Re: Assassin's Creed Origins

31
Toon8 wrote:
Tjeefkeuh wrote:Als ik het goed begrijp heeft Ubisoft nog minder moeite gedaan bij deze AC en gewoon Far Cry elementen gecopypaste?
Straks lijkt Far Cry ook nog op AC.
Dat ze geen moeite gedaan hebben zou je niet zeggen als je de game speelt en de gamewereld ziet, is waarschijnlijk één van de mooiste gamewerelden waarin ik al ooit gespeeld heb, echt prachtig gewoon.
Maar dat er heel wat gameplay elementen overgebracht zijn van de FC reeks valt niet te ontkennen. Moest de game niet AC heten maar iets compleet anders zou je denken dat het van de makers van FC is ipv van AC. Zo weinig gelijkt het nog op de vorige Ac's.

En ondertussen blijf ik nog steeds instinctief vierkantje indrukken om aan te vallen :dizzy: Die controls zijn voor mij de meest ambetante aanpassing van de reeks.
Graphics zijn nooit een probleem geweest bij AC en Far Cry, gebrek aan vernieuwende gameplay wel.
Kga alleszins nog een paar jaar wachten als ik deze al in huis haal.

Re: Assassin's Creed Origins

32
Tjeefkeuh wrote:
Toon8 wrote:
Tjeefkeuh wrote:Als ik het goed begrijp heeft Ubisoft nog minder moeite gedaan bij deze AC en gewoon Far Cry elementen gecopypaste?
Straks lijkt Far Cry ook nog op AC.
Dat ze geen moeite gedaan hebben zou je niet zeggen als je de game speelt en de gamewereld ziet, is waarschijnlijk één van de mooiste gamewerelden waarin ik al ooit gespeeld heb, echt prachtig gewoon.
Maar dat er heel wat gameplay elementen overgebracht zijn van de FC reeks valt niet te ontkennen. Moest de game niet AC heten maar iets compleet anders zou je denken dat het van de makers van FC is ipv van AC. Zo weinig gelijkt het nog op de vorige Ac's.

En ondertussen blijf ik nog steeds instinctief vierkantje indrukken om aan te vallen :dizzy: Die controls zijn voor mij de meest ambetante aanpassing van de reeks.
Graphics zijn nooit een probleem geweest bij AC en Far Cry, gebrek aan vernieuwende gameplay wel.
Kga alleszins nog een paar jaar wachten als ik deze al in huis haal.
Wel van deze keer is de gameplay toch serieus veranderd, maar dan wel in die van FC :P
Maar het is toch wel weer een zeer leuke game, ik amuseer me er goed mee. Maar ik ben dan ook wel een grote Ac fan dus mss ietsje biased ;)
Image

Re: Assassin's Creed Origins

33
@Toon: De alternate controls hebben de light attack onder vierkantje en de heavy attack onder driehoekje :p En Free run zit dan onder R2 ipv X, wat ook meer lijkt op de vorige games (R1?)
Enige wat ook nog vervelend is, is dat het scannen van je omgeving onder pijltje omhoog zit... Pijltjes doe ik normaal met mijn duim, maar omdat ik dan de joystick loslaat, stop ik dan ter plekke ipv dat ik blijf lopen. Dus ik doe het nu met mijn wijsvinger die ik 'doorplooi' zoals je op L1 zou duwen en dan met de zijkent op pijltje duwen, wat ik wel vaker doe in games. Alleen is dat uitermate onhandig als je op zoek bent naar de laatste treasure in een locatie en constant daarop zit te duwen, dan gaat mijn wijsvinger wat pijn doen. Had dat liever onder L3 of R3 gezien.

Maar tot nu toe vermaak ik me wel met de game en in tegenstelling tot de vorige games heb ik niet na een paar uur spelen het gevoel van 'weer meer van hetzelfde als de vorige AC's'.
Image

Re: Assassin's Creed Origins

37
Kolm wrote:Weet je wel hoe moeilijk het is om in een boom te klimmen? :P
Er in komen is geen probleem. Er weer uit komen, dat is een heel ander verhaal. Moest de game herstarten om weer verder te komen aangezien ik niet kon fast travelen door de hele geduldige krokodil :(
Image

Re: Assassin's Creed Origins

38
Die controls lijken mij inderdaad wel heel hard wennen :O
De combat is dus ook een stuk moeilijker geworden? Dat mocht wel, nadat het altijd zo makkelijk was. Syndicate is de enige die ik nog niet gespeeld heb, maar alle games daarvoor waren toch echt makkelijk (met uitzondering van het begin van Unity).

Re: Assassin's Creed Origins

39
Marty wrote:Dit hoort niet :p
Die boom ben ik niet ingeklommen maar ben daar wel een andere bug tegengekomen, namelijk dat de 'leider' krokodil vast zat in het water en totaal niet bewoog (kon ook geen pijlen op schieten).
Ook al vaak problemen gehad met zandstormen (die echt verschrikkelijk irritant zijn), plots zijn ze daar en in flits weer verdwenen zonder nog een spoor ervan te zien.
En wat misschien geen bug is maar toch heel raar gebeurde toen ik in de woestijn aan het rijden was. Ik schakelde over naar senu om rond te kijken en zag niets rondom mij, toen ik terugkeerde naar bayek plots 3 man op kamelen die recht op me afkomen met een veel hoger level. Gevolg ik probeer te vluchten maar de eerste pijl doet 90% damage en de volgende ben ik dood. Binnen de 5s dood uit het niets :P

@Kolm
Ik denk dat ik nu niet meer zal veranderen omdat er al wat gewenning is aan de nieuw controls. En misschien bij de volgende games zal die alternate versie er niet meer inzitten ...
Image

Re: Assassin's Creed Origins

41
Marty wrote:
Kolm wrote: Ondertussen ook al de eerste 'Error in the application' gehad. :|
Ik probeerde een foto van Shampi te bekijken...
Ik ook en ook tijdens het kijken van een foto. Maar dat gebeurt volgens mij alleen als de foto nog aan het laden is en je hem op full screen wil gaan zetten.
Ook bij het bekijken van een foto van Shampi? Zou dat in het echt ook zo zijn? :P :lol:
Image

Re: Assassin's Creed Origins

44
En dan loop je in de woestijn en valt er plots een vis uit de lucht... :dizzy:
Ik moet tot woensdag wachten voor ik weer verder kan met de game :cry: Zie het niet zitten om de combat te doen via remote play, gaat net iets teveel lag geven om goed te zijn.
Image
cron