Re: Dark Souls III

20
Marty wrote:Ik heb de game gisteren al ontvangen :)
Heb ondertussen de eerste eindbaas verslagen. Die was nog wel te doen. Zal me benieuwen naar de rest van de bazen


bereid je maar voor op nog veel hardnekkig galgenaas :smug:

Re: Dark Souls III

22
wrecker-of-gear wrote:Ze hebben toch wel een beetje Bloodborne erin gestoken vind ik...
Ze hebben er een beetje van Demon's Souls, Dark Souls 1 en 2 en Bloodborne in gestoken. Deels positief maar soms lijkt het voorlopig een beetje een "best-of compilatie".

Re: Dark Souls III

24
Tjeefkeuh wrote:Invaden is toch altijd echt plezant als er veel nieuwe spelers zijn die ouwe trucs niet kennen :P
Zoals ik :p

Had Bloodborne geleend om de gameplay wat te oefenen, nu aan deze begonnen.
Ben er een complete noob in, maar begint toch wat te lukken. Zit vooral in de eerste zone te oefenen (waar die draak zit) en souls te farmen.
Ook met 2 characters aant spelen, nog altijd niet beslist met welke doorgaan. Eerst Assassin gekozen en nu ook met Pyro bezig. Waarschijnlijk maak ik nog een Knight ook, maar ik vind die spells of vuurballen wel handig om wat van verder te kunnen damagen.

Geen idee hoe al die PvP juist werkt, heb wel begrepen dat ik door online te spelen geinvade kan worden maar nog niet voorgehad.
Wat win/verlies je met die PvP? Kan ik er bv mijn souls kwijtspelen als iemand mij komt killen?
PSN tichke
Image

Re: Dark Souls III

25
tichke wrote: Zoals ik :p

Had Bloodborne geleend om de gameplay wat te oefenen, nu aan deze begonnen.
Ben er een complete noob in, maar begint toch wat te lukken. Zit vooral in de eerste zone te oefenen (waar die draak zit) en souls te farmen.
Ook met 2 characters aant spelen, nog altijd niet beslist met welke doorgaan. Eerst Assassin gekozen en nu ook met Pyro bezig. Waarschijnlijk maak ik nog een Knight ook, maar ik vind die spells of vuurballen wel handig om wat van verder te kunnen damagen.

Geen idee hoe al die PvP juist werkt, heb wel begrepen dat ik door online te spelen geinvade kan worden maar nog niet voorgehad.
Wat win/verlies je met die PvP? Kan ik er bv mijn souls kwijtspelen als iemand mij komt killen?
Een paar tips:

- Farmen is enkel "nodig" als ge veel doodgaat, elke keer veel souls verliest en niet kunt levelen. Anders maakt ge het uzelf te makkelijk.
Farmen voor items is wel een goed idee, maar dan later, als ge hogere drop rates krijgt.

- Knight is meest allround bruikbaar voor beginners en heeft een schild met 100% physical damage reduction dacht ik.
Zoveel maken die classes echt niet uit; ge krijgt de equipment van de andere later in de game.
Ze zijn alleen belangrijk voor gevorderde spelers die uiteindelijk een optimale build willen hebben zonder "verspilde" levels.
Ik heb zelf mercenary gekozen, was er niet echt tevreden mee, heb toch doorgespeeld en na een half uur leek ik al een andere class.

- Online matchmaking wordt op verschillende manieren in gang gezet:
- Als ge in ember form zijt kunt ge coop starten en invaded worden
- Met bepaalde items kunt ge andere spelers invaden
- Via covenants kunt ge andere spelers al dan niet helpen of invaden (soms op specifieke plaatsen)
Het enige vervelende dat ik niet doorhad is dat er nu niet alleen naar uw totaal level maar ook naar uw hoogst geupgrade wapen gekeken wordt.
Stel dat ge u wapen al vroeg upgradet naar +5, zal er bijna niemand zijn op dat punt in het spel met een gelijkaardig geupgrade wapen en wordt matchmaking zeer traag. Het voornaamste dat ge wint/verliest in pvp zijn trouwens souls en eventueel die embered status.
Daarnaast ook nog bepaalde covenant-specifieke items.

