Re: PlayStation 5

1
Wat vinden jullie van far Cry 6 op ps5?

Ik ben zwaar teleurgesteld over de graphics. Lijkt eerder op een ps4 game uit de eerste helft van het leven van de ps4. De cutscenes zijn super crappy, de animaties van de gezichten lijken uit het ps3 tijdperk te komen en de AI is super dom.

Verder zou het 60fps hebben, maar dat lijkt totaal niet. Ik heb enkele weken geleden dishonored 2 aan de kant gelegd vanwege de lage framerate en ik heb het gevoel dat dit daar op lijkt.

Omgevingen zien er bovendien ook nog eens blurry uit.

Ben ik te streng?
Image

Re: PlayStation 5

3
gamerke1992 wrote: 08 Oct 2021 16:04 Wat vinden jullie van far Cry 6 op ps5?

Ik ben zwaar teleurgesteld over de graphics. Lijkt eerder op een ps4 game uit de eerste helft van het leven van de ps4. De cutscenes zijn super crappy, de animaties van de gezichten lijken uit het ps3 tijdperk te komen en de AI is super dom.

Verder zou het 60fps hebben, maar dat lijkt totaal niet. Ik heb enkele weken geleden dishonored 2 aan de kant gelegd vanwege de lage framerate en ik heb het gevoel dat dit daar op lijkt.

Omgevingen zien er bovendien ook nog eens blurry uit.

Ben ik te streng?
Speel je wel de ps5 versie?
PS4 en PS4 Pro hebben een fps van 30 en de PS5 draait op 60 fps (op een paar uitzonderingen na). De cutscenes zijn wel allemaal in 30 fps


Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

8
Bij mij is de game 69.09GB maar dat is met de DLC keys voor de season pass en ultimate pack (allen onderdeel van collector's edition).

Het viel me net op dat je ingame in de gewone shops geen maps meer kan kopen voor de collectibles zoals in de vorige games wel kon.
Er zijn nog wel maps maar ze zijn nu onder de microtransacties geschoven. 3 verschillende items aan 300 coins per stuk of een pack voor alle 3 voor 750 coins.
Ik heb 300 coins (geen idee of dat default is of van CE komt) maar het kleinste pack is 500 coins voor 4,99 euro :L:

Tot nu toe was ubisoft altijd van de microtransacties voor cosmetische dingen maar nu hebben ze dus ook nuttige dingen daaronder gestoken. Beetje jammer want ik vond het in Far Cry altijd zo goed dat je gewoon die ingame maps kon kopen voor je collectible hunt ipv online mappen/guides te moeten opzoeken... Toch een behoorlijke stap richting de afgrond vind ik :(
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

10
Kolm wrote: 09 Oct 2021 14:28 Bij mij is de game 69.09GB maar dat is met de DLC keys voor de season pass en ultimate pack (allen onderdeel van collector's edition).

Het viel me net op dat je ingame in de gewone shops geen maps meer kan kopen voor de collectibles zoals in de vorige games wel kon.
Er zijn nog wel maps maar ze zijn nu onder de microtransacties geschoven. 3 verschillende items aan 300 coins per stuk of een pack voor alle 3 voor 750 coins.
Ik heb 300 coins (geen idee of dat default is of van CE komt) maar het kleinste pack is 500 coins voor 4,99 euro :L:

Tot nu toe was ubisoft altijd van de microtransacties voor cosmetische dingen maar nu hebben ze dus ook nuttige dingen daaronder gestoken. Beetje jammer want ik vond het in Far Cry altijd zo goed dat je gewoon die ingame maps kon kopen voor je collectible hunt ipv online mappen/guides te moeten opzoeken... Toch een behoorlijke stap richting de afgrond vind ik :(
Ubisoft is niet voor niets tot "Worst Gaming Company" gestemd door velen.

Inderdaad een behoorlijke stap in de verkeerde richting. Zoals bijna alles met games tegenwoordig. Kwaliteit van games is gewoon niet meer hetzelfde als vroeger.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

11
Ik had geen idee dat we al aan Far Cry 6 zaten, 4 is de laatste die ik gespeeld heb :lol:
Wel jammer als ze echt nuttige in-game dingen onder microtransacties beginnen te steken... :( Die maps waren inderdaad heel handig, dat maakte het verkennen nog leuker, omdat het allemaal in-game was en ge niet telkens via een of andere guide moest gaan.

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

12
gamerke1992 wrote: 10 Oct 2021 02:15 Ik moet het nog checken van de file size. Ik heb wel de game eens afgesloten en de ps5 herstart en ik weet niet of ik het mij inbeeld, maar de framerate lijkt oké nu.
Als ik het goed begreep dan heb je de PS5 disc versie? Dus niet de PS4 disc versie met dan de PS5 upgrade die je moet downloaden.

Net als op PS4 is het op PS5 zo dat je kan spelen zodra het balkje onder de disc is volgelopen. Echter betekent dat niet noodzakelijk dat de hele game al geïnstalleerd is. Het betekent alleen dat er genoeg is geïnstalleerd om de game te kunnen starten en een begin te maken aan het verhaal. Daardoor kan je soms games van 50GB hebben die al na een paar minuten speelbaar zijn en games van 20GB waar je veel langer op zit te wachten. Bij downloads zie je dit beter omdat je dan echt ziet: zoveel GB nodig om te starten en zoveel GB nodig voor volledige game is gedownload.

Op PS4 waren daar wel is problemen mee dat je de game ging starten als balkje vol was, maar de game nog niet volledig geïnstalleerd was. Geen idee of dit op PS5 misschien ook wel is voor problemen kan zorgen? :think:

Om te weten of een game volledig geïnstalleerd is kan je naar de disc drive luisteren. Die gaat tijdens installeren duidelijk de disc snel spinnen en pas als deze stilvalt is de game volledig geïnstalleerd. Je kan dus horen of een game nog aan het installeren is of niet :)
NTGSruler wrote: 10 Oct 2021 11:11
Ubisoft is niet voor niets tot "Worst Gaming Company" gestemd door velen.

Inderdaad een behoorlijke stap in de verkeerde richting. Zoals bijna alles met games tegenwoordig. Kwaliteit van games is gewoon niet meer hetzelfde als vroeger.
Zelf zou ik EA en Activision er nog boven zetten als slechtere maar ja... ze stijgen wel in het lijstje :(
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

13
Ik heb een file size van rond de 69 gb, dus dat lijkt oké.

De game was sowieso volledig geïnstalleerd, want er zat een paar uur tussen de installatie en het effectief spelen.

De framerate is oké, dus ben daar tevreden van. Mooi ziet de game er naar mijn mening niet uit. Ik zie totaal geen verschil met Far Cry 5 die ik op ps4 heb gespeeld. Bij AC Valhalla had ik wel het gevoel dat alles er net wat beter uitzag dan de ps4 games die ik heb gespeeld.

Game play is wel dik oké. Ik vermaak mij zeker en vast.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

14
Ubisoft en EA zijn elkaar waardig ja, das een feit!

@gamerke: misschien eens een stukje gameplay recorden met sharefactory en hier plaatsen? Dan kunnen mensen die de game hebben eens vergelijken.
Instellingen tv zijn ok? Instellingen PS5 misschien veranderd na de laatste updates?
Image
cron