Battle Chasers Nightwar

1
Image
BATTLE. EXPLORE. CRAFT. SURVIVE.
Ontwikkelaar: Airship Syndicate
Uitgever: Nordic Games
Genre: RPG
Release Date: 03-10-2017
Adviesprijs: €26,99
Platform: PS4
Trailer:




Screenshots:
Image
Image
Image
Image
De healthbar hud endergelijk zien er anders uit dan in de screenshot.

Battle Chasers: Nightwar is een RPG geïnspireerd door de legendarische videogames uit het genre en het stripboek uit de jaren 90. Ervaar uitgebreide dungeons, turn-based gevechten in klassieke JRPG-stijl en een uitgebreid verhaal gebaseerd op verkenning.
----------------------------------------------
Bron:Battle Chasers
----------------------------------------------

Heb de game nu zelf zon 3 uurtjes gespeeld en vermaak me er prima mee. Mooie artstyle, leuke turnbased battles.
Heb nog niet veel kunnen craften maar dat lijkt me ook een goed werkend systeem.
Voor de rpg liefhebbers echt wel een aanrader. En de game kost maar €26,99 in de psstore.
Fysiek kun je hem ook voor die prijs vinden.
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

3
Hier nog even een paar eigen gameplay filmpjes:
World map gameplay:


Dungeon gameplay:



Fishing gameplay:


De vijanden op de world map respawen als je weer uit een dungeon komt of je heb geslapen in de inn. Eigenlijk zelfde soort idee als in Dark Souls voor het respawen van vijanden. De game heeft wel een wereld map maar je moet over de paden lopen. Je kunt ook items vinden op de wereld map en die respawnen op de zelfde manier als vijanden respawen.

De dungeons worden randomly generated. Heb zelf nog geen 2 dezelfde dungeons gedaan dus weet niet in hoeverre dit anders is.

@ paveman.
Battlesysteem is echt turnbased en doet me het meest denken aan final fantasy. Je hebt verschillende aanvallen en een "burst aanval" DIe burst aanval vult zich naarmate je damage doet/ontvangt. De burst bar is voor alle 3 de characters. Zoals je in het tweede dungeon filmpje ziet. Daar wordt ook uitgelegd hoet het werkt.
Tijdens het dungeon crawlen moet je traps ontwijken, geheime gebieden vinden en natuurlijk vijanden verslaan.

En lootdrops, niet zoveel als in een diablo maar ze werken wel met common, uncommon, rare, legendary en epic

Mocht je de stijl van de game iets bekends voor komen is dat omdat aan deze games makers van Darksiders hebben mee gewerkt

In 1 van de filmpjes kun je zien dat wanneer ik een battle inga er ineens een lange laadtijd is ipv een korte transition. Dit was de eerste keer dat ik dat gehad heb. Maar de game is officieel nog niet uit dus wie weet is er een day one patch op 3 oktober
Last edited by Marty on 02 Oct 2017 11:28, edited 1 time in total.
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

5
Hmm de eerste bug al tegengekomen. Is wel van een sidequest maar toch. De boss wil niet meer spawnen
De eerste keer was ie te sterk dus even geleveld en wilde zojuist opnieuw proberen maar de boss spawnt niet en kan dan niets anders dan de game te quiten vanuit pauze menu

EDIT:
Voor de geinsteresseerde raad ik aan om even te wachten met de game te kopen. Heb nu zon 15 uur gespeeld en ondertussen 5 keer gecrashed naar playstation menu en 1 keer dus dat een boss niet spawnd. Heb de game wel extern geinstalleerd staan. Ga hem nu even opnieuw installeren maar dan op de interne hd. Hopelijk helpt dat wat met de crashes
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

7
Kolm wrote:@Marty: Ik las overlaatst ook van een game die veel crashte als hij op een externe HDD geïnstalleerd was, maar ik heb geen idee meer welke game dat was. Misschien wel deze :think:
Nee dat is deze niet, ook op de interne schijf zijn die problemen er. De game die er wel last van heeft is Senran Kagura Estival Versus. Dus pas maar op waar je die game gaat installeren :p
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

8
Marty wrote:Nee dat is deze niet, ook op de interne schijf zijn die problemen er. De game die er wel last van heeft is Senran Kagura Estival Versus. Dus pas maar op waar je die game gaat installeren :p
Oh ja, nu je het zegt... Stond volgens mij in de trophy guide. Was van plan om deze vrij snel te starten eigenlijk :saint:
Maar ik heb geen externe HDD, heb een 1Tb SHDD in mijn PS4 gestoken en daarnaast heeft Sora nog 1 PS4 met 1Tb SSHD en 1 PS4 Pro met 1Tb. Ipv externe HDD's stapelen wij gewoon PS4's :shh:
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

9
Kolm wrote:
Marty wrote:Nee dat is deze niet, ook op de interne schijf zijn die problemen er. De game die er wel last van heeft is Senran Kagura Estival Versus. Dus pas maar op waar je die game gaat installeren :p
Oh ja, nu je het zegt... Stond volgens mij in de trophy guide. Was van plan om deze vrij snel te starten eigenlijk :saint:
Maar ik heb geen externe HDD, heb een 1Tb SHDD in mijn PS4 gestoken en daarnaast heeft Sora nog 1 PS4 met 1Tb SSHD en 1 PS4 Pro met 1Tb. Ipv externe HDD's stapelen wij gewoon PS4's :shh:
Externe hd lijkt me toch goedkoper :lol:

Ondertussen is er een nieuwe patch uit en de boss van de sidequest durfde eindelijk zijn gezicht te laten zien.
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

11
Marty wrote:Externe hd lijkt me toch goedkoper :lol:

Ondertussen is er een nieuwe patch uit en de boss van de sidequest durfde eindelijk zijn gezicht te laten zien.
Wat super Marty! Veel plezier met het vervolg.

(zet deze game alsnog op z'n verlanglijstje :D)
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

12
paveman wrote:
Marty wrote:Externe hd lijkt me toch goedkoper :lol:

Ondertussen is er een nieuwe patch uit en de boss van de sidequest durfde eindelijk zijn gezicht te laten zien.
Wat super Marty! Veel plezier met het vervolg.

(zet deze game alsnog op z'n verlanglijstje :D)
Komt goed. Ondertussen al weer 10 uur gespeeld na de patch :lol:
En tot nu toe geen crashes meer gehad
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

13
Game ondertussen uitgespeeld +50 uur op teller.
Alleen 1 trophy glitch (denk ik) en als ik die trophy wil halen moet ik de game nog 2 maal uitspelen. Dat is me iets teveel van het goede.
Big Game Hunter trophy unlocked dus niet (100% Bestiary) En als ik ng+ doe reset de bestiary niet dus dat betekend 2 full playthroughs als ik de platinum wil halen. Dus zolang het niet gepatched word gaat deze game even terug de kast in
Image

Re: Battle Chasers Nightwar

15
Kolm wrote:Waarom 2 full playthroughs? Of zijn er een deel die je enkel in NG+ kan halen?
1 trophy voor starten van ng+ en 1 trophy voor completen ng+
En aangezien de complete bestiary meegenomen wordt naar ng+ zou ik een compleet nieuwe file moeten beginnen om alle monsters weer opnieuw in mn bestiary te zetten en dan hopen dat ie niet weer glitched.

Maar kan dus zijn dat ik misschien de beastperks nog moet completen en dat ie dan unlocked, maar de spawnrate van die 2 vijanden is vrij laag
Image