Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

46
Ondertussen heb ik de Vaas DLC helemaal uitgespeeld en alle trophies gehaald.

Een beetje mixed feelings...

De krankzinnigheid van Vaas wordt echt super weergegeven en als je zoals ik net Far Cry 3 opnieuw hebt gespeeld dan zit het allemaal leuk en goed in elkaar.

Maar... voor mij had dat score attack element wel weg gemogen. Hierdoor komt het erop neer dat als je 1 keer doodgaat of het level quit, dat al je story vooruitgang weg is. Als je doodgaat ben je ook al je verzamelde geld kwijt en moet je dus bijna vanaf scratch opnieuw beginnen. Gelukkig blijven gekochte wapen en personage upgrades wel behouden. En ook collectibles worden gesaved over alle runs heen.
Als je quit terwijl je in een savehouse bent, dan wordt wel je geld en huidige equipment opgeslagen maar story progress ben je dan toch kwijt. Ik vermoed dat ze save scumming wilden tegengaan ofzo.

Het ene probleem hierdoor is dat je niet even kan stoppen wanneer je wil. En 1 run waarbij je enkel en alleen story objectives doet duurt zelfs op mind level 1 (easy) toch al snel 40+ minuten.

Het andere probleem is dat je gewoon vanalles kwijt kan zijn als je een keer stom doodgaat en dat je daarom gewoon met een slecht gevoel achterblijft.

Mijn voorbeeld: Ik was al bijna 2u bezig met een run waarin ik ook alle collectibles aan het halen was en had zelfs mijn PS5 de hele dag laten aanstaan omdat ik het niet in 1 avond kon. Ik ben op weg naar een savehouse om mijn geld uit te geven aan upgrades zodat ik het niet kwijt raak. Net voor het savehouse zit een kist onder water. Ik duik naar de kist, open die en ga terug boven water. Toevallig een kist waarbij je manueel iets moet oprapen ipv automatisch verzamelen dus... ik duik opnieuw. Als ik net bij de kist ben zie ik plots dat ik van full health naar 0 ben gegaan zonder echt te weten waarom. Ik wil healen onder water maar dat kan niet... dat kon in Far Cry 3 wel dus dat voelde erg stom. Vervolgens zie ik de oorzaak: Er zwemmen kwallen rond de kist, maar als je die raakt krijg je geen rood op je scherm zoals bij andere dingen die je raken. Ik deed nog een poging om weg te komen zonder geraakt te worden maar helaas... dood en bye bye money! :nerd:

Hieronder mijn run van mind level 5, de video wordt op dit moment nog verwerkt want was ongeveer 7GB aan data.

Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

47
Ik ben sowieso niet zo'n fan van score attacks/time trials of andere modes die niets met de main game te maken hebben. Leuk dat je afwisseling probeert te brengen in een game, maar als je die mode dan net niet leuk vindt maar wel graag 100% wilt, zal je toch die minder leuke modus door moeten. Bijvoorbeeld de Circles of Slaughter van Borderlands: toch een stuk minder leuk dan de rest van de game(s). Wat mij betreft nog net goed genoeg om toch de trophies van te halen, maar niet echt mijn kopje thee....
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

48
Met de Vaas DLC heb ik ook wel zoiets van: Was wel leuk genoeg om voor alle trophies te gaan, maar het had van mij ook gewoon een soort aparte map om te ontdekken mogen zijn zonder dat score attack/doodgaan=herstart element.

Maar die special operations waar ze nu nog meer trophies voor hebben toegevoegd, vind ik echt niet leuk genoeg om meer dan 1 keer door te spelen. Voor de trophies moet je ze elk 4 keer doorspelen op telkens een hoger niveau. Of... iemand vinden die mastery 3 unlockt heeft en je dan kan joinen.

Die special operation is niet meer dan: Ga naar een bepaalde plek, kill daar wat mensen, raap het hittegevoelige ding op, ga terug naar start terwijl je probeert dat ding onderweg koel te houden en te koelen met water, vecht tegen een hele horde vijanden bij de start tot de missie gedaan is.

Leuk voor 1 keer, maar op mastery 3 is dat ding zo hittegevoelig dat je echt heel hard bezig moet zijn met de build van je character wat wapens en kledij betreft om het te redden. En laat dat nu net het ding zijn dat ik compleet links heb laten liggen in de game omdat ik het totaal niet bij de game vond passen. Het modden van wapens en uitrusting is zo uitgebreid geworden dat het meer een RPG geworden is op dat punt.

Ik zal af en toe wel is een run doen van die special operations met builds die ik gevonden heb zodat ik uiteindelijk de trophies wel haal. Maar ik kan dit niet aan 1 stuk door doen zoals bij de Vaas DLC wel het geval was. Een run daarvan kan ook al snel een halfuur duren als je het slow en steady doet. Of 8 min als je een speedrun kan doen :lol:
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

49
Inderdaad jammer dat zo'n DLC dan moet toegevoegd worden aan een goede game. Voor gamers die dan toch die trophies willen halen is dat wel jammer, want je krijgt dan een minder goed gevoel bij die game wat je initieel eigenlijk wel goed vond. Trouwens, DLC heb ik altijd al overroepen gevonden. Waarom steken ze dat gewoon niet in de main game eigenlijk?
In het geval van Kolm had ze dan waarschijnlijk wel rekening gehouden met de builds van je karakter omdat het dan onderdeel was van de main game.

