Re: Kingdom Hearts III

21
Square Enix heeft een nieuwe trailer uitgebracht voor Kingdom Hearts III en hoewel we niet echt veel van die game te zien krijgen, dient deze trailer vooral om een nieuw onderdeel aan te kondigen. In Kingdom Hearts III zitten namelijk verschillende mini-games, 20 om precies te zijn.

Image


Tijdens het spelen zul je mini-games vrijspelen en die zijn te spelen op de LCD game machine van Sora. Al deze mini-games vallen onder ‘Classic Kingdom’ en zijn geïnspireerd door LCD games uit de jaren 80, wat goed te zien is aan de visuele stijl. Zie het als een soort in-game Game & Watch games.

https://youtu.be/nMpo7cuftKI

En nog een monster inc world trailer

https://youtu.be/W5CTlRKa1SE

Bron: psxsense
Last edited by coolgamer on 16 Apr 2018 21:00, edited 3 times in total.
Image

Re: Kingdom Hearts III

25
Ik ben een totale RPG noob en het genre heeft mij nooit aangetrokken. Lange cutscenes, turnbased gevechten waar niet echt duidelijk is wat je nu juist moet doen, Magic die bij de haren getrokken is.. Enorme hoeveelheid Side Quests waardoor je niet meer goed weet wat nu juist de main game inhoudt. Ik ben hier eventjes zéér negatief en RPG's aant bashen.

Nu zag ik onlangs ergens een trailer van de gelijknamige limited edition console die zal uitkomen.

Is deze game een aanrader om in het RPG genre te stappen? De Disney wereld is alvast zéér aantrekkelijk, maar wat met de gameplay? Wat ik vooral zoek is dat je zonder al te veel ergernis je makkelijk de game kan doorlopen om dan later met meer kennis van hoe bepaalde gameplay-elementen nu werken, een grotere uitdaging aan te gaan.

Wat met de voorgaande games? Zijn deze nodig om te spelen om de wereld te begrijpen? Ik herinner mij dat ik ooit een Kingdom Hearts game gestart was op de PSP maar na een halfuur ofzo was ik "totally lost and bored".
Daar zit voor mij de uitdaging. De eerste "saaie" uren van een RPG te overbruggen.

Overtuig mij. Shoot.
Image

Re: Kingdom Hearts III

26
NTGSruler wrote:Ik ben een totale RPG noob en het genre heeft mij nooit aangetrokken. Lange cutscenes, turnbased gevechten waar niet echt duidelijk is wat je nu juist moet doen, Magic die bij de haren getrokken is.. Enorme hoeveelheid Side Quests waardoor je niet meer goed weet wat nu juist de main game inhoudt. Ik ben hier eventjes zéér negatief en RPG's aant bashen.

Nu zag ik onlangs ergens een trailer van de gelijknamige limited edition console die zal uitkomen.

Is deze game een aanrader om in het RPG genre te stappen? De Disney wereld is alvast zéér aantrekkelijk, maar wat met de gameplay? Wat ik vooral zoek is dat je zonder al te veel ergernis je makkelijk de game kan doorlopen om dan later met meer kennis van hoe bepaalde gameplay-elementen nu werken, een grotere uitdaging aan te gaan.

Wat met de voorgaande games? Zijn deze nodig om te spelen om de wereld te begrijpen? Ik herinner mij dat ik ooit een Kingdom Hearts game gestart was op de PSP maar na een halfuur ofzo was ik "totally lost and bored".
Daar zit voor mij de uitdaging. De eerste "saaie" uren van een RPG te overbruggen.

Overtuig mij. Shoot.
Niemand begrijpt nog de verhaallijn van Kingdom Hearts dus alleszins geen probleem haha. Tis ook nie turn based maar een action rpg. Turn based rpg ben ik zelf ook nog nie helemaal voor te vinden ondanks ik (met veel hulp) persona 5 heb uitgespeeld. Ben echter zelf een noob dus de experts hier gan beter weten xd

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Kingdom Hearts III

28
NTGSruler wrote:Bedankt Sterchele voor je antwoord! De verhaallijn weet ik eigenlijk totaal niets van. Action RPG: wat houdt dat dan juist in?
Hoe ik het zie als geen-super-rpg-expert:
Bij turn based is het elk om de beurt een klap uitdelen. Beeld je in dat je in een fps elk om de beurt een kogel mag schieten met een wapen en afhankelijk van je xp level doet die kogel dan x aantal schade. Overlevellen is dan meestal de boodschap. Er zijn nog varianten waarbij er tijdbalkjes lopen voor elk karakter/vijand apart wanneer die wat mag doen naar keuze en afhankelijk wat die kiest kan dat invloed hebben op hoelang hij moet wachten voor hij nog is mag.

Bij action rpg kan je slaan wanneer je wilt. Bij action RPG heb je meestal aanvallen die je (bijna) constant kan doen en niks kosten of soms een soort stamina balkje hebben waarbij je kan doorgaan tot je op adem moet komen. Daarnaast zijn er dan nog speciale aanvallen die magic kosten of die een recharge tijd hebben. Hier kan je ook vrij bewegen rond je vijand (de turn based die ik tot nu toe speelde kon dat niet). Soms vind het gevecht gewoon in de open wereld plaats en soms vindt het plaats in een afgeschermd stukje wereld en dan begint het vaak op het moment dat je een vijand 'aanraakt'.

Turn based vind ik persoonlijk ook lastiger. De action RPG gaat vaak meer lijken op action adventure, maar dan met een wat ingewikkelder combat-systeem en allerlei skilltrees, upgraden van wapens en armor enz. Het is wat meer nadenken dan 'neem ik nu mijn AK of mijn shotgun?'
Image

Re: Kingdom Hearts III

29
Hehe Kolm, je legt het weer lekker simpel uit. Super. Turnbased wist ik wel wat het was eerlijk gezegd maar het gedoe dus met wachten op je beurt, weten welke aanval je moet gebruiken en welke vijand eerst aan te vallen zorgde er altijd voor dat ik na 5min er al genoeg van had.
Action based lijkt dan ook wel meer mijn ding aangezien je wat meer vrijheid hebt. Aangezien KH III dus action based is stijgt hij terug wat meer in ik probeer het eens.

Wat dus met de verhaallijnen en de vorige games? Aanrader om ze eens te spelen? Of gewoon wachten op deze?
Image

Re: Kingdom Hearts III

30
NTGSruler wrote:Hehe Kolm, je legt het weer lekker simpel uit. Super. Turnbased wist ik wel wat het was eerlijk gezegd maar het gedoe dus met wachten op je beurt, weten welke aanval je moet gebruiken en welke vijand eerst aan te vallen zorgde er altijd voor dat ik na 5min er al genoeg van had.
Action based lijkt dan ook wel meer mijn ding aangezien je wat meer vrijheid hebt. Aangezien KH III dus action based is stijgt hij terug wat meer in ik probeer het eens.

Wat dus met de verhaallijnen en de vorige games? Aanrader om ze eens te spelen? Of gewoon wachten op deze?
Er komt ook een bundel uit met ze allemaal. Ik heb de 2.8 collectie eens gespeeld omdat die niet overdreven lang duurde en daar zit ook al een soort demo in naar 3. Voor het geld moet je het niet laten om ze allemaal te spelen, maar er kruipt wel veel tijd in vooral in de 1.5-2.5 collectie :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image
cron