Re: Final Fantasy XV

166
paveman wrote:Ik denk Episode Duscae ja: in ieder geval de demo die bij Type-0 HD zat. De combat was daarin erg stroef en houterig, eigenlijk net zoals de waardeloze combat in Type-0 (al was dat nog niet zo erg als het barslechte, oninteressante verhaal).
Maar goed: ik wacht de eerste reviews wel even af en hoop met heel mijn hart dat het reuze mee valt.
Episode Duscae zat bij Type-0. Heb je die platinum demo gespeeld? Daar zit er een klein stukje combat in, dat toch iets losser zou moeten aanvoelen. Ik heb Type-0 nog niet (uit)gespeeld maar de combat ligt misschien aan het feit dat het een PSVita game is? Althans daar zou ik het op steken als ik het stroef zou vinden :P

Ik ga alleszins de eerste paar dagen eventjes proeven van FFXV (heel diep in het verhaal gaan zal ik nog niet doen), dus dan kan ik mijn eerste indruk hier ook even neerzetten ;)
Marty wrote:Yeahhhh mijn game is zojuist verzonden. Als post meewerkt heb ik hem morgen
:cool: Mijne was gisteren verzonden, maar het is die Ultimate CE, dus dat zal ongeveer 3 tot 7 dagen duren volgens de verzending. En ik kreeg zelfs geen mail ter bevestiging van de verzending, en dus ook geen tracking nummer. Na contact met support van Squenix heb ik wel mijn tracking nummer gekregen.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

168
Captain Witwicky wrote:
paveman wrote:Ik denk Episode Duscae ja: in ieder geval de demo die bij Type-0 HD zat. De combat was daarin erg stroef en houterig, eigenlijk net zoals de waardeloze combat in Type-0 (al was dat nog niet zo erg als het barslechte, oninteressante verhaal).
Maar goed: ik wacht de eerste reviews wel even af en hoop met heel mijn hart dat het reuze mee valt.
Episode Duscae zat bij Type-0. Heb je die platinum demo gespeeld? Daar zit er een klein stukje combat in, dat toch iets losser zou moeten aanvoelen. Ik heb Type-0 nog niet (uit)gespeeld maar de combat ligt misschien aan het feit dat het een PSVita game is? Althans daar zou ik het op steken als ik het stroef zou vinden :P

Ik ga alleszins de eerste paar dagen eventjes proeven van FFXV (heel diep in het verhaal gaan zal ik nog niet doen), dus dan kan ik mijn eerste indruk hier ook even neerzetten ;)
Marty wrote:Yeahhhh mijn game is zojuist verzonden. Als post meewerkt heb ik hem morgen
:cool: Mijne was gisteren verzonden, maar het is die Ultimate CE, dus dat zal ongeveer 3 tot 7 dagen duren volgens de verzending. En ik kreeg zelfs geen mail ter bevestiging van de verzending, en dus ook geen tracking nummer. Na contact met support van Squenix heb ik wel mijn tracking nummer gekregen.
Graag!
Ik heb de platinum demo nog niet gespeeld, maar ben ondertussen al dusdanig afgeknapt dat ik het ook nog niet heb durven proberen. Type-0 kan idd met Vita mechanics te maken hebben gehad. Ik hoop in ieder geval nooit meer een net zo slechte FF te spelen...
Image

Re: Final Fantasy XV

170
Ik werd vrijdag gebeld door Game Mania, stond op de VIP lijst om te game te gaan ophalen ^^
paveman wrote: Graag!
Ik heb de platinum demo nog niet gespeeld, maar ben ondertussen al dusdanig afgeknapt dat ik het ook nog niet heb durven proberen. Type-0 kan idd met Vita mechanics te maken hebben gehad. Ik hoop in ieder geval nooit meer een net zo slechte FF te spelen...
Ik heb de guide ook meegekregen en als ik die lees + de previews moet het toch wel een meer dan deftige game worden :cool:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

173
paveman wrote:Toevallig dit weekend ook net een preview gelezen. Daarin werd ook al gesteld dat het battlesysteem echt heel erg wennen is, maar 'it grows on you'...
Ja, ik lees ook veel dat het gewenning nodig heeft. En persoonlijk vind ik dat ook. Ik heb eventjes gespeeld en het vechten valt goed mee. Je hebt dus aanvallen en verdedigen. Je kan ook counteren en warpen. Je hebt ook een balkje dat vult waarmee je met je teamgenoten een speciale aanval kunt lanceren, en je hebt dan nog de verschillende wapens + als je vanachteren aanvalt heb je nog eens mogelijkheden + je mag niet de aerial combat vergeten. En dat is nog maar het begin, in feite.

Op sommige momenten zou je het nogal stroef en lomp kunnen noemen, maar ik heb de timing nog niet beet en als je al eventjes kan dodgen en aanvallen voelt het allemaal soepel aan. Je moet bijvoorbeeld een beetje goed timen wanneer je wilt dodgen want op het laatste nippertje dodgen zal niet gaan, je moet een beetje vooruitdenken dus.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

178
Captain Witwicky wrote:Al 5 miljoen exemplaren verkocht.
https://www.gamespot.com/articles/final ... 05-10aaa0a
Verscheept.
De kans is er dus dat ze te veel games hebben verscheept en de game slecht verkoopt dat ie over 3 maanden voor 20 euro in de budgetbak ligt.

T spel ziet er duidelijk in alle opzichten beter uit als de vorige (ps3) games. Die vecht scenes zijn grafisch echt prachtig. En met die uit proportie gegroeide kip rond rennen ziet er heel gaaf uit. Maar het verhaal schijnt nog altijd Japanse kwaliteit te hebben, in de slechte zin.

Re: Final Fantasy XV

179
Marty wrote:Zit nog steeds in chapter 3. Ben level 42 en ongeveer 25 uur gespeeld. Er is genoeg te doen qua sidequests
Er zijn zeer veel sidequests, ook na de het hoofdverhaal: dungeons, hunts en bosses
FGras wrote:
Captain Witwicky wrote:Al 5 miljoen exemplaren verkocht.
https://www.gamespot.com/articles/final ... 05-10aaa0a
Verscheept.
De kans is er dus dat ze te veel games hebben verscheept en de game slecht verkoopt dat ie over 3 maanden voor 20 euro in de budgetbak ligt.

T spel ziet er duidelijk in alle opzichten beter uit als de vorige (ps3) games. Die vecht scenes zijn grafisch echt prachtig. En met die uit proportie gegroeide kip rond rennen ziet er heel gaaf uit. Maar het verhaal schijnt nog altijd Japanse kwaliteit te hebben, in de slechte zin.
Verkocht? Verscheept? Afwachten hé. Ik nam gewoon de titel over in feite :P
Ik lees in reviews dat er misschien iets schort aan het verhaal, maar persoonlijk trek ik me daar weinig van aan.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

180
FFXV zal free updates krijgen, zelfs verder dan het team origineel had gedacht.

Een aantal aandachtspuntjes die ik onthoud:
- mogelijkheid om te spelen met key characters
- mogelijkheid voor nieuwe boss battles
- nieuwe toevoegingen aan gameplay & story
- tijdelijke events (niet zo'n voorstander van dit omdat het tijdelijk is, en dat heb ik niet graag)

Alles valt hier te lezen: https://eu.square-enix.com/en/blog/anno ... fantasy-xv
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2
cron