us Part II

237
De game zal in ieder geval nog steeds even goed zijn :cool:
En hmm, voor mij hoeft een vervolg niet direct, maar het einde laat het zeker wel toe. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze weer een fantastische game zullen maken, als er al een vervolg komt :)
cron