Kolm: had je trouwens nu alle collectibles gewoon gevonden in de game? Door gebruik te maken van een video guide ofzo vermoed ik? Aangezien je in deze game moet betalen voor een map met alle locaties van de collectibles, waar je dit vroeger ontgrendelde in de game zelf?
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

50
Ik zou ook kunnen zeggen: f die trophies, maar... zo werkt het dan weer niet bij mij :lol:


Wat de collectibles betreft: Powerpyx for the win! :evil:
Als je ingame mappen wil dan was dit inderdaad onderdeel van de microtransacties en met de coins die je standaard krijgt heb je net genoeg om 1 map van de 3 te kopen. Zelfs als je het pack met alle 3 de maps wil kopen moest je toch nog 5 euro aan coins apart kopen. Daar doe ik niet aan mee...
Daarnaast zijn er ook (soort van) collectibles waar geen mappen voor zijn, zoals de wapens bv. Dus met die ingame mappen alleen kom je er sowieso niet.

Verder is het collectibles verzamelen naar het einde van de game eigenlijk vrij makkelijk. Als je tijdens de game erop let dat je elk checkpoint en base overneemt als je er langskomt en ook elk anti aircraft cannon uitschakelt dat je tegenkomt, dan kan je deze niet alleen als normaal fast travel punt gebruiken, maar ook als airdrop punt gebruiken. Bij een airdrop word je letterlijk erboven uit een vliegtuig/heli gedropt en dan kan je met je wingsuit vliegen naar je collectible. De range die je kan bereiken is tussen de 600 en 1000 meter afhankelijk van of er bergen zijn bv. Er zijn ook nog hideouts die je kan unlocken met dezelfde eigenschappen. Hierdoor kan je overal snel naartoe vliegen en hoef je hoogstens een klein beetje te stappen of klimmen om de collectible echt te bereiken.

In het tabblad met de collectibles kan je ook redelijk goed zien wat je wel/niet hebt waardoor je zonder problemen alles kan oppakken wat je tegenkomt. De opruim met zo'n guide van powerpyx erbij is dus goed te doen :)
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

52
De trophies voor de Pagan DLC zijn ook bekend nu:
https://psnprofiles.com/trophies/14218-far-cry-6#DLC-4

Lijkt hetzelfde als die van de Vaas DLC behalve dan dat het niet meer nodig lijkt alle wapens te upgraden maar dat je nu 1 keer alle perk slots moet vullen. Dat zou een stuk korter zijn!
Releasedatum nog niet bekend maar kan niet heel lang meer duren lijkt me!

Daarnaast las ik op het forum van PSNP ook iemand die zei dat Far Cry Blood Dragon op een Aziatische store een release datum van 15 december heeft gekregen.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

53
Far Cry 3 Blood dragon is beschikbaar om te downloaden. Er lijkt voorlopig enkel een PS4 versie te zijn. Zelf had ik verwacht dat het voor PS4 en PS5 zou komen maar misschien heb ik iets verkeerd begrepen of komt de PS5 versie later.

PS4 trophy lijst is dezelfde als van de PS3 dus geen platinum. Op Xbox zou het wel een volle 1000G lijst geworden zijn waar dat op de 360 nog niet zo was.

Mensen klagen wel behoorlijk dat het een slechte port zou zijn. Zelfde kwaliteit als de FC3 port. Dus iets van 1080p met locked 30fps.
In dat opzicht ook niet echt een upgrade tov de PS3 versie geloof ik, dus ik snap het punt van kritiek wel.

Ik kan zelf niet zeggen dat FC3 geen leuke game was, ik lijk gewoon iets minder gevoelig voor die grafische dingen in een game als het wel leuk speelt. Misschien omdat ik sowieso nog af en toe op PS3 speel :P
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

57
Sanity penguin wrote: 15 Jan 2022 08:58 Zeer irritant dat je niet zelf kan switchen tussen nacht en dag, zeker gezien sommige (zij)missies verplicht 's nachts zijn.
Huh... Ik kan me niet herinneren dat ik daar echt tegenaan ben gelopen :think:

Alleen 1 mythical animal verscheen enkel 's nachts voor zover ik me herinner.
Image

Re: Far Cry 6 (PS4&PS5)

58
Kolm wrote: 15 Jan 2022 12:23
Sanity penguin wrote: 15 Jan 2022 08:58 Zeer irritant dat je niet zelf kan switchen tussen nacht en dag, zeker gezien sommige (zij)missies verplicht 's nachts zijn.
Huh... Ik kan me niet herinneren dat ik daar echt tegenaan ben gelopen :think:

Alleen 1 mythical animal verscheen enkel 's nachts voor zover ik me herinner.
Ja inderdaad. Er was een luipaard die enkel op een bepaald dagdeel verschijnt, verder kan ik mij ook niet herinneren dat ik een bepaalde missie niet kon doen.
Image
cron