Re: Bloodborne

16
BozeGozerXrd wrote:
tichke wrote:Wat maakt deze game de beste ooit? Wat maakt deze game de eerste echte next gen game?

Ik ben serieus, ik lees al dagen niets anders. Ben dan maar streams beginnen bekijken, en ik kan het maar niet snappen.
Dat het mij niet ligt en niet aanspreekt is één ding, heb ik wel vaker met games. En ik heb geen probleem om van een game die niet mij helemaal niet interesseert te zeggen dat het er wel goed uitziet.

Hier kan ik het niet, het lijkt mij de zo veelste horrorachtige adventure game, die blijkbaar zo moeilijk is dat velen het moeten opgeven en de game verkopen ...
Grafisch ziet het er proper uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.
De gameplay lijkt mij ook niet nieuw.

Dus aan degene die het spelen: waarom wordt deze game als de beste next gen game aangekondigd door de meeste?
De eerste echte next gen game is het niet, want het is inmiddels al dik current gen. :p Maar het is wel een van de eerste games die voor vele hardcore gamers die houden van een uitdaging de reden was om een PS4 aan te schaffen. De meeste andere PS4/X1 games hebben toch nog een vorige generatie broertje (en dat heeft altijd wel invloed, vooral in slechte zin voor de vorige generatie versie). Daarnaast heeft de Souls reeks trouwe volgers die de game natuurlijk snel als beste ooit bestempelen als ie ook maar enigzins aan de verwachtingen voldoet. Ze hebben er vaak speciaal voor een PS4 gekocht en het ziet er stukken beter uit dan de PS3 games dus veroorzaakt het een extra wow effect. Of de game over een jaar nog net zo hoog/hoger dan de andere Souls games wordt bestempeld is dus maar de vraag.
Het valt mij gewoon op dat bijna elke site/reviewer/etc. het zo bestempeld. Dat voor een game die volgens mij een beperkt aantal gamers aanspreekt.
De manier waarop ze de game neerzetten geeft mij bijna de indruk dat ik iets mis als ik het niet speel, terwijl het mij echt geen seconde interesseert.
De setting niet, de gameplay niet. Het is ook, volgens wat ik lees, de "spirituele" opvolger van de Souls reeks, dus het is niet totaal nieuw.

Ik vraag mij 1 ding af: zou Sony, aangezien het een exclusive is en door hen verwacht wordt als systemseller, hier iets mee te maken hebben? Het zijn volgens mij ook steeds de bekendere gamesites die het als beste bestempelen.
PSN tichke
Image

Re: Bloodborne

17
tichke wrote:Het valt mij gewoon op dat bijna elke site/reviewer/etc. het zo bestempeld. Dat voor een game die volgens mij een beperkt aantal gamers aanspreekt.
De manier waarop ze de game neerzetten geeft mij bijna de indruk dat ik iets mis als ik het niet speel, terwijl het mij echt geen seconde interesseert.
De setting niet, de gameplay niet. Het is ook, volgens wat ik lees, de "spirituele" opvolger van de Souls reeks, dus het is niet totaal nieuw.

Ik vraag mij 1 ding af: zou Sony, aangezien het een exclusive is en door hen verwacht wordt als systemseller, hier iets mee te maken hebben? Het zijn volgens mij ook steeds de bekendere gamesites die het als beste bestempelen.
Dat geldt toch eigenlijk voor alle grote, hoog aangeschreven games. De nieuwste COD's, AC's, Uncharteds krijgen ook dat soort teksten mee terwijl het vooral meer van hetzelfde is.

Gezien de scores van andere first party exclusives verwacht ik niet dat Sony hier veel mee te maken heeft. Het zal voornamelijk hype zijn. Natuurlijk probeert Sony wel de reviewers te belonen met mooie press kits, mogelijk speciale reizen om de game ergens te spelen etc., maar dat doen alle grote uitgevers(ook bij de games die dan toch lagere cijfers krijgen).

