Battlefield V

1
Battlefield V

Platform: PS4, Xbox One en PC
Ontwikkelaar: DICE
Uitgever: EA
Genre: First-Person Shooter
Release: 20 november 2018
Multiplayer: Ja

Battlefield V is een first-person shooter die is ontwikkeld door DICE. De game is de opvolger van Battlefield 1. De game speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog. De game heeft een singleplayer campaign die bestaat uit verschillende hoofstukken. De game bevat echter ook een multiplayer, die al sinds jaar en dag het populairst is in de serie. In de game vecht je op verschillende continenten. De game bevat een grote variatie aan wapens, wagens en vliegtuigen om mee aan de slag te gaan. De multiplayer bevat verschillende modi waarin je kunt deelnemen. Denk aan Firestorm of Conquest.

De game was financieel gezien voor EA een tegenvaller. De game kreeg veel kritiek, onder meer vanwege het 'te feministisch en niet historisch' zijn. De game heeft echter veel gratis content gekregen die voor iedereen beschikbaar is. Denk hierbij aan gratis wapens, voertuigen en maps. Deze zijn te downloaden via o.a. de PlayStation Store.

De onthullings trailer



De Mercury map trailer



De War in the Pacific trailer



De Wake Island trailer



De Into the Jungle trailer

Last edited by billie91 on 30 Jan 2020 13:54, edited 11 times in total.
Image

Re: Battlefield V

4
Toon8 wrote:Zolang ze er geen COD/Fornite kloon van maken zie ik zoals altijd wel een nieuwe battlefield game zitten. Die trailer beloofde jammer genoeg niet veel goeds.
Ik was ook niet echt onder de indruk van de trailer. Het zag er allemaal wel mooi uit, maar het gegeven dat een vrouw met een prothese keihard mee doet met de strijd maakte het toch wel wat lachwekkend. Ik weet niet waarom DICE dat erin heeft gestopt. Iets teveel Micheal Bay spektakel imo.
Image

Re: Battlefield V

5
Ik vond heel de reveal goed met interessante aanpassingen zoals die fortifications, nieuwe operations en goed uitziende concept art maar dan kwam die trailer. Ze spreken om de game zo immersive als mogelijk te maken in een WO2 setting maar dan zie je iemand met een prothese, een zwarte soldaat met een katana, overal britten met face paint en mohawks en serieuze over the top actie. In die setting verwacht ik het toch wel iets grauwer.

En het ergste is dat Dice doet alsof dat al die negatieve commentaar die ze krijgen te wijten is aan een vrouw in hun trailer (omdat een paar retards daar over zagen) . Volledig naast de kwestie volgens mij.
Ik vrees dat EA Dice dwingt tot een game te maken die een zo groot mogelijk publiek moet aantrekken, vooral domme kindertjes die veel geld gaan uitgeven aan cosmetic items nu ze geen lootboxen zogezegd en vooral geen season pass meer gaan doen.
Image

Re: Battlefield V

6
Toon8 wrote:Ik vond heel de reveal goed met interessante aanpassingen zoals die fortifications, nieuwe operations en goed uitziende concept art maar dan kwam die trailer. Ze spreken om de game zo immersive als mogelijk te maken in een WO2 setting maar dan zie je iemand met een prothese, een zwarte soldaat met een katana, overal britten met face paint en mohawks en serieuze over the top actie. In die setting verwacht ik het toch wel iets grauwer.

En het ergste is dat Dice doet alsof dat al die negatieve commentaar die ze krijgen te wijten is aan een vrouw in hun trailer (omdat een paar retards daar over zagen) . Volledig naast de kwestie volgens mij.
Ik vrees dat EA Dice dwingt tot een game te maken die een zo groot mogelijk publiek moet aantrekken, vooral domme kindertjes die veel geld gaan uitgeven aan cosmetic items nu ze geen lootboxen zogezegd en vooral geen season pass meer gaan doen.
DICE is anders wel gewoon de ontwikkelaar dus zij zijn verantwoordelijk. Het is tegenwoordig wel heeeel gemakkelijk om EA de schuld te geven terwijl in dit geval de ontwikkelaar er even goed bij zit. Anderzijds, DICE is gewoon volledig van EA dus het is allemaal in feite één pot nat. Voor mij was deze trailer geen WOII, maar een veels te spectaculaire film met explosies.
Image

Re: Battlefield V

7
billie91 wrote:
Toon8 wrote:Ik vond heel de reveal goed met interessante aanpassingen zoals die fortifications, nieuwe operations en goed uitziende concept art maar dan kwam die trailer. Ze spreken om de game zo immersive als mogelijk te maken in een WO2 setting maar dan zie je iemand met een prothese, een zwarte soldaat met een katana, overal britten met face paint en mohawks en serieuze over the top actie. In die setting verwacht ik het toch wel iets grauwer.

En het ergste is dat Dice doet alsof dat al die negatieve commentaar die ze krijgen te wijten is aan een vrouw in hun trailer (omdat een paar retards daar over zagen) . Volledig naast de kwestie volgens mij.
Ik vrees dat EA Dice dwingt tot een game te maken die een zo groot mogelijk publiek moet aantrekken, vooral domme kindertjes die veel geld gaan uitgeven aan cosmetic items nu ze geen lootboxen zogezegd en vooral geen season pass meer gaan doen.
DICE is anders wel gewoon de ontwikkelaar dus zij zijn verantwoordelijk. Het is tegenwoordig wel heeeel gemakkelijk om EA de schuld te geven terwijl in dit geval de ontwikkelaar er even goed bij zit. Anderzijds, DICE is gewoon volledig van EA dus het is allemaal in feite één pot nat. Voor mij was deze trailer geen WOII, maar een veels te spectaculaire film met explosies.
Sinds dat EA de rechten heeft verworven voor star wars en Dice battlefront heeft laten maken is er toch wel een trend te zien vind ik. Battlefront was gericht op een zo'n breed mogelijk publiek waardoor dat het gezien wordt als een zeer gemakkelijke shooter, no skill required dus. Ze hebben hiermee enorm veel geld verdient dus dachten ze dat zullen we ook eens toepassen op die andere reeks van ons. Je zag het al in BF1 en nu zie je het zeker in BFV dat de verandering ingezet is. We kennen allemaal de reputatie van EA als het om zoveel mogelijk geld verdienen gaat dus wil ik ze wel als schuldige aanduiden in dit geval :P Maar natuurlijk laat Dice zich verzeker ook gewoon doen ...
Image

Re: Battlefield V

12
Da_SoldierBE wrote:vreemd er nog geen topic was,
Game had zen moeilijke dagen maar ziet er naar uit betere tijden op komst zijn (ben zelf meer gehypt voor de dlc dan cod)
Er was er al wel eentje, maar stond bovenaan de tweede pagina van topics, ik heb ze nu samengevoegd! ;)

Ik ben op het ogenblik bezig met Medal of Honor Warfighter, eentje uit de oudere doos :p
Op een of andere manier zeggen CoD en Battlefield mij minder. Resistance vond ik vroeger ook leuk :)
Image