Re: Final Fantasy Type-0 HD

16
Kolm wrote:Even de monoloog doorbreken

Hoe zit dat nu met die Franstalige manga en hoe kon je die omwisselen?
élaba, mijn monopolie stelen hé :P

Heb je ook een Franstalige i.p.v. een Engelstalige?

Wel, hou er rekening mee dat ik het enkel weet voor de Game Mania keten. Volgens @BozeGozer is de uitgeverij BigBen en kan je misschien daar terecht in andere gevallen, maar daar weet ik dus niks van. De situatie nu bij mij is de volgende: bij aankoop werd ik al verwittigd dat dit het geval kon zijn, Game Mania probeert nu om ze om te wisselen. Ze gaan na wie er een CE heeft, contacteren die mensen om na te vragen want niet alle edities zouden ermee geplaagd zijn, en indien nodig kom je ze omwisselen als ze toekomen bij je lokale winkel. Franstalig exemplaar moet je dan omwisselen en ik moest ook mijn ticketje bijhouden. Ik heb zaterdag gebeld voor de zekerheid dat ze me niet zouden vergeten en ik zou nu dus staan op een lijst die ze zeker moeten verwittigen. Ik hoop dat het in goede conditie is, want die manga wil ik vers van de pers m.a.w. zoals in de CE + omslag.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy Type-0 HD

19
BozeGozerXrd wrote:Jullie wonen toch in Belgie. Dan moeten jullie toch wel Frans kunnen lezen.
Lezen is geen probleem. Verstaan is iets anders. Maar het probleem is er doordat je een editie koopt waar de Engelstalige in moet zitten. De Franstalige is niet wat ik wou.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy Type-0 HD

20
Gamefreak wrote:
BozeGozerXrd wrote:Jullie wonen toch in Belgie. Dan moeten jullie toch wel Frans kunnen lezen. :p
jullie Nederlanders kunnen toch ook heel goed Frans niet ? Al is het soms met un peu des cheveux op :smug:
In Nederland kennen we alleen mensen die Frans heten. :q:

Re: Final Fantasy Type-0 HD

21
dividedx11 wrote:Nederlanders zijn nog slechter dan wij Belgen in Frans ;)
Voor jullie Belgen is het een van de officiele talen. In een deel van het land weigeren ze zelfs iets anders dan Frans te spreken. Op de achterkant van de Type-0 CE staat ook alleen Nederlands en Frans, speciaal voor de Belgen.

Re: Final Fantasy Type-0 HD

23
Kolm wrote:Alles over Frans kan verder gaan in afdwaaltopic

Vanavond weet ik normaal welke versie ik heb. Fingers crossed voorlopig dus.
Haha, mijn comment die eigenlijk nog ging over de game is weg :lol:
Captain Witwicky wrote:Ja, dat vind ik wel gek altijd. Nederlandse en Franse localisatie, maar alles in het Engels binnenin de doos :lol:
Vanwaar heb je eigenlijk de game bestelt @Kolm ?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy Type-0 HD

24
Captain Witwicky wrote:Vanwaar heb je eigenlijk de game bestelt @Kolm ?
Zag eergisteren ofzo dat ze er nog eentje hadden in GM Deinze en dus via click en collect besteld. Mijn vader moest vandaag naar Gent met vrachtwagen. Hij is daar dan maar gewoon even voor de deur gestopt want een vrachtwagen kan je toch nergens kwijt daar in de buurt :girl:
Hij belde me van daar ook nog op om te vragen of ik de CE Guide ook nog moest hebben want ze hadden er nog eentje blijkbaar. Ik blij want die had ik niet meer gevonden als 'op voorraad'. Lieve papa :saint:
Image

Re: Final Fantasy Type-0 HD

26
Kolm wrote:Ook de Franse manga hier... Zou ik nu alle moeite van de wereld doen om te wisselen (of beide te verkrijgen) of net niet omdat ik nu eentje met een productiefout heb die misschien later meer waard is? :think: :P
Je hebt m al open gemaakt dus die extra waarde is er niet meer. En het is ook alleen maar een verkeerde comic. Dat is geen grote winstmaker. Je kunt gewoon bij je lokale GM een Engels boekje aanvragen. :)