Re: Bloodborne

18
BozeGozerXrd wrote:De eerste echte next gen game is het niet, want het is inmiddels al dik current gen. :p Maar het is wel een van de eerste games die voor vele hardcore gamers die houden van een uitdaging de reden was om een PS4 aan te schaffen. De meeste andere PS4/X1 games hebben toch nog een vorige generatie broertje (en dat heeft altijd wel invloed, vooral in slechte zin voor de vorige generatie versie). Daarnaast heeft de Souls reeks trouwe volgers die de game natuurlijk snel als beste ooit bestempelen als ie ook maar enigzins aan de verwachtingen voldoet. Ze hebben er vaak speciaal voor een PS4 gekocht en het ziet er stukken beter uit dan de PS3 games dus veroorzaakt het een extra wow effect. Of de game over een jaar nog net zo hoog/hoger dan de andere Souls games wordt bestempeld is dus maar de vraag.
Ik denk eerlijk gezegd van wel, de game is op elk vlak beter dan Dark Souls 2, het leveldesign is nog beter dan dat van Dark Souls en de wereld is minstens even sfeervol als die van Demon's Souls. Voorlopig zijn de enige mankementen die ik tegengekomen ben de laadtijden, heel af en toe een frame rate drop (bij een bepaald soort vijanden) en geregeld clipping glitches.
tichke wrote: Het valt mij gewoon op dat bijna elke site/reviewer/etc. het zo bestempeld. Dat voor een game die volgens mij een beperkt aantal gamers aanspreekt.
De manier waarop ze de game neerzetten geeft mij bijna de indruk dat ik iets mis als ik het niet speel, terwijl het mij echt geen seconde interesseert.
De setting niet, de gameplay niet. Het is ook, volgens wat ik lees, de "spirituele" opvolger van de Souls reeks, dus het is niet totaal nieuw.

Ik vraag mij 1 ding af: zou Sony, aangezien het een exclusive is en door hen verwacht wordt als systemseller, hier iets mee te maken hebben? Het zijn volgens mij ook steeds de bekendere gamesites die het als beste bestempelen.
Dat de setting u niet aanspreekt, daar is weinig aan te doen. De gameplay bekijken is wel heel wat anders dan zelf de combat leren. Misschien zou ge de game eens kunnen lenen en kijken of hij u toch niet aanstaat na een paar uur. Het is inderdaad de spirituele opvolger van Demon's Souls, maar er zijn zeer veel nieuwe elementen geïntroduceerd, meer dan bij enige andere sequel die ik mij momenteel kan herinneren.

De game verdient uiteraard geen 10/10 of 100%, maar voorlopig zou ik er toch een score van rond de 95% op plakken.

Re: Bloodborne

19
Ik vind hem RETE goed, ik ben dan ook een grote souls fan (alle 3 platinum :cool: ) De laad tijden zijn wel wat lang maar zoveel ga je nu ook weer ni dood, Weliswaar weeral weinig verhaal , maar dat zijn we gewoon van een souls game. En hier en daar wat schoonheids fouten, maar ik ben fan ... wat kan ik zeggen... Als je geen fan was van de Demon/Dark Souls koop hem dan niet ,dan ga je der geen plezier aan beleven , ik vind hem " om duimen en vingeren voor af te likken" :love:

