Bloodborne

1
Platform: PS4 (Exclusive)
Ontwikkelaar: From Software / Sony Japan Studio
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Genre: Action RPG
Aankondiging: E3 2014
Release: 25/03/2015 (EU)
Image
De spirituele opvolger van Dark Souls, ontwikkeld door de Japanse studio From Software onder leiding van Hidetaka Miyazaki.

Deze action rpg heeft als setting de duistere Gothische stad Yharnam, bevolkt door grimmige, beestachtige inwoners en demonische wezens. Hier gaat het hoofdpersonage, net als vele pelgrims voordien, op zoek naar een remedie voor een vloek. De combat in deze game is veel hectischer dan in voorgangers Demon's Souls en Dark Souls; de speler wordt namelijk beloond om offensiever tewerk te gaan. Een overeenkomst met die voorgaande games echter is de aanwezigheid van online coop multiplayer. De spelwereld zou volledig open zijn en willekeurig gegenereerde dungeons bevatten.
Last edited by Tjeefkeuh on 16 Jun 2016 20:11, edited 1 time in total.

Re: Bloodborne

2
Juist ja, hij komt binnenkort al uit :)

Deze game interesseert mij ongelofelijk. Alleen dat multiplayer-element is voor mij nog niet helemaal duidelijk, of ik dat goed vind. Voor de mensen die de Dark Souls-games gespeeld hebben: ik neem aan dat ge daar ook door de game kon gaan zonder ooit iets met multiplayer te maken te krijgen?

Re: Bloodborne

3
met0t0 wrote:Juist ja, hij komt binnenkort al uit :)

Deze game interesseert mij ongelofelijk. Alleen dat multiplayer-element is voor mij nog niet helemaal duidelijk, of ik dat goed vind. Voor de mensen die de Dark Souls-games gespeeld hebben: ik neem aan dat ge daar ook door de game kon gaan zonder ooit iets met multiplayer te maken te krijgen?
In Demon's Souls en Dark Souls was de online coop optioneel, de online pvp niet. De manier om dat te omzeilen was offline spelen door uit te loggen uit het PSN. Dat was vrij omslachtig omdat de developers echt wilden dat de game online gespeeld werd. Ik denk niet dat ze daar nu iets aan veranderd zullen hebben, maar het is ook niet zeker of er online pvp in deze game zit dachtk.

Re: Bloodborne

4
Tjeefkeuh wrote:
met0t0 wrote:Juist ja, hij komt binnenkort al uit :)

Deze game interesseert mij ongelofelijk. Alleen dat multiplayer-element is voor mij nog niet helemaal duidelijk, of ik dat goed vind. Voor de mensen die de Dark Souls-games gespeeld hebben: ik neem aan dat ge daar ook door de game kon gaan zonder ooit iets met multiplayer te maken te krijgen?
In Demon's Souls en Dark Souls was de online coop optioneel, de online pvp niet. De manier om dat te omzeilen was offline spelen door uit te loggen uit het PSN. Dat was vrij omslachtig omdat de developers echt wilden dat de game online gespeeld werd. Ik denk niet dat ze daar nu iets aan veranderd zullen hebben, maar het is ook niet zeker of er online pvp in deze game zit dachtk.
Ah ok, goed om te weten. Ik vroeg het mij vooral af door de onregelmatige uren waarop ik game. Ik game wel graag met anderen samen, daarom dat ik het zo vervelend zou vinden om na 5 minuten met iemand te spelen, die persoon alweer achter te laten omdat ik weg moet :p

Re: Bloodborne

9
Ik ga deze game wel hoogstwaarschijnlijk kopen. Ik ga natuurlijk eerst wachten tot mijn proefwerkweek voorbij is, ook al is die pas twee weken daarna :D Dit word dan ook een van mijn eerste RPG, naast die mario RPG's die dan :P Ik ben al wel benieuwd hoe vaak ik dood zal gaan :think:
Image

Re: Bloodborne

10
Ik heb de CE nu sinds dinsdag, maar heb nog maar een uur of 8 kunnen spelen. Mijn bevindingen tot nu toe:

- De laadtijden zijn verschrikkelijk (meer dan 30 seconden) en er zijn geen item descriptions ofzo om ondertussen te lezen
- De omgevingen zijn prachtig en de sfeer en soundtrack zijn zeer goed
- De combat is misschien wel beter dan die van Dark Souls, maar ook véél moeilijker (voor mij althans)
- De game combineert de beste elementen van Demon's Souls en Dark Souls

Re: Bloodborne

11
Tjeefkeuh wrote:Ik heb de CE nu sinds dinsdag, maar heb nog maar een uur of 8 kunnen spelen. Mijn bevindingen tot nu toe:

