Re: Final Fantasy VII Remake

108
paveman wrote: 13 Apr 2021 14:39 Ah, ja dat was wel een wat pittiger gevecht, geloof ik. Volgens mij is de 'key' vooral geduldig blijven: tijdig blijven healen. Kon je ook niet Chakra magic gebruiken om te healen zonder MP te hoeven gebruiken?
Heb volgens mij die materia niet. 🤔
Ben nu bezig met de remake. Tot nu toe ben ik wel onder de indruk. Het verhaal is wat uitgebreid of aangepast, maar niks waarvan ik zeg, dat hadden ze niet mogen doen. Het vechten was even wennen, maar je kan het blijkbaar ook op Classic instellen zodat het een beetje als vroeger is. 😊
Wel al wat trophies gemist. 😬
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

110
Platinum wordt moeilijk. 😛
Ben wel heel snel overschakeld van classic naar normal. Zo is er toch meer uitdaging.
Ik ben wel heel aangenaam verrast over de remake tot nu toe. Er is veel meer diepgang en emotie in het verhaal nu. Ook als je al weet wat er nog te wachten staat als de kern van het verhaal niet gewijzigd wordt.
Ben wel eens benieuwd hoeveel discs we nog gaan moeten kopen als dit stuk nog maar tot het einde van Midgar gaat. 🤣😅
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

111
Dat is wat iedereen die het origineel en de remake heeft gespeeld zich waarschijnlijk afvraagt....!
De platinnum wordt moeilijk, maar je bent overgeschakeld voor meer uitdaging? :think: ;)
Ik vond, ondanks mijn voorkeur voor turn-based, normal wel ook beter spelen. Ik ga niks spoilen, maar ondanks dat ze redelijk bij de verhaallijn zijn gebleven is niet alles gelijk gebleven... tot nu toe zijn ze wat mij betreft alleen niet aan de kern gekomen. Voor wat betreft diepgang etc. ben ik het volledig met je eens! Toch een groot voordeel van de nieuwe technieken!
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

114
Ja, gaaf he? De Yuffie DLC ziet er ook leuk uit, al is het duidelijk een zijverhaal. Al helemaal aangezien Yuffie de groep helemaal nog niet in Midgar ontmoet natuurlijk (tenminste... in het origineel dan), al steken ze wat mij betreft liever de tijd in het tweede deel van de Remake!
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

115
Ja, inderdaad. Ik vind het wel leuk dat ze zoiets erin steken. Ze praten in de main game ook regelmatig al over Wutai.
Ze mogen inderdaad wel doorwerken aan de rest van de game. 🙂 Het “world map” theme op het einde en de laatste gevechten hebben mijn honger alleen groter gemaakt.
Ik heb het origineel nu toch al een tijd niet meer gespeeld, of toch niet volledig uitgespeeld en ken na meer dan 20 jaar de soundtrack nog vanbuiten.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

116
paveman wrote: 16 May 2021 12:50 Ja, gaaf he? De Yuffie DLC ziet er ook leuk uit, al is het duidelijk een zijverhaal. Al helemaal aangezien Yuffie de groep helemaal nog niet in Midgar ontmoet natuurlijk (tenminste... in het origineel dan), al steken ze wat mij betreft liever de tijd in het tweede deel van de Remake!
Ik heb natuurlijk geen idee hoe de yuffie dlc gaat eindigen maar ik dacht gelezen te hebben dat FF7 Remake PART 2 verder gaat waar de dlc is geëindigd




Stukje slagroomtaart graag
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

117
Marty wrote: 16 May 2021 20:07
paveman wrote: 16 May 2021 12:50 Ja, gaaf he? De Yuffie DLC ziet er ook leuk uit, al is het duidelijk een zijverhaal. Al helemaal aangezien Yuffie de groep helemaal nog niet in Midgar ontmoet natuurlijk (tenminste... in het origineel dan), al steken ze wat mij betreft liever de tijd in het tweede deel van de Remake!
Ik heb natuurlijk geen idee hoe de yuffie dlc gaat eindigen maar ik dacht gelezen te hebben dat FF7 Remake PART 2 verder gaat waar de dlc is geëindigd
Makes you wonder...
Tot nu toe hebben ze er ècht wat van gemaakt, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

119
F’cking Tonberry… 😒
Daarnet nog twee trophies gehaald, Marlboro verslaan en “alle” enemy skills halen. Platinum komt nu ook opeens dichterbij. Dacht dat ik nooit in de buurt zou komen. Is wel nog ver weg, moet nog alles doen op hard. Moet je trouwens voor dat laatste ook de zijmissies doen? 🤔

Heeft er iemand de Yuffie DLC al gespeeld? 🙂
Image
cron