Re: Bloodborne

20
wrecker-of-gear wrote:Ik vind hem RETE goed, ik ben dan ook een grote souls fan (alle 3 platinum :cool: ) De laad tijden zijn wel wat lang maar zoveel ga je nu ook weer ni dood, Weliswaar weeral weinig verhaal , maar dat zijn we gewoon van een souls game. En hier en daar wat schoonheids fouten, maar ik ben fan ... wat kan ik zeggen... Als je geen fan was van de Demon/Dark Souls koop hem dan niet ,dan ga je der geen plezier aan beleven , ik vind hem " om duimen en vingeren voor af te likken" :love:
ik vind het ook echt wel een aanrader, ik heb zelf ook demon souls en dark souls 1+2 een aantal keer uitgespeeld en ben mijn eigen echt wel aan het amuseren met bloodborne.
het is wel wat wennen als je dark souls gewoon bent, bv als je 2handed wil gaan moet je L1 drukken ipv driehoekje (wat nu heals zijn) ik heb zo al wel tientallen heals verspild... maar alles went na een tijd.
ik zit nog maar 4 bazen ver, ik heb wel de indruk dat het moeilijker is dan dark souls, of het kan ook aan mij liggen
het zicht is altijd prachtig, kan geweldige screenshots opleveren.
de vijanden zijn geweldig, zien er prachtig uit (het groot hangbuikzwijn is ook wel geweldig, ik lag plat van het lachen als ik het eerst zag :D), kunnen u soms verrassen als ge even maar half aan het opletten bent :p
ik heb al wel eens een andere speler opgeroepen om een baas mee te verslagen, maar zoals een andere speler dat u invade heb ik nog niet meegemaakt, ik weet niet of dat echt iets is dat gebeurd hier of niet (hopelijk niet)
de laadtijden zijn inderdaad soms wel wat lang maar ik stoor mij daar nu niet echt aan, dat maakt de rest wel goed
ik denk dat ik er nog vele uren plezier van ga hebben, en als ik er nog is aan denk om een screenshot te maken zal ik hem zeker op het forum zetten
ik geef het een 9.5/10 :cool:

Re: Bloodborne

21
EvilClown wrote: ik geef het een 9.5/10 :cool:
Ik heb hem praktisch uitgespeeld (enkel alles nog aan het verzamelen voor NG+), en ik geef hem ook 9.5/10. Het is de beste game die ik al gespeeld heb, en kheb er iets van een 50 uur over gedaan. Het enige negatieve punt zijn de laadtijden, en daarvoor komt er binnenkort een patch uit. De punten waar de game in uitblinkt zijn bijna teveel om op te sommen: combat, enemy/boss/environment design, soundtrack, sfeer, ...

Invasions gebeuren nu enkel als ge er zelf voor kiest, coop speelt of in bepaalde plaatsen in het spel. Zelf ben ik maar 2x invaded geweest en ik heb 2x gewonnen (de meeste weten nog met moeite wat ze doen nu heb ik de indruk :P )

Re: Bloodborne

22
Vind het wel een nice game, enige jammer vind ik dat je souls moet farmen als je niet voorbij een baas geraakt. Hoewel dit ook wel opgelost kan worden door een medespeler op te roepen. Waardoor ik nu wel door kan spelen aangezien ik nu de baas heb verslagen. :) Zit nu aan een 6 tal uur en vind het wel een nice game maar ik mis precies een beetje verhaal of missies.
Image

Re: Bloodborne

23
The Wastelander wrote:Vind het wel een nice game, enige jammer vind ik dat je souls moet farmen als je niet voorbij een baas geraakt. Hoewel dit ook wel opgelost kan worden door een medespeler op te roepen. Waardoor ik nu wel door kan spelen aangezien ik nu de baas heb verslagen. :) Zit nu aan een 6 tal uur en vind het wel een nice game maar ik mis precies een beetje verhaal of missies.
Geen eerdere Souls games gespeeld dan neem ik aan?

Re: Bloodborne

24
Tjeefkeuh wrote:
The Wastelander wrote:Vind het wel een nice game, enige jammer vind ik dat je souls moet farmen als je niet voorbij een baas geraakt. Hoewel dit ook wel opgelost kan worden door een medespeler op te roepen. Waardoor ik nu wel door kan spelen aangezien ik nu de baas heb verslagen. :) Zit nu aan een 6 tal uur en vind het wel een nice game maar ik mis precies een beetje verhaal of missies.
Geen eerdere Souls games gespeeld dan neem ik aan?
Demon Souls heb ik wel even gespeeld. ;)
Image