Re: Final Fantasy Type-0 HD

27
Zonder openmaken weet je niet wat erin zit hé. En eerlijk is eerlijk, een game verkopen lukt mij niet... Ik ben er al in geslaagd om het dubbele exemplaar dat ik had van Ni no Kuni aan een vriend te geven van wie het zijne gestolen was. Dat was al wat voor me :p

Probleem is alleen dat het niet echt in 'mijn lokale' GM besteld is maar in eentje die een goed uur rijden van hier is... Zou dat uitmaken?
Image

Re: Final Fantasy Type-0 HD

28
Kolm wrote:Zonder openmaken weet je niet wat erin zit hé. En eerlijk is eerlijk, een game verkopen lukt mij niet... Ik ben er al in geslaagd om het dubbele exemplaar dat ik had van Ni no Kuni aan een vriend te geven van wie het zijne gestolen was. Dat was al wat voor me :p

Probleem is alleen dat het niet echt in 'mijn lokale' GM besteld is maar in eentje die een goed uur rijden van hier is... Zou dat uitmaken?
Dat zou niet uit mogen maken want ze hoeven je niet terug te betalen, alleen een comic voor je te regelen.

Re: Final Fantasy Type-0 HD

29
Kolm wrote:Zag eergisteren ofzo dat ze er nog eentje hadden in GM Deinze en dus via click en collect besteld. Mijn vader moest vandaag naar Gent met vrachtwagen. Hij is daar dan maar gewoon even voor de deur gestopt want een vrachtwagen kan je toch nergens kwijt daar in de buurt
Hij belde me van daar ook nog op om te vragen of ik de CE Guide ook nog moest hebben want ze hadden er nog eentje blijkbaar. Ik blij want die had ik niet meer gevonden als 'op voorraad'. Lieve papa
Ah, dus jij bent diegene die het daar heeft gekocht. Ik zag dat ook en gisteren plots niet meer :D
Raar dat de guide niet "op voorraad" was of tenzij je bedoelt specifiek voor die winkel.
Ik had alles op voorhand bestelt, dus ik kreeg de game en guide zonder problemen.
Kolm wrote:Ook de Franse manga hier... Zou ik nu alle moeite van de wereld doen om te wisselen (of beide te verkrijgen) of net niet omdat ik nu eentje met een productiefout heb die misschien later meer waard is?
Hmmm, het komt dus veel voor in feite. Hebben ze bij de aankoop iets daarover tegen je vader gezegd anders moet je navraag doen als je het wilt omwisselen. Ik heb tot nu toe geen nieuws ontvangen, maar ze weten wel dat ik al de Franse editie heb. Eind deze week bel ik nog eens voor een update. Verder zou het niet een probleem moeten zijn om de manga om te wisselen bij die winkel, want je hebt je ticketje toch nog?

En de manga is geen productiefout hé, das gewoon een Franse manga in de plaats van de Engelse. En waarom zou je dat willen doorverkopen? Wat is het nut dan van de CE te kopen, enkel voor het geld? :?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy Type-0 HD

30
Vandaag nog eens gebeld naar de Game Mania i.v.m. het omwisselen van de manga, want ik vond het nogal stil aan hun kant. Maar alles is goed. Ze zeiden me dat ze zojuist een mailtje hebben gekregen dat het ofwel zaterdag ofwel volgende week beschikbaar is (momenteel problemen met veel leveringen zeiden ze). Ze bellen me dan op, iedereen die een CE had gepre-ordered. Ik ben ongeveer 99.99% zeker van een exemplaar want ze wisten al wie ik was voor ik mijn naam zei en ze waren ook zeker van het feit dat ik een exemplaar ging hebben. Het enige wat dan nog mijn probleem is, is wanneer ik die moet afhalen :p

Wat me wel opvalt, en dat is misschien belangrijk voor @Kolm, is dat ze zeiden, iedereen die een CE had gepre-ordered. Ik dacht dat @Kolm die gewoon had gekocht na release.

En artikeltje over de release naar westerse landen: https://www.gamespot.com/articles/final ... 0-6426084/

UPDATE
Ik werd terug gebeld niet lang geleden en zo te zien is mijn manga wél vandaag gearriveerd. Hij is opzij gelegd zonder problemen voor volgende week. :cool: :party:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2