- De laadtijden zijn verschrikkelijk (meer dan 30 seconden) en er zijn geen item descriptions ofzo om ondertussen te lezen
- De omgevingen zijn prachtig en de sfeer en soundtrack zijn zeer goed
- De combat is misschien wel beter dan die van Dark Souls, maar ook véél moeilijker (voor mij althans)
- De game combineert de beste elementen van Demon's Souls en Dark Souls
Gemiddelde laadtijden zijn 40-45 seconden(iets minder met een SSD). En je krijgt ze iedere keer als je dood gaat. Het zou een stuk minder erg zijn als het enkel per gebied was. Ze werken nu wel aan een patch om het framerate en laadtijden te verbeteren. Als de game echt moeilijker is en je iedere paar minuten doodgaat zou ik de game snel wegliggen tot die patch er is. :D

Re: Bloodborne

12
BozeGozerXrd wrote:
Tjeefkeuh wrote:Ik heb de CE nu sinds dinsdag, maar heb nog maar een uur of 8 kunnen spelen. Mijn bevindingen tot nu toe:

- De laadtijden zijn verschrikkelijk (meer dan 30 seconden) en er zijn geen item descriptions ofzo om ondertussen te lezen
- De omgevingen zijn prachtig en de sfeer en soundtrack zijn zeer goed
- De combat is misschien wel beter dan die van Dark Souls, maar ook véél moeilijker (voor mij althans)
- De game combineert de beste elementen van Demon's Souls en Dark Souls
Gemiddelde laadtijden zijn 40-45 seconden(iets minder met een SSD). En je krijgt ze iedere keer als je dood gaat. Het zou een stuk minder erg zijn als het enkel per gebied was. Ze werken nu wel aan een patch om het framerate en laadtijden te verbeteren. Als de game echt moeilijker is en je iedere paar minuten doodgaat zou ik de game snel wegliggen tot die patch er is. :D
Kga waarschijnlijk gemiddeld elke 10 minuten dood in plaatsen waar ik voor het eerst kom, dus het is vrij frustrerend ja.

Re: Bloodborne

13
Wat maakt deze game de beste ooit? Wat maakt deze game de eerste echte next gen game?

Ik ben serieus, ik lees al dagen niets anders. Ben dan maar streams beginnen bekijken, en ik kan het maar niet snappen.
Dat het mij niet ligt en niet aanspreekt is één ding, heb ik wel vaker met games. En ik heb geen probleem om van een game die niet mij helemaal niet interesseert te zeggen dat het er wel goed uitziet.

Hier kan ik het niet, het lijkt mij de zo veelste horrorachtige adventure game, die blijkbaar zo moeilijk is dat velen het moeten opgeven en de game verkopen ...
Grafisch ziet het er proper uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.
De gameplay lijkt mij ook niet nieuw.

Dus aan degene die het spelen: waarom wordt deze game als de beste next gen game aangekondigd door de meeste?
PSN tichke
Image

Re: Bloodborne

15
tichke wrote:Wat maakt deze game de beste ooit? Wat maakt deze game de eerste echte next gen game?

Ik ben serieus, ik lees al dagen niets anders. Ben dan maar streams beginnen bekijken, en ik kan het maar niet snappen.
Dat het mij niet ligt en niet aanspreekt is één ding, heb ik wel vaker met games. En ik heb geen probleem om van een game die niet mij helemaal niet interesseert te zeggen dat het er wel goed uitziet.

Hier kan ik het niet, het lijkt mij de zo veelste horrorachtige adventure game, die blijkbaar zo moeilijk is dat velen het moeten opgeven en de game verkopen ...
Grafisch ziet het er proper uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.
De gameplay lijkt mij ook niet nieuw.

Dus aan degene die het spelen: waarom wordt deze game als de beste next gen game aangekondigd door de meeste?
De eerste echte next gen game is het niet, want het is inmiddels al dik current gen. :p Maar het is wel een van de eerste games die voor vele hardcore gamers die houden van een uitdaging de reden was om een PS4 aan te schaffen. De meeste andere PS4/X1 games hebben toch nog een vorige generatie broertje (en dat heeft altijd wel invloed, vooral in slechte zin voor de vorige generatie versie). Daarnaast heeft de Souls reeks trouwe volgers die de game natuurlijk snel als beste ooit bestempelen als ie ook maar enigzins aan de verwachtingen voldoet. Ze hebben er vaak speciaal voor een PS4 gekocht en het ziet er stukken beter uit dan de PS3 games dus veroorzaakt het een extra wow effect. Of de game over een jaar nog net zo hoog/hoger dan de andere Souls games wordt bestempeld is dus maar de vraag.