Re: Final Fantasy XV

211
paveman wrote:Dat neem ik aan van wel: hoe zou je anders in de stad moeten komen?
Ik ben benieuwd wat het zal gaan inhouden. Misschien dat ik de game tegen die tijd weer eens opstart...
Wel, ik hoop van niet, want ik zit bijlange nog niet daar, en anders wordt ik verplicht om voor het tijdelijk event meer dan de helft van de game te rushen... :|
We hebben allemaal een ticket (als je de free holiday pack hebt). De beschrijving van dat ticket is dat het je meeneemt naar een plek. Daarom hoop ik dat het een soort van fast travel ding is die je tijdelijk de plek laat bezoeken. En erna kan je er niet meer in tenzij je al in het verhaal de stad hebt gezien.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

212
De nieuwe update ivm het carnaval gaat dus van start op 24 januari, en heeft volgende zaken:
https://www.4gamers.be/nieuws/57886/1/F ... -XV-update

Holiday Pack+ Update

Mog Chocobo Carnival commences
Carnival Style costume (Noctis-exclusive)
Photo frames “Holiday Pack + Limited Version”

Holiday Pack (Free Version) Update

Mog Chocobo Carnival commences
Mog Choco T-Shirt costume (Noctis-exclusive)
Photo frame “Holiday Pack (Free Version) Limited Version”

Self-Photography Function

Allows players to freely take photographs at any time other than during battles.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

213
Trailer voor het Carnival. Geen verdere details beschikbaar maar uit de trailer kan je wel al afleiden welke activiteiten je kan doen.

Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

214
Goed nieuws: The Moogle Chocobo Carnival is coming soon and is set outside of the main game & can be accessed at any time during the story

Ik dacht dat er ook de mogelijkheid was dat je minstens 1x tot de stad Altissia moet geraakt zijn om mee te doen, in mijn geval zat ik nog niet zo ver.
Ik nam het onzekere voor het zekere en heb dus voor een paar chapters enkel main story dingen gedaan. Natuurlijk lees ik nu dit :P
Veel te laat natuurlijk want normaal gezien ging ik mijn game progressie anders laten verlopen (lees: opt gemak) en niet gerushed door dit. Maar no worries, er is nog altijd NG+
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

216
paveman wrote:Ach, gelukkig kun je op elk moment (volgens mij alle) sidecontent doen, ook al ben je alweer verder in het verhaal.
Ja, dat heeft natuurlijk geholpen bij de beslissing om even alleen story content te doen ;)
MAAR: voor zover ik weet (o.a. via de guide) zijn er 2 sidequests die op een bepaald moment niet meer beschikbaar zullen zijn. Gelukkig zijn die niet al te groot en had ik die al lang gedaan.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

217
Het Carnival is LIVE!

Er zijn items te winnen dus ZEKER DOEN! als je een verzamelwoede hebt.

Er zijn verschillende mini games zoals chocoboraces, whack-a-cactuar, foto's nemen, vissen, ballonnen vangen, schietgalerij, decoreren, baby chocobo's vangen, kelnertje spelen, een quiz, etc...

Vergeet niet je verdiende medailles om te ruilen voor het vuurwerk (je krijgt een key item), medailles om te ruilen voor een nieuwe auto skin en 2 nieuwe gerechten kan je ook vinden.

Gaat door tot 20 februari

OPGELET!
Volgens communicatie met Square Enix kan je items missen als je ze niet unlocked. Dus, naast de items die je kan krijgen zoals ik al zei, zou dit ook kunnen gaan over de 2 nieuwe outfits voor Noctis. M.a.w. volgens wat ik versta en wat ze zeiden, moet ik de Season Pass kopen om Noctis zijn outfits te unlocken die na het Carnival event niet meer zullen beschikbaar zijn, omdat ze op een of andere manier gelinked zijn aan dat event.

Kan natuurlijk zever zijn, maar persoonlijk wil ik het risico niet lopen dat ik iets mis.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

218
Voor degenen die Carnival willen spelen: ik heb gemerkt dat:

1) de outfit Festive Ensemble waarschijnlijk zoals gedacht Carnival exclusief is. Het wordt namelijk unlocked via de season pass + deelnemen aan het carnival, want ik kreeg een aparte melding tijdens het laden van het carnival dat de outfit unlocked is. Normale content die unlocked is nog voor het titelscherm begint.

2) Naast de al vermelde missable items, lijkt de fishing mini-game ook items te bevatten die je enkel tijdens het carnival kan winnen.

