Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

19
Maw: Net als de PS4 heeft de PS5 toch wat problemen met restmode...

Ik gebruikte het op PS4 al nooit omdat het allemaal toch al snel genoeg opstartte en nu op PS5 zie ik het nut er al helemaal niet meer van in met hoe snel games laden. Gewoon helemaal uit, minder lampjes aan en minder stroom verbruik. Bij het opstarten is de tv toch de traagste factor uiteindelijk, maar gelukkig bestaat er HDMI-CEC om dat wat te verzachten :yawn: :shh:
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS

20
Hier gaan de Playstations ook altijd volledig uit. Maar restmode kan vooral handig zijn bij enkele games waarbij je een game moet doorlopen waarbij je niet kan pauzeren of saven bijvoorbeeld (je weet wel, van die leuke trophies :) ). In het begin van de PS4 durfde ik wel eens de PS4 in restmode af te sluiten, maar nu eigenlijk nooit meer.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

24
Ik heb juist enorm veel gebruik gemaakt van de Rest modus: sommige games duurden echt lang met opstarten... Sinds mijn PS4 Pro moeite heeft met discs lezen na opstarten vanuit Rest modus en de laadtijden op de PS5 een stuk minder lang ben ik er volledig aan gewend om niet meer te gebruiken. Ik vond het ideaal om het hele opstartproces te kunnen skippen en door te kunnen gaan waar ik gebleven was...
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

25
Ja das inderdaad een goede reden Paveman. Maar persoonlijk ben ik altijd gewend geweest om games volledig af te sluiten en te saven, kwestie van eventuele bugs en verlies van progressie te minimaliseren. Op de PS5 durf ik zo niet de rest modus te gebruiken uit vrees dat mijn PS5 iets overkomt, aangezien er nog een hele tijd schaarste zal zijn aan consoles ^^
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

26
Ondertussen heb ik de 3 'side quest lines' afgerond en ook allerlei collectables verzameld. Voor de platinum is het nu enkel nog de 'main quest' en iets wat pas kan nadat je het verhaal hebt uitgespeeld.

Ik moet alleen nog even zo'n 100 andere trophies zoeken voor ik die laatste 2 dingen doe als ik van de platinum trophy nummer 15.000 wil maken :lol:
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

28
Marty wrote: 24 Oct 2021 13:08 @Kolm, binnekort keer tijd om even samen een base te veroveren? Ik heb al een save game bij een base staan. Dus dat is iets van 5 minuten werk denk ik.
Ik wil ook altijd helpen :)

Om zeker te zijn dat ik de platinum kan halen heb ik al een base unnoticed veroverd en hun alarmsysteem plat gelegd. Ook het alternatieve einde heb ik al eens gedaan. Grappig om de credits te zien nadat ik nog maar 30 minuten gespeeld had.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

30
Marty heeft de trophy ondertussen al. Als ik je online zie zal ik een bericht sturen :)

Het is niet de eerste Far Cry met een alternatief einde helemaal aan het begin. In Far Cry 4 kon je aan het begin een alternatief einde krijgen als je 15 minuten aan tafel bleef zitten ipv weg te lopen en de campaign te beginnen.
Image
cron