Re: Bloodborne

25
Ik heb de game gekocht, maar toen ik het spel begon, lukte het me voor geen ene meter. Welke techniek gebruiken jullie meestal? En hoe sla je de game op, want ik probeerde in het menu terecht te komen, maar ik kon het menu niet vinden. :think:
Image

Re: Bloodborne

26
minermb wrote:Ik heb de game gekocht, maar toen ik het spel begon, lukte het me voor geen ene meter. Welke techniek gebruiken jullie meestal? En hoe sla je de game op, want ik probeerde in het menu terecht te komen, maar ik kon het menu niet vinden. :think:
Geduld hebben en voorzichtig zijn :P
En de game wordt constant opgeslagen, let dus maar op dat ge geen NPCs perongeluk aanvalt e.d.
De enige manier om echt een save file bij te houden is de file kopiëren naar een usb-stick, maar dat is alleen aan te raden om alle 3 de eindes in 1 playthrough te kunnen zien.

Re: Bloodborne

27
Hoe kan je het best de grotere vijanden verslaan?

Ik kan het nu steeds beter en snap nu wel hoe ik moet aanvallen. Ben alleen nog bij het eerste stukje, omdat ik telkens gedood word door dat grote monster met die steen. Ik ben nu ook al 3 keer opnieuw begonnen. :( Maar ik zal niet opgeven, deze game bied zo juist heel veel uitdaging :cool:
Image

Re: Bloodborne

28
minermb wrote:Hoe kan je het best de grotere vijanden verslaan?

Ik kan het nu steeds beter en snap nu wel hoe ik moet aanvallen. Ben alleen nog bij het eerste stukje, omdat ik telkens gedood word door dat grote monster met die steen. Ik ben nu ook al 3 keer opnieuw begonnen. :( Maar ik zal niet opgeven, deze game bied zo juist heel veel uitdaging :cool:
Nog geen bossfight tegengekomen dan (met een hpbar onderaan in beeld)?
Grotere vijanden zijn vaak - maar niet altijd - trager, maar hebben een groter bereik. Probeer met een lang wapen enkele hits af te krijgen en neem dan weer afstand. Zijdelings naar voor ontwijken werkt ook vaak beter dan recht naar achter, omdat de meeste vijanden minder zijwaartse attacks hebben.
Als hun attacks makkelijk te voorspellen en te timen zijn, is stunnen (met uw pistool) ook veel eenvoudiger, en als uw parry dan lukt doet ge enorm veel damage.

Re: Bloodborne

29
minermb wrote:Hoe kan je het best de grotere vijanden verslaan?

Ik kan het nu steeds beter en snap nu wel hoe ik moet aanvallen. Ben alleen nog bij het eerste stukje, omdat ik telkens gedood word door dat grote monster met die steen. Ik ben nu ook al 3 keer opnieuw begonnen. :( Maar ik zal niet opgeven, deze game bied zo juist heel veel uitdaging :cool:
Als je het over die vijand hebt die tegen die deur klopt, r2 gebruiken en ingedrukt houden voor een charged attack, dodgen en r1 gebruiken. Dan is hij normaal dood of anders molotovs gebruiken
Image

Re: Bloodborne

30
M-power wrote:
minermb wrote:Hoe kan je het best de grotere vijanden verslaan?

Ik kan het nu steeds beter en snap nu wel hoe ik moet aanvallen. Ben alleen nog bij het eerste stukje, omdat ik telkens gedood word door dat grote monster met die steen. Ik ben nu ook al 3 keer opnieuw begonnen. :( Maar ik zal niet opgeven, deze game bied zo juist heel veel uitdaging :cool:
Als je het over die vijand hebt die tegen die deur klopt, r2 gebruiken en ingedrukt houden voor een charged attack, dodgen en r1 gebruiken. Dan is hij normaal dood of anders molotovs gebruiken
Diegene heb ik gewoon tegen de deur laten kloppen. Ik had al een keer eerder zo'n monster aangevallen, maar daardoor werd ik elke keer gelijk door gedood, dus ik had geen zin om weer gedood te worden ;)
Image
cron