Natuurlijk worden deze overgezet naar je savefile, dus eenmaal unlocked zou er geen probleem moeten zijn en zal je ze terugvinden in je inventory.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

219
Ik weet het nu zeker. Bij de beschrijving van de fishing mini game items staat er meestal vermeld dat het een "Moogle Chocobo Carnival exclusive" is. Dus ja, zo bestaat er geen twijfel meer, er zitten missable items tussen.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

221
paveman wrote:Oké. Het zijn missable items. MAAR.... zijn het ook nuttige items? Dat vraag ik me dus af. Als er iets handigs of sterks tussen zit zou ik er best even naar willen kijken. Anders: I don't care..
Wel, de main quest tijdens het carnival geeft je een item die momenteel nutteloos is, maar het lijkt alsof er laters iets mee gaat gebeuren. Je hebt een skin voor de wagen, moest je dat leuk vinden, en je kan als je nog niet té ver in de game zit, betere fishing equipment hebben dan waar je de eerste uren mee zou doen, en je hebt ook 2x een recept die je zou kunnen helpen als je ofwel vist ofwel chocobo races doet. Ook de 2 outfits kunnen je op bepaalde momenten een boost geven.

Ik ben natuurlijk iemand die ALLES moet hebben :cool: :)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

222
That, I know! :D
Ik wilde alleen voor mezelf een beetje kijken of het zin had om mijn jacht op verdelging van mijn backlog te staken om weer even terug te gaan naar FF XV. ;) Ik heb m al op platinum, dus alleen DLC die wat toevoegt aan het verhaal/ervaring of écht goede items die ik uiteindelijk wellicht in die genoemde DLC kan gebruiken zou het voor mij de moeite waard maken.

Ik ben absoluut een completionist, maar mijn backlog dwingt me daar wat losjes mee om te gaan en het is niet zo ver dat ik ook echt alle useless items moet hebben... Ik wil graag alle ultimate items hebben. ;)
Image

Re: Final Fantasy XV

223
paveman wrote:That, I know!
Ik wilde alleen voor mezelf een beetje kijken of het zin had om mijn jacht op verdelging van mijn backlog te staken om weer even terug te gaan naar FF XV. Ik heb m al op platinum, dus alleen DLC die wat toevoegt aan het verhaal/ervaring of écht goede items die ik uiteindelijk wellicht in die genoemde DLC kan gebruiken zou het voor mij de moeite waard maken.

Ik ben absoluut een completionist, maar mijn backlog dwingt me daar wat losjes mee om te gaan en het is niet zo ver dat ik ook echt alle useless items moet hebben... Ik wil graag alle ultimate items hebben.
Ah, de backlog...dat probleem heb ik ook, maar bij mij switched de game aan wie ik prioriteit geef, haast continu :P Hierdoor is het niet zo moeilijk voor mij om terug te gaan naar andere games.

Je vraagt voor ultimate items? Wel, je hebt skins en visgerief etc, dus dat kan je zien als niet ultiem, aangezien je uiteindelijk op het einde van de game wel betere fishing equipment hebt en een autoskin minder belangrijk is. Maar het item dat je krijgt als je zogezegd de main quest van het carnival voltooid kan een ultiem item zijn/worden. In de beschrijving geven ze een hint naar iets dat moet komen, maar of dat wel degelijk zo gaat zien heeft iedereen het raden ernaar. Dus misschien kan je enkel dat item doen? Dat duurt niet zo lang, hooguit een uurtje of twee.

Later deze week komt er meer info over DLC:
Image
https://www.4gamers.be/nieuws/58068/1/L ... Fantasy-XV
Op 2 februari om 12:00 onze tijd zal Square Enix een New Year Special Edition Active Time Report uitzenden omtrent Final Fantasy XV. Director Hajime Tabata en marketing manager Akio Ofuji zullen het dan hebben over toekomstige updates en DLC voor de game. De livestream kan onder meer via YouTube gevolgd worden.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Final Fantasy XV

224
Tijdens het Final Fantasy 30th Anniversary Event in de Toho Cinema Roppongi Hills in Tokyo, heeft director Hajime Tabata een release periode genoemd voor de aankomende DLC voor Final Fantasy XV.

De eerste DLC lanceert op 21 februari en bevat “super suits” die de vier heren makkelijker aanvallen laat incasseren voor een gelimiteerde periode. De “super suits” zijn te gebruiken voor 30 minuten, daarna hebben ze 24 uur nodig om weer volledig te kunnen opladen.

De tweede DLC, Episode Gladio, lanceert op 28 maart en introduceert Gladiolus als speelbaar personage. Verder is er nog Episode Prompto, de derde DLC. Deze zal lanceren in juni dit jaar en laat dus nog wel even op zich wachten.
Image