Re: Dark Souls III

26
Heb ondertussen de tweede baas (Vordt of Boreal Valley) neer van de eerste poging :party:
Zit nu in Undead settlement, al paar keer gestorven op dat pleintje met stuk of 20 vijanden ... FF pauze pakken, gaat goed doen :p

EDIT
uiteindelijk de volgende baas bereikt (die "boom").
Tot 2de stage geraakt maar dan letterlijk verpletterd geweest!
PSN tichke
Image

Re: Dark Souls III

27
Wat een geweldige game! Ben ondertussen aanbeland bij ******* (damn waarom werken die spoiler tags niet?), de baas van de vroege gameplay demo's, maar dan op het tijdstip waarop je haar hoort te bevechten. Veel verwijzingen naar de oudere games tot nu toe, maar geen vervelende verwijzingen, eerder knipogen. Heel mooi gedaan.
Image

Re: Dark Souls III

28
Rushifel wrote:Wat een geweldige game! Ben ondertussen aanbeland bij ******* (damn waarom werken die spoiler tags niet?), de baas van de vroege gameplay demo's, maar dan op het tijdstip waarop je haar hoort te bevechten. Veel verwijzingen naar de oudere games tot nu toe, maar geen vervelende verwijzingen, eerder knipogen. Heel mooi gedaan.
Kvond ze wel vervelend uiteindelijk.
Kheb hier een mini"review" gezet: link

Re: Dark Souls III

29
Ik ben ondertussen aangekomen in Grand Archives.
Voor mij mijn eerste Souls game (buiten 4 bosses in Bloodborne) dus alles voelt nieuw aan voor mij :)

Meeste bosses toch in coop moeten doen, ga mij volgende playtrough proberen alles solo te doen.

Gisteren weer zo'n topmoment gehad. Dacht te stoppen, liep dus rond in de archives met 250K souls op zak ... Echt net als ik wil travellen naar een bonfire (met zo'n item) wordt ik geinvade. Kon game dus niet saven, niet "fasttravellen", en wou absoluut mijn souls niet kwijtspelen op die plek (net Knight afgemaakt op een balkon). Dan maar zo'n tak gebruikt, eerste keer dus wist niet wat er echt zou gebeuren. Verander ik in een gargoyle ... met zijn kop recht naar de muur ...

Dacht dat met beetje geluk hij mij niet zou vinden en uiteindelijk vertrekken. Maar een minuut later komt hij toch aan, slaagt 1 keer op mij (dacht al nu ist over) maar merkt mij niet eens op en wilt vertrekken. Dan maar zelf aangevallen :P En gewonnen!

Ik erger mij meestal aan invaders, maar meestal lukt het mij toch ze af te maken en dat maakt het dan weer altijd goed.
PSN tichke
Image

Re: Dark Souls III

30
tichke wrote:Ik ben ondertussen aangekomen in Grand Archives.
Voor mij mijn eerste Souls game (buiten 4 bosses in Bloodborne) dus alles voelt nieuw aan voor mij :)

Meeste bosses toch in coop moeten doen, ga mij volgende playtrough proberen alles solo te doen.

Gisteren weer zo'n topmoment gehad. Dacht te stoppen, liep dus rond in de archives met 250K souls op zak ... Echt net als ik wil travellen naar een bonfire (met zo'n item) wordt ik geinvade. Kon game dus niet saven, niet "fasttravellen", en wou absoluut mijn souls niet kwijtspelen op die plek (net Knight afgemaakt op een balkon). Dan maar zo'n tak gebruikt, eerste keer dus wist niet wat er echt zou gebeuren. Verander ik in een gargoyle ... met zijn kop recht naar de muur ...

Dacht dat met beetje geluk hij mij niet zou vinden en uiteindelijk vertrekken. Maar een minuut later komt hij toch aan, slaagt 1 keer op mij (dacht al nu ist over) maar merkt mij niet eens op en wilt vertrekken. Dan maar zelf aangevallen :P En gewonnen!

Ik erger mij meestal aan invaders, maar meestal lukt het mij toch ze af te maken en dat maakt het dan weer altijd goed.
Als ge doodgaat door invaders worden uw souls gewoon gedropt zoals anders. Na dat ge die tak gebruikt kunt ge trouwens nog wat "bijsturen". Enkel rollen of snel lopen verbreekt de illusie.